Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä maksaisit tutulle lapsesi valokuvauksesta?

Vierailija
17.03.2013 |

Mitä olisit valmis maksamaan tutullesi, joka ottaisi lapsestasi 1-vuotiskuvat? Ei studiossa vaan kotonasi. Kuvat on kylläkin tosi hyviä, kuvaaja puoliammattilainen. Onko 40 euroa mielestäsi paljon vai vähän 30 kuvasta?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:53"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:50"]

Viitosen kanssa samoilla linjoilla. Mielestäni todella vähän, jos kuvia pitää käsitellä. Minäkin olen puoliammattilainen ja laskutan kuvauksen kulutetun ajan, kuvien määrän ja kuville tehtävien toimenpiteiden perusteella. Yleensä tuollaisesta satsista käsiteltynä ja perille toimitettuna otan haarukalla 150 - 200 euroa. Kukaan ei ole vielä valittanut hinnasta. Oletko tietoinen studioiden hinnoista. Tuolla hinnalla et saa edes mustavalkoista passikuvaa.

[/quote]

mitä helvettiä.. Ahne paska sä olet. Passikuvat saa kympillä

[/quote]

Etpä taida saada kolmeakymmentä passikuvaa kympillä. Ja jos passikuvatasoa haluaa niin menee sitten ottamaan ne kympin passikuvat.

Vierailija
22/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:58"]

....vai antaako hän ne sinulle levykkeellä? Valokuvauspaperi ja tulostusvärit maksavat myös ja voivat olla aika hinnakkaita tulostimesta riippuen, eikä levykepakettikaan ilmaiseksi kaupasta mukaan tartu....

Me maksoimme hääkuvasta kaverille satasen. Hän otti kuvia puoli tuntia ja antoi kuvat meille levykkeellä.

[/quote]

Miltä vuosituhannelta tää avaus on, kun puhutaan LEVYKKEISTÄ???

[/quote]

Meillä on kaikki 25 000 valokuvaamme varmuuskopioina levykkeillä. Aluksi laitoimme kuvat talteen ulkoiselle kovalevyasemalle, mutta se tuli niin nopeasti täyteen. Samoin jos olemme kavereiden kanssa reissulla, annamme toisillemme valokuvia levykkeillä. Miksi ihmeessä näin ei voisi tehdä? Helpostihan ne sieltä levyltä saa koneella kuvankäsittelyohjelmassa auki ja niille voi sitten tehdä mitä haluaa. Vaikka sinä tekisit toisin, miksi mielestäsi on aivan mielenvikaista ajatella, että joku muu tekee tällä tavalla?

[/quote]

hän tarkoittaa varmaan cd tai dvd levyä..virheitä sattuu kaikille

[/quote]

Nykyajan monimegaisista kuvista ei taida mahtua yhdelle levykkeelle yhtäkään. Eikä taida levykeasemia enää olla koneissakaan. Sunnuntain pelastus tämä levykeavautuminen :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 19:21"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:04"]

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 17:58"]

....vai antaako hän ne sinulle levykkeellä? Valokuvauspaperi ja tulostusvärit maksavat myös ja voivat olla aika hinnakkaita tulostimesta riippuen, eikä levykepakettikaan ilmaiseksi kaupasta mukaan tartu....

Me maksoimme hääkuvasta kaverille satasen. Hän otti kuvia puoli tuntia ja antoi kuvat meille levykkeellä.

[/quote]

Miltä vuosituhannelta tää avaus on, kun puhutaan LEVYKKEISTÄ???

[/quote]

Meillä on kaikki 25 000 valokuvaamme varmuuskopioina levykkeillä. Aluksi laitoimme kuvat talteen ulkoiselle kovalevyasemalle, mutta se tuli niin nopeasti täyteen. Samoin jos olemme kavereiden kanssa reissulla, annamme toisillemme valokuvia levykkeillä. Miksi ihmeessä näin ei voisi tehdä? Helpostihan ne sieltä levyltä saa koneella kuvankäsittelyohjelmassa auki ja niille voi sitten tehdä mitä haluaa. Vaikka sinä tekisit toisin, miksi mielestäsi on aivan mielenvikaista ajatella, että joku muu tekee tällä tavalla?

[/quote]

hän tarkoittaa varmaan cd tai dvd levyä..virheitä sattuu kaikille

[/quote]

Nykyajan monimegaisista kuvista ei taida mahtua yhdelle levykkeelle yhtäkään. Eikä taida levykeasemia enää olla koneissakaan. Sunnuntain pelastus tämä levykeavautuminen :)

[/quote]

No joo, mulla menee nää termit vähän sekaisin, kun en ole oikein alan ihmisiä :) Mutta mies pakkaa ne jotenkin pieninä tiedostoina aina, menee sitten cd:lle paljon kuvia. Mä en osaa tehdä paljon muuta kuin näpätä kuvia ja sitten muokata värejä ja rajata. Mulla on sitä paitsi vielä sellainen irtonainen a-asema johdon päässä koneessa kiinni ja siihen kaksi korppua... Enkä omista edes älypuhelinta... Taidan olla auttamattomasti 35-v kalkkis.

Vierailija
24/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotain 50€:n ja 100€:n väliltä maksaisin

Vierailija
25/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen harrastelija kuvaaja, olen kuvannut maksutta hautajaisia, häitä, ristiäisiä ja perhe-sekä lapsikuvia. Ihan kaffipalkalla ollaan menty. Ei tulisi mieleenkään pyytää mitään korvausta, nautin kuvaamisesta ja teen sitä muutenkin kokoajan.

Vierailija
26/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun on kerran itse tarjoutunut ottamaan kuvia, on noloa alkaa tuputtamaan jotain rahaa palkkioksi. Jos nyt on pakko jotain antaa, niin osta sille joku kiva lahja.

Vierailija
27/27 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä yhtään että onko vähän tai paljoa... Tutulle puoliharrastajalle maksaisin varmaan puolet tai kolmasosan studiohinnoista riippuen kuvaajan tasosta ja siitä, että olenko itse pyytänyt, vai onko tuttu tarjoutunut kuvaajaksi harjoituksen takia. Ja tietty ruuan tai pullakahvit, jos kuvaaja vain suostuu ruokailijaksi :)

Kuka kumma muuten tarvitsee 30 passikuvaa o.O itse maksoin kuudesta passikuvasta 10e, joista kaksi oli värillisiä. Kuvien otosta kuvien saantiin meni n.20-30min, eli mielestäni melkoisen halpaa. Eikä ollut edes tuttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yhdeksän