Ruualaittajat tai ruuasta tietävät! Tyhmä tarvitsee apuanne!
Eli tein viikko sitten pasteijoita jotka paistoin uunissa. Ylimääräiset laitoin pakkaseen.
Nyt pitäisi tarjoilla uudelleen näitä.
Missä asteessa ja kuinka kauan pasteijoita pitää lämmittää uunissa jos laitan ne suoraan pakastimesta uuniin?
Mikro ei käy.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Köksä koulunkin olen käynyt nkä osaa sanoa, liuan matalassa kuivuvat pinnalta ennenkuin sisus sulaa, liian kuumassa palaa päältä ja sisältä jäässä.
Laittasin 150 ja oeittäusin jollain eli leivinpaperilla tai foliolla.
Kirjoittamaan en ole oppinut edes köksä koulussa.
Tyhmyys ja tietämättömyys on muuten eri asia.
Laita jäisenä kylmään uuniin ja uuni 200 asteeseen. Kun termostaatti saavuttaa tavoitelämpötilan, ota pelti pois uunista ja anna seistä muutama minuutti ennen tarjoilua.
Sulata ensin ja nopea lämmitys noin sadassa asteessa
Mä kans antaisin niiden pasteijojen ensin sulaa huoneenlämmössä kunnolla, ja sitten vain lämmittäisin ne uudelleen uunissa. Ei liian kuumassa uunissa, että eivät pala, tarkoitus on vain lämmittää!
Hmm ehkäpä siis voisin sulattaa ne rauhassa ja sitten uuni 100 astetta vaikka 15min?
Kuulostaako järkevältä?
Ap
Mä katsoisin netistä jonkun kaupan pasteijan paisto-ohjeen.
Vierailija kirjoitti:
Kaupan pasteijapakasteet on raakoja tai esipaistettuja.
Tai 150 astetta? Onko se jo liian kuuma?
Tämä on typerä ongelma mutta googlekaan ei auta! Kaikissa sanotaan "voi erinomaisesti pakastaa ja uudelleenlämmittää uunissa" mutta piru vie aste ja aika!! 😂
Vierailija kirjoitti:
Koita päästä tämän yli.
Öh...tuskinpa aapeen elämä tästä horjuu. Ja itsekin olen joskus samaa miettinyt joten mielelläni lämmitysohjeen ottaisin itsekin.
Mene muualle mäkisemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti katsoisin lämmön niistä, tai käyttäisin samaa lämpöä jolla alunperinkin tehnyt, eikö se tuolla 225 huiteilla kuitenkin ole. Ja aika sen mukaan ettei mene liian ruskeaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Silti katsoisin lämmön niistä, tai käyttäisin samaa lämpöä jolla alunperinkin tehnyt, eikö se tuolla 225 huiteilla kuitenkin ole. Ja aika sen mukaan ettei mene liian ruskeaksi.
Turhaa kuivattaa liiassa lämmössä eli max 150 astetta ja aikakin max 10 min.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Turhaa kuivattaa liiassa lämmössä eli max 150 astetta ja aikakin max 10 min.
Minusta ne kuivaa matalassa lämmössä.
Up lisää mielipiteitä!
225 tuntuu aika kovalta kun siinä alunperin ne kypsensinkin..
100 astetta ja 15 min?
150 astetta ja 10 min?
Oijoijoijoi elämä on julmaa!
Vierailija kirjoitti:
Hmm ehkäpä siis voisin sulattaa ne rauhassa ja sitten uuni 100 astetta vaikka 15min?
Kuulostaako järkevältä?
Ap
Ei lämpiä. Laita leivinpaperin sisään ja 150.
Sulata ensin, sitten 8-10 minuuttia 180 astetta. Kaupan valmiit (ei-pakastetut) pasteijat lämmitetään noin.
Sulata ensin jääkaapissa. Laita sitten uuniin noin 150 asteeseen siksi aikaa, että kuumenevat.
En pakasta pasteijoita mutta munkkeja useinkin. Kypsäksi paistetut munkit laitetaan siis sokeroimatta pakkaseen.
Ehdottomasti paras tapa sulattaa ne on laittaa ne kylmään uuniin, samalla uuni päälle ja seurata, milloin uunin termostaatin valo sammuu eli se on saavuttanut 175 asteen lämmön. Tähän ei mene kovin kauan. Lämpimät munkit sitten sokeroidaan ja laitetaan tarjolle. Näin on aina helppoa tarjota tuoreita munkkeja yllätyskahvittelijoille.
Pasteijat voivat olla vähän tiiviimpiä, joten siksi ehdotan vähän korkeampaa lämpöä tai pidempää aikaa.
Köksä koulunkin olen käynyt nkä osaa sanoa, liuan matalassa kuivuvat pinnalta ennenkuin sisus sulaa, liian kuumassa palaa päältä ja sisältä jäässä.
Laittasin 150 ja oeittäusin jollain eli leivinpaperilla tai foliolla.