Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suuret ikäluokat järkkäsivät hyvät tienestit itselleen.

Vierailija
12.03.2019 |

Kun eivät nuolleet porvareiden pärsettä kuten nykyään tekevät köyhätkin.

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totta, onneksi kuolo on alkanut heitä jo korjaamaan ja se vaan kiihtyy. Valta vaihtuu ja alkaa leikkurit heilua myös vanhuksille. Heiltähän ei ole leikattu vielä mitään.

Entä jos palattaisiin samanlaiseen leikkaamattomaan elämään kuin oli suurten ikäluokkien ollessa 30v ikäisiä eli 70-luvulle. Ei asumistukea, ei pitkiä perhevapaita, ei subjektiivista päivähoito-oikeutta ja suurin osa vanhuksista hoidettiin edelleen omien lasten toimesta. Minusta olisi ihan hyvä, että leikkurin ansiosta vanhukset muuttavat asumaan omien lastensa luokse, koska silloinhan he eivät rasittaisi yhteiskuntaa kalliine eläkkeineen. Lapset hoitavat, lapset maksavat. Niin ne suuret ikäluokatkin joutuivat aikanaan tekemään. Vanhainkotipaikkoja oli niukasti ja ne olivat pääosin perheettömille.

Vierailija
22/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät palkat ja eläkkeet tulevien sukupolvien maksettavaksi, jee. Siksihän ne maahan-muuttoa niin kovasti hehkuttavat; ikääntyviä pelottaa, ettei luu käteen jääneille nuorille ehkä se pepunpyyhkijän ura maisterin papereilla kiinnostakaan. Siihen tarvitaan vähemmän välkkyä porukka lähi-ídästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat saaneet rakennettua hyvät kodit, jossa me nintendoa/pleikkaria naputtaen olemme saaneet kasvaa.

Ei ole tarvinnut missään ryysyissä suurimman osan varttua.

Vierailija
24/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähtävästi se edellinen sukupolvi pitää aina katkerasti mollata.

Niin tein itsekin hippivuosina 1960-luvulla.

Omassa suvussani vanhemmat ovat aina auttaneet nuorempia sukupolvia. Niin tekivät isovanhempani, vanhempani ja niin teen minäkin.

Jatkakaa nuoremmat tästä.

Kateus on rumaa. Jokaisella sukupolvella on itsellään avaimet yhteiskunnan kehittämiseen.

Vierailija
25/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjestivät nuoremmat sukupolvet maksamaan eläkkeitä, joita meillä ei ole toivoakaan saada. Lisäksi törsäävät omaisuutensa/maksavat hoivayhtiöille (jälleen heidän itsensä luoma systeemi) jottemme saa perintöäkään toisin kuin he ovat saaneet. Iän kaiken jatkunut vanhemmilta lapsille suuntautuva omaisuudenkerryttäminen katkeaa läskeihin baby boomereihin, jotka ovat myös tuhon ett ilmaston. Kiitti.

Omia sodatkäyneitä vanhempiaan haukkuivat ja sanoivat että itse sodan aiheuttivat. Vasta myöhemmät sukupolvet alkoivat hoitaa veteraaneille avustuksia ja antoivat arvoa sille mitä nämä joutuivat sodissa kokemaan.

Siltähän tämä näyttää. Sinäkin haukut omia vanhempiasi. Ovat aiheuttaneet sitä ja tätä

Missä minä olen haukkunut omia vanhempiani? Minun vanhempani eivät kuulu suuriin ikäluokkiin, luojan kiitos.

Vierailija
26/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattivat myös yltäkylläisyydessä ikäluokan, jota nyt haukkuvat kermaperseiksi ja ihmettelevät, kun "ollaan laiskoja". Varmaan ollaan laiskoja, kun itse kannoitte kaiken meille nenän eteen :D

Vierailija
27/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hauskaa kun uhriudutaan siitä että on tehty töitä ja kerrytetty eläkettä. Vaikka nykyiset työssäkäyvät maksavat ne eläkkeet. Ja toiseksi nuoremmille sukupolville kelpaisi kyllä se ura tai jos edes saisi pätkää.

Vierailija
28/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suuret ikäluokat eivät kuitenkaan ehkä samalla tavalla ymmärrä kuin me Y-Sukupolven edustajat, että raha et materia ei välttämättä ole suurin hyvinvoinnin mittari. Ja siitä olen jopa meistä nuorista ylpeä.

Raha ei ole suurin hyvinvoinnin mittari, mutta h*lvetin hyvä keino päästä tavoittelemaan parempaa hyvinvointia.

Vanhempieni sisarukset, jotka kuuluvat pääosin jo isoja ikäluokkia edeltävään ikäluokkaan, ovat ottaneet ilon irti eläkkeellä. Nyt kun maali häämöttää, moni on sekä syönyt kakun että pitänyt sen. Esimerkiksi suvun parhaat autot ovat näillä 75+ ikäisillä, jotka eivät enää oikeastaan juuri ratin takana edes vietä aikaansa. Silti melkein kaikilla heistä on yli 50 tonnin piili seisomassa autotallissa.

Itse ajan 10 tonnin ritsalla.

Se on oikein sinulle. Ei heilläkään ollut kuin ritsoja allaan silloin kun sinä olit lapsi.

Vierailija
29/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin ikäluokka nyt ovat 1963 syntyneet.

Suurilla ikäluokilla yleisesti tarkoitetaan 1945-50 syntyneitä, harva heistä enää palkkaa saa.

Noin yleisesti en tajua tätä lähes viikoittain leimahtavaa katkeruutta ja suoranaista vihaa omia vanhempia ja isovanhempia kohtaan sillä sitähän tämä on.

Vierailija
30/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sodqn jälkeen ja aikana syntyneet itsekkäitä minäminä vanhuksia. Kaikki heille, talot ja mökit ja muut mannut. Kovia olevinaan jotqin erityisiä mutta löhinnä vanhempiensa hemmoteltuja perintöineen. Eivöt tosiaan halua itse laittaa hyvää eteenpäin vaan asuvat leskinä isoissa taloissa ja haluavat nekin muuftaa rahoiksi.. kun seuraava polvi tqrpeeksimsyyllistwtty. Paskanmarjqt mikä qhnas sukupolvi. Vrt sirkka liisa anttila ja Salolainen eläkelisiä mankumassa. Tyyppiesimerkit??

Vierailija
31/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sodqn jälkeen ja aikana syntyneet itsekkäitä minäminä vanhuksia. Kaikki heille, talot ja mökit ja muut mannut. Kovia olevinaan jotqin erityisiä mutta löhinnä vanhempiensa hemmoteltuja perintöineen. Eivöt tosiaan halua itse laittaa hyvää eteenpäin vaan asuvat leskinä isoissa taloissa ja haluavat nekin muuftaa rahoiksi.. kun seuraava polvi tqrpeeksimsyyllistwtty. Paskanmarjqt mikä qhnas sukupolvi. Vrt sirkka liisa anttila ja Salolainen eläkelisiä mankumassa. Tyyppiesimerkit??

En aina tiedä, itkisikö vai nauraisiko, kun näitä juttuja lukee. Olen sodan jälkeen syntynyt eläkeläinen ja yritän tulla toimeen eläkkeelläni, joka on noin 1300/kk nettona. En omista asuntoa, mökistä puhumattakaan. Perinnöistä ei ollut tietoa, kun vanhempani kuolivat, yhtä köyhiä hekin. Töitä tein liki 40 vuotta, kunnes jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairauksia kyllä olisi vaikka muille jakaa.

Ei ollut tukia kuten nykyään kun olin nuori. Koulunkäynti jäi kesken, ei ollut varaa kouluttautua. 

Minua saa vapaasti kadehtia, olkaa hyvät!

Vierailija
32/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaippa viikossa kirjoitti:

Attendossa ja Esperissä tavataan!

Älä nyt. Sullle tulee joku kaunis asiialaiiinen neito vaihtaan sun vaippppas niin voi mieli muutttua.

Vierailija
33/33 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aina tiedä, itkisikö vai nauraisiko, kun näitä juttuja lukee. Olen sodan jälkeen syntynyt eläkeläinen ja yritän tulla toimeen eläkkeelläni, joka on noin 1300/kk nettona. En omista asuntoa, mökistä puhumattakaan. Perinnöistä ei ollut tietoa, kun vanhempani kuolivat, yhtä köyhiä hekin. Töitä tein liki 40 vuotta, kunnes jouduin jäämään työkyvyttömyyseläkkeelle. Sairauksia kyllä olisi vaikka muille jakaa.

Ei ollut tukia kuten nykyään kun olin nuori. Koulunkäynti jäi kesken, ei ollut varaa kouluttautua. 

Minua saa vapaasti kadehtia, olkaa hyvät!

Mun tekee kyllä lähinnä mieli itkeä !

Toisaalta tuollaisen katkeruuden kanssa eläminen on kuluttavaa ja tuskin se katkeruus kohdistuu vain kaikkiin yli 50 vuotiaisiin (en ole oikein päässyt yhteisymmärrykseen mitkä vuosiluokat ovat syytettyjen penkillä) , em.henkilöt tuntenevat katkeruutta kaikesta mitä jollain on , mutta mulla ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi neljä