Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette onnellisia miestenne kanssa, mikä on salaisuutenne?

Vierailija
19.03.2013 |

Mikä tekee parisuhteestanne onnellisen ja tyydyttävän?

Minä en tunnu koskaan löytävän ketään, kenen kanssa arki ei muuttuisi tappavan tylsäksi. Ehkä en ole tavannut sitä oikeaa. Joka tapauksessa minua kiinnostaa suuresti se, mikä tekee teidät muut onnellisiksi elämäänne puolisonne kanssa. Arkihan on arkea kaikilla, mutta mikä on syy siihen, että ette tylsisty ja lakkaa rakastamasta?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että tietää valinneensa hyvän miehen! miehellä pitää olla samankaltaiset arvot kuin itselle. vaikka välillä tulisikin riitoja, niin sisimmässään tietää, ettei tulisi ikinä löytämään parempaa miestä. se on sellainen outo varmuus toisesta, joka luo tahtoa olla aina yhdessä. 

Vierailija
22/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies saa mut nauramaan (no ei nyt niin paljoa kuin ihastuvaiheessa...). Olen tyytyväinen mieheen: käy töissä, tuo rahaa, hoitaa lapsia, on kristitty. Ollaan molemmat tasapainoisia ihmisiä, ei räiskytä kamalasta. Vietetään aika paljon aikaa erikseen: meillä on omia harrastuksia ja kavereita. Mutta viikonloput ollaan saman katon alla. Mun on hyvä olla mieheni seurassa. Hassuttelemme ja kinastelemme joka asiasta. Me ollaan hyvä tiimi.

Joskus vauva-aikana olin kotona päivät ja tunsin itseni yksinäiseksi. Silloin teki tiukkaa olla yhdessä, kun toinen oli päivät töissä ja itse kaipasin huomiota ja apua. Olen aina puhunut miehelle, jos olen kokenut hänen olevan epäoikeudenmukainen tms. Kyllä se sitten on mennyt perille.

t. yhdessä 20 vuotta, ikää 35 vuotta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En odota elämältä tai mieheltä mitään.

Vierailija
24/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme olleet yhdessä lähes 20 vuotta. Uusperhe johon minä toin 3 valmista lasta. Ei siinä ollut aikaa seurustella tai keskittyä vain parisuhteeseen - kyllä se elämä oli arkea ihan alusta saakka:) Ekan talomme rakennusprojekti oli meidän kuherruskuukausi...

Kipinöinti ei ole välttämättä ollut taivaitahipovaa mutta toisaalta ei ole myöskään laantunut vuosien mittaan - päinvastoin!!

Minä olen se joka huolehtii ja murehtii - mies optimistisena jaksaa nostaa mut pinnalle kerran toisensa jälkeen. Tämä on ehdottomasti merkityksellistä. Ja se arvostus, rakkaus ja kunnioitus jota hän minulle osoittaa, minä yritän kaikin tavoin osoittaa sen puolestani hänelle.

Olemme molemmat nopeasti innostuvia, teemme asioita fiilispohjalta ja haaveilemme paljon. Haaveet on aina yhteisiä, mitä teemme joskus, mitä hankimme tai mihin muutamme...

En ole helppo vaimo, mutta toivon että mies tuntee saavuttaneensa jotain elämässään juuri minun kanssani ja minun tuellani.

Vierailija
25/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 16:07"]

Me ollaan miehen kanssa oltu onnellisesti yhdessä 24v. Tottakai arki on arkea ja eikä se suhde ole samanlainen kuin ekoina vuosina. En osaa sinulle sanoa miksi me olemme onnellisia; meillä on hauskaa yhdessä, nauramme samoille asioille, viihdymme yhdessä ja olemme myös toistemme parhaat ystävät. Kuitenkin molemmilla on myös omat harrastukset, kiinnostuksen kohteet ja ystävät. Arvostamme toisiamme ja meillä on samat arvot. Meillä on myös säännöllisesti aikaa kahdenkeskiseen yhdessäoloon, käydään syömässä ja kahvilla ja leffassa tai ollaan vaan kotona.

[/quote]

22 vuoden kokemuksella sanon, että juuri näin se menee. Tasa-arvoinen parisuhde, tasainen työnjako, tietty itsenäisyys ja yhdessä viihtyminen on ne mun tärkeimmät pointit.

Vierailija
26/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittäjämäinen henki. Pyöritämme yhdessä tätä "yritystämme", jonka haluamme menestyvän.

Vierailija
27/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä on juuri niin tylsää kuin se jokaisen omassa päässä on. Parisuhde ei tee elämää tylsäksi vaan jokainen itse. Kunnioitus on se tärkein, että opettelee kunnioittamaan itseään ja muita ihmisiä ja kohtelee heitä arvostaen. Jos alkaa pelailla pelejään kumppaninsa kanssa, muuttuu tämä epäkiinnostavaksi. Pitkän parisuhteen salaisuus on myös se halu olla juuri tämän ihmisen kanssa. Olet ehkä Ap seurustellut tai tyytynyt seurustelemaan sellaisten miesten kanssa, joita et ole alun alkaenkaan halunnut?

Vierailija
28/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono kuulo ja huono muisti.

Vierailija
29/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halatkaa ja pussailkaa joka päivä :) Vaikka ei huvittais niin edes ohimennen hipase jostain että toinen tietää että välittää. Tästä tulee pikkuhiljaa tapa josta ei voi luopua.

Vierailija
30/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnellinen avioliitto ei ole lahja, vaan saavutus!

Vierailija
31/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

-juurikin tuo arjen ja tylsistymisensietokyky

-päätös sitoutua

-ei odotan toisen tekevän elämästään onnellista (kumpikin vastuussa omasta onnestaan)

-yhteinen huumori

-kyky keskustella

-yhteisiä kiinnostuksen kohteita

-kunnioitus ja rakkaus/kiintymys

Vierailija
32/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhde, joka ei ainakin toisinaan ole tappavan tylsää, ei voi olla hyvä parisuhde. Miten parisuhde voisi edes olla hyvä ja kestävä jos se ei ole käynyt läpi vaikeita aikoja.

Tylsyydessä on meidän parisuhteen onni. Välillä on todella ihanaa ja romanttista, mutta aina huomaan kuitenkin saavani suurimman onnen tunteen parisuhteessa niistä tylsistä ja arkisista ajoista. Silloin on luotettava ja turvallinen tunne, että me kestämme yhdessä paljon ja voi olla täysin oma itsensä ja siitä huolimatta rakastumisen tunne tulee jossain vaiheessa takaisin. Ja välillä olen lakannut rakastamastakin, mutta en koskaan kunnioittamasta.

Vierailija
33/33 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkein on etsiä käsiinsä se oikea, sen jälkeen onni kukoistaa parisuhteessa ihan itsestään kun kipinää riittää. Mutta keskinäinen kunnioitus on se mikä pitää suhdetta yllä, koskaan ei koskaan saa mennä ilkkumaan toista tai irvailemaan mistään ominaisuuksista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän