Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hyvä Joulumieli -lahjakortti. Kelle niitä oikein myönnetään?

Vierailija
18.12.2024 |

Kiinnostaisi tietää, meneekö nuo Hyvä Joulumieli -lahjakortit ns. oikeisiin osoitteisiin? Onko täällä ketään, ketä saanut sen? Olen itse pienituloinen yksinhuoltaja kahdelle ja minulle sanottiin, että minulle ei sitä voida antaa. Ilmeisesti en ole sitten tarpeeksi pienituloinen. Sanoin vain, että toivottavasti menee sitten sellaiselle, joka sitä enemmän tarvitsee.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteen aikaan niitä sai kaikki neuvolasta.

Vierailija
2/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteen aikaan niitä sai kaikki neuvolasta.

Täällä niitä jakaa seurakunta. Olen tulojeni perusteella pienituloinen, silti lahjakorttia ei herunut. Siksi toivonkin, että lahjakortti menee sitä vielä enemmän tarvitsevalle, koska jos sellainen löytyy, niin täytyy olla asiat kyllä todella huonosti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä rutise senkin vanha mopo!

Vierailija
4/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saimme sosiaalitoimiston ja toisen kerran lastensuojelun työntekijän kautta vuosia sitten. Ne tulivat todellakin silloin tarpeeseen. 

Vierailija
5/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liekö valinnassa etnistä värinää?

Vierailija
6/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen jakanut niitä työssäni lapsiperheiden sosiaalityössä. Ei niiden jakaminen mitään eksaktia tiedettä ole, en todellakaan käy mitään tulotietoja läpi niitä jakaakseni, mutta saan kortteja omille asiakkailleni jaettavaksi muutaman kappaleen ja sitten käyn asiakaslistan läpi ja mietin, keillä heistä tiedän olevan eniten taloudellisia vaikeuksia. 

Vierailija
7/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menee erityistarpeisille lastensuojelun asiakkaille eli hc sossupummeille. Itse en ole saanut koskaan vaikka olen ollut ajoittain hyvinkin köyhä yh viimeiset 23 vuotta.

Vierailija
8/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jakanut niitä työssäni lapsiperheiden sosiaalityössä. Ei niiden jakaminen mitään eksaktia tiedettä ole, en todellakaan käy mitään tulotietoja läpi niitä jakaakseni, mutta saan kortteja omille asiakkailleni jaettavaksi muutaman kappaleen ja sitten käyn asiakaslistan läpi ja mietin, keillä heistä tiedän olevan eniten taloudellisia vaikeuksia. 

Toivottavasti näin on, mutta taitaa olla kuntakohtaista. Otin itse täällä asiasta selvää ja kyselin lahjakortista just sosiaalitoimistosta. Sieltä vastattiin, että he eivät jaa lahjakorttia tänä vuonna ja käännyttivät seurakunnan puoleen.

Vierailija
9/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitähän ei voi itse hakea, vaan tarjotaan joltakin taholta. Kerran ollaan saatu sellainen, mll tarjosi, kun oltiin kohteena eräässä heidän työmuodossa.

Vierailija
10/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti näin on, mutta taitaa olla kuntakohtaista. Otin itse täällä asiasta selvää ja kyselin lahjakortista just sosiaalitoimistosta. Sieltä vastattiin, että he eivät jaa lahjakorttia tänä vuonna ja käännyttivät seurakunnan puoleen.

On tosiaankin kunta- ja varmaankin myös vuosikohtaista, että mistä kortteja milloinkin jaetaan. 

Täytyy omistakin asiakkaistani sanoa, että aina on enemmän perheitä joille kortin voisi antaa kuin joille niitä oikeasti riittää. 

Vierailija
11/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menepä vailla lukemaan heidän kotisivuiltaan

Vierailija
12/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain lahjakortin, olen kahden lapsen työtön yh, vanhempi lapsi on erityislapsi.

Vierailija
13/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan saatu sossun kautta silloin, kun asiakkaita oltiin. Useampana vuotena ja lapsille vielä lahjatkin. Joku vuosi saatiin myös seurakunnalta satasen kortti lähikauppaan ja paketit sieltäkin lapsille.

Vierailija
14/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan saatu sossun kautta silloin, kun asiakkaita oltiin. Useampana vuotena ja lapsille vielä lahjatkin. Joku vuosi saatiin myös seurakunnalta satasen kortti lähikauppaan ja paketit sieltäkin lapsille.

Kyllä, tämä ei onneksi ole ainoa paikka, josta jouluapua voi saada. Seurakunnilla on omat systeeminsä, Joulupuu -keräyksen lahjoja ollaan voitu jakaa omille asiakaslapsille huomattavasti enemmän kuin mitä Hyvä joulumieli -kortteja tulee, sitten on erilaisia Lionsien, Rotaryiden, SPR:n ym. paikallisten toimijoiden keräyksiä ja lahjoituksia, joita joko tulee tai ei tule.

Noita Joulupuu -lahjoja on tullut ainakin viimeiset viisi vuotta niin hyvin, että jokaiselle vähävaraiselle asiakasperheelle on kyllä sitä kautta joululahjat lapsille järjestyneet. Jotain pienempää, vähäarvoisempaa tavaraa, josta ei ihan sellaisenaan ole joululahjaksi, on jäänyt meille toimistollekin jaettavaksi muissa yhteyksissä.  

Vierailija
15/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain lahjakortin, olen kahden lapsen työtön yh, vanhempi lapsi on erityislapsi.

Eli meillä tulot aika samaa luokkaa. Minulla myös vanhempi lapsi lievästi kehitysvammainen erityislapsi. Mutta hienoa että sinä sait lahjakortin, olen iloinen puolestasi :)

Vierailija
16/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä rutise senkin vanha mopo!

Rakkautta, iloa ja valoa elämääsi!

Vierailija
17/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liekö valinnassa etnistä värinää?

Ei ole. Riippuu paremminkin asuinpaikasta ja seurakunnasta. Seurakunnat ovat itsenäisiä yksiköitä ja jossakin rikkaassa seurakunnassa, jossa paljon varakkaita lahjoittajia, lahjoja on enemmän mistä jakaa, kuin sellaisesta, missä seurakunta kamppailee taloushuolissa ja sama ongelma lahjoittajilla. 

Jossakin Kauniaisessa on paljon jaettavaa, kun sitä vertaa Myllypuroon. 

Vierailija
18/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätöksen lahjakortin saavista perheistä tekee joko kunnan sosiaalitoimi, lastenneuvola, koulun terveydenhuolto tai seurakunnan diakoniatoimi.

Vierailija
19/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päätöksen lahjakortin saavista perheistä tekee joko kunnan sosiaalitoimi, lastenneuvola, koulun terveydenhuolto tai seurakunnan diakoniatoimi.

Sen ymmärrän, että sosiaalitoimi tai lastenneuvola päättää lahjakortin saajan, mutta toi seurakunta vähän ihmetyttää. Pitääkö olla seurakunnan jäsen vai millä perusteella he valitsee lahjakortin saajan?

Kyselin äsken hyvinvointialueeni chatissa, että jakaako neuvola lahjakortteja. Vastaus oli ei, eli täällä homma on ulkoistettu täysin seurakunnalle, koska sosiaalitoimistokaan ei niitä jaa.

Vierailija
20/22 |
18.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menee erityistarpeisille lastensuojelun asiakkaille eli hc sossupummeille. Itse en ole saanut koskaan vaikka olen ollut ajoittain hyvinkin köyhä yh viimeiset 23 vuotta.

Olen osallistunut monena vuonna 20 eurolla, todella pahoillani jos tarvitsevat eivät ole saaneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi