Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aleksi-vauva kuoli rokotteen jälkeen

Vierailija
18.03.2013 |

Sunnuntai 17.3.2013 klo 22.50

Vuonna 2012 maaliskuisena perjantaiaamuna isä löysi kolmen kuukauden ikäisen Aleksi-vauvan elottomana sängystä.

Aleksi sai rokotuksen Leppävaaran terveysasemalla Espoossa. (JENNI GÄSTGIVAR)

Kuolinsyyntutkinnasta löytyi yhteys kaikille vauvoille annettavaan rokotteeseen, jonka Aleksi oli saanut muutama päivä ennen kuolemaansa.

- Vuoden verran elimme siinä uskossa, että syy pienen poikamme pois nukkumiseen oli kätkytkuolema. Minulla ei ollut voimia lähteä kyselemään epäilyksistäni tarkemmin keneltäkään, Aleksin äiti kertoo.

Kommentit (177)

Vierailija
61/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:16"]

Juuri niin. Pitäisi tämän kaltaiset valheelliset uutisoinnit kieltää jollain lailla sillä nyt ihmiset saavat vain jonkun mielleyhtymän, että juuri rokote tappoi pienen Aleksin ja sen muistaessaan kieltäytyvät omien lapsiensa rokottamisesta. Tämä Aleksin saama rokote on täysin turvallinen eikä se ole aiheuttanut tutkimuksissa mitään minkä takia sen turvallisuutta tulisi epäillä.

[/quote]

Tämä menee aina vaan pahemmaksi. Turvallinen rokote tappoi lapsen!! Voi pienet, tiedättekö kun mitään turvallista rokotetta ei ole olemassakaan.

Vierailija
62/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:19"]

Näin voi tietty ajatella jos elää mielikuvitusplaneetalla, jossa haltiakeiju on taikonut pois kaikki sairauksien aiheuttamat vammautumiset ja kuolemat. Mpr-rokotteesta voi yksi miljoonasta saada aivotulehduksen, joo. Tai vähemmän koska nämä tapaukset on niin vähäisiä, että on vaikea edes sanoa johtuuko niin pieni määrä tapauksia rokotteesta vai sattumasta. Itse tauti toki aiheuttaa yhden aivotulehduksen kahtatuhatta sairastunutta kohti, mutta Haltiakeijujen maassa tällaisten pikkujuttujen ei anneta häiritä.

[/quote]

Jos elää mielikuvitusplaneetalla voi aina sanoa että, 'näyttäisi siltä että tämä rokote on täysin turvallinen' vaikka tietää, että tuo lause ei voi pitää paikkaansa eli on siis valhe.

Yksi miljoonasta sattuu kuitenkin aina jonkun ihmisen kohdalle ja kuten sinäkin tiedät, vaika tyhmäksi tekeydyt, että kaikki rokotteet sisältävät tuon riskin, niin kyllä kyseessäon harkittu riskinotto. Toivottavasti harkittu sillä muuten kyseessä on silkka typeryys.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:24"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:16"]

Juuri niin. Pitäisi tämän kaltaiset valheelliset uutisoinnit kieltää jollain lailla sillä nyt ihmiset saavat vain jonkun mielleyhtymän, että juuri rokote tappoi pienen Aleksin ja sen muistaessaan kieltäytyvät omien lapsiensa rokottamisesta. Tämä Aleksin saama rokote on täysin turvallinen eikä se ole aiheuttanut tutkimuksissa mitään minkä takia sen turvallisuutta tulisi epäillä.

[/quote]

Tämä menee aina vaan pahemmaksi. Turvallinen rokote tappoi lapsen!! Voi pienet, tiedättekö kun mitään turvallista rokotetta ei ole olemassakaan.

[/quote]

Kaikki rokotteet käyvät läpi testivaiheen ja jos ne todetaan aiheuttavan vaaraa testivaiheessa niin silloin niiden käyttö kielletään. Tämä rokote sen sijaan on päässyt jo testivaiheen ohi ja se on todettu täysin turvalliseksi. Mikään turvallinen rokote ei aiheuta kuolemia ja tämäkin on vain ikävä yksittäistapaus, jonka tapahtuminen on vaatinut huonoa tuuria. Hyvin varmasti tämä Aleksi-vauva olisi kuollut vaikka ei olisi saanutkaan rokotetta.

Vierailija
64/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokote on turvallinen. Sen sijaan sairaudet eivät. Ilmeisesti nämä rokotekammoiset eivät tiedä, millainen riski saada aivotulehdus on, jos lapsi sairastaa niitä sairauksia, joita vastaan rokotetaan... Ketäs sitten syytetään?

Vierailija
65/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotevastaisten logiikka vastaa sitä että joku kieltäytyisi käyttämästä turvavyötä koska se ei pelasta kaikkia ja siitä on jollekin murto-osalle haittaa onnettomuudessa. Sitten meuhkataan että tiesittekö että turvatyö ei pelasta kaikkia ja että käytän turvavyötä sitten kun olemassa sataprosenttisen turvallisia turvavöitä. Hölmöläisten hommaa.

Vierailija
66/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 09:03"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:57"]

Kyllä mä tiedän montakin rokotteisiin kuollutta, niistä ei vaan oo tehty mitään otsikoita. Vammautuneita vieläkin enemmän. Puhumattakaan lievemmistä sivuoireista, en nyt mitään kuumetta tarkoita vaan esim. pitkään märkiviä imusolmukkeita, luutulehduksia yms.

[/quote]

Jaa. Kumma kun minä en tiedä lähipiirissä, sukulaisissa, kylällä, lapsen koulussa, tai ylipäänsä missään missä olen itse liikkunut yhtään ainutta vammaa tai minkäänlaista pysyvää haittaa jonka joku olisi saanut rokotteesta. Koko kohta nelilymppisen elämäni aikana. Sen sijaan omastakin suvusta löytyy monia vauvana lastentauteihin kuolleita niiltä auvoisilta ajoilta kun rokotteita ei käytetty.

[/quote]

Kummaa, että minun 45 vuotisen elämäni aikana yksikäänkoulukaveri, sisarus, tuttu lapsi jne. ei ole kuollut rokkoihin tai niiden jälkitauteihin. Sen sijaan rokotusten vuoksi vammautuneita tunnen sitäkin enemmän eli tubirokote aiheuttanut luutulehduksia, kolmoisrokote vakavan aivovamman jne.

Rokotusohjelmien päättäjät ovat sitä mieltä, että on parempi tappaa rokotuksilla muutama sata lasta kuin sairastuttaa kohtalaisen lieveiin tauteihin 50 000. Kyse on ensisijaisesti siitä, että sairasta lasta jää kotiin hoitamaan joku (joka on pois töistä) eli yhteiskunta haluaa työpanoksen. Siksi lapset rokotetaan, ei tautien itsensä takia poliota lukuunottamatta.

Vierailija
67/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:41"]

Rokotusohjelmien päättäjät ovat sitä mieltä, että on parempi tappaa rokotuksilla muutama sata lasta[/quote]

Älä nyt viitsi :DDDDDD. Lähde, kiitos.

Vierailija
68/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

53, taidat olla elänyt jossain umpiossa. Tiedätkö miksi ihmiset eivät kuole tauteihin? Siksi koska heidät rokotetaan! Rokotteiden antama laumasuoja suojaa niitäkin, joita ei rokoteta, sillä se estää epidemiat. Tadaa!758

Vierailija
69/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

tubirokote aiheuttanut luutulehduksia

[/quote]

Eihän tubirokotetta enää edes anneta muille kuin riskiryhmien lapsille! Että sen suhteen huolesi on turha.

Vierailija
70/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotusohjelmien päättäjät ovat sitä mieltä, että on parempi tappaa rokotuksilla muutama sata lasta kuin sairastuttaa kohtalaisen lieveiin tauteihin 50 000. [/quote]

Noh, tuhkarokossa on kuolleisuus länsimaissa 1 kolmeatuhatta kohti ja aivotulehduksia yksi kahtatuhatta kohti ja keuhkokuumeita yksi kahtakymmentä kohti. Joten jos 50 000 lapsen annetaan sairastua tuhkarokkoon, siitä seuraa 16 kuollutta ja 25 aivotulehdusta ja 2500 keuhkokuumetta. Että oletko nyt ihan varma että tämä on valtion kannalta hyvä diili?

Vierailija
71/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:31"]

Kaikki rokotteet käyvät läpi testivaiheen ja jos ne todetaan aiheuttavan vaaraa testivaiheessa niin silloin niiden käyttö kielletään. Tämä rokote sen sijaan on päässyt jo testivaiheen ohi ja se on todettu täysin turvalliseksi. Mikään turvallinen rokote ei aiheuta kuolemia ja tämäkin on vain ikävä yksittäistapaus, jonka tapahtuminen on vaatinut huonoa tuuria. Hyvin varmasti tämä Aleksi-vauva olisi kuollut vaikka ei olisi saanutkaan rokotetta.

[/quote]

Mitään turvallista rokotetta ei ole olemassa, paitsi teidän mielikuvitusmaailmassanne. Rokotteita ei voi tutkia siten, etteikö jotain yllättävää voisi tapahtua. Kaikkea ei voida selvittää, koska se maksaa liikaa ja vie liian kauan aikaa. Täysin turvallinen rokote on yhtä totta kuin lentävä lehmä. Ja jokaisen lastaan tai itseään rokottavan pitäisi tiedostaa tämä riski. Ja ennenkuin alatte haukkua rokotuskammoiseksi totean, että lapseni ovat saaneet kaikki rokoteohjelman mukaiset rokotukset ja pienellä pelolla olen ajatellut, että kävikö mulle ja mun lapselle nyt se huono tuuri.

Vierailija
72/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen vanhempi varmasti päättää rokottamisesta tai rokottamatta jättämisestä oman parhaan tietonsa ja käsityksensä mukaan. Varmasti siinä ajattelee sitä mikä olisi lapselle paras. Ikävä kyllä asia ei ole mustavalkoinen: rokotteista on niin hyötyjä kuin haittoja. Jokainen sitten arvioi miten kannattaa omien lasten kanssa toimia. Syyttäminen jos jotain käy (saa rokotuksesta haittoja, tai sairastuu kun ei ole rokotettu) on ihan turhaa. Kun tulevaa ei voi tietää ja näistä asioista päättää parhaansa mukaan. Silti jotain voi aina käydä.

Vierailija
73/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:51"]

[/quote]

Mitään turvallista rokotetta ei ole olemassa, paitsi teidän mielikuvitusmaailmassanne. Rokotteita ei voi tutkia siten, etteikö jotain yllättävää voisi tapahtua. Kaikkea ei voida selvittää, koska se maksaa liikaa ja vie liian kauan aikaa. Täysin turvallinen rokote on yhtä totta kuin lentävä lehmä. Ja jokaisen lastaan tai itseään rokottavan pitäisi tiedostaa tämä riski. Ja ennenkuin alatte haukkua rokotuskammoiseksi totean, että lapseni ovat saaneet kaikki rokoteohjelman mukaiset rokotukset ja pienellä pelolla olen ajatellut, että kävikö mulle ja mun lapselle nyt se huono tuuri.

[/quote]

Minä ainakaan en ole väittänytkään että mikään rokote on 100% turvallinen. Eihän mikään elintarvikekaan ole 100% turvallinen, moni tavallinen elintarvike voi olla jollekin geeniperimälle hengenvaarallinen. Se päivä on kaukana tulevaisuudessa jos tulee koskaan, että voitaisiin kehittää jokin aine joka ei aiheuttaisi takuulla yhdellekään maapallon miljardeista ihmisistä mitään. Mutta ihmetyttää kyllä sekin, miten rokotevastaiset ohittaa täysin sen, että itse taudit on rokotteita moninkertaisesti vaarallisempia. Aivan täysin eri riskiluokissa liikutaan. Pysyvän haitan saaminen rokotteesta on käänteinen lottovoitto, sen sijaan jos taudit leviäisivät uudelleen, jokaikinen meistä tietäisi kuolleita ja vammautuneita lapsia aikaa myöten. Ja jokainen meistä saisi OIKEASTI pelätä tuon sun leikkipelkäämisen sijaan.

Vierailija
74/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:56"]

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 10:51"]

[/quote]

[/quote]

Minä ainakaan en ole väittänytkään että mikään rokote on 100% turvallinen. Eihän mikään elintarvikekaan ole 100% turvallinen, moni tavallinen elintarvike voi olla jollekin geeniperimälle hengenvaarallinen. Se päivä on kaukana tulevaisuudessa jos tulee koskaan, että voitaisiin kehittää jokin aine joka ei aiheuttaisi takuulla yhdellekään maapallon miljardeista ihmisistä mitään. Mutta ihmetyttää kyllä sekin, miten rokotevastaiset ohittaa täysin sen, että itse taudit on rokotteita moninkertaisesti vaarallisempia. Aivan täysin eri riskiluokissa liikutaan. Pysyvän haitan saaminen rokotteesta on käänteinen lottovoitto, sen sijaan jos taudit leviäisivät uudelleen, jokaikinen meistä tietäisi kuolleita ja vammautuneita lapsia aikaa myöten. Ja jokainen meistä saisi OIKEASTI pelätä tuon sun leikkipelkäämisen sijaan.

[/quote]

Minä olen ja olen yhä samaa mieltä. Vaikka rokote nostaisi pienen kuumeen niin se ei tee rokotteesta turvatonta. 

Vierailija
75/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 11:16"]

[Minä olen ja olen yhä samaa mieltä. Vaikka rokote nostaisi pienen kuumeen niin se ei tee rokotteesta turvatonta. 

[/quote]

Just juu. Ja rokote, joka aiheuttaa narkolepsiaa näyttää asiantuntijan mukaan 'olevan täysin turvallinen'

Vierailija
76/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet rokotevastainen mieltä siitä että Suomessa kuolisi vuosittain vaikka nyt tuo 16 lasta tuhkarokkoon ja sairaalahoidossa olisi 2500 keuhkokuumeessa? Olisiko se hyväksyttävä hinta rokottamattomuudesta? Nythän ei yksikään lapsi kuole tuhkarokkoon tai edes rokotukseen vuodessa, ja tuhkarokkoperäisten keuhkotautienkin määrä on lähellä nollaa, mitä nyt esim. se yksi thaimaassa tuhkarokon saanut rokottamaton nuori nainen, joka virui viikon sairaalassa kovissa tuskissa.

Vierailija
77/177 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedättekö kuinka paljon ihmisiä kuolee lääkkeiden sivuvaikutuksiin, erityisesti kipulääkkeiden? Rupeavat olemaan kuolinsyytilastoissa ihan yläpäässä. Mikään ei ole täydellistä, ihmiset ovat erilaisia ja reagoivat eri tavalla lääkkeisiin ja rokotuksiin. Silti lääkkeet ja rokotukset erityisesti pelastavat paljon ihmishenkiä.

Vierailija
78/177 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ei vaan siksi, että aikaisemmin oli ongelmitta käytetty vastaavia influenssarokotteita. Siksi narkolepsiatapaukset tulivat ihan kaikille yllätyksenä. Rokoteinfokin oli täysin hakoteilla paasaamisessaan, siellä paasattiin vanhasta tottumuksesta skvaleenista ja formaldehydistä jne. jne., ja tällä kertaa sokea kana löysi kuin löysikin sattumalta jyvän.

[/quote]

Herää jo!

Vierailija
79/177 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Kurkkumätärokote ei voi kurkkumätäoireita aiheuttaa. Rokote voi sen sijaan aiheuttaa allergisen reaktion, johon kuvaamasi oireet saattavat sopia. Allergiseen reaktioon varaudutaan aina rokotustilanteessa. Noin viiveellä tulevat oireet ovat epätavallisia.

t. th

[/quote]

en olis niinkään varma että noin viivellä tulevat on epätavallisia. monikaan ei vaan ilmota niitä neuvolaan. myöskään vauvat ei vielä pysty selittämään että mikä niiden ongelma on, vaan itkee. moniko sitä sitten soittelee neuvolaan ja sanoo että lapsi itkee. tai jos soittaisinkin, niin neuvola ei reagoi siihen mitenkään.

Vierailija
80/177 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 13:07"]

en olis niinkään varma että noin viivellä tulevat on epätavallisia. monikaan ei vaan ilmota niitä neuvolaan. myöskään vauvat ei vielä pysty selittämään että mikä niiden ongelma on, vaan itkee. moniko sitä sitten soittelee neuvolaan ja sanoo että lapsi itkee. tai jos soittaisinkin, niin neuvola ei reagoi siihen mitenkään.

[/quote]

Jos lapsi itkee hetken ja siinä on kaikki ongelmat mitä seuraa, niin on se kyllä aika hemmetin pieni hinta maksettavaksi siitä ettei lapsen tarvi tukehtua kuoliaaksi kurkkumädän kourissa tai kokea kurkkumädän tapaisen hirveän taudin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kahdeksan