mitä teen, kun mies vetäytyy kaikesta vastuusta "huonouden" taakse?
en voi esittää pienintäkään vastalausetta tai kritiikkiä, kun aina tulee vastaus "mä oon niin huono ihminen". menee hermo miehen marttyyrityyliin. mitä tässä voi tehdä?
Kommentit (25)
Tällä palstalla ehdotetaan eroa ratkaisuksi melkein kaikkiin ongelmiin!
Joskus on vaan helpompaa "olla huono" kuin yrittää tosissaan.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 15:22"]
Joskus on vaan helpompaa "olla huono" kuin yrittää tosissaan.
[/quote]
kai pitäisi sitten kokeilla samaa mentelmää, että löisi kaiken läskiksi ja sanoisi sitten miehelle, että "mä oon niin huono ihminen enkä pysty parempaan". jotenkin en vaan osaa. ap
Kiitos vastauksesta, #22! Mietiskelin tota huonoutta, kuinka sen avulla väistellään vastuuta eikä haluta muuttua tai oppia. Ihan samaa metodia sovelletaan usein käytännön asioissa; ei osata tehdä sitä ja tätä kun ollaan niin huonoja. Ekaks tuli nyt mieleen esim. naiset ja autot. Tai eksäni kotitöiden kanssa, "oon niin huono imuroimaan". Tällä huonouden auliilla myöntämisellä tavallaan riisutaan vastapuoli heti aseettomaksi.
Tallennan vastauksesi, 22, ennenkuin se katoaa av:n syövereihin.
[quote author="Vierailija" time="20.03.2013 klo 10:52"]
Mun mies kanssa kriisin tullen vetoaa aina siihen huonouteensa "mä olen tällainen huono ihminen, en ansaitse mitään hyvää, mulla on vikaa päässä jne jne." Yleensä oon tossa kohtaa sanonut, että haenko viulun ja soitan sitä taustalla niin saat valittaa lisää.
Mutta toi, että se on pohjimmiltaan itsekkyyttä ja haluttomuutta muuttaa itseään ja toimintatapojaan on mulle uusi ja hyvä oivallus. Näinhän se taitaa loppujen lopuksi olla! Minkälaista korjausliikettä suosittelette mulle? Miten toimia kun seuraavan kerran alkaa tää valitus?
[/quote]
Ei tuo viulu heitto hassumpi minusta ole ja sitä voi varmasti käyttää jatkossakin. Itse kysyisin että
1) häiritseekö tuo huonoutesi sinua? Jos häiritsee niin silloin miehen täytyy itse etsiä siihen ratkaisu. jos ei häiritse nii haluaakin ruikuttaa ja luistella asioista.
2) mitä aiot tehdä sen suhteen että et ole jatkossa huono?
3) miksi toistelet minulle huonouttasi? siksikö että potisin huonoa omatuntoa tai että minun pitäisi ymmärtää sinua vai siksi että asia häiritsee ja haluat muutosta? Jos jälkimmäistä, miksi et tee asialle mitään?
jos vastaukseksi tulee että en osaa toimia muuten tai että en pysty muuttumaan niin sitten voi aina sanoa että silloin pitää hakea ulkopuolista apua.
Mies