Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pilvenpoltto

Vierailija
14.03.2019 |

Hei! Olen aivan hirveässä tilanteessa. Mieheni on polttanut pilveä pitkään, mutta aloittaessamma seurustelun tein selväksi, että en suvaitse sitä. En tiedä lopettiko hän, mutta ainakaan itse en nähnyt häntä koskaan pilvessä ja asia vähän kuin unohtui.

Sittenmmin olemme saaneet kaksi lasta, jotka ovat kummatkin alle 5-vuotiaita. Pilvenpoltto on tullut mukaan kuvioihin ja mies on jäänyt kolmesti parin vuoden sisällä kiinni siitä, että on tuonut pilveä kotiin!! Viimeksi hän jäi siitä viime viikolla kiinni, kun kaivoin hänen taskujaan etsiäkseni sieltä auton avaimia.

Jokaisen kiinnijäämisen jälkeen mies on pyhästi vannonut lopettavansa ja luvannut, ettei tuo pilveä kotiin. Kuulemma polttanut vain pari kertaa vuodessa jossain keikalla. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole uskottavaa, koska olisiko hän muka sattumalta joka kerta jäänyt kiinni, kun on esim. pilveä kotiin tuonut. Uskoni häneen on nyt täysin nolla.

Asian tekee pahaksi se, että lapset todella rakastavat isäänsä ja hän on todella hyvä isä. Myös minä rakastan häntä, mutta en voi mitenkään enää olla suhteessa.

Mistä edes voisin saada keskusteluapua tilanteeseen? Jos puhun neuvolassa, saamme varmasti sosiaalityöntekijät kotiimme ja mitä sitten? En myöskään halua estää lapsiani tapaamast isäänsä, mutta voinko luottaa siihen, että hän varmasti on selvinpäin, kun hän lapsia hoitaa? Nytkään en ole koskaan huomannut hänen olevan pilvessä, mitä jos hän onkin, enkä ole vain huomannut sitä?

En tiedä miksi tämän kirjoitin, halusin vain purkaa ajatuksiani jonnekin. Tilanteesta on vaikea kertoa sukulaisille ja ystäväville, kun mies on kuitenkin muuten ns. "Kunnon mies." Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (211)

Vierailija
41/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nimenomaan, tämä on se pääongelma. Hän ei kunnioita edes sitä toivettani, että pilveä ei tuotaisi LAPSIperheen kotiin. Olen tavallani sallinut hänen mahdollisen satunniasen polttamisensa, koska en kysele mitä hän esim. ulkona tai kavereidensa kanssa tekee enkä vahdi missä kunnossa hän on kotiintullessaan.

Ap

Onneksi kannabiksen lääkekäyttäjiltä ei sentään oteta lapsia huostaan, vaikka lääkekäyttäjistä jokainen käyttää kannabista päivittäin ja todella paljon enemmän mitä yksikään ns. päihdekäyttäjä.

Tuossahan paljastui jo ettei pössyttely ole edes se pääongelma.

Pääongelma on ettei mies ole luotettava missään asiassa ja se, ettei Ap ole pistänyt eropapereita vetämään vaikka on itse niin luvannut.

Molemmat siis puhuvat tekevänsä asioita, mutta eivät tee niitä.

Vierailija
42/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies käyttää kannabista satunnaisesti, kannattaa erota jos et asiasta pidä. Jos taas käyttäisi päivittäin lääkärin määräyksestä kannabista ja todella runsaasti, ei kannata erota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ok poltella silloin tällöin, niin missä mies säilyttää sitä pilveä jos ei kotona? Ei varmaan töissäkään, eikä sitä voi käydä kaupasta hakemassa yhteen käyttöön samalla lailla kuin yhden bissen. 

Miksei joku miehen lapseton kaveri voi säilyttää sitä?

Jotenkin vastuutonta säilyttää sitä talossa, jossa on lapsia. Oletan siis, ettei mies ole missään lukitussa kaapissa sitä pitänyt vaan lapsilla on käytännössä ollut mahdollisuus päästä käsiksi siihen.

