Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskotteko vetovoiman lakiin (law of attraction)?

Vierailija
13.03.2019 |

Harjoitatteko tämmöistä elämässänne ja oletteko huomanneet muutoksia/saavuttaneet haaveilemianne asioita?

Kommentit (75)

Vierailija
61/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa kiinnostavia ovat vain ne vastaukset, joissa uskotaan vetovoiman lakiin. 

Vierailija
62/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pitäisi siis toimia universaalisti, aina, kaikessa eikä sattumanvaraisesti. Muutenhan kyse olisi nimenomaan sattumasta. Jos ilmiö olisi olemassa, se tarkoittaisi mm. sitä että kaikki rikosten uhrit ovat aiheuttaneet itse rikoksen jotenkin houkuttelemalla sitä.

Jep. Voisikon joku hörhelö kertoa, että esimerkiksi mistä johtuvat kehitysmaiden lasten nälkäkuolemat? Lapsilla taitaa olla siellä karmea pelko, että kuolevat nälkään ja tauteihin ja sitten kuolevat nälkään ja tauteihin...? Koko tämä lässytyshän toimii pelkästään hyvinvoivassa pullamössölännessä.

Käsittääkseni ei ole kyse mistään maagisesta asiasta, sellaiseen en henk.koht. usko. Vaan yksinkertaisesti tekemällä itselleen ja muille hyvää, saa takaisin hyvää.

Ei välttämättä. Voi saada myös kasan paskaa.

No. Ei ole minun paskat. Hop, harppaan niiden yli ja jatkan tämän hyväksi havaitun positiivisen ajatuksen soveltamista parisuhteessani ja muissa tärkeissä ihmissuhteissani. Paskaa ei ole olemassa, kauniita ja kivoja asioita on olemassa.

Kuulostat siltä että et ole kokeillut.

Paskaan uskovat ihmiset pyrkivät saamaan itselleen parisuhteen eliminoimalla paskalla muut paitsi kohteen ja sen jälkeen manipuloimalla kommunikointia kohteen kanssa. Sitten ihmettelevät kun kaksi ihmistä paskatyhjiössä ei toimikaan, rakkautta ei synny.

Hyvään uskovlle ihmiselle paskaa ei ole olemassa, rakkaus on, ja se konkretisoituu.

Paskaan uskova, kateellinen ihminen yrittää heittää hyvään uskovia paskalla mutta oi, se ei toimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon pitäisi siis toimia universaalisti, aina, kaikessa eikä sattumanvaraisesti. Muutenhan kyse olisi nimenomaan sattumasta. Jos ilmiö olisi olemassa, se tarkoittaisi mm. sitä että kaikki rikosten uhrit ovat aiheuttaneet itse rikoksen jotenkin houkuttelemalla sitä.

Jep. Voisikon joku hörhelö kertoa, että esimerkiksi mistä johtuvat kehitysmaiden lasten nälkäkuolemat? Lapsilla taitaa olla siellä karmea pelko, että kuolevat nälkään ja tauteihin ja sitten kuolevat nälkään ja tauteihin...? Koko tämä lässytyshän toimii pelkästään hyvinvoivassa pullamössölännessä.

Käsittääkseni ei ole kyse mistään maagisesta asiasta, sellaiseen en henk.koht. usko. Vaan yksinkertaisesti tekemällä itselleen ja muille hyvää, saa takaisin hyvää.

No. Ei ole minun paskat. Hop, harppaan niiden yli ja jatkan tämän hyväksi havaitun positiivisen ajatuksen soveltamista parisuhteessani ja muissa tärkeissä ihmissuhteissani. Paskaa ei ole olemassa, kauniita ja kivoja asioita on olemassa.

Paskaan uskovat ihmiset pyrkivät saamaan itselleen parisuhteen eliminoimalla paskalla muut paitsi kohteen ja sen jälkeen manipuloimalla kommunikointia kohteen kanssa. Sitten ihmettelevät kun kaksi ihmistä paskatyhjiössä ei toimikaan, rakkautta ei synny.

Hyvään uskovlle ihmiselle paskaa ei ole olemassa, rakkaus on, ja se konkretisoituu.

Paskaan uskova, kateellinen ihminen yrittää heittää hyvään uskovia paskalla mutta oi, se ei toimi.

Voi herranjestas ihmisten naiviiutta.

Vierailija
64/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun rattijuoppo ajaa sun miehen yli menetät lopullisesti järkesi...

Vierailija
65/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valitettavasti kaikkein yksinkertaisimmat ihmiset pitävät yleensä eniten meteliä ajatuksistaan. Fiksu osaa kyseenalaistaa myös omaa toimintaansa ja ajatuksiaan. Maailma on monimutkainen paikka, jossa tapahtuu kaikenlaista.

Vierailija
66/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi herranjestas, miksi sinun paskan pitäisi kiinnostaa minua. Sinulla tai kenelläkään muullakaan minun elämään kuulumattomalla ihmisellä ei ole sellaista valtaa.

Vierailija
67/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon epätodennäköisiä vastoinkäymisiä kohdanneena mua loukkaa, että niin moni uskoo tähän, vaikka ymmärränkin että nämä ihmiset ovat älyltään vähän rajoittuneita.

Minut taas tämä homma suunnilleen pelasti totaaliselta masentumiselta ja lannistumiselta. Oli lapsesta asti kaikenlaista vaikeutta, karmea koti alkoholisti yh:n lapsena, koulukiusaamista, sairautta, ainainen olo että elämä on pelkkää paskaa ja toivoisin että kuolisin. Ja uskoin etten oikeastaan voi sille mitään että elämäni tuleekin aina olemaan samanlaista, koska minussa selvästi on jokin luonteenpiirre jonka muut näkevät heti ja inhoavat ja kiusaavat minua, lisäksi en ollut mielestäni kovin älykäs niin että pystyisin koulujakaan kähymään, psyyke oli jo lapsuudessa mielestäni peruuttamattomasti niin vaurioitunut ettei mitään onnellista elämää olisi mahdollista saavuttaa.

Sitten törmäsin tähän Vetovoiman lakiin, eläessäni aika kurjaa elämää. Olin duunissa tehtaassa huonolla palkalla, juopottelin iltaisin tyhjyyden ja yksinäisyyden tunteisiin. Itse asiassa kun luin Salaisuus-kirjan ekaa kertaa, ajattelin että v*ttu mitä paskaa. Päätin kuitenkin kokeilla jotain ihan pientä osoittaakseni, ettei homma toimi edes pienissä asioissa ja voin unohtaa koko jutun. Eka: minun pitäisi löytää seuraavalla koiralenkillä mustavalkoinen höyhen. Löysin. Toinen, vaikeampi: seuraavan päivän aikana minulle pitäisi tarjota ilmaiseksi kahvit - tätä pidin lähes mahdottomana, koska minulla ei ollut tuttuja eikä ystäviä jotka tarjoaisivat. No, menin Prismaan ostoksille työn jälkeen ja siellä oli synttärikahvit tarjolla. Vielä pari tällaista ja ajattelin, että ehkäpä perehdyn paremmin. 

Edistys oli alussa hidasta ja pienissä asioissa vain, mutta lopulta koko maailmankuvani muuttui. Minulla suurin asia ei ole ns. ihmeet vaikka niitäkin olen joitain kokenut, vaan se että pääsin siitä järkyttävästä masennuksesta ja itselannistamisesta, jotka estivät minua käyttämästä edes luontaisia kykyjäni. Esim. lopetin hokemasta itselleni sisäisesti koko ajan "olen tyhmä, olen nolo, en pysty mihinkään, ihmiset vihaa minua". Loppujen lopuksi minusta löytyi voimavaroja käydä aikuisena lukio, valmistua yliopistosta ja muuttaa sitä kautta elämäni täysin. Ei olis onnistunut, jos olisin pysynyt vanhassa maailmankuvassani, jonka mukaan oli selvää, että minä nyt vaan olen geenilotossa häviäjä ja lapsuuteni uhri joten paskaa tämä kaikki vaan on ja tulee olemaan.

Vierailija
68/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja kun rattijuoppo ajaa sun miehen yli menetät lopullisesti järkesi...

Sinuna olisin vaan ihan hiljaa, paska vetää puoleensa paskaa.

Eipä tulisi mieleenkään sanoa tuollaista kenellekään, mutta sinusta siinä ei ilmeisesti ole mitään erikoista. Järkyttävää.

Vierailija
69/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskon. Mulla on magneetti, ja sillä on ihan selvästi vetovoimaa.

Magnets, how do they even work?

Vierailija
70/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljon epätodennäköisiä vastoinkäymisiä kohdanneena mua loukkaa, että niin moni uskoo tähän, vaikka ymmärränkin että nämä ihmiset ovat älyltään vähän rajoittuneita.

Nämä ovat henkistä sukua niille ihmisille, jotka uskovat ettei Jumala anna kenellekään isompaa taakkaa kuin mitä ihminen jaksaa kantaa. Itsemurhatilastot todistavat tämän väitteen perättömäksi.

Vierailija
71/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ytimenä on oma usko. Ei ajatukset, vaan usko. Haluaminen tuo vain lisää haluamista, jonkin asian puuttuminen tuo vain lisää puutetta.

Minä olen puolitoistametrinen. Halusin lentoemännäksi, mutta aina vain väitettiin, ettei näin pieni voi siihen työhön ryhtyä. Mutta sitten kun vain uskoin ja halusin, niin nyt olen Finnairin lentoemäntä. 

No jaa, Jeesus esimerkiksi sanoi että jos olisi uskoa edes sinapinsiemenen verran niin ihminen voisi sanoa vuorelle että siirry tuonne, ja se siirtyisi. Hän myös sanoo, että mitä ihminen anoo *uskoen jo saaneensa* se on hänelle tuleva. Eli käytännössä ihan Vetovoiman laki sielläkin. 

Käytännön ongelma toki on, että usko tiettyihin "tämän maailman lakeihin" on meissä niin syvällä alitajunnassakin asti, että käytännössä me tavikset emme pysty kovin ihmeellisiin juttuihin kuten vuoren siirtäminen, äkillinen sairauden parantaminen (mitä Jeesus harrasti sanoen "uskosi on sinut parantanut") tai aikuisena pituuden kasvaminen. Vähitellen pystymme opettelemaan aikaansaamaan ns. epätodennäköisempiä asioita, mutta en kyllä tiedä ketään joka olisi onnistunut tosiaan esim. aikuisena pituutta mitattavasti kasvamaan. Enkä kyllä hetkessä parantuneitakaan, niitä kyllä paljonkin jotka on vähitellen ajan kanssa päässeet visualisoimalla ja uskomalla sitkeistä terveysvaivoista (itsekin olen päässyt kaikista allergioistani joista olen kärsinyt lapsesta asti).

No mikseivät psykootikot kykene muuttamaan maailmaa harhojensa mukaiseksi vaikka uskovat niihin 100%? Ainakaan minä en ole nähnyt marsilaisia poliiseja, räjähtämätöntä muovia enkä mitään muutakaan vastaavaa vaikka päivittäin heitä hoidan. Vetovoiman lakien logiikalla on vain yksi tapa menettää mielenterveytensä vakavasti ja se on visualisoida itsensä mielisairaalaan.....

Tuossa täytyy kuitenkin muistaa kollektiivinen taso. Yksi ihminen ei voi määrätä kuin omasta välittömästä elinympäristöstään, ja mitä kauemmas siitä mennään, sitä enemmän luominen uskomuksilla on kollektiivinen, ei yksityinen prosessi. Jos muutama ns. hullu uskoo tosi omituisiin asioihn, ne eivät kuitenkaan manifestoidu keskuuteemme, koska muut eivät usko niihin ja manifestoivat omalta osaltaan erilaista todellisuutta. 

Eikä kaikkea toki visualisoimalla tehdä vaan pikemminkin ajatlellaan, että ihmiset on luonnostaan tietoisia tämän maailman kollektiivisesti luotujen satunnaisvoimien armoilla, ja niiden seurauksena voi tapahtua kaikenlaista mitä ei todellakaan olen valinnut visualisoida. Tietoinen visualisointi onkin ei luomista tyhjästä vaan toimimasta automaattisen ja kollektiivisen ilmentymisen virtaa vastaan.

Vierailija
72/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hallanvaara kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Annas kun arvaan, sinä uskot karman olevan sitä että henkilöön josta sinä et pidä, iskee paha karma. Koska sinähän olet se universumin keskiö. Ja näin ollen sinähän et koskaan tee mitään, karman ei tietenkään pidä iskevän sinun ilkeyteen.

Hahahahahahaaaa.

Jep jep, kannattaisiko vähän kyseenlalaistaa niitä omia ajatuksia.

En usko jumalaan, tai mihinkään muuhunkaan yliluonnolliseen. Kuten esimerkiksi siihen että minulla on valta lähettää auto ajamaan yli heidän, joista minä en juuri sillä hetkellä satu pitämään.

Oletko koskaan miettinyt miksi toivot hyväntahtoisille ihmisille pahaa? Mikä sen tarkkaan ottaen aiheuttaa?

73/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykologisesti se voi pitää paikkaansa jossain määrin: jos on itse esim. hymyilevä ja hyväntuulinen ihmisten parissa kulkiessaan, saa yleensä enemmän hymyä ja hyväntuulista suhtautumista muilta (tosin jotakuta saattaa hyväntuulisuus ärsyttääkin). Solutasolla aivojen peilisolut reagoivat toisen ihmisen eleisiin samalla tavoin.

Yleensä "vetovoiman laista" puhuttaessa kuitenkin tarkoitetaan sitä new age -uskomusta. Mihinkään tieteellisesti selittämättömään universumin eli luomakunnan sisäiseen lainalaisuuteen, jossa saman kaltaiset vetävät toisiaan puoleensa en usko.

Vierailija
74/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minut taas tämä homma suunnilleen pelasti totaaliselta masentumiselta ja lannistumiselta. Oli lapsesta asti kaikenlaista vaikeutta, karmea koti alkoholisti yh:n lapsena, koulukiusaamista, sairautta, ainainen olo että elämä on pelkkää paskaa ja toivoisin että kuolisin. Ja uskoin etten oikeastaan voi sille mitään että elämäni tuleekin aina olemaan samanlaista, koska minussa selvästi on jokin luonteenpiirre jonka muut näkevät heti ja inhoavat ja kiusaavat minua, lisäksi en ollut mielestäni kovin älykäs niin että pystyisin koulujakaan kähymään, psyyke oli jo lapsuudessa mielestäni peruuttamattomasti niin vaurioitunut ettei mitään onnellista elämää olisi mahdollista saavuttaa.

Sitten törmäsin tähän Vetovoiman lakiin, eläessäni aika kurjaa elämää. Olin duunissa tehtaassa huonolla palkalla, juopottelin iltaisin tyhjyyden ja yksinäisyyden tunteisiin. Itse asiassa kun luin Salaisuus-kirjan ekaa kertaa, ajattelin että v*ttu mitä paskaa. Päätin kuitenkin kokeilla jotain ihan pientä osoittaakseni, ettei homma toimi edes pienissä asioissa ja voin unohtaa koko jutun. Eka: minun pitäisi löytää seuraavalla koiralenkillä mustavalkoinen höyhen. Löysin. Toinen, vaikeampi: seuraavan päivän aikana minulle pitäisi tarjota ilmaiseksi kahvit - tätä pidin lähes mahdottomana, koska minulla ei ollut tuttuja eikä ystäviä jotka tarjoaisivat. No, menin Prismaan ostoksille työn jälkeen ja siellä oli synttärikahvit tarjolla. Vielä pari tällaista ja ajattelin, että ehkäpä perehdyn paremmin. 

Edistys oli alussa hidasta ja pienissä asioissa vain, mutta lopulta koko maailmankuvani muuttui. Minulla suurin asia ei ole ns. ihmeet vaikka niitäkin olen joitain kokenut, vaan se että pääsin siitä järkyttävästä masennuksesta ja itselannistamisesta, jotka estivät minua käyttämästä edes luontaisia kykyjäni. Esim. lopetin hokemasta itselleni sisäisesti koko ajan "olen tyhmä, olen nolo, en pysty mihinkään, ihmiset vihaa minua". Loppujen lopuksi minusta löytyi voimavaroja käydä aikuisena lukio, valmistua yliopistosta ja muuttaa sitä kautta elämäni täysin. Ei olis onnistunut, jos olisin pysynyt vanhassa maailmankuvassani, jonka mukaan oli selvää, että minä nyt vaan olen geenilotossa häviäjä ja lapsuuteni uhri joten paskaa tämä kaikki vaan on ja tulee olemaan.

Ei siinä mitään. Hyvä että sulla meni hyvin. Mutta miksi mä en löydä sitä sinistä höyhentä minkä tilasin jo monta kuukautta sitten?

Vierailija
75/75 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskon Law of Attitude:en (ihan itse keksin) eli että positiivisesti asennoitunut ihminen huomaa enemmän positiivista ympärillään ja siten kokee myös että positiivisia asioita tapahtuu hänelle jatkuvasti. Sama pätee toisinpäin negatiivisesti asennoituneeseen ihmiseen. Uskon että samankaltaisia asioita tapahtuu kaikille sattumanvaraisesti, mutta jotkut osaavat poimia tapahtumista ne valoisat puolet ja kokevat olevansa onnekkaita, kun taas joku poimii samoista tapahtumista negatiiviset puolet ja kokee olevansa epäonninen.

Esimerkiksi minun mieheni kokee olevansa epäonninen ihminen, jolle aina käy huonosti. Syiksi hän luettelee mm. avioeron exästä ja toisen vanhempansa kuoleman. Nämä hänen ikävät kokemuksensa ovat kuitenkin melko yleisiä tapahtumia tuiki tavallisten ihmisten elämässä. Ne eivät ole mitään tuomioita ikuisesta huono-onnisuudesta :) Moni eronnut tai läheisen menettänyt ihminen voi silti kokea olevansa onnekas muista syistä ja nähdä eteensä tulleet iloiset asiat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yhdeksän