Kiitos vain "vapaaehtoisesti lapsettomat"
Kiitos, että kerrotte tekevänne ilmastoteon ja jätätte lapset hankkimatta. Sen jälkeen voittekin hyvällä omallatunnolla tsekata halpoja lentoja, shoppailla halpavaatteita netistä ja kiillottaa omaa kuvaanne hankkimalla kummilaaman tai -lapsen.
Kiitos vain, että kerrotte vihaavanne kurahaalareihin puettavaa lasta, vaikka teillä ei ole kokemusta siitä.
Kiitos vain, että kerrotte pelkäävänne raskautta, synnytystä, imetystä, maidonkorvikkeita, BPA-muovia, lisäaineita, rokotuksia ja kaikkea mahdollista, vaikka ette ole edes kokenut nälkävuosia, sotaa, todellista puutetta tai kurjuutta.
Kommentit (86)
Olen vela. Jo 1980-luvulla tiesin etten tahdo lapsia. Ympäristösyyt eivät liity mitenkään asiaan. En ole ikinä ollut edes lentokoneessa.
En pelkää rokotuksia, puolustan niitä viimeiseen asti.
Enkä vihaa lapsia. Tietenkään.
Itselläni on lapsia ja myönnän, että jos olisin tiennyt sen mitä nyt tiedän, olisin jäänyt lapsettomaksi. Tunnen valtavaa huolta lasteni tulevaisuudesta.
Vaikka kadehdin lapsettomien vapautta elää, ja käyttää varansa omaan itseensä, en tunne vihaa heitä kohtaan kuten ap. Jokaisella on vapaus tehdä elämällään niin kuin tahtoo. Lapsia ei missään tapauksessa pidä tehdä vain siksi että joku av mamma niin sanoo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaaehtoisesti lapsettomat, kunhan ovat akateemisesti koulutettuja, ovat luomakunnan onnellisimpia ihmisiä.
Olen akateemisesti koulutettu ja lapsia löytyy.
Olen paljon onnellisempi nyt kuin ennen lasten tuloa.
Mä myös olen akateeminen, lasten myötä on elämään löytynyt tarkoitus ja myös se onnellisuus.
T. entinen vela.
En ole koskaan lapsettomana ihmisenä kertonut kenellekään vihaavani lapsia tai mitään lapsiin liittyvää. Jotenkin aika turha käyttää aikaa lapsien vihaamiseen ja sen kertomiseen ihmisille.
Katkeruusko ja katumusko omista valinnoistaan vaivaa kun tuollainen purkaus? Vaikea uskoa että psyykkisesti täysin normaalin aikuisen ihmisen kirjoissa oleva tuollaista heittäisi ja olisi noin täynnä vihaa ..