Ymmärrän tätä tavallaan, mutta toisaalta jos kävisi todella ikävästi, lapsi löytäisi pilven isänsä tavaroista / taskusta / piilosta ja esim söisi sen (jota pidän epätodennäköisenä) ei tapahtuisi mitään - thc liukenee rasvaan mutta ei veteen, joten se ei päihdytä syötynä. Siksi syötävässä muodossa kannabiksestä pitää keittää ensin voita, rasvaista teetä tms. 

Eli pahin seuraus lienisi, että jostain syystä ap:n kotiin tehtäisiin kotietsintä ja sieltä löytyisi vaikkana 0,5g pilveä. Tämän jälkeen mies saisi sanktiot ja ehkä lasu seuraisi tilannetta, jolloin pilvenpoltto varmaan kääntyisi ap:n toivomaan malliin. 

Vierailija
44/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se narkki!

Vierailija
45/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan erota, jos mies käyttää kannabista, joka on erittäin vähähaittainen päihde ja Suomessa ihan arpomalla kielletty.

Vierailija
46/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna ultimatum: Olet suostunut siihen ettei tätä laitonta ainetta meidän koodissamme ole ja siihen ettet tämän laittoman aineen vaikutuksen alaisena kodissamme ole. Olet nyt pettänyt tämän lupauksen 3 kertaa.

Jos vielä kerran löydän tätä laitonta ainetta meidän kodista tai sinä olet sen vaikutuksen alaisena meidän kodissa ilmoitan löytöni ja/tai olotilasi poliisille. Sen jälkeen otan avioeron.

Teen tämän koska vaikka rakastan sinua, rakastan lapsiani myös ja heille on meistä riippuvaisina olentoina oltava koti, jonne poliisi ei ole lastensuojeluviranomaisten kanssa minä ajan hetkenä tahansa tulossa potkimaan ovia sisään.

Vierailija
47/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on ok poltella silloin tällöin, niin missä mies säilyttää sitä pilveä jos ei kotona? Ei varmaan töissäkään, eikä sitä voi käydä kaupasta hakemassa yhteen käyttöön samalla lailla kuin yhden bissen. 

Miksei joku miehen lapseton kaveri voi säilyttää sitä?

Jotenkin vastuutonta säilyttää sitä talossa, jossa on lapsia. Oletan siis, ettei mies ole missään lukitussa kaapissa sitä pitänyt vaan lapsilla on käytännössä ollut mahdollisuus päästä käsiksi siihen.

Ymmärrän tätä tavallaan, mutta toisaalta jos kävisi todella ikävästi, lapsi löytäisi pilven isänsä tavaroista / taskusta / piilosta ja esim söisi sen (jota pidän epätodennäköisenä) ei tapahtuisi mitään - thc liukenee rasvaan mutta ei veteen, joten se ei päihdytä syötynä. Siksi syötävässä muodossa kannabiksestä pitää keittää ensin voita, rasvaista teetä tms. 

Eli pahin seuraus lienisi, että jostain syystä ap:n kotiin tehtäisiin kotietsintä ja sieltä löytyisi vaikkana 0,5g pilveä. Tämän jälkeen mies saisi sanktiot ja ehkä lasu seuraisi tilannetta, jolloin pilvenpoltto varmaan kääntyisi ap:n toivomaan malliin. 

Kyllä muutama grammaa sellaisenaan popsimalla saa pönttönsä todella sekaisisin, joten joko valehtelet tahallasi tai et tiedä mistä puhut. Kokonaan toinen juttu on se, että tuskin kukaan mitään tuon hajuista ja makuista söisi vapaaehtoisesti ihan vaan maistellakseen.

Sillä ei ole mitään merkitystä. YKSIKÄÄN vanhempi, joka on mistään kotoisin ei varmasti halua lapsensa käsiin voivan joutua MITÄÄN päihdettä puhumattakaan siitä, että ajattelisi sen olevan ihan OK "koska vaaratonta". Tällainen jos mikä on jo sitä ihan puhdasta narkomaanin logiikkaa.

