Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en ymmärrä riitelyä. Eikö asioista voi keskustella?

Vierailija
14.03.2019 |

Mikä on homman idea? Nostaa adrenaliinitasoa joten siitä saa jotain säväreitä? En tiedä, ei toimi mulla, minusta se tuntuu vain ja ainoastaan pahalta. Joskus voi kinastella mutta mitään karjumisriitoja en suostu käymään kenenkään kanssa, niistä sain tarpeekseni jo lapsuudenperheessä. Minusta aikuisena kuuluu olla sen verran tunnesäätelykykyä ja itsehillintää ettei raivoa päättömästi. Se oleellinen ero kinasteluun on äänen volyymissa ja siinä että kinastelussa on vielä järki mukana ja se on luonteeltaan keskustelevaa, riitely taas ei.

Kommentit (354)

Vierailija
341/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä inhoon niin paljon riitelijöitä, että suljen heidät pois elämästäni. Jos olen jossain riitelijän seurassa kerron hänelle, ettei tarvitse alkaa riitelemään ja jos ei ymmärrä, niin en keskustele hänen kanssaan ja en halua,hänen kanssaan enää keskustella. Riitaisat ihmiset jää yksin.

Vierailija
342/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä inhoon niin paljon riitelijöitä, että suljen heidät pois elämästäni. Jos olen jossain riitelijän seurassa kerron hänelle, ettei tarvitse alkaa riitelemään ja jos ei ymmärrä, niin en keskustele hänen kanssaan ja en halua,hänen kanssaan enää keskustella. Riitaisat ihmiset jää yksin.

Voi että kun mäkin haluaisin toimia näin.Mutta nämä äänennostattajat ja turhan riitelijät ovat sukulaisia niin minkäs teet.

Minustakin hemmetin rasittavaa kuunneltavaa, aina myös samat roolit päänaukoja ja sovittelija. Kysynkin teiltä raivoojilta,saatteko tahtonne läpi kun raivoatte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksinkertaiset riitelee, niknhän se menee. Älykkäät menestyjät luovii, sopii, kiertää, vaikuttaa taustalta jne ja saa haluamansa:)

Manipuloi?

Vierailija
344/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyys kirjoitti:

Entä kun toinen ei puhu mitään.

On täysin hiljaa. Päiväkausia.

Joka hetkessä.

Ihan sama jos itken, puhun, kysyn, kuuntelisin, huudan, raivoan tai olen itse vain hiljaa odotellen toiselta edes sanaa.

Sitä ei tule.

Ihmissuhde kestänyt jo vuosia ja aina, ihan aina joka tilanteessa sama käyttäytyminen.

Menee järki.

On aiemmissakin liitossaan käyttäytynyt samoin. Kaikki ongelmat ja ristiriidat päätyvät puhumattomuuteen.

Olen ihan loppu vaikka rakastan mielettömästi.

Yksin ei voi asioita käsitellä.

MInä vaikenen riidassa, koska en halua alentua samalle tasolle huutajan kanssa. Kun hän on aikansa tuonut esille omaa oikeaa näkökantaansa, halveksinut minua ja raivonnut sitä, että olen hiljaa, niin kohotan toista silmäkulmaa ja kysyn, että helpottiko.

Sinun tapasi manipuloida toisen ihmisen toimia on pelkästään ahdistava.

Vierailija
345/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis hyvä aloitus mutta tämä on jo 4vuotta myöhässä. Täällä palstalla ollaan yritetty puhua kotouttamisesta jo 4vuotta eikä Juha Sipilä ole esim. voinut hallituksellaan puhua kotouttamisesta 4vuoteen ja minun aloitukset ollaan sensoroitu kotouttamisesta 4 vuotta kovalla kädellä. Tämä on demokratian syytä!

Vierailija
346/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on elänyt rikkinäisen lapsuuden eikä myöskään arvosta naisia (huono äitisuhde eikä isänmallia) että huutaa ja syyttelee helposti.

Täysin erilaiset perhe-, ja ihmissuhdemallit kotoa.

Hän haluaa kaikesta aina vastapalvelusta tai rahaa oli kyse mistä vaan.

Muuten naama norsunv.

Arki sujuu kun hänen ehtojen mukaan elää eli siivoan yksin kaiken en pyydä tai toivo mitään ikinä. Synttäreitä ym.ei muista eikä pysty onnittelemaan.

Vierailija
347/354 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä kuinka joku voi elää miehen kanssa, joka ei arvosta naisia sekä riitelee ja osoittaa mieltä pikkuasioista. Miksi käyttää omat rajalliset vuodet tällaisen typeryksen kanssa, ihmettelen?

"Eläköön kaikki intelegentit miehet - tyhmät saavat kernaasti kuolla"  Minna Canth

Vierailija
348/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on paha keskustella kun yrittää vähänkään puhua jostain niin toinen saa raivarit ja alkaa haukkua joka asiasta.

Vierailija
349/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitelyyn johtaa se, että vastapuoli kokee kaikki puheet itseensä kohdistetuiksi haukkumisiksi, rajoittaviksi kommenteiksi, syyttelyksi.

Täytyy osata esittää asiat niin, että tuota ei tapahdu. Ja toisaalta täytyy osata suhtautua niin että ei ota kaikkea omaan itseensä kohdistettuna rajoitteena.

No, nytkö ei saa! Tuohan se on se juttu, jos jotain jossain kokouksessa heti huudetaan jos jotain sanotaan. No, nytkö ei saa sitä ja tätä. Aha. Mä en ainakaan tota suostu ottamaan kuuleviin korviinikaan.

Sillä lailla, tuo on se suomalainen keskustelu.

Vierailija
350/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitely on nautinnollista, jos molemmat tekevät sitä vain saadakseen säväreitä, vaikka tosiasiassa tiedetään, että ollaan samalla puolella.

Yleensä eivät molemmat. Toinen yrittää keskustella ja toinen purkaa tunteitaan. Ei toimi.

Vierailija
351/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohdallani tilanne on yleensä se, että joku tulee huutamaan/raivoamaan tai ihan puhumaan jotain josta mulla ei ole hajuakaan (ilmeisesti olettaen että tiedän mistä kyse). Jos saan mahdollisuuden avata suuni toinen häipyy tai menee kummallisen näköiseksi ja vaikenee.

Vierailija
352/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketju on 4 vuotta vanha ja niin pitkä ettei tätä kukaan läpi jaksa kahlata

Vierailija
353/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole tullut vielä tähän ikään (55v) vastaan yhtään sellaista tilannetta että olisi pitänyt alkaa riidellä. Kaikesta on selvitty normaalilla keskustelulla.  

Vierailija
354/354 |
06.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oisko temperamenttikysymys, tunneihmiset varmaan riitelevät enemmän kuin järki-ihmiset.

Järki-ihmisiä ei ole olemassakaan. Esimerkiksi luonnontieteilijät eivät ole järki-ihmisiä, vaan hekin ovat valinneet alansa tunteen perusteella. He ovat tunteneet kiinnostusta tai intohimoa alaan ja siksi ovat valinneet sen.

Kaikki valinnat elämässä tehdään tunteen perusteella. Jos valitset puolisosi "järjellä", eli vaikka perusteluna, että tämän kanssa tulevaisuus on selkeämpi kuin sen, jota todella rakastan, olet valinnut puolisosi turvallisuudentunteen perusteella, et järjellä. Jätät karkit ostamatta, koska sinulla on tieto, etteivät ne ole hyväksi terveydelle, eli sinulla on pelko siitä, että elimistösi kärsii karkkien syömisestä.

Voi hyvä helevetti :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi