Kanat pannulta -vertaistukiryhmä perustettu
Onko sinunkin miehesi syönyt kanat suoraan pannulta? Liity ryhmään ja saat vertaistukea: www.kanapannulta.com
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 20:35"]
Me ollaan miehen kanssa pystytty puhumaan tästä jonkin verran. Häntä hävettää, mutta ei pysty aina estämään tilanteen karkaamista käsistä (so. kanojen karkaamista pannulta mahaan). Hän kertoo, että oma isä on lapsuudessa heillä tehnyt täsmälleen samoin, tosin kyse oli siansiivuista, mutta malli toistuu.
[/quote]
No siis sieltähän se kaikki lähtee. Lapsuudesta.
Yrittäkää keskustella asiasta anoppinne kanssa, saatatte yllättyä kuinka monta pannua häneltäkin on kadonnut miehen suihin. Vaikea tuota ketjua on saada katkaistua.
Historian dosentti vastaa:
Muinaiset Bysantin valtakunnan asukkaat jalostivat kanan jolla oli niin sitkeä liha, ettei sitä saanut suikaleiksi kirveelläkään. Kanat oli siis syötävä kokonaisina ja tavallisesti ne juuttuivat kurkkuun sitkeytensä takia. Ovelat Roomattaret tilasivat näitä kanoja pannuilleen ja pääsivät näin miehistään. Muinaisessa Roomassa moni mies kuoli kokonainen kana kurkkutorven tukkona, ja viekas vaimo saattoi kuolla nauruun nurkan takana. Orvoille lapsille löytyi paikka Rooman armeijassa aseenkantajana.
Muinaiset Bysantin valtakunnan asukkaat jalostivat kanan jolla oli niin sitkeä liha, ettei sitä saanut suikaleiksi kirveelläkään. Kanat oli siis syötävä kokonaisina ja tavallisesti ne juuttuivat kurkkuun sitkeytensä takia. Ovelat Roomattaret tilasivat näitä kanoja pannuilleen ja pääsivät näin miehistään. Muinaisessa Roomassa moni mies kuoli kokonainen kana kurkkutorven tukkona, ja viekas vaimo saattoi kuolla nauruun nurkan takana. Orvoille lapsille löytyi paikka Rooman armeijassa aseenkantajana.
Te ootte ilkeitä kaikki. Te ette voi millään tietää miltä musta tuntuu. Mä en todellakaan haluaisi syödä niitä kanoja, mutta joku pakottava ulkopuolinen voima vaan laittaa mut tekee sen. Te ette voi tietää kuinka monta iltaa mä olen itkenyt itseni uneen tän ongelman kanssa.
Ja sit se tukiouhelinkin mentiin lakkaamaan, niin en tiedä minne tai kehen skaltaisin ottaa yhteyttä. Kerran soitin kanalaan muka vahingossa. Oli ihanaa kuulla ksnojen kotkotus taustalta, mutta se vaan pahensi asiaa.
Mikä vastuu on Kariniemen kanatilalla? Niiden tuottet on herkullisimpia ja koukuttavimpia.
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 21:35"]
[/quote]
Niissä kanoissahan oli vielä luutkin mukana, siitä tulee sanonta "laita sille luu kurkkuun"
Mä tiedostan nyt lukiessani tätä ketjua että olen kärsiny kanasuikale -tunnelukosta jolla on ilmeisesti jotain tekemistä lapsuuden kodissa koetuista traumoista.. Tällähetkellä jääkaapissani on paripäivää sitten vanhaksi mennyttä hunajamarinoitua jotka olen ajatellut vetästä itse naamariin sopivan hetken tullen. Todennäköisesti sulkeudun niiden kanssa tunniksi vessaan lukkojen taakse..
Kehtaisinko tunnustaa, olen itse kanapannu-nainen. En kylläkään syö kanoja miehen tai lasten suusta. Mutta kun silmä välttää ostan ylimääräisen paketin... paistan sen pannulla.. ja syön salaa suihini. tätä teen kun mies on työmatkalla ja lapset jo nukkumassa.
Toivon että en koskaan jää kiinni... häpeän että olen kanapannuholisti.
Ollessani lapsi meillä oli liharuokaa aina niukasti ja jokainen sai kastiketta vain pienen kauhallisen.
Tää koko ketju on provoa! Siis eihän kenenkään mies voi olla niin tökerö, että syö kanoja pannulta! Paitsi ehkä porvoossa!
[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 22:13"]
Tää koko ketju on provoa! Siis eihän kenenkään mies voi olla niin tökerö, että syö kanoja pannulta! Paitsi ehkä porvoossa!
[/quote]
Kammottava tää palsta! Vakavissa asioissa huudellaan provoa!
Mies teki meillä tästä tosi vaikean jutun. Hän nimittäin sanoi, että meidän Murre söi ne kanat! Uskoin alkuunsa, mutta sitten pyykätessä kun tutkin hänen taskunsa löytyi sieltä jotain tahmaista. Kun haistoin haisi ilmiselvä kana! Vein todistusaineiston miehelle ja hän sanoi, että olen ihan paranoidinen. Hän ei koskaan koskisi luvattani yhteenkään kanaan.
Seuraavalla kerralla sitten piilotin pienen videokameran suolapurkkiinn, johon olin tehnyt sopivan kokoisen reiän. Jätin kanat pannulle ja menin laittamaan pyykkejä kuivumaan. Ja kas, kanat hävisivät. Murre oli keittiössä ja mies katsoi sohvalla telkkaria.
Äkkiähän se siitä nauhalta selvisi. Mies pisteli kanat pääosin omaan poskeensa, antoi kyllä Murrelle pari palaa. Kielsi taas kaiken ja kehotti haistamaan Murren hengitysä. Oli aika hiljaista poikaa, kun näytin nauhan.
Onneksi meillä ei ole lapsia. Käymme terapiassa, mutta mun on vaikea luottaa mieheen. En usko, että luottamus enää koskaan täysin palaa.
Äkki
Söisikin joskus! Kun on niin tarkka ruokavaliostaan.
Siis just,
miten te voitte olla noin urpoja, että ette oo etukäteen puhuneet kananpannultasyömisasiaa selväksi ennen yhteenmuuttoa - kuka muuttaa yhteen miehen kanssa, joka on täysi kakara, oma vikanne siis.
Itse kävin tän keskustelun ja meillä kanat pysyy pannulla ja mies vieläpä paistaa ne.
Harmituksen määrä on suoraan verrannollinen kananlihan laatuun ja hintaan:
- rintafilepalojen syönti on avioeron paikka
- maustamattoman suikaleet ovat huutokohtaus
- hunajamarinoidut suikaleet ovat viikon mykkäkoulu
- tarjoussuikaleet ovat murhaava katse
- eiliset tähteet uudelleenlämmitettynä ovat hiljaista jupinaa omassa päässä
- roskiksesta dyykatut ovat harkittu kosto miehelle