Pointtihan on siinä, että jos puoliso ei laittomuuksia hyväksy, niin pitää olla päässä todella paljon ureaa ettei edes siihen kykene sopeutumaan. Kaiken lisäksi vielä sitten jmlauta kaveri menee lupaamaan useampaan ettei näin toimi ja biitit pyörii taskuissa avainten seassa. Kaverihan on täysin puhdasverinen penis.

Omassa tuttavapiirissä pariskunta, jossa mies pitää ko. päihteestä ja vaimo ei hyväksy. Säännöt on siellä vaimon puolelta selvät: ei kotiin eikä kotona enkä halua ikinä joutua asian kanssa tekemisiin. MIKÄ TÄSSÄ NYT ON MUKA MAHDOTONTA????

Vierailija
48/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä näitä huumehemmoja oikein tänne palstalle tulee? Menkää vaan pajauttelemaan niihin kommuuneihinne ja pysykää poissa päivänvalosta. Saisi poliisi pamputtaa oikein kunnolla.

Samaa mieltä. Tästä tullut huumehihhuleiden pössyttelypalsta.

Vierailija
49/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin hyväksyn, että mies on nuorempana silloin tällöin polttanut satunnaisen sätkän, ja esimerkiksi Amsterdamissa käydessä juuri viikon matkalla poltti pari, muutaman vuoden tauon jälkeen. Ajattelin itsekin kokeilla pari henkosta, jos joskus tulen käyneeksi maassa, jossa se on laillista, eli siitä ei ole kyse, ettenkö suvaitsisi käyttöä.

Mulla raja menee laittomuuksissa ja siinä, että mut asetetan huonoon valoon. Mulla on kellarissa kasvilamput ja systeemit omille vihannestaimille ja olen etevä kasvien kanssa, mutten ikinä antaisi miehen kasvattaa pilveä kodissamme "siinä sivussa". Taloon ei myöskään jemmata mitään laitonta ainetta. Itse pilvenpoltto ei takamustani kutita noin harvoin tapahtuvana, en vain halua, että minua tai kotiani sotketan siihen. Mun ei ole tosin ikinä tarvinnut kytätä tai tiukata mieheltä, luotan häneen ja siihen, että ymmärtää käyttää kohtuudella jatkossakin kuten muitakin päihteitä ja kunnioittaa sitä, että tämä on minunkin kotini. 

Vierailija
50/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna ultimatum: Olet suostunut siihen ettei tätä laitonta ainetta meidän koodissamme ole ja siihen ettet tämän laittoman aineen vaikutuksen alaisena kodissamme ole. Olet nyt pettänyt tämän lupauksen 3 kertaa.

Jos vielä kerran löydän tätä laitonta ainetta meidän kodista tai sinä olet sen vaikutuksen alaisena meidän kodissa ilmoitan löytöni ja/tai olotilasi poliisille. Sen jälkeen otan avioeron.

Teen tämän koska vaikka rakastan sinua, rakastan lapsiani myös ja heille on meistä riippuvaisina olentoina oltava koti, jonne poliisi ei ole lastensuojeluviranomaisten kanssa minä ajan hetkenä tahansa tulossa potkimaan ovia sisään.

Ei tuohon poliisia kannata sotkea. Sillä vaikeuttaa vaan koko perheen elämää kun kaikille laitetaan merkintä huumausaineista.

Avioero Ap:n toki olisi jo pitänyt ottaakin, koska on sillä menny uhkailemaan.

Uhkaus ilman seurausta tekee kaikki seuraavat uhkaukset täysin tyhjiksi.

Vierailija
51/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja hän väittää, että ainoastaan todella harvoin, tyyliin pari kertaa vuodessa. Mutta tänä vuonna hän on jo jäänyt kaksi kertaa kiinni pilven tuomisesta kotiin. En usko, että olen sattumalta kummallakin kerralla pilveä löytänyt, vaan sitä on varmasti ommut useammin. Lisäksi löysin kerran auton "salalokerosta" pilveltä haisevan pussin.

Ap

Ex valehteli myös pilvenpoltostaan kirkkain silmin. Minun sääntöni olivat, ettei sitä tuoda kotiin eikä hän saa polttaa kun on hänen lapsivuoronsa (olin äitipuoli). Kotiin sitä kuitenkin tuotiin ja joka kerta hän valehteli siitä. Luottamus meni täysin ja parisuhde samoin. Toivottavasti ymmärtää nyt olla polttamatta lapsensa ollessa hänellä. 

Vierailija
52/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/eu-raportti-kannabis-tupakkaa-ja-al…

"EU-raportti: Kannabis tupakkaa ja alkoholia turvallisempaa."

Vierailija
53/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

DEA poistanut valheita kannabiksesta nettisivuiltaan.

http://www.safeaccessnow.org/iqa_victory

“The DEA’s removal of these popular myths about cannabis from their website could mean the end of the Washington gridlock” said Steph Sherer, Executive Director of Americans for Safe Access. “This is a victory for medical cannabis patients across the nation, who rely on cannabis to treat serious illnesses. The federal government now admits that cannabis is not a gateway drug, and doesn’t cause long-term brain damage, or psychosis. While the fight to end stigma around cannabis is far from over, this is a big first step.”

DEA:n sivuilla oli väitteitä, että kannabis on porttihuume, aiheuttaa älykkyyden laskua aikuisilla, psykooseja ja keuhkosyöpää.

“DEA:n tekemät yleisten myyttien korjaukset kotisivuillaan voi olla merkki Washingtonin umpikujan avautumisesta. Tämä on voitto kaikille kansakunnan kannabista käyttäville potilaille, joille kannabis merkitsee helpotusta vakavaan sairauteen. Liittovaltio myöntää nyt, että kannabis ei ole porttihuume, ei aiheuta aivovaurioita eikä psykooseja. Vaikka kamppailu kannabiksen ympärille lyödyn stigman poistamiseksi ei ole läheskään ohi, on tämä yksi merkittävä askel", ASA:n toiminnanjohtaja Steph Sherer selittää.

Lain täytäntöönpanon ylimpänä valvojana Jeff Sessionsilla pitää olla käytettävissään tieteellisesti todennettu tietopohja, jotta hän kykenee tekemään perusteltuja päätöksiä liittovaltion huumelakien täytäntöönpanosta. ASA jatkaa kampanjointiaan DEA:n jakaman informaation oikaisemiseksi.

Lähde: Forbes 3.1.2017, Huffington Post 19.1.2017, ArcView Market Research: The State Of Legal Marijuana Markets, The Free Thought Project 13.1.2017, Washington Post 11.1.2017, MPP 6.2.2017, Monitoring Health Concerns Related to Marijuana in Colorado: 2016., Toke Signals 10.2.2017, MassRoots 8.2.2017, Anthony A. Braga, Desiree Dusseault: Can Homicide Detectives Improve Homicide Clearance Rates? Crime & Delinquency 25.11.2016. , MSN 9.2.2017, EAZE tiedote.

Vierailija
54/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kysynyt ja hän väittää, että ainoastaan todella harvoin, tyyliin pari kertaa vuodessa. Mutta tänä vuonna hän on jo jäänyt kaksi kertaa kiinni pilven tuomisesta kotiin. En usko, että olen sattumalta kummallakin kerralla pilveä löytänyt, vaan sitä on varmasti ommut useammin. Lisäksi löysin kerran auton "salalokerosta" pilveltä haisevan pussin.

Ap

Ex valehteli myös pilvenpoltostaan kirkkain silmin. Minun sääntöni olivat, ettei sitä tuoda kotiin eikä hän saa polttaa kun on hänen lapsivuoronsa (olin äitipuoli). Kotiin sitä kuitenkin tuotiin ja joka kerta hän valehteli siitä. Luottamus meni täysin ja parisuhde samoin. Toivottavasti ymmärtää nyt olla polttamatta lapsensa ollessa hänellä. 

Vieläkään ei ole tarkkaan jäsennetty että mikä siinä pilvenpoltossa oikein on pahaa.

Onko ehkä se että polttelija ei ole ap:n henkisessä kontrollissa, vaan omissa maailmoissaan?

Ei vaan se, että jos mies jää kiinni, kotiin tehdään kotietsintä ja kotietsinnän myötä käy ilmi, että perheessä asuu lapsia, niin silloin päätyy lastensuojelun asiakkaaksi. Perseestähän se on ja väärin, mutta niin kauan kun aine on laitonta Suomessa, niin lapsiperheellisenä pitää olla todella varovainen. Ei saisi missään nimessä tuoda kotiin, suorastaan idioottimaista kun on lapsi/a.

Vierailija
55/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vieläkään ei ole tarkkaan jäsennetty että mikä siinä pilvenpoltossa oikein on pahaa.

Onko ehkä se että polttelija ei ole ap:n henkisessä kontrollissa, vaan omissa maailmoissaan?

Ei vaan se, että jos mies jää kiinni, kotiin tehdään kotietsintä ja kotietsinnän myötä käy ilmi, että perheessä asuu lapsia, niin silloin päätyy lastensuojelun asiakkaaksi. Perseestähän se on ja väärin, mutta niin kauan kun aine on laitonta Suomessa, niin lapsiperheellisenä pitää olla todella varovainen. Ei saisi missään nimessä tuoda kotiin, suorastaan idioottimaista kun on lapsi/a.

Mutta heroiinin jälkeen tuhoisinta ja tappavinta alkoholihuumetta saa käyttää aika huoletta, eikä lastensuojelu asiaan kovinkaan helposti puutu. Onneksi ei sentään kannabiksen lääkekäyttäjiltä oteta lapsia huostaan, vaikka lääkekäyttäjistä ihan jokainen käyttää kannabista paljon enemmän kuin yksikään ns. päihdekäyttäjä.

Vierailija
56/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap jäitä hattuun, pilvi on harmitonta alkoholiin verrattuna. Se vain rentouttaa hieman ja on paljon parempi kuin ne keskikaljan juomiset. Ei tule krapulaa eikä hermo ole kireänä. Jos ei lasten aikana ole tötsyissä vaan yksin tai sinun tai kavereiden kanssa, niin ei tuossa ole mitään ongelmaa.

Vierailija
57/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikein ymmärrä mikä tässä on se ongelma. Jos osa G-20 maista on laillistanut kannabiksen ja euroopassa sen asema on ollut jo pitkään semi laillinen. Taitaa Sipilät ja muut jahvet tietää jotain mystistä, mitä ei arvostetut tiedejulkaisut ja asiantuntijat tiedä. Jos hän on hyvä isä lapsilleen, niin miksi ihmeessä hänen pitäisi luopua kannabiksesta. Suurin ongelma täällä lienee keskikalja ja ignoranttien tyhmyys.

Vierailija
58/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiltä kannabisfanaatikoilta ei näytä koskaan löytyvän muuta perustelua kun verrata kannabista muihin päihteisiin. Se ei siltikään tee kannabiksesta harmitonta, vaikka kuinka vertailisitte. Tulkaa joskus käymään työpaikallani psykiatrisella osastolla. Voitte vähän katsella yleistunnelmaa ja pelata vaikka lautapeliä potilaiden kanssa. Liika on aina liikaa, jokaisen päihteen kohdalla. Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Vierailija
59/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieto kannabispäihtymys vastaa muutamaa viinilasillista. Siltä pohjalta voi pohtia sitä mitä ihminen kykenee tekemään ja mitä ei.

Vierailija
60/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Ihan mikä tahansa päihde voi "laukaista" psykoosin, joka voi johtaa skitsofreniaan jos siihen on taipumusta. Kahvista lähtien ihan jokainen päihde voi aiheuttaa psykooseja, mutta kannabispsykoosi on kyllä todella harvinainen, eikä edes DEA enää väitä kannabiksen aiheuttavan psykooseja.

Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, varmaan skitsofrenia olisi maailmassa lisääntynyt, koska kannabiksen käyttö on kasvanut todella paljon.