Kun palkattu siivoaja tulee kotiin siivoamaan, niin kehtaanko vain istua sohvalla tekemättä mitää??
Minulla on ajoittain vaikeahkot selkäkivut, vaikka ei aina päällisin puolin sitä huomaa. Onko noloa istua/matkoilla sohvalla kun siivoaja tulee kotiin siivoamaan vai pitäisikö minun olla tekeväni koko ajan/välillä jotain?
Kommentit (160)
Vierailija kirjoitti:
Nautin katsoessani kun alempiarvoinen siivoaa paskaani😊
Nautit oman paskasi katselusta🤨 selvä, meitä on kyllä moneen junaan
Teen yrittäjänä kotisiivouksia ja lähes kaikki asiakkaani ovat senioreita. He ovat aina kotona ja jos joskus joutuvat lähtemään jonnekin, niin harmittelevat asiaa todella. Asiakkaat ovat aivan ihania, mutta yksinäisiä ja minä olen usein heille se ainoa säännöllisesti käyvä ihminen. Olen käynyt osalla jo vuosia ja heistä on tullut minulle ystäviä.
On siis ihan normaalia, että teen töitä ja juttelen siinä samalla. Vain imuroinnin ajan seniorit malttavat istua aloillaan, mutta aika ajoin imuri pitää laittaa pois päältä ja keskittyä vain kuuntelemaan.
Kotona saa siis aivan varmasti olla ja selitellä ei tarvitse. Ainoa pyyntö on se, että imurin johtoihin ja mattorulliin ei tulisi kukaan kompastelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Mitä luultavimmin olen rikkaampi kuin sinä. 😉
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa siivouttaa kotiani vierailla. Minä siivoan itse. En ymmärrä, terveitä ihmisiä, jotka eivät viitsi itse siivota kotiaan. Siihen ei mene niin tuhottomasti aikaa, etteikö ehtisi.
Ja koska sulla on aikaa, kaikilla muillakin on? Terkut sinne kotisohvalle, oliko muita aivopieruja?
Jos siivoaisin itse, ei se esim tänä vuonna olisi voinut tapahtua kertaakaan ennen kello kymmentä illalla.
Tyhmä saa olla, muttei sitä mainostaa kannatta.
Olen muutaman kerran ollut kotona tekemässä etätöitä, kun siivooja on tullut. Tunnen siivoojan hyvin, joten olen sanonut, että laitan työhuoneen oven kiinni, jotta molemmat voivat tehdä työnsä rauhassa. Ollaan sovittu, että siivoaa työhuoneen ensimmäiseksi / viimeiseksi riippuen minun töistäni. Voin sovittaa kahvitaukoni tai jonkun muun tauon sille ajalle. Mukavampi varmaan molemmille olisi, mikäli en olisi kotona, kun siivooja käy. Olisi tosi outoa istuskella sohvalla ja katsella hänen työskentelyään, luulen, että se olisi vaivaannuttavaa meille kummallekin.
Ihana tulla siistiin kotiin, en luopuisi siivoajastani mistään hinnasta!
Vierailija kirjoitti:
Teen yrittäjänä kotisiivouksia ja lähes kaikki asiakkaani ovat senioreita. He ovat aina kotona ja jos joskus joutuvat lähtemään jonnekin, niin harmittelevat asiaa todella. Asiakkaat ovat aivan ihania, mutta yksinäisiä ja minä olen usein heille se ainoa säännöllisesti käyvä ihminen. Olen käynyt osalla jo vuosia ja heistä on tullut minulle ystäviä.
On siis ihan normaalia, että teen töitä ja juttelen siinä samalla. Vain imuroinnin ajan seniorit malttavat istua aloillaan, mutta aika ajoin imuri pitää laittaa pois päältä ja keskittyä vain kuuntelemaan.
Kotona saa siis aivan varmasti olla ja selitellä ei tarvitse. Ainoa pyyntö on se, että imurin johtoihin ja mattorulliin ei tulisi kukaan kompastelemaan.
Juu, seniorit ovat asia erikseen. Kotisiivoojan käynti on heille piristys ja vähän niinkuin seuralaispalvelu.
He maksavat sitten ajasta enemmän.
Olen siivooja ja joskus siivonnut ihmisten koteja. Yleensä he ovat pois, mutta en halua, että siivouksessa autetaan, koska siivouksen ostaja maksaa siitä siivousfirmalle ja minä saan palkan.
Se ei ole kivaa, jos tulee olo, että kytätään.
Joskus siivosin kotia jossa lapset oli koulun jälkeen kotona. Siellä ne tappeli ja huusi. Ei ollut minun tehtävä komentaa. Se oli jännä keikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otettiin siivous vauvan syntymän jälkeen ja parasta käyttöä rahoille ikinä! Ja todellakin vauva-aikana löhösin sohvalla vauvan kanssa siivoojan käydessä. Myöhemmin olen joskus ollut vapaalla ja koittanut nukkua pois univelkoja siivoojan käydessä. Lapsen ei kyllä anneta pyöriä tiellä kuten ketjun yhdessä esimerkkitapauksessa. Mutta koska vaihdan nimenomaan rahaani tässä siivousasiassa omaan vapaa-aikaan, saan viettää sen ajan miten haluan, vaikka löhöten sohvalla. Vaikka en olisi sairaskaan.
Yleensä kyllä nykyään meilläkin on koko perhe töissä tai päiväkodissa siivoojan käydessä.
Jestas, löhöilet vauvan kanssa siivouksen keskellä? Etkö tajua, missä pölyhiukkasten myllerryksessä vauvasi pidit? Siivotessa on kaikkein eniten pölyä ja epäpuhtauksia ilmassa.
Tottakai kotona saa olla ja en ottaisi sellaista siivoojaa, joka kehottaisi pois lähtemään. Kotona oleminen ei hidastuta työtä ollenkaan ellei sitten halua levitellä roinaa puolivalmiin keskellä.
Ja sitten tuohon pölyyn ja epäpuhtauksiin siivouksen aikana... No, useammissa kodeissa siivotaan myös lasten ollessa paikalla. Jos on erityisen herkkä, niin voi lähteä ulkoilemaan, mutta ei se ulkoilu ole aina sen puhtaampaa.
Vierailija kirjoitti:
Joskus siivosin kotia jossa lapset oli koulun jälkeen kotona. Siellä ne tappeli ja huusi. Ei ollut minun tehtävä komentaa. Se oli jännä keikka.
Muistan minäkin joskus siivotessani, kun lapset tulivat koulusta ennen lähtöäni asunnosta. He tuhosivat siistin asunnon hetkessä, mutta olihan se sentään perussiivottu. Keittiöön jäi leivänmurut, voiläiskät, sormenjäljet ja kuraa kulkeutui vaatteissa.
Elämä on :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa et ole kuin merkonomi jonka työvoimatoimisto ohjasi opiskelemaan lähihoitajaksi mutta et päässyt kouluun vaan amiksen siivoojalinjalle😂
Marge Simpson pesi kirjaimellisesti talonsa lattiasta kattoon ennen kuin palkattu siivooja tuli:D
Mutta joo, voit istua rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa et ole kuin merkonomi jonka työvoimatoimisto ohjasi opiskelemaan lähihoitajaksi mutta et päässyt kouluun vaan amiksen siivoojalinjalle😂
Tai sitten en. 🙂 Ainakaan en ole turhan nauraja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otettiin siivous vauvan syntymän jälkeen ja parasta käyttöä rahoille ikinä! Ja todellakin vauva-aikana löhösin sohvalla vauvan kanssa siivoojan käydessä. Myöhemmin olen joskus ollut vapaalla ja koittanut nukkua pois univelkoja siivoojan käydessä. Lapsen ei kyllä anneta pyöriä tiellä kuten ketjun yhdessä esimerkkitapauksessa. Mutta koska vaihdan nimenomaan rahaani tässä siivousasiassa omaan vapaa-aikaan, saan viettää sen ajan miten haluan, vaikka löhöten sohvalla. Vaikka en olisi sairaskaan.
Yleensä kyllä nykyään meilläkin on koko perhe töissä tai päiväkodissa siivoojan käydessä.
Jestas, löhöilet vauvan kanssa siivouksen keskellä? Etkö tajua, missä pölyhiukkasten myllerryksessä vauvasi pidit? Siivotessa on kaikkein eniten pölyä ja epäpuhtauksia ilmassa.
Tottakai kotona saa olla ja en ottaisi sellaista siivoojaa, joka kehottaisi pois lähtemään. Kotona oleminen ei hidastuta työtä ollenkaan ellei sitten halua levitellä roinaa puolivalmiin keskellä.
Ja sitten tuohon pölyyn ja epäpuhtauksiin siivouksen aikana... No, useammissa kodeissa siivotaan myös lasten ollessa paikalla. Jos on erityisen herkkä, niin voi lähteä ulkoilemaan, mutta ei se ulkoilu ole aina sen puhtaampaa.
En minä ainakaan istuttaisi lapsiani keskellä imurointia ja pölyjen huiskintaa. Ei tarvitse olla erityisen herkkä pölylle ennestään vaan se myös herkistyttää.
Toki saat olla kotona, mutta kivaa se ei siivoojan mielestä ole, että röhnöttää keskellä siivousta. Ja se on varma, että siivoojan työtä tuommoinen häiritsee ja aikaa kuluu enemmän. Et kuitenkaan istu koko ajan paikoillasi vaan kuljeskelet milloin missäkin.
Meidän firma ei tuollaisia ”minä maksan, teen mitä huvittaa” asiakkaita tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, seniorit ovat asia erikseen. Kotisiivoojan käynti on heille piristys ja vähän niinkuin seuralaispalvelu.
On minulla muitakin kuin senioreita ja ihan samalla tavalla hekin voivat olla kotonaan ihan rauhassa. Tunnen kaikki asiakkaani ja yhdessäkin perheessä poika meni ekalle luokalle kun aloitin heillä. Poika tuli aina koulusta juosten kotiin, kun tiesi minun olevan heillä ja tuli istumaan lähelle juttelemaan kaikista asioistaan. Jutteluhetket olivat varmasti molemmille tärkeitä, mutta nyt ne ovat jo vähentyneet kun poika menee armeijaan.
Olen toiminut parisuhdeterapeuttina, uskottuna ystävänä ja vaikka minkälaisessa roolissa asiakkaitteni luona. Minua on kutsuttu lasten rippijuhliin, häihin, merkkipäiviin, hautajaisiin ja ties minne. Vaikka asiakassuhde olisi loppunutkin, niin näkiessämme asiakkaani tulevat halaamaan aivan varmasti.
Vierailija kirjoitti:
En kehtaa siivouttaa kotiani vierailla. Minä siivoan itse. En ymmärrä, terveitä ihmisiä, jotka eivät viitsi itse siivota kotiaan. Siihen ei mene niin tuhottomasti aikaa, etteikö ehtisi.
Siivosin ihan tarpeeksi hotellihuoneita opiskeluaikana. Nyt teen vapaa-ajallani ihan jotain muita asioita kuin siivoan. En edes käy kaupassa vaan tilaan ruokaostokset kotiinkuljetuksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eivät maksa ajasta enemmän.
Mutta, on tosiaan näitä palveluntarjoajia, joille on tärkeää kiinteä työlista ja silloin toki kaikki hidaste on ärsyttävää, jopa maksava asiakas. Sitten on niitä, jotka voi tilata tietyksi ajaksi ja heille saa jopa puhua.
Kun elämäntilanteeni muuttui ja vaihdoin siivoojaa, tein tilausvaiheessa selväksi, että minä ja koirani olemme kotona ja meidän kaikkien pitää tulla toimeen keskenämme. Lisäksi työ ei ole samaa perusrutiinia vaan vaihtelee. Sain aivan ihanan ihmisen, en pelkästään puhdasta kotia.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä suomalaiskansallisrta, minä teen itse kaiken - tyyliä. Ja miksi kaikkea pitää hävetä?
Työllistän pienyrittäjän, jolla menee hyvin firmassaan. Ei hävetä yhtään.
Miehiä ei yhtään hävetä puunauttaa autoaan sisältä ja päältä, naista hävettää siivoojan palkkaaminen ja itseensä satsaaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä suomalaiskansallisrta, minä teen itse kaiken - tyyliä. Ja miksi kaikkea pitää hävetä?
Työllistän pienyrittäjän, jolla menee hyvin firmassaan. Ei hävetä yhtään.
Miehiä ei yhtään hävetä puunauttaa autoaan sisältä ja päältä, naista hävettää siivoojan palkkaaminen ja itseensä satsaaminen.
Meihiä ei kyllä hävetä puunauttaa kotiaan vaimolla ja olla haluamatta maksaa siitä ulkopuoliselle.