Miksi Suomessa naiset ovat onnellisempia kuin miehet?
Kun kansainvälisten onnellisuustutkimusten tuloksia on tutkittu, on havaittu yksi merkittävä poikkeama yleisestä linjasta, nimittäin Suomen sukupuolijakauma onnellisuuden suhteen.
Suomessa naiset ovat merkittävästi keskiarvoa onnellisempia, ja miehet keskiarvoa onnettomampia. Ero on selvästi suurempi kuin yhdessäkään yksittäisessä tutkitussa maassa, ja lähes yhtä suuri kuin onnellisimman ja onnettomimman tutkitun maan välillä. Tutkijat eivät pohtineet syytä.
Olen miettinyt mistä tämä johtuu, mutta en keksi syytä. Mielipiteitä?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 20:23"]
Sitten nämä ressukat vvielä syyttelevät naisia epäonnistumisistaan. Vastuuta ne eivät ota mistään, ikinä. En voi käsittää, että meidän maamme on tällaisten vikisijöiden käsissä, jotka ovat täysin sukupuolielimensä vietävissä olevia, järjettömiä olentoja.
[/quote]
Toivottavasti nyt itsekin ymmärrät, miksi naiset ovat onnellisempia kuin miehet. Kaikki pitäisi pystyä hiljaa kärsimään ja suorittamaan itse hiljaisuudessa, koska ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä miehen tarvita apua, kuten itsekin juuri yllä todistat.
[/quote]
Mitä tästä nyt pitäisi ymmärtää? Ottaa vastuun omasta elämästään, eikä lähde sille linjalle, että joku muu henkilö on vastuussa omasta onnellisuudestaan, niin tulee onnelliseksi. Ihan kuten nainenkin on vastuussa omasta orgasmistaan, niin voinee olettaa, että aikuinen mieskin osaa olla vastuussa omasta onnellisuudestaan.
ohis
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:25"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 13:11"]
Siksi toisekseen, en edes usko tuollaisen onnellisuuseron olemassaoloon. Ainakaan tästä ketjusta en ole löytänyt mitään sellaista, mistä voisi päätellä, että tuollaista tutkimustulosta edes on olemassa.
[/quote]
Ongelman kieltäminen ei sitä poista.
Itse luulen, että olennainen ero on naisten ja miesten kyvyssä löytää onnellisuutta. Naiset saattavat olla onnellisia ihan vain syödessään ystäväporukalla muotiruokaa (sushi) ja kikatellessaan muotiaiheista kevyesti. Hömppä, sosiaalinen kikerrys ja tunteet tuovat onnellisuutta heille.
Mies on naista on eksistentialistisempi, dynaamisempi, älyllisempi (huom. ei välttämättä siis älykkäämpi), suorittavampi ja konkreettisempi. Hänelle tuovat onnellisuutta brutaalin selkeät, määriteltävät asiat: saavutukset, projektit, tavoitteet. Niiden eteen täytyy tehdä kunnolla töitä, sushiravintola ja muutama kaveri eivät riitä. Siksi mies on ikään kuin koko ajan pyrkimässä jonnekin, onnellisuutta tavoitellen mutta ei vielä siihen päässyt.
[/quote]
Ei voi muuta sanoa kuin: Buah hah hah hah ah hah hah hah hah hah hah hahhhhhahahahahahahhha hahahahahahhhahahah hahah hahahahha hhhahaaaaha hhaaha haha hah...
Tuntematta ko. tutkimusta epäilen että sen selittää seksi.
Miehet haluavat seksiä enemmän kuin naiset, tilastollisesti (mitä ei kumoa se että tietenkin osassa parisuhteista asema on toisin päin).
Suomalaiset naiset tarvitsevat miestä keskimääräistä vähemmän muihin kuin henkilökohtaisiin tarpeisiinsa - on sen verran parempi tasa-arvo ettei miestä tarvita palkkapussiksi, ja sen verran moderni asenneilmasto, että on ihan ok olla sinkkunakin.
Sinkkuus ja taloudellinen riippumattomuus on ok sekä miehille että naisille, mutta siinä missä naiset nauttivat siitä etteivät joudu olemaan suhteessa miesten kanssa, miehille naisten (eli seksin) puute on kamalaa.
Kai lähinnä siksi, että nainen a) saa parisuhteen helpommin halutessaan b) pystyy halutessaan pariutumaan varakkaamman kanssa niin talousongelmat ratkeaa. Tämän lisäksi on vastaava mahdollisuus pärjätä omillaan eli kouluttautua.
Naisethan ovat miehiä paremmassa tilanteessa kun mietitään asepalvelusta, ongelmatilastoja (masennus, itsemurhat, vankilatilastot, terveys ym) ja ovat myös keskimäärin korkeammin koulutettuja ja työttömyys koskee heitä vähemmän (vähemmän suhdanneherkät alat kuten terveydenhuolto, opetus ja virkatyöpaikat).
t. Ekonomies, 31v
Ovatko?
Ei se ainakaan omalla kohdallani päde. Mä olen naimisissa oleva nainen ja tuttavapiirissäni tietääkseni ainoa, joka joutuu ottamaan masennuslääkettä päivittäin. En ole pärjännyt ilman enää yli kymmenen vuoteen.
Olen naisvaltaisella alalla töissä, missä joka päivä kanssasisaret valittavat, miten huonosti meidän työolot on järjestetty, miten ammattitaidottomia meidän esimiehemme ovat ja miten huono palkka meillä on. Vaikea on kuvitella, että hekään olisivat kovin onnellisia.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 00:40"]
"Lisäksi mä en jaksa ymmärtää tota itkemistä seksin perään. Sitä kun on kaupan kaiken ikäisiltä ja kokoisilta naisilta ympäri Suomen. Miksi ihmeessä sitä pitäisi saada ilmaiseksi baari-illan päätteeksi"
Olisitko naisena itse valmis maksamaan miehille aina kun haluat seksiä?
Olisin. Ihan helposti. Tosin olen valmis myös tekemään asian eteen muutakin kuin vain itkemään. Ja usko pois, mä en TODELLAKAAN ole mikään miesten unelmalyyli, enkä eläissäni ole saanut miehiltä mitään sellaista huomiota, jota täällä väitetään miesten jakavan ihan jokaiselle naiselle.
T: Akne+ 50kg ylipaino.
[/quote]
Asepalvelus on vähän niin ja näin. Etenkin armeijassa johtajakoulutusta saaneet ovat paremmassa asemassa työelämässä, vaikka asiantuntijat ovat sitä mieltä, että armeijan johtajakoulutus ei sovi nykytyöelämään. Mutta etua siitä on. Ongelmatilastojen siivoamiseen voivat vaikuttaa vain miehet itse. Ei naiset pysty hoitamaan asioita niin, että mies ei tekisi itsemurhaa. Naiset ovat korkeammin koulutettuja, mutta se ei edelleenkään näy palkassa. 90-luvun laman aikana naisia oli enemmän työttöminä kuin miehiä, kun etenkin julkista sektoria karsittiin kovalla kädellä.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 01:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 00:40"]
"Lisäksi mä en jaksa ymmärtää tota itkemistä seksin perään. Sitä kun on kaupan kaiken ikäisiltä ja kokoisilta naisilta ympäri Suomen. Miksi ihmeessä sitä pitäisi saada ilmaiseksi baari-illan päätteeksi"
Olisitko naisena itse valmis maksamaan miehille aina kun haluat seksiä[/quote]
Minäkin ihmettelin tuota näkemystä. Ensinnäkin, seksi maksaa tietääkseni noin 100e per kerta Suomessa. Jos keskivertomies haluaisi muutaman kerran viikossa seksiä harrastaa olisi tili pian tyhjä. Toisekseen, mieskin haluaa yleensä tuntea olevansa haluttu, rahasta suostuva nainen ei ehkä siinä mielessä ole ihan kaikkea mitä toivoisi seksiltä. Kolmanneksi, seksin ostaminen on vähän tabu vielä ja pidetään vähintäänkin moraalisesti arveluttavaa tai väärin.
[/quote]
No voi sentään. Aika harva mies saa läpi elämänsä muutaman kerran viikossa seksiä, kuten ei saa suurin osa naisistakaan.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 12:14"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 01:17"]
En jaksa lukea kaikkia kirjoituksia ja k.o. tutkimus olisi kiva lukea.
Itse uskon, että naiset suomessa ovat onnellisempia tasa-arvon vuoksi! Ei tarvitse tällätä itseään viimeisen päälle ja käyttää paljon aikaa ja vaivaa ulkonäköön, että saa vampattua sen hyvässä asemassa olevan/hyvä palkkaisen miehen. Ja sitten pidettyä sen itsellään.(Ellei näin halua tehdä).
Vaan voi ihan itse opiskella itselleen hyvän ammatin ja olla oman onnensa seppä. Ei tarvitse olla miehestä riippuvainen.
Suomalaisia miehiähän tämä varmaan vi%#&taa, kun matkoillaan huorissa Thaimaassa ja Virossa ovat tottuneet ja kuvittelevat, että naisen saa alistettua rahalla omaan tahtoonsa mukaan palvelemaan. EI TOIMI SUOMESSA!
[/quote]
...
Onko mieleesi koskaan pälkähtänyt, että miehet olisivat onnettomia juuri sinunkaltaistesi naisten vähättelevän ajatus- ja puhetavan vuoksi?
Mies on Suomessa se, jota saa vapaasti haukkua, väheksyä ja mollata julkisuudessa ja yksityisissä keskuteluissa. Naisia sen sijaan pitää paapoa ja kohdella silkkihansikkain. Sukupuolten välinen ero on aivan valtava meillä.
Miehet muuten keskimäärin pehmentävät sanojaan aina, kun nainen on paikalla. Se on meihin moniin syväkasvatettu ominaisuus: naisille ei sanota pahasti. Siksi naisten onkin ehkä vaikea ymmärtää miestä, sillä todelliset suodattamattomat ajatukset voi laukoa ilmoille vain miesporukassa.
[/quote]
Aika jännää, kun miettii millaista vihapuhetta nykymies suoltaa netissä naisille. Jo nuoret pojat uhkailee esim. yhteisöllisissä peleissä naispuolisia hahmoja raiskaamisella jne.
Eikä todellakaan ne ole tytöt, jotka poikia huorittelee ja ahdistelee, vaan toisin päin.
Aika uskomatonta, että näissä puheasioissakin miehet kokevat olevansa kovasti alakynnessä. Vaikka aivan täyttä faktaa on se, että miehet uhkailevat naisia netissä(kin) jatkuvasti väkivallalla ja seksuaalisella väkivallalla. Mutta toki sekin on miesten mielestä naisten oma vika, ja tila johon heidät on vain ajettu. Edelleen peräänkuulutan miesten omaa vastuuta elämästään. Ei ne naisten stereotypiatkaan sillä rikkoontuneet, että miehet olisivat utlleet sanomaan, että hei ämmät, haluatteko vapautua?
Eikös tutkimuksen mukaan sinkkunaiset olleet onnellisempia kuin parisuhteessa elävät naiset? Ja taas toisaalta parisuhteessa olevat miehet olivat sinkkumiehiä onnellisempia?
no tätä en kysynyt, vaan miksi naiset sukupuolena ovat Suomessa niin paljon enemmän onnellisimpia kuin miehet sukupuolena. Missään muussa maassa ero ei ole näin iso.
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 22:22"]
no tätä en kysynyt, vaan miksi naiset sukupuolena ovat Suomessa niin paljon enemmän onnellisimpia kuin miehet sukupuolena. Missään muussa maassa ero ei ole näin iso.
[/quote]Suomessa ei ole pakko olla parishteessa kun sossuta voi nostaa miesten ansaitsemaa rahaa, muualla sentään pitää olla naimisissa jos haluaa päästä miesten rahoihin käsiksi
En tiedä, mistä maakohtaiset erot johtuvat, mutta naiset kyllä tyytyvät vähempään. Naistenpäivänäkin uutisoitiin, kuinka naisten ja miesten palkkaerot ovat Suomessa pysyneet ennallaan, mutta naisten tyytyväisyys työelämään on yhtä korkealla tasolla kuin miestenkin. Lisäksi olemme oppineet, että meillä on asiat niin hyvin muihin maihin verrattuna, ettei sitä kovin tyytymätön kehtaa olla.
Johtopäätös siis se, että koska Suomessa naiset voivat elää sinkkuina, naisten onnellisuus lisääntyy ja miesten vähentyy – naiset ovat vapaita palvelijan asemasta ja miehet vailla palvelijan hoivaa.
Ehkä täällä on niin ihania miehiä, että he onnistuvat tekemään naisensa ihan huippuonnellisiksi! Toisaalta miehiä voi kismittää se, että täällä naiset ovat niin hyvässä ja tasa-arvoisessa asemassa miehiin nähden, että miehet eivät juurikaan pääse olemaan kukkona tunkiolla toisin kuin machokulttuureissa.
Suomalaiset miehet ovat rehellisiä.
Suomalaiset miehet ovat rehellisiä.
Naiset saavat seksiä aina kun haluavat. Ja lähes kaikki myös parisuhteen jos vain haluavat. Siinä pari merkittävästi onnellisuutta lisäävää asiaa.
Tämä aihe onkin miesasiamiesten lempiaihe! :D
Naisilla ei ole niin kovia ulkonäköpaineita kuin lämpimissä maissa.
[quote author="Vierailija" time="31.03.2013 klo 20:23"]
Sitten nämä ressukat vvielä syyttelevät naisia epäonnistumisistaan. Vastuuta ne eivät ota mistään, ikinä. En voi käsittää, että meidän maamme on tällaisten vikisijöiden käsissä, jotka ovat täysin sukupuolielimensä vietävissä olevia, järjettömiä olentoja.
[/quote]
Toivottavasti nyt itsekin ymmärrät, miksi naiset ovat onnellisempia kuin miehet. Kaikki pitäisi pystyä hiljaa kärsimään ja suorittamaan itse hiljaisuudessa, koska ei ole sosiaalisesti hyväksyttyä miehen tarvita apua, kuten itsekin juuri yllä todistat.