Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun palkattu siivoaja tulee kotiin siivoamaan, niin kehtaanko vain istua sohvalla tekemättä mitää??

Vierailija
14.03.2019 |

Minulla on ajoittain vaikeahkot selkäkivut, vaikka ei aina päällisin puolin sitä huomaa. Onko noloa istua/matkoilla sohvalla kun siivoaja tulee kotiin siivoamaan vai pitäisikö minun olla tekeväni koko ajan/välillä jotain?

Kommentit (160)

Vierailija
21/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen mä kipeänä joskus ollut paikalla, mutta itsestä tuntuu kiusalliselta ja tunnen olevani tiellä. Tästä syystä mieluummin lähden pois siksi aikaa kun siivooja siivoaa.

Vierailija
22/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina kotona, kun siivojat tulee. Ne tulee aina klo 8.30. En viitti lähteä siihen aikaan vielä mihinkään (olen sairaseläkkeellä). Toinen siivoja siivoo yhden makuuhuoneista ensin ja toinen kylpyhuoneen ja sitten vessan. Mä istun olkkarissa sen ajan ja meen sitten sinne siivottuun makuuhuoneeseen. Saavat sitten siivota rauhassa muut 2 makuuhuonetta, olkkarin, keittiön ja eteisen ihan rauhassa. Ei oo tullu mitään ongelmaa, eivät oo ainakaan sanoneet mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi siivoojatuttuni kertoi että vanhukset haluaisivat jutella paljon siivoojan kanssa ja "vahtia" mitä siivooja tekee... miten siinä pystyy samalla sitten siivoamaan... Kunhan annat työrauhan niin eiks se ole silloin hyvä.

Vierailija
24/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa siivouttaa kotiani vierailla. Minä siivoan itse. En ymmärrä, terveitä ihmisiä, jotka eivät viitsi itse siivota kotiaan. Siihen ei mene niin tuhottomasti aikaa, etteikö ehtisi.

Meillä on kodissa 700 neliötä, ja esim aika monta kylpyhuonetta ja vessaa. Kyllä siivoukseen menee todella paljon aikaa. Ja monella ihmisellä on muutakin tekemistä, eli työ, harrastukset, lapset, seuraelämä jne.

Vierailija
25/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En kehtaa siivouttaa kotiani vierailla. Minä siivoan itse. En ymmärrä, terveitä ihmisiä, jotka eivät viitsi itse siivota kotiaan. Siihen ei mene niin tuhottomasti aikaa, etteikö ehtisi.

Mun kohdalla ei ole kyse siitä ettenkö ehtisi, en vain viitsi. Mulla on rahaa mutta ei halua siivota, miksi en siis maksaisi jollekin sen tekemisestä. Vastauksena otsikkoon, edellisen kerran kun mulla kävi siivooja kävin ensin itse kaupungilla ja kun palasin siivouksen ollessa vielä kesken menin makkariin lueskelemaan kun sen osalta homma oli jo hoidettu.

Vierailija
26/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi siivoojatuttuni kertoi että vanhukset haluaisivat jutella paljon siivoojan kanssa ja "vahtia" mitä siivooja tekee... miten siinä pystyy samalla sitten siivoamaan... Kunhan annat työrauhan niin eiks se ole silloin hyvä.

Jos vanhukset ovat tyytyväisiä niin mitä sitten. Ystäväni (eläkkeellä) juo kahvit siivoojan kanssa yhdessä ja siivoojan palkka juoksee.

Vierailija
27/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista että jos haluat että sohva imuroidaan ja sen alta myös niin vähän pelisilmää ja siirry itse pois siitä röhnöttämästä. ^^

Vierailija
28/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähtökohtaisesti kotisiivoojan tehdessä töitä on asukkaat silloin muualla. Ei siihen tarvitse jäädä notkumaan ja onhan se nyt kumma, ettei juuri silloin jaksa mihinkään lähteä, kun siivooja tulee. Joitakin siivousyrityksiä on, jotka suoraan toivovat, ettei asukkaat ole kotona siivoojien tullessa.

Siivoojille pitää antaa työrauha.

Vierailija
29/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muista että jos haluat että sohva imuroidaan ja sen alta myös niin vähän pelisilmää ja siirry itse pois siitä röhnöttämästä. ^^

Ei se kaikille ole niin justiinsa. Onneksi jotkut yritykset ovat tajunneet tämänkin ja tarjoavat siivoojaa, jonka kanssa voi jutella tai vaihtaa lennosta kyseisenä päivänä tehtäviä tehtäviä. Joillain taas on tarkkaa, että käynnillä tehdään tietyt listatut tehtävät eikä mitään jätetä pois eikä mitään lisätä. 

Yrittäjänä ajattelen, että toimitan asiakkaalle sitä mitä hän haluaa ja eri toimintamallit eri asiakkaiden kanssa. 

Vierailija
30/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kerran siskoni mukana siivouskeikalla auttelemassa. Siivottava talo oli iso, joten töitä piisaisi useammaksi tunniksi.

Kun saavuimme talolle pihalla oli isä kolmen pienen lapsen kanssa. Tervehdimme ja menimme sisälle töihin. Eipä aikaakaan, kun isä lapsineen tuli myös sisälle ja oli jopa pyytänyt vanhempansakin käymään?!

Siinä sitten lapset pyörivät jaloissa, mutta kaiken huippu oli, että koko porukka asettautui keittiöön ja ruokasaliin syömään. Tee siinä sitten keittiön aluetta..

Aina oli joku jaloissa, kun yritti tehdä jotain. Lähdimme lopulta kesken pois ja siskoni irtisanoi kyseisen talon mahdottomana työpaikkana.

Uskomatonta väkeä sitä onkin olemassa.

