Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Qlaira-pillerit ja väärään aikaan vuoto

Vierailija
15.03.2013 |

Menossa Qlaira-ehkäisypillereiden neljäs laatta ja ruskea niukahko vuoto alkoi päivänä 19 tällä kertaa. Ensimmäistä laattaa syödessä alkoi samoihin aikoihin ja oli niukkaa ruskeaa. Kakkoslaattaa syödessä alkoi laatan lopulla oliko ekan valkoisen pillerin kohdalla vaiko vikan tummanpunaisen, mut kuitenkin niin kuin ohjeet oli sanonu. Tässä kohtaa vuoto oli ihan runsasta ja normipunaista. Kolmannen laatan kohdalla sit taas päivänä 19 tai 20 ja niukkaa.

Tietääkö joku onko ihan normaalia ja entä pysyykö ehkäisyteho väärään aikaan olevasta vuodosta huolimatta? Ja lasketaanko tuollaista edes vuodoksi kun oikeastaan en ole kertaakaan havainnut muuta kuin ruskeaa?

Ehkäisyneuvolasta varmaan saisi tähän parhaan vastauksen, mutta kun puhelimitse en ole päässyt läpi ja soittopyyntöön ei ole vieläkään vastattu niin ajattelin täältä av:lta asiaa tiedustella.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne pillerit on sulle liian vähähormoniset. Siksi vuoto ei pysy sisällä koko laatan syömisaikaa jonka pitäisi. Mulle kävi samoin, tosin mulla alkoi ihan kunnon vuoto jo kesken laatan, ja vaihdettiin huomattavasti korkeahormonisempaan pillerimerkkiin ja ongelma loppui.

Vierailija
2/3 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans vähän epäilly et olis liian vähähormoniset mulle. Mitkä sit olis korkeahormonisemmat, olisko niitä kenties useampiakin vaihtoehtoja. Olis hyvä osata sanoa ehkäisyneuvolaan mitä pillereitä haluisin kokeilla kun siellä th väitti et qlairojen jälkeen vaihtarit olis lopussa ja pitäs valita kierukka tai sterilisaatio ja niistä kumpikaan ei nyt tunnu mun vaihtoehdolta.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
16.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:43"]

Mä oon kans vähän epäilly et olis liian vähähormoniset mulle. Mitkä sit olis korkeahormonisemmat, olisko niitä kenties useampiakin vaihtoehtoja. Olis hyvä osata sanoa ehkäisyneuvolaan mitä pillereitä haluisin kokeilla kun siellä th väitti et qlairojen jälkeen vaihtarit olis lopussa ja pitäs valita kierukka tai sterilisaatio ja niistä kumpikaan ei nyt tunnu mun vaihtoehdolta.

ap

[/quote]

Mulla on sellaisia kuin Microgynon. Yksityinen gyne ehdotti tällaista vanhemman polven pilleriä kun epäili että muutkin uusimmat voi olla mulle liian matalahormonisia. Jännä kyllä, e-pillereiden muutkin sivuoireet vähenivät vaihdon myötä merkittävästi, vaikka pelkäsin että lisää hormoneita -> lisää sivuoireita. Mutta ei, ihon ja limakalvojen kuivumista ei enää juuri ole eikä mielialaongelmiakaan.