Kun palkattu siivoaja tulee kotiin siivoamaan, niin kehtaanko vain istua sohvalla tekemättä mitää??
Minulla on ajoittain vaikeahkot selkäkivut, vaikka ei aina päällisin puolin sitä huomaa. Onko noloa istua/matkoilla sohvalla kun siivoaja tulee kotiin siivoamaan vai pitäisikö minun olla tekeväni koko ajan/välillä jotain?
Kommentit (160)
Olen yksinasuva mies ja siivoututan asuntoni silloin tällöin. Lähden kyllä joka kerta ulkoilemaan kun siivous alkaa, en halua että siivooja luulee minun katselevan hänen pyllistelyjään.
Tottakai asukas voi istua sohvalla tai maata sängyssä kun siivooja tulee!
Pahinta tyyppiä on sellainen asukas, joka häärää ja ramppaa edes takaisin siivoojan jaloissa ja on tekevinään jotain.
X-siivooja
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan todella ammattitaitoinen ja hyvä siivooja, mutta kuulostat erittäin rasittavalta. En omasta asiakaskunnastani osaisi ladella moista v alitusvirttä, vaikka aihetta kyllä penkomalla löytyisi
Minua kyllä rasittaisi enemmänkin ammattitaidottomuus kuin ammattiylpeys ja sen julkituominen.
Miksi et kestä suoraa puhetta?
On epäkohteliasta vain istua kököttää, kun toinen ahertaa pienellä palkalla. Sen sijaan voisit olla huippukohtelias ja ryhtyä kannustamaan ja tsemppaamaan siivoojaa! Ota vaikka pari vappuviuhkaa rupee cheer leadaamaan ja hyppimään x hyppyjä!
Itse monesti ryhdyn laulamaan siivoojaa viihdyttääkseni. Hän tykkää siitä selvästikin ja siivous sujuu silloin myös hyvin ripeästi :)
30 vuotta olen tehny kotisiivouksia. Jos asukkaatovat kotona, niin tietenkin he saavat olla, mutta kivempi siivota, kun saan tehdä työn yksin. Koti on työmaani sen aikaa, kun olen siellä. On mukava sulkea ovi takana, kun olen siivonnut ja kukasn ei ole paikalla sotkemassa samantien.
Vierailija kirjoitti:
30 vuotta olen tehny kotisiivouksia. Jos asukkaatovat kotona, niin tietenkin he saavat olla, mutta kivempi siivota, kun saan tehdä työn yksin. Koti on työmaani sen aikaa, kun olen siellä. On mukava sulkea ovi takana, kun olen siivonnut ja kukasn ei ole paikalla sotkemassa samantien.
Minusta tämä ajatusmalli on jotenkin outo, että asiakas on joku tiellä oleva asia. Ilman asiakasta ei mitään, ei kenelläkään työtä tekevällä.
Tokion hyvä, jos itse tiedostaa sen, että ei kestä kontakteja, hakeutuu siivoamaan kohteita, joissa ei olla paikalla. Olisi ihan piinaa olla kotona kaltaisesi siivoojan kanssa.
Mä yleensä kuuraan selkä vääränä lattiaa ja siivoja istuu sohvalla ja juo kahvia. En halua että siivooja luulee että mä oon täysin patalaiska.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta tämä ajatusmalli on jotenkin outo, että asiakas on joku tiellä oleva asia. Ilman asiakasta ei mitään, ei kenelläkään työtä tekevällä.
Tokion hyvä, jos itse tiedostaa sen, että ei kestä kontakteja, hakeutuu siivoamaan kohteita, joissa ei olla paikalla. Olisi ihan piinaa olla kotona kaltaisesi siivoojan kanssa.
Onneksi sinulla ei ole varaa siivoojaan joten emme joudu olemaan tekemisissä kanssasi.
t. toinen siivooja
Vierailija kirjoitti:
Mä yleensä kuuraan selkä vääränä lattiaa ja siivoja istuu sohvalla ja juo kahvia. En halua että siivooja luulee että mä oon täysin patalaiska.
Huono 0/5
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monella oikein käy siivooja 😵 eikö enää jakseta siivota itse? Vai maksaako siivooja sen verta vähän? Kävisipä meilläkin, toivoo neljän lapsen työssäkäyvä äiti
Ei, en jaksa siivota itse, miksi pitäisi? Meillä on hyvin varaa siivoojaan, joten en näe mitään syytä käyttää aikaani sellaiseen puuhaan, joka on mielestäni todella epämiellyttävää. Toki pidän kotia siistinä päivittäin järjestelemällä, pyykkäämällä, tiskaamalla, pyyhkimällä pintoja jne. mutta kunnon siivouksen tekee kerran viikossa siivooja. Sen ajan voin tehdä jotain, mistä todella itse nautin.
