Onko nykyään tapana ravintolassa AINA jokaisen kuvata annoksensa?
Tuli käytyä nyt pääsiäisen aikana sattuneista syistä muutaman kerran ulkona syömässä tasokkaissa ravintoloissa ja jotenin kiinnitti huomiota moukat, jotka kuvaa ateriansa???
Onko se nyt sitten joku maan tapa vai?
Mua häiritsee. Mitä ideaa tuossa on? Ruokamyrkytyksen varalta vai?
Kommentit (33)
Ne on bloggareita ja blogissa pitää aina esitellä kaikki mitä syö. Ihan naurettavaa.
Yhdistelmä kännykkäkamera ja sosiaalinen media saa joiltain mopon keulimaan.
Toinen juttu, jota ihmettelen, on miten jossain konserteissa joidenkin pitää videoida sitä touhua kännykkäkameroilla :O
Nauttisivat siitä musiikista ja esiintyjästä :D
Tero
Mitä se keneltäkään on pois, jos haluan kuvata ruokani?
Laittavat niitä kuvia facebookiin. Aika väsynyttä touhua..
Blogiin ja facebookkiin pitää postata kaikki, mitä näkee ravintolassa. En kyllä menisi ravintolaan, jossa on noin junttia sakkia asiakkaana. Onneksi en ole myöskään facebookissa, sekin näyttää olevan täynnä idiootteja.
En bloggaa enkä jaa valokuvia sosiaalisessa mediassa, mutta minusta on etenkin lomamatkoilla kiva ottaa kuva ravintolassa syömästäni ruoasta. Meille ravintolaruokailu on yleensä lomamatkan kohokohtia, ja siksi on kiva, että matkakuvien joukosta löytyy myös ruokakuvia. Toki myös kuvista voi yrittää ottaa osviittaa ruoan esillepanoon kotona kokatessa.
Kamerani on pieni pokkari ja yritän ottaa kuvan suht nopeasti, herättämättä suurempaa huomiota. Hienoissa ravintoloissa en kehtaa kuvata, mutta peruspaikoissa kuvan ottaminen ei ole mielestäni mitenkään sopimatonta. Jos joku haluaa naureskella minulle sen takia, niin naureskelkoon. Paheksuakin toki saa ;)
Jos on äärettömän hyvä ruoka tai erityisen kaunis annos kuvaan aina:) Ja näin tekee myös ranskalainen chef - ystäväni sekä monet muut:D Kotona katson mallia kuvasta ja kokeilen annosta itsekin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:27"]
Jos on äärettömän hyvä ruoka tai erityisen kaunis annos kuvaan aina:) Ja näin tekee myös ranskalainen chef - ystäväni sekä monet muut:D Kotona katson mallia kuvasta ja kokeilen annosta itsekin.
[/quote]
Mikä on ranskalainen chef - ystävä? :D
Havaintojeni mukaan, tuota harrastavat ne joille kauniisti aseteltu ruoka lautasella on jotain "erikoista". Jos elää tylsää elämää mutta muutaman kerran vuodessa on kaverin kanssa "brunssilla" tai "romanttisella illallisella" niin ilmeisesti se on pakko kuvata ja jakaa facebookissa...
Blogistit ovat sitten juttu erikseen, mutta en usko että heitä yhtenä iltana sattuisi useampia samaan ravintolaan. Itse en kuvaa annoksia, syön paljon ulkona joten harva se päivä saisi olla kuvaamassa. Lisäksi visuaalisena ihmisenä asettelen ruuan arkena kotonakin kauniisti, en vain mäjäytä kauhalla lautaselle tmv.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:27"]
[/quote]
Chef tarkoittaa johtavaa kokkia esim huippuravintoloissa.
Mikä on ranskalainen chef - ystävä? :D
[/quote]
Hyvä, että taltioivat, niin YouTubessa on katsottavaa :)
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 19:20"]
Toinen juttu, jota ihmettelen, on miten jossain konserteissa joidenkin pitää videoida sitä touhua kännykkäkameroilla :O
Nauttisivat siitä musiikista ja esiintyjästä :D
[/quote]
Kuvaaminenkin on pikkujuttu mun mielestä verrattuna mun mieheen, joka LUKEE jotain iltäpäivälehteä koko aterioinnin ajan :(
Mun mielestä ravintolaan mennään nauttimaan hyvästä ruoasta ja seurustelemaan, eikä levitetä lehteä pöydälle ja lueta.
Kuvaaminenkin on junttia, mutta ei niin junttia kuin lukeminen :(
Minua ärsyttää, kun ihmiset räpläävät kameroitaan, olivat sitten juhlassa, ravintolassa tai hittovie veskissä! Tulin ihan pahoinvoivaksi viimeksi lapsen joulujuhlissa kun kamerat räpsyivät salissa siihen tahtiin (siis oikeasti, osalla oli ammattilaisvehkeet ja videokamerat ym. mukana), että huonoa teki. :( Kuvasivat talteen esityksiä, joo- vaan kuinka moni keskittyi SIIHEN HETKEEN ja katsoi, mitä näytelmässä tai tanssissa oikeasti tapahtui..?
t. 80-luvun lapsi ja kalkkis
Joskus, jo vuosia sitten ennen kuin somea oli keksittykään, olen ottanut kuvia hienoista ruoka-annoksista. Muidenkaan harrastamana ei ärsytä minua. Sen sijaan turistikuvaaminen jossa päätyy itse muiden lomakuviin taustalla häiritsee enemmän.
Luulisi, että ravintoloille hyväkin asia, että heidän taiteella tehdyistä ruuista tieto leviää.
Mitä se sinua häiritsee. Varmaan facebookiin.
16, ravintolat ovat itse asiassa närkästyneitä kuvaamiseen koska värit ym. voivat olla pielessä ja harva amatööri osaa kuvata ruokia edustavasti muutenkaan. Vastahan tästä uutisoitiin.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 20:01"]16, ravintolat ovat itse asiassa närkästyneitä kuvaamiseen koska värit ym. voivat olla pielessä ja harva amatööri osaa kuvata ruokia edustavasti muutenkaan. Vastahan tästä uutisoitiin.[/quote]
Mietin jo silloin kun tästä uutisoitiin, onko kyseessä lievä hysteria. Yleensä ihmiset kuvaavat annoksia jotka ovat olleet hienoja. Turistikuvat eivät ehkä ole sitä tasoa mitä ammattilaisilla, mutta ne amatöörikuvat joita olen nähnyt eivät ole olleet niin huonoja että olisin sen vuoksi jättänyt menemättä ravintolaan, päin vastoin.
Jos minulla olisi ravintola, niin enemmän olisin huolissani sanallisista ravintola-arvosteluista jotka voivat olla musertavia, eikä hyväntahtoisista kuvista.
[quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 20:08"] [quote author="Vierailija" time="01.04.2013 klo 20:01"]16, ravintolat ovat itse asiassa närkästyneitä kuvaamiseen koska värit ym. voivat olla pielessä ja harva amatööri osaa kuvata ruokia edustavasti muutenkaan. Vastahan tästä uutisoitiin.[/quote] Mietin jo silloin kun tästä uutisoitiin, onko kyseessä lievä hysteria. Yleensä ihmiset kuvaavat annoksia jotka ovat olleet hienoja. Turistikuvat eivät ehkä ole sitä tasoa mitä ammattilaisilla, mutta ne amatöörikuvat joita olen nähnyt eivät ole olleet niin huonoja että olisin sen vuoksi jättänyt menemättä ravintolaan, päin vastoin. Jos minulla olisi ravintola, niin enemmän olisin huolissani sanallisista ravintola-arvosteluista jotka voivat olla musertavia, eikä hyväntahtoisista kuvista.[/quote]
Tässä kuvaamisessa on myös sellainen ongelma, että kilpailijat voivat varastaa ideoita tai selvittää reseptejä kuvien perusteella
t. ravintolakokki.
Joo ja nykyään edes kävelylle ei voi mennä ilman järjestelmäkameraa. Ja hassuinta kyllä näiltä kameraihmisiltä jää huomaamatta aina ne parhaimmat elämykset kun ovat nenä kiinni siinä kuvaruudussa koko ajan
Koska blogit.