Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies vaan haluaa ottaa lisää lainaa, vaikka olemme

Vierailija
12.03.2019 |

jo hyvin velkaantuneita. Asunnon hinnasta vielä puolet lainaa ja miehellä luottoja. Nyt haluaa ottaa lisää lainaa, uutta autoa ja mökin remonttia varten. Vaikka joka kuukausi ennen palkkapäivää molemmilla rahat loppu. Ei helv**ti. Yritän puhua sille järkeä, mutta ei ymmärrä. Eikä olla edes niin nuoria, että tulevaisuudessa tulot nousisi. Olen tosi väsynyt mieheen. Vaarantaa koko perheen tilanteen suuruudenhulluilla suunnitelmilla.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaisi miehelle oikein karvanen pimpsa tehdä hyvää

Sinulle se ehkä tekisi hyvää, kun viimeksi näit sellaisen syntyessäsi. Kysypä, jos äitisi näyttäisi taas.

Ap, ei äijäsi voi ottaa lisää lainaa ainakaan asuntoanne vastaan ilman sinun lupaasi. Jos hän itse velkaannuttaa itsensä, se ei varsinaisesti ole sinun ongelmasi. Suosittelen jättämään sen sian, olet liian hyvä hänelle.

Vierailija
2/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulle se ehkä tekisi hyvää, kun viimeksi näit sellaisen syntyessäsi. Kysypä, jos äitisi näyttäisi taas.

Ap, ei äijäsi voi ottaa lisää lainaa ainakaan asuntoanne vastaan ilman sinun lupaasi. Jos hän itse velkaannuttaa itsensä, se ei varsinaisesti ole sinun ongelmasi. Suosittelen jättämään sen sian, olet liian hyvä hänelle.

Mulle perhe on tärkeä ja etenkin lapset. Mun pitää kannatella tätä perhettä, koska mulla kuitenkin on vakituinen työ. En voi erota. Miehellä on myös paljon paremmat tulot. Mutta tuntuu, että kaikki energia menee siihen, kun joudun yrittää hillitä ja hallita miestä taloudellisissa asioissa. On siinä hyviäkin puolia, ei käytä alkoa, käy töissä ja huolehtii lasten harrastuksista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ne on miehen ongelma. Miksi sinä sen luottoja maksat?

Vierailija
4/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän minä miehen luottoja maksa, mutta perheen yhteisiä kuluja. Asuntolaina on yhteinen, niin aika kusisesti käy mulle ja lapsille, jos mies ei maksa omia lainoja.

Vierailija
5/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerran kuukaudessa olen tarjonnut, mutta ei siitä ole ollut mitään apua. Ap.

Vierailija
6/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassakin suvussa on ollut tuollaisia, kaikkien epäonneksi aikana jolloin mies oli lain silmissä perheen pää. Vei koko perheen vararikkoon kelvottomalla rahankäytöllään. Seurauksena lapset eivät voineet käydä kouluja vaan joutuivat töihin, vasta lapsenlapset pystyivät nostamaan sosiaalista statusta ja se vaati paljon uhrauksia.

On se siunaus, että naisilla on nykyään oikeus huolehtia omista rahoistaan itsenäisesti.

Ap, suosittelen esimerkiksi sellaista järjestelyä, että perustaisitte yhteisen tilin, josta maksetaan yhteiset menot, lainan lyhennykset jne. ja jonne molemmat laittavat sovitun määrän rahaa joka kk. Mies voi sitten sijoittaa tienaamansa ylijäämärahan - jos sitä on - omiin villeihin suunnitelmiinsa.

Vierailija
7/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt, että pitäisikö soittaa miehen siskoille ja avautua tilanteesta, kun ainakin isosiskojaan jotenkin arvostaa. Ehkä kuuntelisi heitä enemmän kuin minua.

Vierailija
8/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enhän minä miehen luottoja maksa, mutta perheen yhteisiä kuluja. Asuntolaina on yhteinen, niin aika kusisesti käy mulle ja lapsille, jos mies ei maksa omia lainoja.

Moni perhe asuu ihan mukavasti, vaikka eivät ole koskaan maksaneet senttiäkään asuntolainaa. Ei ne nykyiset vuokra-asunnot kovin kusisia ole.

Onneksi varat ja velat ovat avioliitossakin erillisiä. Huonompi juttu on se, että yhteisvastuulliset velat voidaan periä kokonaan keneltä velalliselta tahansa.

Vierailija
9/9 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki riippuu siitä mitkä ovat tulot ja mitkä menot.