Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen pilvenpoltto

Vierailija
14.03.2019 |

Hei! Olen aivan hirveässä tilanteessa. Mieheni on polttanut pilveä pitkään, mutta aloittaessamma seurustelun tein selväksi, että en suvaitse sitä. En tiedä lopettiko hän, mutta ainakaan itse en nähnyt häntä koskaan pilvessä ja asia vähän kuin unohtui.

Sittenmmin olemme saaneet kaksi lasta, jotka ovat kummatkin alle 5-vuotiaita. Pilvenpoltto on tullut mukaan kuvioihin ja mies on jäänyt kolmesti parin vuoden sisällä kiinni siitä, että on tuonut pilveä kotiin!! Viimeksi hän jäi siitä viime viikolla kiinni, kun kaivoin hänen taskujaan etsiäkseni sieltä auton avaimia.

Jokaisen kiinnijäämisen jälkeen mies on pyhästi vannonut lopettavansa ja luvannut, ettei tuo pilveä kotiin. Kuulemma polttanut vain pari kertaa vuodessa jossain keikalla. Mielestäni tämä ei kuitenkaan ole uskottavaa, koska olisiko hän muka sattumalta joka kerta jäänyt kiinni, kun on esim. pilveä kotiin tuonut. Uskoni häneen on nyt täysin nolla.

Asian tekee pahaksi se, että lapset todella rakastavat isäänsä ja hän on todella hyvä isä. Myös minä rakastan häntä, mutta en voi mitenkään enää olla suhteessa.

Mistä edes voisin saada keskusteluapua tilanteeseen? Jos puhun neuvolassa, saamme varmasti sosiaalityöntekijät kotiimme ja mitä sitten? En myöskään halua estää lapsiani tapaamast isäänsä, mutta voinko luottaa siihen, että hän varmasti on selvinpäin, kun hän lapsia hoitaa? Nytkään en ole koskaan huomannut hänen olevan pilvessä, mitä jos hän onkin, enkä ole vain huomannut sitä?

En tiedä miksi tämän kirjoitin, halusin vain purkaa ajatuksiani jonnekin. Tilanteesta on vaikea kertoa sukulaisille ja ystäväville, kun mies on kuitenkin muuten ns. "Kunnon mies." Onko joku ollut vastaavassa tilanteessa?

Kommentit (211)

Vierailija
61/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuten sanoin, ongelma on se, että hän tuo sitä kotiin! En ole puuttunut asiaan muuten, kun hän menee ulos, voi hän pilveä polttaa, en kyttää häntä tai kysele. Olemme myös tästä puhuneet ja hän on luvannut ettei tuo pilveä kotiin. Kyse on siis luottamuksesta

Ap

Sano että joko huumeet taikka te valitse.

Vierailija
62/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pilvi, alkoholi ja kaikki huumeet tekee mielen heikoksi. Aatteen mies ei tarvitse mitään päihteitä. Vain punttisalia ja toivo kansallismielisestä valtiosta lämmittää sydäntä. Muuta ei tarvitse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on, että huumeiden käyttäjillä ja alkoholin kanssa läträäjillä on aina naisia.

Vierailija
64/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu heikkoon suoritukseen sängyssä.

Vierailija
65/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi oikeasti tuhoaa siittöitä ja aiheuttaa niissä mutaatiota. Pitäisi olla kuukausi juomatta, ennen kuin kannattaa lapsia lähteä tekemään jos haluaa olla varma, että ainakaan alkoholi ei aiheuta epämuodostumia. Lisäksi alkoholin käyttäjien kivekset surkastuvat ja rinnat alkavat kasvaa miehillekin.

Vierailija
66/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkoholi oikeasti tuhoaa siittöitä ja aiheuttaa niissä mutaatiota. Pitäisi olla kuukausi juomatta, ennen kuin kannattaa lapsia lähteä tekemään jos haluaa olla varma, että ainakaan alkoholi ei aiheuta epämuodostumia. Lisäksi alkoholin käyttäjien kivekset surkastuvat ja rinnat alkavat kasvaa miehillekin.

Sehän on vain hyvä asia.

Eihän rinnoissa ole mitään vikaa ja kivekset on yliarvostetut noin muutenkin.

Vierailija
67/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kiristää miehen lopettamaan. Mainitse asiasta vaikka neuvolassa lapsen käynnin yhteydessä. Neuvolantäti tekee sitten lasun, ja miehesi joutuu huumeseuloihin, jotta saa nähdä lapsiaan.

Problem solved?

Vierailija
68/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia.

Varmaan. Aika kalliiksi tulee raskaudenaikaisen alkoholinkäytön vammauttamien FAS-lasten elämänmittainen laitoshoito. FAS-lapsia syntyy Suomessa vuosittain yli 600.

Vierailija
69/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit kiristää miehen lopettamaan. Mainitse asiasta vaikka neuvolassa lapsen käynnin yhteydessä. Neuvolantäti tekee sitten lasun, ja miehesi joutuu huumeseuloihin, jotta saa nähdä lapsiaan.

Problem solved?

Minä en kyllä haluaisi olla tälläisessä asiassa veronmaksajana. Tulee todella kalliiksi. Vaikka en huumeista tykkää tai niiden käyttäjistä.

Tuskin Suomella on tuollaiseen varaa???

Vierailija
70/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia.

Varmaan. Aika kalliiksi tulee raskaudenaikaisen alkoholinkäytön vammauttamien FAS-lasten elämänmittainen laitoshoito. FAS-lapsia syntyy Suomessa vuosittain yli 600.

FAS-lapsi tulee jos äiti nauttii raskaana alkoholia. Ei siinä kuule olemitään tekemistä miehen siittiön kanssa.

Alkoholia demonisoidaan vähän liikaa kuule. Kyllä se on kannabis joka tässä on se ongelma.

Vierailija
71/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea uskoa että miehen pössyttely parisuhteessa ja kiinnijäädessä aiheuttaisi lastensuojelullisia tarpeita. Tuskin Suomessa on resursseja sellaiseen?

Vai sen takiako lastensuojelu on ihan tukossa?

Toki jos päihdeongelmaa on niin ymmärrän kyllä lastensuojelun, mutta jos perheen mies on kohtuukäyttäjä niin onko tarpeellista tehdä lasua?

Onko todellakin näin 2019?

Ajattelin että Suomessa asiaan osataan suhtautua jo järkevämmin?

Kertokaahan kokemuksia. Sinällään surkuhupaisaa kun huomenna on monet perheen isät lähteneet koko perheen kanssa ostoksille ja ostavat isot salkulliset olutta itselleen vähän saunaoluiksi. Siinä mielessä hassua että miksi heistä ei tehdä myös.

Kyllä, laittomien huumeidenkäyttö tarkoittaa automaattisesti lastensuojelun asiakkuutta. Jos haluaa lapset pitää, täytyy sitoutua kuntoutukseen ja antaa puhtaat seulat esim.vuoden ajan.

Vierailija
72/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun mies jäis kiinni huumeista (sama mistä) vinkkaisit itse siitä poliisille ja lähtisin itse kävelemään. Mulle ehdoton no-no! Jotain tasoa naiset nyt niihin miehiin!!

Vierailija
73/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on vain hyvä asia.

FAS-lapsi tulee jos äiti nauttii raskaana alkoholia. Ei siinä kuule olemitään tekemistä miehen siittiön kanssa.

Alkoholia demonisoidaan vähän liikaa kuule. Kyllä se on kannabis joka tässä on se ongelma.

Syöpääkin aiheuttava solumyrkky eli alkoholi tuhoaa siittiöitä ja aiheuttaa niissä mutaatiota, mikä taas voi johtaa epämuodostumisiin.

Vierailija
74/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mun mies jäis kiinni huumeista (sama mistä) vinkkaisit itse siitä poliisille ja lähtisin itse kävelemään. Mulle ehdoton no-no! Jotain tasoa naiset nyt niihin miehiin!!

Entä jos miehen uskonto kieltää alkoholin käytön?

Vierailija
75/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän vaikea uskoa että miehen pössyttely parisuhteessa ja kiinnijäädessä aiheuttaisi lastensuojelullisia tarpeita. Tuskin Suomessa on resursseja sellaiseen?

Vai sen takiako lastensuojelu on ihan tukossa?

Toki jos päihdeongelmaa on niin ymmärrän kyllä lastensuojelun, mutta jos perheen mies on kohtuukäyttäjä niin onko tarpeellista tehdä lasua?

Onko todellakin näin 2019?

Ajattelin että Suomessa asiaan osataan suhtautua jo järkevämmin?