Vierailija kirjoitti:
Siivouksen tarkoitus on poistaa olemassa olevat liat, ei estää tulevia likoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinpä. Aika moni tekee töitä asiakkaan silmien alla tai muuten julkisella paikalla. Miten ihmeessä nämä kotisiivoojat kuvittelevat, että esimerkiksi kaupat tai sairaalat siivotaan, jos ihmisten läsnäolo häiritsee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aivan. Taas nähdään siivoojien loputon ylimielisyys. Onko ihmekään jos meidänkin työpaikalla siivoojien jalkoihin heitellään roskia, kun oma asenne on tuo. Menkää nyt itseenne. On tainnut nousta tolun katkut päähän?
Mulla kävi joskus siivooja tekemässä viikkosiivousta. Todellakin olin itse paikalla, tein etätöitä enkä kytännyt. Kotiini en jätä tuntematonta ihmistä vapaasti huseeraamaan, en edes siivoojaa. Jos ei kestä että omistaja on paikalla on väärällä alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi sinulla ei ole varaa siivoojaan joten emme joudu olemaan tekemisissä kanssasi.
t. toinen siivooja
En kyllä tiedä, miten varallisuus näkyy missään kommentissa. Kymmenen vuotta olen käyttänyt kotisiivouspalveluita. Sekä niin, että olen pois ja niin että olen kotona. Tällä hetkellä käy joka toinen vko toinen ja joka toinen vko toinen ja olen kotona ja hyvin tullaan toimeen.
Tuotan palvelua eri alalla ja kyllä siinä on iso merkitys, että asiakkaan kanssa tykätään toisistamme ja minun tehtäväni on edistää sitä tykkäämistä eikä kääntää selkää tai 'tehdä vain töitäni'.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syistä, miksi meillä ei käy siivooja vaan ostin pari robotti-imuria, jotka helpottavat vähän siivoustarvetta.
Meillä käy siivooja, koska tykkään, että kylppäri ja keittiö hohtaa, ikkunat ja jääkaappi pestään säännöllisesti sekä lattiat hyvin listoineen. Siivooja käy joka toinen viikko. Itse teen pikasiivouksen siinä välissä joka toinen viikko.
Mistä tuollaisen siivoojan saa? Meillä kävi muutaman kerran siivooja eri firmoista, kun lapsi oli vauva. Saattoivat olla 4 tuntiakin, eikä ne ikinä mitään jääkaappia pesseet. Imuroivat matot ja lattian pyyhkivät kostealla vaan mattojen välistä. Pesuhuoneen ja vessat pesivät. Mutta esim sohvan alta ei oltu ikinä pyyhitty pölyjä. Eivätkä mitään listoja pesseet.
Yksikin siivooja sanoi, että hän rakastaa pyyhkiä pölyjä, jos hän keskittyisi siihen. Joo, no ne pölyt sain kyllä itsekin pyyhittyä. Huonekalujen nosteluun, mattojen rullaamiseen ja ulos viemiseen yms sitä apua tarvittiin. Mutta kun ei he kuulemma nostele pöytiä.
Ja kokeilin neljästä eri firmasta noit siivouspalveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yksi syistä, miksi meillä ei käy siivooja vaan ostin pari robotti-imuria, jotka helpottavat vähän siivoustarvetta.
Meillä käy siivooja, koska tykkään, että kylppäri ja keittiö hohtaa, ikkunat ja jääkaappi pestään säännöllisesti sekä lattiat hyvin listoineen. Siivooja käy joka toinen viikko. Itse teen pikasiivouksen siinä välissä joka toinen viikko.
Mistä tuollaisen siivoojan saa? Meillä kävi muutaman kerran siivooja eri firmoista, kun lapsi oli vauva. Saattoivat olla 4 tuntiakin, eikä ne ikinä mitään jääkaappia pesseet. Imuroivat matot ja lattian pyyhkivät kostealla vaan mattojen välistä. Pesuhuoneen ja vessat pesivät. Mutta esim sohvan alta ei oltu ikinä pyyhitty pölyjä. Eivätkä mitään listoja pesseet.
Yksikin siivooja sanoi, että hän rakastaa pyyhkiä pölyjä, jos hän keskittyisi siihen. Joo, no ne pölyt sain kyllä itsekin pyyhittyä. Huonekalujen nosteluun, mattojen rullaamiseen ja ulos viemiseen yms sitä apua tarvittiin. Mutta kun ei he kuulemma nostele pöytiä.
Ja kokeilin neljästä eri firmasta noit siivouspalveluja.
Esim Stellasta saa ja monesta muusta vanhuksille suunnatusta paikasta. Kannattaa vielä kertoa se selvästi sopimusta tehdessä ja toki ohjeistat mitä milläkin kerralla tehdään. Toki et voi odottaa jonkun toisen nostavan yksin jotain mitä sinäkään et saa nostettua eli nostat mukana itse tai tilaat paikalle kaksi.
Sinä maksat hänelle palkkaa siivoamisesta joten on ihan oikeutettua että olet vaan ja rentoudut.
Olen itse joskus ollut siivojana vastaavassa hommassa ja itseä lähinnä vaan häiritsi jos asiakas tuli siihen ''auttamaan''. Asia tietysti erikseen jos sitten tekee väärin/neuvoo.