Ärsyttävä tapa vanhemmilla... Kiitoksesta
Työskentelen ravintolassa jossa käy usein lapsiperheitä. Joissakin perheissä vanhenmat kiittää ja lapset tietenkin perässä. MUTTA raivostuttaa ne vanhemmat jotka alkavat hokemaan lapsellensa että sanoppa nyt kiitos tädille. Lapsi vääntelehtii penkissä ja kiitosta ei kuulu. Vanhemmat hermostuu lapseensa. Mun pitäisi poistua palvelemaan seuraavaa asiakasta, mutta en viitsisi millään lähteä paikalta vielä pois. Poistun, kun on jatkettava töitä.
Te vanhemmat, jotka jäättte hokemaan sitä kiitosta lapseltanne. Voisitteko te itse sanoa sen kiitoksen. Ennen kuin minä tarjoilijana alan seuraavalla kerralla hokemaan teiltä kiitosta lapsenne sanomisen jälkeen.. Olis varmaan aika mielenkiintoista kysyä The Äidiltä, että mites nyt sanotaan, Sanoppa nyt KIITOS tarjoilijalle.
Loppuunvetona, että ne vanhemmat jotka käyttäytyvät hyvin. Heidän lapsensa ovat yli mukavia. Lasten kasvatuksessa on tärkeätä myös esimerkin näyttö!
Kommentit (3)
Noin olenkin toiminut iloisesti hymyillen lapselle. En odota niin sitä kiitosta siltä lapselta. Vaan enemmän juurikin ärsyttää tuo vanhenpien tivaaminen lapselta. :)
No kaikki asiat ne suakin ärsyttää. Oletkos hieman leipääntynyt työhösi? Eikös se ole hyvä asia, että ainakin yritetään kasvattaa niitä lapsia käyttäytymään? Jos tämmöisiä murehdit vapaa-ajalla, taidat olla hieman stressaantunut. Menepäs tuonne kauniiseen aurinkoiseen kevätilmaan ulkoilemaan, se voisi tehdä hyvää :)
Hei ravintola-alan Ammattilainen, voisitko sinä huikata lapselle "ole hyvä" ja poistua töihisi, jos piltti ei jännittävästä tilanteesta johuten saa sanaa suustaan. Ihan riitttäisi! Ei siihen pöydän viereen tarvitse jäädä vaivaantuneena norkoilemaan! :D