Kertokaahan kokemuksia. Sinällään surkuhupaisaa kun huomenna on monet perheen isät lähteneet koko perheen kanssa ostoksille ja ostavat isot salkulliset olutta itselleen vähän saunaoluiksi. Siinä mielessä hassua että miksi heistä ei tehdä myös.

Kyllä, laittomien huumeidenkäyttö tarkoittaa automaattisesti lastensuojelun asiakkuutta. Jos haluaa lapset pitää, täytyy sitoutua kuntoutukseen ja antaa puhtaat seulat esim.vuoden ajan.

Mieheni sairauteen ei vielä saa Suomessa virallista kannabislääkitystä, joten asia on ratkaistu toisella tavalla ja näin on ollut yli 20 vuotta. Meillä on kolme lasta.

Vierailija
76/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) en ottais miestä joka on uskovainen

B) huumeiden käyttö on aina väärin (ja monessa maassa ihan laitonta)

C) en katso joka viikonloppuista juomistakaan.

Vierailija
77/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) en ottais miestä joka on uskovainen

B) huumeiden käyttö on aina väärin (ja monessa maassa ihan laitonta)

C) en katso joka viikonloppuista juomistakaan.

Voisit vastata yleisesti etkä omasta itsekkäästä näkökulmasta.

Osaat kai ajatella yleisesti?

Siten kuin normaalit ihmiset ajattelevat. Ei tarvitse tuoda omaa äärimmäistä ääripäätä esille kovaan ääneen. Kyllä me ymmärrämme että on ihmisiä joille raittius on tärkeä ja kumppanin raittius myös.

Se on ihan oma asiansa se.

Miksi et hyväksy kultuurillisia asioita? Tuollainen on tavallaan syrjivää jos asian noin jyrkästi esille.

Vierailija
78/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään turvabaikan hagijoiden vuoksi olisi kohtuullista jos kannabis dekriminalisoitaisiin. Käsittääkseni se on paljon yleisempi miesten päihde kuin kielletty alkoholi on.

Tässä tapahtuu tavallaan syrjimistä ja aiheutetaan tarpeetonta häirintää heidän elämäänsä.

Kun muutenkin pitää sopeutua.

Onkohan tämä yksi syy miksi vihreiden mielestä käyttäjiä ei pitäisi rangaista?

Vierailija
79/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Ihan mikä tahansa päihde voi "laukaista" psykoosin, joka voi johtaa skitsofreniaan jos siihen on taipumusta. Kahvista lähtien ihan jokainen päihde voi aiheuttaa psykooseja, mutta kannabispsykoosi on kyllä todella harvinainen, eikä edes DEA enää väitä kannabiksen aiheuttavan psykooseja.

Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, varmaan skitsofrenia olisi maailmassa lisääntynyt, koska kannabiksen käyttö on kasvanut todella paljon.

Taas otetaan esiin muut päihteet. Nyt puhumme kannabiksesta.

Kannabis on paras lääke MS-tautiin, jos siis kannabiksesta puhutaan.

Vierailija
80/211 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päihde-/kannabispsykoosi on todellinen, alttius sairastua skitsofreniaan kannabiksen käytön kanssa voi laukaista ko. taudin. Tää kannabiskiima on kyllä mennyt aivan älyttömäksi.

Ihan mikä tahansa päihde voi "laukaista" psykoosin, joka voi johtaa skitsofreniaan jos siihen on taipumusta. Kahvista lähtien ihan jokainen päihde voi aiheuttaa psykooseja, mutta kannabispsykoosi on kyllä todella harvinainen, eikä edes DEA enää väitä kannabiksen aiheuttavan psykooseja.

Jos kannabis aiheuttaisi skitsofreniaa, varmaan skitsofrenia olisi maailmassa lisääntynyt, koska kannabiksen käyttö on kasvanut todella paljon.

Taas otetaan esiin muut päihteet. Nyt puhumme kannabiksesta.

Kannabis on paras lääke MS-tautiin, jos siis kannabiksesta puhutaan.

Lääkekannabis on eri kuin viihdekäytössä käytettävä kannabis. 

Minä en katselisi päivääkään narkkaria kodissani, saati lasteni lähellä. Ilmoittaisin välittömästi kaikille sukulaisille ja viranomaisille asiasta, jotta ei ole riskiä, että lapset joutuisivat pilviveikon hoitoon.