Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauanko olette olleet saikulla omaisen kuoleman takia?

Vierailija
16.03.2013 |

Olen ollut 2 viikkoa sairaslomalla, maanantaina pitäisi mennä töihin, enkä usko että pystyn vieläkään menemään töihin. Rakas veljeni kuoli onnettomuudessa ja ikävä on kova ja ahdistaa.... Kauanko teillä meni ennen kuin pystyitte menemään töihin ja jatkamaan "normaalisti" elämää?

Kommentit (103)

Vierailija
1/103 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.03.2013 klo 21:27"]

Miten et tajunnut, minua neuvottiin heti hakemaan sairauslomaa, kun ensihoitajat olivat käyneet ja todenneet läheiseni kuolleeksi.

[/quote]

Molemmat kuolivat sairaalassa joten kävin itse hyvästelemässä siellä ja lähdin takaisin töihin. Keskenmenojen jälkeen en edes tavannut lääkäriä lähtiessäni

Vierailija
2/103 |
17.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.03.2013 klo 10:42"]

Minulla on viime vuodet menneet kivasti. Onneksi on iso suku

2007 kuoli pappa-saikkua 4 kuukautta

2008 kuoli täti, saikkua 5 kuukautta

2009 kuoli eno, saikkua 3 kuukautta

2010 kuoli serkku, saikkua 6 kuukautta

2011 kuoli isä, sillä sai saikkua jo 9 kuukautta

2012 kuoli vain etäinen amerikanserkku, sillä ei tippunut saikkua kuin 2 kuukautta

Nyt vois vaikka äiti kuolla, sillä vois ahistaa ja masentaa ainakin vuoden. Olis matka nimittäin varattu jo ens syksyksi ja lomapäivät ei riitä

Kyllä te olette kylmiä ja tunteettomia, että ette ymmärrä, kuinka syvä suru voi viiltää...

[/quote]

Surkea kirjoitus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru ei ole sairaus!

Vierailija
4/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies oli pojan kuoleman jälkeen sairaslomalla vajaan kuukauden. Minä olin hoitovapaalla, mutta en olisi kyllä kyennyt töihin moneen kuukauteen. Jos tuntuu ettet surun vuoksi pysty töihisi, niin pyydä vaan lisää sairauslomaa. On yksilöllistä, kuinka paljon ja pitkään surureaktio vaikuttaa työkykyyn. Osanotot :(

Vierailija
5/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suru tekee työkyvyttömäksi, haet lisää sairauslomaa, itse menetin äidin opiskeluaikana ja olin puoli vuotta sairauslomalla. Suru tekee sairaaksi.

Vierailija
6/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mene vaan kokeilemaan. Arkeen palaaminen voi tehdä hyvääkin.

Vierailija
7/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei pysty nukkumaan kunnolla, ei työnteosta tule mitään. Kyllä sen tietää, jaksaako töissä vai ei, ilman kokeilua. Suru pitää käydä läpi, muuten siitä ei selviä. Työtehtävät ovat erilaisia, jossain voi ottaa iisimmin, ei kaikkialla. Oletko menettänyt yhtään omaista kirjoittaja nro 5?

Vierailija
8/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainakaan, ei mieskään.

Kummankin tapa käsitellä surua on pitää toimintaa yllä.

Vierailija
9/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki eivät kykene pitämään toimintaa yllä, eihän me olla koneita! Osa tarvitsee lääketieteen apua.

Vierailija
10/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 vastaa: isäni kuoli, olin seuraavan päivän pois ja palasin töihin. Pysyin pystyssä kun pysyin liikkeessä. Sinä suret toisin.

Vierailija
11/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin 4kk saikulla...Menetin veljen myös..Ei vain pysytynyt aikasemmin..Voimia sinulle!

Vierailija
12/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

otan osaa suruusi, ap. 

olin itse sisaruksen kuoleman jälkeen sairauslomalla viikon, sitten palasin hetkeksi töihin, mutta se oli aivan liian pian.

seuraus oli se, että irtisanouduin työstä ja aloitin toisen työn muutaman kuukauden päästä. en ollut silloinkaan parhaimmillani.

suru kesti alakuloineen ja tyhjyyden tunteineen melkein pari vuotta. nyt alan olla "samanlainen" kuin ennen, mutta tosiasia on, että suru tulee jäädäkseen ja muuttaa ihmistä, sen olen hyväksynyt.

työhön paluu voi tehdä hyvää myös, riippuen työyhteisöstä ja työn laadusta.

toisessa työpaikassa läheisensä menettänyt työkaveri palasi pian läheisen kuoleman jälkeen töihin ja tuimme ja autoimme häntä.

työssä, josta irtisanouduin en saanut tukea, moitteita vain, kun en ollut tehnyt kaikkea viimeisen päälle ja työkaverit suhtautuivat kylmäkiskoisesti. se oli suuri syy irtisanoutumiselleni. en kadu, että lähdin, mutta huonon kohtelun annoin olla liian helpoti, olisi pitänyt henkilöstöosastolle kertoa, miksi koin ainoaksi vaihtoehdoksi lähteä. oli isosta yrityksestä kyse, olin uusi työntekijä ja alusta asti koin olevani ulkopuolinen työyhteisössä. 

muuten yritin palata normaaliin elämään mahdollisimman pian: hain keskusteluapua, kävin jumpassa ja ihanat ystävät ympärillä veivät ulos ja jaksoivat pitää minulle seuraa, vaikka olin vain hiljaa ja poissaoleva. arvostan heidän ystävyyttään todella. tukea tuli yllättäviltä henkilöiltä ystäväpiiristä.

Vierailija
13/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun äitini kuoli meillä alkoi lakko melkein saman tien. Lakko kesti 1½ kk ja sen jälkeen pystyin menemään töihin. Niistä muutamasta päivästä ennen lakon alkamista en muista oikein mitään. Työterveydestä sain ilman reseptiä Diapameja paperipussissa ja olin varmaan niistä ihan pihalla.

Vierailija
14/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa kuoli vauva ja sain pitää äitiysloman eli sen 105 päivää, osa toki oli jo pidetty. 

Mä olen samaa mieltä kuin muutama muukin, että kannattaa pysyä kiinni arjen rutiineissa jollain kohtuudella. Jos jää sänkyyn makaamaan, niin sieltä on pitkä matka. 

Normaalilta ei välttämättä tunnu enää ikinä. Suru ei mene ohi eikä siitä pääse yli. Se muuttaa muotoaan eikä ajan kanssa tunnu koko aikaa niin lamauttavalta. Siitä tulee kumppani, joka seuraa mukana. Sen kanssa oppii elämään. 

Vierailija
15/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jotenkin viallinen tai tunnekylmä ihminen kun ei ole koskaan tullut mieleen että olisi poissa töistä koska läheinen on kuollut..? (Poikkeuksena puoliso tai oma lapsi) Menetin 2 läheistä 2viikon sisällä toisistaan, itkin kyllä kotona ja välillä tuli kyyneleet silmään töissäkin, mutta ei edes tullut mieleen että olisin jäänyt kotiin makaamaan.. Enkä nyt tahdo sanoa että olisi jotenkin väärin niin tehdä, vaan enemminkin että olenko itse jotenkin viallinen...?

Vierailija
16/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se tarkoita, että vain makaa sängyssä, jos tarvitsee sairauslomaa. Kuten kirjoitin, ihminen ei ole kone, eikä aina tarvitse jaksaa. Sairausloma tekee hyvää ja antaa voimia surussa, minusta ei ollut lainkaan vaikea palata saikulta, vaikka olin kuukausia, se teki vain hyvää. Kyllä, ihmettelen, jos läheisen kuolema ei tunnu missään, olet tunnekylmä.

Vierailija
17/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kaksi viikkoa sisareni kuoleman jälkeen kotona. Töihin menin, mutta en ollut "parhaimmillani". Välillä oli pakko mennä vessaan itkemään ja haukkomaan happea takapihalle. Onneksi en ollut asiakaspalvelussa. En ymmärrä näitä marttyreja jotka on sitä mieltä ettei sairaslomaa tarvi? Surulle ei onneksi ole olemassa yhtä tapaa! Toinen haluaa olla töissä toinen rauhassa kotona. Otan osaa suruusi ap.

Vierailija
18/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osanottoni. Kysymykseesi en osaa vastata, koska en ole koskaan menettänyt ketään kovin läheistä. Tai no, enoni, mutta hänkin kuoli tilanteessa, jossa kuolema oli helpotus ja kotiäidin elämä jatkui omia latujaan.

Vierailija
19/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Surusta selviää suremalla, ei sairastamalla.

Minusta lääkärien ei pitäisi antaa sairauslomaa, koska palkatonta lomaa saa ihan lainkin perusteella.

Vierailija
20/103 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään. Surusta selviää suremalla, ei sairastamalla.

Minusta lääkärien ei pitäisi antaa sairauslomaa, koska palkatonta lomaa saa ihan lainkin perusteella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän seitsemän