Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun palkattu siivoaja tulee kotiin siivoamaan, niin kehtaanko vain istua sohvalla tekemättä mitää??

Vierailija
14.03.2019 |

Minulla on ajoittain vaikeahkot selkäkivut, vaikka ei aina päällisin puolin sitä huomaa. Onko noloa istua/matkoilla sohvalla kun siivoaja tulee kotiin siivoamaan vai pitäisikö minun olla tekeväni koko ajan/välillä jotain?

Kommentit (160)

Vierailija
81/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen mä kipeänä joskus ollut paikalla, mutta itsestä tuntuu kiusalliselta ja tunnen olevani tiellä. Tästä syystä mieluummin lähden pois siksi aikaa kun siivooja siivoaa.

Ei tullut sitten mieleen peruuttaa siivousta, kun olet sairaana kotona. Eihän sillä niin väliä jos siivoojaan tarttuu sinun sairautesi.

Vierailija
82/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ottaa siivoojan kotiin, onko sillä omat välineet vai käyttääkö meidän välineitä? Esim. imuri, pölyrätti, moppi jne?

Riippuu firmasta. Olen itse tykännyt eniten siitä mallista, että on oma imuri ja siivooja tuo aineet ja rätit ja mopit jne ja vie likaiset mennessään. 

Ok, kiitti :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme jo pois työelämästä joten olisi aikaa itsekin siivota. Kerran kuussa käy reipas nainen- imuroi, pyyhkii pölyt, pesee vessat ja lattiat. Mukava tulla puhtaaseen kotiin hänen jäljiltään! Itse sitten väliviikoilla pidetään järjestys ja perussiisteys yllä. Näin työllistämme yhden naisen yritystä ja molemmat voittavat.

Vierailija
84/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen mä kipeänä joskus ollut paikalla, mutta itsestä tuntuu kiusalliselta ja tunnen olevani tiellä. Tästä syystä mieluummin lähden pois siksi aikaa kun siivooja siivoaa.

Ei tullut sitten mieleen peruuttaa siivousta, kun olet sairaana kotona. Eihän sillä niin väliä jos siivoojaan tarttuu sinun sairautesi.

Ihan kaikki sairaudet eivät tartu ja toisaalta ne pöpöt ovat siellä kodin pinnoilla vaikka ihminen olisi poissa. 

Itse olen peruuttanut lennosta siivouksen oksennustaudin vuoksi ja influenssatyyppisen kuumetaudin, mutta en muuten. 

Vierailija
85/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy yksityinen siivooja parin viikon välein. Käyttää meidän pesuaineita ja siivousrättejä jotka pesen käytön jälkeen 60 asteessa. Myöskin käyttää meidän omaa imuria. En tosiaankaan haluaisi kotiini mitään yhteistä imuria millä on imuroitu koiratalouksia tmv, sillä tuskin pölypussia vaihdettaisiin joka kodin jälkeen. Meillä käy aina sama siivooja joka tuntee kotimme. Joskus käytimme isoa siivousyritystä ja luvattiin aina sama henkilö, mutta parin kerran jälkeen alkoi vaihtuvuus. Osan kanssa ei löydetty yhteistä kieltä...Yksi käytti samaa rättiä vessassa kuin keittiössä ja järjestys tämä!

Hyi hele... 60 astetta ei riitä. Toki jos haluat, että siivooja kierrättää teidän omia bakteereita ja rasvoja kodissanne, niin ehkä se on silloin sinulle ok.

Minä en suostu enää sopimukseen, jossa asiakas "pesee" itse siivouspyyhkeet. Joskus suostuin ja olihan ne pesty, mutta joka ikisessä paikassa oikein huusi, että pyyhkeet eivät olleet oikeasti puhtaita. Esimerkiksi peilit ja lasipöydät eivät tulleet niillä pyyhkeillä lähellekään kirkkaiksi ja graniittitasot jäivät raidallisiksi. Vaikka pyyhkeet ja aineet olivat omiani ja ammattivälineitä, niin asiakkaan pesemät pyyhkeet olivat selkeästi pesty liian matalassa lämpötilassa.

On myös selkeä juttu, että jos asiakas pesee mikrokuitupyyhkeet ties minkä lakanoiden tai omien kylpypyyhkeiden kanssa, niin mikrokuitupyyhkeistä tulee nopeasti pelkkiä kuitupyyhkeitä ja mikrokuidut katoavat lopullisesti.

Itse pesen kaikki töissä käyttämäni pyyhkeet aina 90 asteessa ja pyöräytän ne kuivausrummussa. En pese siivouspyyhkeiden kanssa mitään muuta kangas materiaalia ja pesuainemäärä on täsmälleen sopiva. Todella moni pyykin pesijä pistää aivan liikaa pesuainetta ja loraa pyykkeihin myös jotakin täysin turhaa huuhteluainetta. Huuhteluainetta ei mikrokuitupyyhkeisiin saa käyttää, joten taas kerran jos asiakas on pessyt siivouspyyhkeet omien pyyhkeidensä kanssa ja pistänyt pyykkiin huuhteluainetta, niin metsään mennään ja lujaa.

Ja sitten imureista. Asiakkaiden imurit ovat 90% hyvin huonoja, raskaita, kovaäänisiä ja työasento on syvältä. Myös imureiden puhdistus ja suodattimet saattavat asiakkaan oman käytön jälkeen olla täysin retuperällä, joten käytän pääsääntöisesti omaa ammatti-imuriani. Koira- ja kissatalouksissa saatan käyttää asiakkaan imuria jos se on hyvä oikeasti. Dysoneihin en koske pikkusormellakaan.

Jostakin syystä minulla on kalenteri täpötäynnä asiakkaita ja asiakassuhteet ovat pitkiä. Jos jollakin siivoojalla ei näin ole, niin en huolisi. Minulla on myös ammattikoulutus, ammattiylpeys, vastuu ja koulutan itseäni jatkuvasti, mutta monella "siivoojalla" ei näitä itsestään selviä asioita ole. Kannattaa siis hieman katsoa ennen kuin kotiinsa jotakin itseoppineita siivoojia päästää.

Vierailija
86/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan kaikki sairaudet eivät tartu ja toisaalta ne pöpöt ovat siellä kodin pinnoilla vaikka ihminen olisi poissa. 

Itse olen peruuttanut lennosta siivouksen oksennustaudin vuoksi ja influenssatyyppisen kuumetaudin, mutta en muuten. 

Minulla lukee jo työsopimuksessa, että asiakkaan tulee ilmoittaa jos kotona sairastetaan tarttuvaa tautia. Jos asiasta ei ilmoiteta, niin saatan kääntyä ovelta pois, mutta lasku tulee aivan varmasti. En halua olla välikätenä taudin tartuttamisessa esimerkiksi senioriasiakkailleni ja en halua tautia myöskään itselleni tai omalle perheelleni. Asiakkaat ovat ymmärtäneet tämän aika hyvin.

Vierailija
87/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan kertoa, että olet sairas. Enemmän yksi siivoojani piti varmaan outona, kun kerran siivosin hänen kanssa yhtä aikaa.

Jep jep, noin justiinsa!

Ne (tähän mennessä) harvat kerrat kun siivooja on käynyt, olen ollut muualla. En kehtaisi olla jouten tai ikäänkuin kytiksessä kun toinen tekee töitä.

Harkitsen vakituisen, mieluiten saman viikkosiivoojan hankkimista meidän huusholliin. Jäis sekin aika perheelle.

Vierailija
88/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kehtaan istua sohvalla..

Vierailija
89/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen siivouspalvelusta palkattu kotisiivooja on uusrikkaiden rahvaanomaista rehentelyä. Meillä siivoamisen hoitaa sisäköt ja samoin kaikilla muilla tutuillani Stockholmin paremmissa piireissä.

Vierailija
90/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kehtaan istua sohvalla..

Istu tokkiisa ja kahtele työntekkoo koko rahan iestä vuan kaekessa raahassa. Sinähän se out piällysmies, jotta mittees tuossa sen kummempoo kukkaan ihmettellöö.

Vierailija
91/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä käy yksityinen siivooja parin viikon välein. Käyttää meidän pesuaineita ja siivousrättejä jotka pesen käytön jälkeen 60 asteessa. Myöskin käyttää meidän omaa imuria. En tosiaankaan haluaisi kotiini mitään yhteistä imuria millä on imuroitu koiratalouksia tmv, sillä tuskin pölypussia vaihdettaisiin joka kodin jälkeen. Meillä käy aina sama siivooja joka tuntee kotimme. Joskus käytimme isoa siivousyritystä ja luvattiin aina sama henkilö, mutta parin kerran jälkeen alkoi vaihtuvuus. Osan kanssa ei löydetty yhteistä kieltä...Yksi käytti samaa rättiä vessassa kuin keittiössä ja järjestys tämä!

Hyi hele... 60 astetta ei riitä. Toki jos haluat, että siivooja kierrättää teidän omia bakteereita ja rasvoja kodissanne, niin ehkä se on silloin sinulle ok.

Minä en suostu enää sopimukseen, jossa asiakas "pesee" itse siivouspyyhkeet. Joskus suostuin ja olihan ne pesty, mutta joka ikisessä paikassa oikein huusi, että pyyhkeet eivät olleet oikeasti puhtaita. Esimerkiksi peilit ja lasipöydät eivät tulleet niillä pyyhkeillä lähellekään kirkkaiksi ja graniittitasot jäivät raidallisiksi. Vaikka pyyhkeet ja aineet olivat omiani ja ammattivälineitä, niin asiakkaan pesemät pyyhkeet olivat selkeästi pesty liian matalassa lämpötilassa.

On myös selkeä juttu, että jos asiakas pesee mikrokuitupyyhkeet ties minkä lakanoiden tai omien kylpypyyhkeiden kanssa, niin mikrokuitupyyhkeistä tulee nopeasti pelkkiä kuitupyyhkeitä ja mikrokuidut katoavat lopullisesti.

Itse pesen kaikki töissä käyttämäni pyyhkeet aina 90 asteessa ja pyöräytän ne kuivausrummussa. En pese siivouspyyhkeiden kanssa mitään muuta kangas materiaalia ja pesuainemäärä on täsmälleen sopiva. Todella moni pyykin pesijä pistää aivan liikaa pesuainetta ja loraa pyykkeihin myös jotakin täysin turhaa huuhteluainetta. Huuhteluainetta ei mikrokuitupyyhkeisiin saa käyttää, joten taas kerran jos asiakas on pessyt siivouspyyhkeet omien pyyhkeidensä kanssa ja pistänyt pyykkiin huuhteluainetta, niin metsään mennään ja lujaa.

Ja sitten imureista. Asiakkaiden imurit ovat 90% hyvin huonoja, raskaita, kovaäänisiä ja työasento on syvältä. Myös imureiden puhdistus ja suodattimet saattavat asiakkaan oman käytön jälkeen olla täysin retuperällä, joten käytän pääsääntöisesti omaa ammatti-imuriani. Koira- ja kissatalouksissa saatan käyttää asiakkaan imuria jos se on hyvä oikeasti. Dysoneihin en koske pikkusormellakaan.

Jostakin syystä minulla on kalenteri täpötäynnä asiakkaita ja asiakassuhteet ovat pitkiä. Jos jollakin siivoojalla ei näin ole, niin en huolisi. Minulla on myös ammattikoulutus, ammattiylpeys, vastuu ja koulutan itseäni jatkuvasti, mutta monella "siivoojalla" ei näitä itsestään selviä asioita ole. Kannattaa siis hieman katsoa ennen kuin kotiinsa jotakin itseoppineita siivoojia päästää.

Olet varmaan todella ammattitaitoinen ja hyvä siivooja, mutta kuulostat erittäin rasittavalta. En omasta asiakaskunnastani osaisi ladella moista v alitusvirttä, vaikka aihetta kyllä penkomalla löytyisi

Vierailija
92/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Håkan Svensson kirjoitti:

Tuollainen siivouspalvelusta palkattu kotisiivooja on uusrikkaiden rahvaanomaista rehentelyä. Meillä siivoamisen hoitaa sisäköt ja samoin kaikilla muilla tutuillani Stockholmin paremmissa piireissä.

Noloa laittaa sisäkköä siivoamaan!

Meidän piireissä ei sisäköt siivoa.

Mikä mauton käytäntö teillä!

Vierailija
93/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sometan sohvalla ja poltan tupakkaa samalla.

Vierailija
94/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet varmaan todella ammattitaitoinen ja hyvä siivooja, mutta kuulostat erittäin rasittavalta. En omasta asiakaskunnastani osaisi ladella moista v alitusvirttä, vaikka aihetta kyllä penkomalla löytyisi

Eihän tuo oikeasti kuulosta ammattitaitoiselta. Kotisiivojalla pitää olla myös psykologista silmää. Tällä ei ole.

Ei kelpais meille.

Vierailija
95/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota buranapurkki, nenäliinapaketti ja hyöryävä teekuppi ja huikkaa siivoojalle hänen tullessaan kotiinne että olet "flunssassa" ja menet tuonne huoneeseen x lepäämään, että siivooja voi touhuta rauhassa :)

Vierailija
96/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun kartanolle ei siivoojilla ole asiaa vaikka maksaisivat. Kotini on pyhä paikka eikä sinne ulkopuolisia kaivata.

Vierailija
97/160 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sulkeudun makkariin läppärin kanssa, jos mulla on arki vapaa siivoojan käydessä.

Sitä huonetta ei tarvii siivota silloin ja pysyn pois jaloista. Toimii.

Vierailija
98/160 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autoin aikoinaan ystävää ja pesin ikkunan. Hän otti kaukosäätimen handuun ja alkoi katsomaan tv. En auta enää.

Vierailija
99/160 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla kotonasi ihan miten haluat. Joskus jos asiakkaalla on kipuja/tarvetta levätä sovimme, että siivoan vaikka makuuhuoneen ensin kokonaan. Jonne voi vetäytyä lopun siivouksen ajaksi lepäämään, vaikka hyvän kirjan tai lehden kanssa.

T: kotisiivooja

Vierailija
100/160 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme kysymyksiä. Siivoojahan on palkattu työtehtävään, ei hän ole mikään kaveri jota pitäisi auttaa. Menetkö ravintolassakin kokkailemaan, kun et kehtaa vain istuskella?

Voiko tuossa siivojan tapauksessa muuten istua alasti sohvalla ja katsella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan