Uskotteko vetovoiman lakiin (law of attraction)?
Harjoitatteko tämmöistä elämässänne ja oletteko huomanneet muutoksia/saavuttaneet haaveilemianne asioita?
Kommentit (75)
Mikäs se sellainen laki on? Anna jonkilainen tiivistelmä, ole hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Uskon. Olen kokenut. Voisin kirjoittaa kirjan aiheesta, mutta nyt en ehdi.
Ytimenä on oma usko. Ei ajatukset, vaan usko. Haluaminen tuo vain lisää haluamista, jonkin asian puuttuminen tuo vain lisää puutetta. Usko saadusta on se ydin. Ja vaikein kohta.
Toiseksi, emme pysty vaikuttamaan elämään emmekä kuolemaan.
Kolmanneksi, pitää myös muistaa, että pelko on tehokas magneetti.
Olis kiva lukea enemmän. Kirjoita kun ehdit!
HAH! Jos "vetovoiman laki" ei toimi, niin et usko siihen tarpeeksi. Aukoton logiikka.
Vetovoiman laki on kaaosmagiaa vähä-älyisille. Se on koherenttien intentioiden puinen lautasantenni savimajan katolla.
Vierailija kirjoitti:
Law of Attraction is the belief that positive or negative thoughts bring positive or negative experiences into a person's life. The belief is based on the idea that people and their thoughts are both made from pure energy, and that through the process of like energy attracting like energy a person can improve their own health, wealth, and personal relationships.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Law of Attraction is the belief that positive or negative thoughts bring positive or negative experiences into a person's life. The belief is based on the idea that people and their thoughts are both made from pure energy, and that through the process of like energy attracting like energy a person can improve their own health, wealth, and personal relationships.
Tämä siis Wikipedian selitys asiasta. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ytimenä on oma usko. Ei ajatukset, vaan usko. Haluaminen tuo vain lisää haluamista, jonkin asian puuttuminen tuo vain lisää puutetta. Usko saadusta on se ydin. Ja vaikein kohta.
Olis kiva lukea enemmän. Kirjoita kun ehdit!
Tarkoitin lähinnä, etten jaksa. Lue kirjoja. Niitä on paljon. Salaisuus nyt on oikaistu versio.
Olen 50 v, ja kun katson elämääni taaksepäin, niin tajuan vetovoiman ainavaikuttaneen. Siksi sanoin, että pelko on myös magneetti. Olen kokenut avioeron, jota en olisi halunnut, mutta nyt tajuan, että elämäni suuri pelko siihen asti oli hylkäämisen pelko. Magneetti toimi silloinkin.
En ole niin perehtynyt asiaan, että tietäisin asiasta kaiken. Ei, en ole saanut lottovoittoa, mutta tienaan käsittämättömästi €20 k ylimääräistä joka vuosi. Ei, en ole saanut asuntoa Eiran rannasta, mutta asun kuitenkin korkealla ja näen meren. Mutta taas jälkiviisaana näen, miksi asun missä asun yms.
Uskotko toiston lakiin? Aloitus ja ensimmäinen kommentti on ollut täällä aiemminkin.
Ja ei. Lottovoittoa ei tule vaikka kuinka visualisoisi ja lähettäisi vaurastuttavaa energiaa pitkin kosmosta. Rivi pitää ostaa ja osuu jos osuu.
Tuon pitäisi siis toimia universaalisti, aina, kaikessa eikä sattumanvaraisesti. Muutenhan kyse olisi nimenomaan sattumasta. Jos ilmiö olisi olemassa, se tarkoittaisi mm. sitä että kaikki rikosten uhrit ovat aiheuttaneet itse rikoksen jotenkin houkuttelemalla sitä.
Kyllä. Olen käyttänyt sitä aikoinaan paljon parantaakseni elämääni.
"Vetovoiman laki on kaaosmagiaa vähä-älyisille. Se on koherenttien intentioiden puinen lautasantenni savimajan katolla."
Tämä on hauskasti sanottu. Itseäni kiinnosti jossain vaiheessa myös magia, mutta totesin että olen liian laiska perehtymään kunnolla, joten tyydyn tähän "puiseen lautasantenniin" joka sekin toimii suht ok:sti omassa elämässäni ainakin näin ruuhkavuosissa. Vaikka tiedänkin että täsmällisemmillä metodologioilla saisi parempia tuloksia kuin vain visualisoimalla jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuon pitäisi siis toimia universaalisti, aina, kaikessa eikä sattumanvaraisesti. Muutenhan kyse olisi nimenomaan sattumasta. Jos ilmiö olisi olemassa, se tarkoittaisi mm. sitä että kaikki rikosten uhrit ovat aiheuttaneet itse rikoksen jotenkin houkuttelemalla sitä.[/quote
Niin, monessa vanhemmassa ja arvovaltaisemmassakin henkisessä perinteessä on käsitys jonkinlaisesta karman laista tai jopa siitä, että ihminen luo itse oman elämänsä oman tietoisuudentilansa mukaan. Kuitenkin olisi julmaa syyttää kärsivää sairasta tai rikosten uhria tästä, koska on selvää että hän ei ole voinut käytännössä valita - eihän kukaan valitsisi kärsimystä jos voisi valita toisin. Ihminen ei pysty muuttamaan olosuhteitaan ennen kuin ensinnäkin ymmärtää että sisäinen heijastuu ulkoiseen eikä ole niin että hän on vain ulkoisten satunnaisvoimien armoilla, ja toisaalta osaa riittävästi tekniikoita ja taitoja muokatakseen ajatusmaailmaansa, intentioitaan jne.
Vierailija kirjoitti:
Tuon pitäisi siis toimia universaalisti, aina, kaikessa eikä sattumanvaraisesti. Muutenhan kyse olisi nimenomaan sattumasta. Jos ilmiö olisi olemassa, se tarkoittaisi mm. sitä että kaikki rikosten uhrit ovat aiheuttaneet itse rikoksen jotenkin houkuttelemalla sitä.
Jep. Voisikon joku hörhelö kertoa, että esimerkiksi mistä johtuvat kehitysmaiden lasten nälkäkuolemat? Lapsilla taitaa olla siellä karmea pelko, että kuolevat nälkään ja tauteihin ja sitten kuolevat nälkään ja tauteihin...? Koko tämä lässytyshän toimii pelkästään hyvinvoivassa pullamössölännessä.
On toiminut pelottavan hyvin. Myös ennen kuin tutustuin aiheeseen. Tietoa löytyy vaikka millä mitalla internetistä ja kirjastoista.
Lähiaikoina mm. vuosia jatkunut ihosairaus on parantunut, kolmessa päivässä siitä kun visualisoin sen mielessäni. Iho on sileä ja terve, juuri niinkuin halusin. Tämä on itselleni täysin käsittämätöntä.
Siihen New Age -hömppään, joka tähän lakiin on sekoitettu, en usko. Eli siihen että saat ihan mitä vaan sillä hetkellä toivot, koska olet manifestoinut sen universumille. Taustalla olevaan ajatukseen kyllä uskon. Totta kai positiivisesti maailmaa katsovien todellisuuskin on ihan erilainen kuin pessimistien. Positiiviset ihmiset jaksavat pitää toivoa yllä ja näin on todennäköisempää, että he myös saavat helpommin hyvää takaisin, koska myös antavat sitä muille.
Millä tavalla tätä voisi hyödyntää epämieluisaan henkilöön, joka on kuitenkin pakko pitää elämässä? Mitä visualisoida?
Vierailija kirjoitti:
Millä tavalla tätä voisi hyödyntää epämieluisaan henkilöön, joka on kuitenkin pakko pitää elämässä? Mitä visualisoida?
Minulla on vaikea ex, jonka kanssa on pakko olla tekemisissä.
Ensinnäkin poistin hänet tietoisuudesta. Siis kun mietin elämäni henkilöitä, niin hänen kuvansa ei ilmesty ensimmäisten joukkoon.
Sitten visualisoin, että suhteemme on neutraali. En usko positiiviseen, mutta neutraali riittää.
Tietenkin, eihän tyyppi muutu mihinkään, eli ihan fyysisessä maailmassa olen myös niinnvähän yhteydessä kuin mahdollista.
Suhteemme on nyt rauhallinen, mutta eihän se minun visualisoinnista ole kyse, jos hän leimahtaa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi tarvitsee pitää elämässä?