Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

G: paljonko maksat asuntolainaa? Paljonko säästät kuussa?

Vierailija
17.03.2013 |

Mihin ja kuinka usein sijoitat tämän kuukausittain säästämäsi summan?

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun nettotulot 4000 e/kk, miehellä vähän vähemmän.

osuuteni lainan lyhennyksestä 700 e/kk (yhteensä 1300 e/kk)

rahastosäästöön 150 e/kk, lisäksi omalle käyttötilille kertyy säästöä muutamasta satasesta yli tuhanteen euroo kuussa. Tykkään siitä, että tilillä on reilu vararahasto, jonka avulla voi ostaa isompiakin juttuja, vaikka lomamatkan koko perheelle.

Vierailija
42/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa n. 100t€ jäljellä, lyhenee 2100€ / kk. Säästöön jää tämän lisäksi parisen tuhatta euroa kuukaudessa. 

Tämä järjestely mahdollista nyt, kun työskentelen ulkomailla (tulovero13%). Palatessani Suomeen ensi syksynä pienenee lyhennys oletettavasti 1500:n eikä ylimääräistä enää juuri ole sukan varteen laittaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksan asuntolainaa 700€ ja mökkilainaa 200€. Rahastoon menee säästöön 100€. 

Mökkilainaa on jäljellä n. 4 vuotta ja vuokratuloja saadaan niin että laina ja juoksevat kulut kuittaantuu eli tavallaan tämän voi kai laskea säästämiseksi kun kerryttää omaisuutta. 

Asuntolainasta ei makseta ihan täyttä lyhennystä, kun olen hoitovapaalla. 

Vierailija
44/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 18:12"]

Niin ja mistä te löydätte noita osakesijoituksia jotka kannattavat tässä taantumassa? Oon yrittänyt etsiä mutta kaikissa on arvo vaan laskenut viimeisen 5 vuotta..

[/quote]

Niitä nimenomaan kannattaa ostaa, joiden arvo on mennyt alaspäin. Ostat halvalla ja myyt kalliilla. Ei kannata ostaa sellaista osaketta joka on ollut nousujohteinen. Minä ostin viime kesänä tiettyä osaketta, joka oli laskussa, ja jota kaikki muut vain möivät. Nyt tuo osake on tuottanut yli 60%.

Tällä hetkellä kannattaa ostaa esim. Talvivaaraa, saa todella halvalla. Ja koska valtio omistaa osan, ei ole pelkoa konkurssista ym. Tällä hetkellä tavalliset tallaajat myyvät osakkeitaan pois, kun oikeasti pitäisi ostaa lisää.

Vierailija
45/45 |
15.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan asuntolainaa 1200 e/kk 2400 e/kk:n kuukausunettotulolla. Se on säästöä kaikki. Lisäksi säästän 250 e/kk mikäli siinä kuussa ei ole ollut menoja "säästömomentilta", joka sisältää lomamatkat, lahjat ja tietyt vuosittaiset menot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi