Mikä on mielikuvasi skientologiasta? (kysy mitä vain asiasta tietävältä)
Vastaan mielelläni kysymyksiin. Yritän olla mahdollisimman puolueeton vastauksissani.
Kommentit (31)
Ei todellakaan tarvitse vastata neutraalisti, kun kyse on taloudellista ja henkistä väkivaltaa harjoittavasta lahkosta, joka on perustettu vain rahankeräystä varten. On nerokasta verhota huijaus uskonnoksi ja sitten lymytä uskonnonvapauden suojissa. Sairaimpia yksityiskohtia "opissa" on oikean hoidon ja lääkityksen kieltäminen mielen sairauksista kärsiviltä. Lisäksi eronneiden karttaminen on julmaa henkistä väkivaltaa. Cruisekin on hylännyt lapsensa. Täysin sairasta.
Katsotaan mitä oikeaa kreatiivisuutta ja globalismia rakentava athletico madrid ja sokeiden juventus saa tänään tulokseksi UEFA champions gladiator leaguessa subtv:n illan jalkapallo ottelussa.
Kannatan kreatiivisuutta jalkapalloon enkä feminismin ja kreatiivisuuden imperialistiseksi globalisaatioksi!
NWO rulettaa!
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan tarvitse vastata neutraalisti, kun kyse on taloudellista ja henkistä väkivaltaa harjoittavasta lahkosta, joka on perustettu vain rahankeräystä varten. On nerokasta verhota huijaus uskonnoksi ja sitten lymytä uskonnonvapauden suojissa. Sairaimpia yksityiskohtia "opissa" on oikean hoidon ja lääkityksen kieltäminen mielen sairauksista kärsiviltä. Lisäksi eronneiden karttaminen on julmaa henkistä väkivaltaa. Cruisekin on hylännyt lapsensa. Täysin sairasta.
Ainoa mistä olen itse samaa mieltä on sähkö shokkihoidon poistaminen sekä se että masennuslääkkeitä annetaan ihan liian helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, asiasta tietävä. Kerro tiivistetysti ja neutraalisti, mitä skientologia on.
Skientologian opit perustuvat Dianetiikkaan joka on tavallaan irronnainen tietee nosa. Skientologiassa tärkeintä on päästä ensin puhtaaksi eli olla "clear" jonka jälkeen alkaa OT tasot joista paljon mediassa puhutaan. Cleariksi pääsee kurssien ja auditiontien avulla joissa käytetään E-mittaria. Auditiominen on vähän niikuin terapiaa mutta spirtituaalista ja siinä keskitytään kuuntelemaan, ei kysymään.
Skientologia voi omien sanojensa mukaan nostaa kurssien avulla ihmisen onnellisuutta ja älykkyyttä. Skientologiaan kuuluu myös vahva lääkkeiden vastainen sanoma, sillä sen mukaan lääkkeet ja psykiatria vain satuttaa ihmistä entisestään. Skientologiaan kuuluu tärkeänä osana myös erittäin paljon kritisoitu purification rundown joka aloittaa ihmisen tulemisen Cleariksi. Siinä saunotaan päivittäin 4-5 tuntia ja syödään 100-1000mg niasiinia ja muita vitamiineina. Tarkoituksena on puhdistaa ihminen lääkkeistä ja muista haitallisista kemikaaleista.
Skientologialla on myös muita järjestöjä kuten truth about drugs ja way to happiness.
Mitään tekemistä tieteen kanssa tuolla ei kyllä ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen esoteerikko ja teosofi ja olen monesta asiasta samoilla linjoilla skientologien kanssa. Ei ne nyt ihan paskaa puhu mutta omalla pelleilyllään ovat pilanneet koko homman, eritoten henkilöpalvonta ja diktaattorikultti ei oikein kuulu oikeanlaiseen ihmiskäsitykseen.
Hubbard oli vielä kohtuu järkevä ukkeli mitta Miscavage (nyt en ole varma muistanko oikein nimen) sekoili siihen malliin että homma on pilalla.
Lisäksi ääretön sovinistisuus on käsittämätöntä, sielulla ei ole sukupuolta ja jokainen inkarnoituu molempiin sukupuoliin.Hyvä mahdollisuus, pilattu toteutus.
Minustakin David on syy minkä takia tältä kirkolta meni maine.
Hubbard inhosi terveydenhoitoa koska ei saanut apua vaikka kuinka pyysi sitä toisen maailmansodan jälkeen. Rukoili terapiaan pääsyä.
https://en.wikipedia.org/wiki/L._Ron_Hubbard#Request_for_psychiatric_tr…
Ainoa kysymys, joka tulee mieleen, on miten ihmeessä ihmiset ovat niin tyhmiä, että menevät näihin huijauksiin mukaan. Muuten ei kiinnosta pätkääkään.
Kielletty Saksassa lailla. Uskonnon nimissä
toimiva rahastus- ja rikollisjärjestö.
Youtubessa on kanava Growing Up In Scientology joka käsittelee aihetta viihteelliseltä ja kriittiseltä kannalta, auttaa myös lahkon uhreja. Minkälainen Suomen Skientologia tilanne on nyt? Suomessa on ainakin ManpowerGroup henkilöstövuokrausyritys jonka löydät myös Wikipediasta.
Mä olen huomannut että monien rikkaiden perheiden lapset liittyy tähän siksi että voivat sitten ylpeillä olevansa parempia.