Onko muka olemassa selittämätöntä vetovoimaa kahden tuntemattoman välillä??
Jotkut näin väittää, että kokenut jonkun tuntemattoman kanssa vetovoimaa ja yhteyden.
Itse en ainakaan ole koskaan kokenut vetovoimaa tai yhteyttä ihmisten kanssa, joiden kanssa en ole edes keskustellut.
Perusteluja? Kokemuksia?
Kommentit (32)
En tiedä, mutta kun mieheni tapasin niin iski kuin salama kirkkaalta taivaalta, molempiin. Tuntui kuin oltaisi tunnettu aina, heti ekoista hetkistä lähtien suhde oli jotain ihan muuta kuin aikaisemmat ja eka puoli vuotta oli aivan järjetöntä. Vaikka ei olla toistemme kopioita, niin synkkasi heti kaikilla tasoilla, olipa kyse sitten huumorista, maailmankuvasta tai seksistä.
No, nyt on takana 15 vuotta ja 2 lasta (jotka tulleet heti ekasta tilaisuudesta mitkä annettiin ja ovat todella terveitä). En tiedä onko vaan biologiaa vai mitä, mutta eipä sillä toisaalta ole väliäkään. Oli mitä oli, niin hyvin on kantanut kaikki nämä vuodet.
Voin lähestyä asiaa eri kantilta. Mielestäni olen todistanut, että on olemassa välitöntä inhoa tuntemattomien ihmisten välillä (nimenomaan mies-nainen-suhteissa). Olen kokenut useamman kerran selittämätöntä ällötystä jotain miestä kohtaan, vaikkei se ole vielä edes sanonut mitään.
Tältä pohjalta uskoisin, että selittämätön viehätyskin on täysin mahdollista, tosin omalla kohdallani harvinaisempaa.
Joo, on sitä..
Yhdessä projektissa katsoin, kun kaksi alaista tapasi ensimmäisen kerran. Siinä oli ilma niin sakeaa, ettei tosikaan.. :) Mietin heti, teinkö pahan virheen kun sattumalta saatoin nämä yhteen, mutta en halunnut hajottaa koko hanketta ja vaihtaa toista pois. Toinen oli naimisissa ystäväni kanssa ja toinenkin seurusteli tahollaan, mutta ei siinä minkään auttanut.
Ovat nyt olleet yhdessä monta vuotta ja lapsiakin on kaksi. Edelleen kun niitä näkee, on se ilma ympärillä yhtä sakeaa. Aika sööttiä!
Joo, biologiaa se on sanon minä, nimenomaan se fyysinen vetovoima. Olen mä kyllä sellaistakin huomannut, että psykologisesti samankaltaiset tuntuvat myös vetävän toisiaan puoleensa mutta eri tavalla, ehkä just sillä sielunkumppani-tavalla eikä niinkään fyysisesti. Mä ainakin olen sellainen, että vaikka olen suht introvertti niin tiettyjen ihmisten kanssa vaan tulen juttuun ensi hetkestä ja ollaan tosi "tuttuja" heti, toisten kanssa taas ei ikinä tule täysin luontevaksi se oleminen.
Selittämättömäksi en sanoisi sen enempää seksuaalista vetovoimaa kuin tuota henkistäkään vetovoimaa.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:37"]
Joo, biologiaa se on sanon minä, nimenomaan se fyysinen vetovoima. Olen mä kyllä sellaistakin huomannut, että psykologisesti samankaltaiset tuntuvat myös vetävän toisiaan puoleensa mutta eri tavalla, ehkä just sillä sielunkumppani-tavalla eikä niinkään fyysisesti. Mä ainakin olen sellainen, että vaikka olen suht introvertti niin tiettyjen ihmisten kanssa vaan tulen juttuun ensi hetkestä ja ollaan tosi "tuttuja" heti, toisten kanssa taas ei ikinä tule täysin luontevaksi se oleminen.
Just näin.
Selittämättömäksi en sanoisi sen enempää seksuaalista vetovoimaa kuin tuota henkistäkään vetovoimaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:03"]
Ei ole olemassa mitään selittämätöntä vaan selitys on helppo.
Jotkut ihmiset ovat geneettisesti täydelliset toisilleen joten heidän olis määrä pariutua ja saada jälkeläisiä. He vetävät tosiaan puoleensa eroottisesti. Siinä ei ole kyse rakkaudesta eikä mistään höpöhöpö sielunkumppanuudesta. Pelkästä alkukantaisesta lisääntymisvietistä on kyse.
Usein tälläisten lapset ovat todella terveitä kelpo yksilöitä. Alfa naaraita ja uroita.
[/quote]
Näinkö on?
Yksi mies, jonka kanssa vetovoimaa on, on ulkoisesti aika vastakohta minulle. Pitkä ja vaalea, itse olen lyhyt ja tumma. Eli sopisimme geneettisesti hyvin yhteen?
Mulle ei kai sitten vaan ole tullut vastaan sopivaa miestä, kun en ole mitään vetovoimaa kokenut.
t.ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:21"]
Mulle ei kai sitten vaan ole tullut vastaan sopivaa miestä, kun en ole mitään vetovoimaa kokenut.
t.ap
[/quote]
Et henkistä etkä fyysistä?
On olemassa, mutta ei välttämättä takeita hyvästä elämästä, joten pitäydy vaan kunnon haastattelumetodissa!!!
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:23"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
Tarkoitin ensisilmäyksellä koettavaa fyysistä. Henkistä olen kokenut tutustuttuani sellaistenkin kanssa, jotka eivät ulkoisesti ole mielestäni viehättäviä. Geneettisesti sopivan varmaan kokee miellyttävän näköiseksi?
t.ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:43"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
Tarkoitin ensisilmäyksellä koettavaa fyysistä. Henkistä olen kokenut tutustuttuani sellaistenkin kanssa, jotka eivät ulkoisesti ole mielestäni viehättäviä. Geneettisesti sopivan varmaan kokee miellyttävän näköiseksi?
t.ap
[/quote]
Voi olla joo. Toisaalta kun tätä oikein alkaa miettiä, niin voiko sitä fyysistäkään vetovoimaa pelkistää vain biologiseksi jutuksi... Nimittäin kun mietin niitä jotka mua ovat sytyttäneet pelkällä olemassaolollaan niin aika monet ovat olleet myös persoonaltaan tietynlaisia. Sellaisia vähän röyhkeitä. Paitsi että poikkeus löytyy taas, se joka viimeksi on mua ihan hulluna himottanut (ja tosiaan en tunne mitenkään) ei ole röyhkeä mutta on vaan ulkonäöltään sellainen että saa mut melkein sekoamaan himosta. (Ja ilman mitään "henkistä kiinnostusta".)
10 & 6
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:48"]
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:43"]
t.ap
[/quote]
[/quote]
t.ap
[/quote]
Voi olla joo. Toisaalta kun tätä oikein alkaa miettiä, niin voiko sitä fyysistäkään vetovoimaa pelkistää vain biologiseksi jutuksi... Nimittäin kun mietin niitä jotka mua ovat sytyttäneet pelkällä olemassaolollaan niin aika monet ovat olleet myös persoonaltaan tietynlaisia. Sellaisia vähän röyhkeitä. Paitsi että poikkeus löytyy taas, se joka viimeksi on mua ihan hulluna himottanut (ja tosiaan en tunne mitenkään) ei ole röyhkeä mutta on vaan ulkonäöltään sellainen että saa mut melkein sekoamaan himosta. (Ja ilman mitään "henkistä kiinnostusta".)
10 & 6
[/quote]
Mutta ulkokuoreen mieltyminen oon tullut ennnen persoonaan tutustumista? Silloinhan voi olla ihan sattumaa, että ovat olleet persoonaltaankin kinnostavia.
Onkohan tätä fyysistä vetovoimaa tutkittu mitenkään tieteellisesti?
t.ap
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:55"]
Mutta ulkokuoreen mieltyminen oon tullut ennnen persoonaan tutustumista? Silloinhan voi olla ihan sattumaa, että ovat olleet persoonaltaankin kinnostavia.
Onkohan tätä fyysistä vetovoimaa tutkittu mitenkään tieteellisesti?
t.ap
[/quote]
Ulkokuorta ei mun mielestä voi täysin erottaa olemuksesta. Eli aina ihmisestä huokuu jotain muutakin kuin pelkkä fyysinen ulkomuoto. En sanoisi, että nämä fyysisesti himottavat olisivat olleet persoonana kiinnostavia vaan ihan vain tietynlaisia (dominoivia, "tulisia", vähän röyhkeitä). Eivät siis sitä sielunkumppanityyppiä vaan ihan muuta. Sehän tässä harmittaakin, että sielunkumppanin kanssa viihdyn vaikka maailman tappiin mutta sitä himoa ei sitten oikein olekaan. Himoa aiheuttavat nämä heikosti kumppaniksi sopivat.
Kaikki voi toki olla sattumaakin, siis tuo persoonajuttu. Kyllä mä veikkaan, että siihen hulluun himotukseen tarvitaan sitä biologiaa, en sitten tiedä onko se ainut tekijä kuitenkaan. Ehkä se on yhdistelmä biologiaa ja ulkonäköä.
6 & 10
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 01:23"]
Mistä voi tietää kuka on itselle geneettisesti sopiva?
[/quote]
Siitä on kai jotain viitteitä että toisilleen geneettisesti sopivat jotenkin vaistomaisesti haluavat panna toisiaan. Liittynee siihen, että ihmiset tunnistavat tuoksusta kuka on sopiva (feromonit).
6 & 10
[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:14"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 22:03"]
Jotkut ihmiset ovat geneettisesti täydelliset toisilleen joten heidän olis määrä pariutua ja saada jälkeläisiä. He vetävät tosiaan puoleensa eroottisesti. Siinä ei ole kyse rakkaudesta eikä mistään höpöhöpö sielunkumppanuudesta. Pelkästä alkukantaisesta lisääntymisvietistä on kyse.
Usein tälläisten lapset ovat todella terveitä kelpo yksilöitä. Alfa naaraita ja uroita.
[/quote]
Näinkö on?
Yksi mies, jonka kanssa vetovoimaa on, on ulkoisesti aika vastakohta minulle. Pitkä ja vaalea, itse olen lyhyt ja tumma. Eli sopisimme geneettisesti hyvin yhteen?
[/quote]
Luultavasti! Eikö se, että geenit sopisivat hyvin yhteen, tarkoita juuri sitä, että olette geneettisesti riittävän erilaisia? Vertaa sukusiitokseen, jossa geenit ovat liian samanlaisia ja tuloksena sairaita jälkeläisiä.
Tätä vaan en ole koskaan oikein tajunnut, koska tämän teorian pohjalta voisi olettaa, että esim. muista maanosista kotoisin olevat miehet vetäisivät meitä suomalaisia naisia puoleensa, koska heidän geeniperimänsä luultavasti eroaa enemmän omastamme kuin suomalaisten miesten. Onko kellään teoriaa tähän? :)
Meillä kanssa miehen kanssa, kun tavattiin ekan kerran, niin se iski kuin salama kirkkaalta taivaalta. Tuntui, että ollaan tunnettu aina. Sähkö, joka välillämme oli, oli käsin kosketeltavaa, näin on sanonut muutkin paikalla olijat :) Nopeasti päädyttiinkin yhteen eikä kummallakaan ole ennnen ollut tälläistä suhdetta. Voimme puhua ihan mistä tahansa emmekä pahemmin riitele. Erimielisyydet keskustellaan läpi, halki, poikki ja pinoon. Kumpikin meistä inhoaa riitoja ja huutamista :)
Tarinamme loppua vaan ei näy :)
Vaihdoin työpaikkaa. Menin ensimmäisenä päivänä töihin, esimieheni esitteli mulle tulevat työkaverini; kaksi suomalaista naista jotka opastivat mulle työtehtäväni ja sitten yksi saksalainen harjoittelijamies. Jo ensimmäisestä kättelystä se alkoi; meillä vain synkkasi samantien. Jopa ne suomalaiset työkaverit huomasivat sen.
Harmi, että mulla on mies.