Vierailija
31/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kerran siskoni mukana siivouskeikalla auttelemassa. Siivottava talo oli iso, joten töitä piisaisi useammaksi tunniksi.

Kun saavuimme talolle pihalla oli isä kolmen pienen lapsen kanssa. Tervehdimme ja menimme sisälle töihin. Eipä aikaakaan, kun isä lapsineen tuli myös sisälle ja oli jopa pyytänyt vanhempansakin käymään?!

Siinä sitten lapset pyörivät jaloissa, mutta kaiken huippu oli, että koko porukka asettautui keittiöön ja ruokasaliin syömään. Tee siinä sitten keittiön aluetta..

Aina oli joku jaloissa, kun yritti tehdä jotain. Lähdimme lopulta kesken pois ja siskoni irtisanoi kyseisen talon mahdottomana työpaikkana.

Ette sitten osanneet kysyä, että onko keittiö tarkoitus siivota sillä kertaa vai onko heillä jotain muita toiveita. 

Vierailija
32/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ette sitten osanneet kysyä, että onko keittiö tarkoitus siivota sillä kertaa vai onko heillä jotain muita toiveita. 

Koko talo oli tarkoitus tehdä, ei mitään poikkeuksia. Toisekseen poikkeamat pitää ilmoittaa ennen työn aloitusta.

Niin ja sitten siellä oli muitakin tapauksia, kuten että pienin lapsista vietiin nukkumaan huoneeseensa, eikä huonetta oltu vielä siivottu. Kun kysyin, jääkö huone tekemättä, oli vastaus, että ei toki: siivoatte sen hyvin hiljaa, ettei lapsi herää! Ei siivottu, minua rupesi jo naurattamaan koko touhu.

Vierailija
33/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko talo oli tarkoitus tehdä, ei mitään poikkeuksia. Toisekseen poikkeamat pitää ilmoittaa ennen työn aloitusta.

Niin ja sitten siellä oli muitakin tapauksia, kuten että pienin lapsista vietiin nukkumaan huoneeseensa, eikä huonetta oltu vielä siivottu. Kun kysyin, jääkö huone tekemättä, oli vastaus, että ei toki: siivoatte sen hyvin hiljaa, ettei lapsi herää! Ei siivottu, minua rupesi jo naurattamaan koko touhu.

Siis oikeesti? Kyllä sitä on jos minkäkinlaista kulkijaa olemassa. Ja ne vanhemmat samasta puusta leivottu :D

Vierailija
34/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras olisi, ap, että poistut kotoa siivoojan tullessa. Ei siinä jaloissa tarvitse olla ja työ käy näppärämmin.

Vierailija
35/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivooja on välttämättömyys. Ei kukaan tuhlaa aikaansa siivoamiseen jos on opiskellut arvostettuun ammattiin. Siivotkoon typerämmät ja köyhemmät.

Vierailija
36/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otettiin siivous vauvan syntymän jälkeen ja parasta käyttöä rahoille ikinä! Ja todellakin vauva-aikana löhösin sohvalla vauvan kanssa siivoojan käydessä. Myöhemmin olen joskus ollut vapaalla ja koittanut nukkua pois univelkoja siivoojan käydessä. Lapsen ei kyllä anneta pyöriä tiellä kuten ketjun yhdessä esimerkkitapauksessa. Mutta koska vaihdan nimenomaan rahaani tässä siivousasiassa omaan vapaa-aikaan, saan viettää sen ajan miten haluan, vaikka löhöten sohvalla. Vaikka en olisi sairaskaan.

Yleensä kyllä nykyään meilläkin on koko perhe töissä tai päiväkodissa siivoojan käydessä.

Vierailija
37/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on 650 neliön kämppä, 4 lasta ja 3 koiraa.

Molemmat vanhemmat töissä.

Arvostamme laatu-aikaa perheen kanssa.

Rahaa on enemmän kuin aikaa.

Korjaan jälkeni, mutta en nauti siivoamisesta.

Siinä muutama syy.

Vierailija
38/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otettiin siivous vauvan syntymän jälkeen ja parasta käyttöä rahoille ikinä! Ja todellakin vauva-aikana löhösin sohvalla vauvan kanssa siivoojan käydessä. Myöhemmin olen joskus ollut vapaalla ja koittanut nukkua pois univelkoja siivoojan käydessä. Lapsen ei kyllä anneta pyöriä tiellä kuten ketjun yhdessä esimerkkitapauksessa. Mutta koska vaihdan nimenomaan rahaani tässä siivousasiassa omaan vapaa-aikaan, saan viettää sen ajan miten haluan, vaikka löhöten sohvalla. Vaikka en olisi sairaskaan.

Yleensä kyllä nykyään meilläkin on koko perhe töissä tai päiväkodissa siivoojan käydessä.

Aika ikävä ajatusmaailma, että rötkötän toisen työn tiellä, koska voin.

Itse olen joskus kotisiivonnut ja ainakin minulla vauvaperheetkin lähtivät silloin muualle. Käythän sinä muutenkin asioilla, kaupassa tai missä tahansa, mutta juuri siivoojan tullessa et jaksa, viitsi lähteä pois? Osoittaa sivistystasosi, eikä puolustukseksi käy, että minä maksan. Maksan minäkin erinäisistä palveluista, mutta ei tulisi mieleenkään mennä esim. nuohoojan viereen kyhnäämään.

Vierailija
39/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olisi kotona. Hoida vaikka kaupassakäynti sillä aikaa. Kiva siivojallekin, että on työrauha.

Vierailija
40/160 |
14.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jestas, löhöilet vauvan kanssa siivouksen keskellä? Etkö tajua, missä pölyhiukkasten myllerryksessä vauvasi pidit? Siivotessa on kaikkein eniten pölyä ja epäpuhtauksia ilmassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme