Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Isot perheet, minkä firman talo/talopaketti teillä on?

Vierailija
12.03.2019 |

Juuri minkään talofirman sivuilla ei ole isoja taloja (6-8h+k) koska kysyntä lienee marginaalista ja ihmiset eivät enää tee lapsia. Oletteko piirrättäneet arkkitehdilla vai onko joku talotehdas joka teille laati pohjan? Mikä talofirma olo se josta paketin otitte? Olitteko tyytyväisiä?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää ostaa talopaketti tai jos tehdään pitkästä tavarasta niin miksi pitää kilpailuttaa urakoita? Mitä jos nyt kerrankin tekisi edes sen verran itse varsinkin jos on jo kolmas talo tulossa?

Vierailija
22/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkeistä, osan olin jo katsonut. Rajoite on se että pitää olla 1-taso, kaikki isot on lähes poikkeulsetta kaksikerroksisia.

Itse emme paljoa voi osallistua, työt ja lapset vie kaikki mehut joten rakennuttaminen ainoa vaihtoehto.

Tuleeko kivitalo noin nyrkkituntumalla arvioiden miten palkon kalliimmaksi? 1,5 kertaa tai 2 kertaa?

Valmistalojen hinnat liikkuu 280 ke paikkeilla ja siihen vielä tontti ja pohjat ja liittymät päälle. Ap

Jos työt ja lapset vie mehut, kunka jaksatte talon hoidon valmistuttuaan? Ja sitten kun lapset muuttavat pois ja talo ehkä myydään, ostaako kukaan käytettyjä jättitaloja? Mitä jos tulee  ero?

Perinteinen av vastaus, ei vastata kysymykseen mutta haukutaan aloittaja! <3

Miten niin haukutaan? Kerrotaan ison omakotitalon omistamisen riskeistä, vaivoista ja suhteessa muuhun elämään. Kun edelleenkin tuntuu olevan muodissa ison talon omistaminen kunnon ihmisen merkkinä.

No ap tässä, olen asunut useammassa ok-talossa viimeisen 15 vuoden ajan, tiedän kyllä mitä se ok-talossa asuminen tarkoittaa :)

Ison talon omistaminen ei ole muotiasia vasn TARVEasia, 7-henkinen perhe ei mahdu 50neliön kaksioon :)

Suurella kerrostaloasunnolla pääsisi helpommalla, vaikka sellaisilla uudenlaisilla saneeratuilla tehdastiloilla omiin tarpeisiin.

En missään nimessä halua kerrostaloon, eli okt on ratkaisu. Joutunen kyllä sen arkkitehdin palkkaamaan koska itse en osaa piirtää (tai ottaa oikeitaasioita huomioon). Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää ostaa talopaketti tai jos tehdään pitkästä tavarasta niin miksi pitää kilpailuttaa urakoita? Mitä jos nyt kerrankin tekisi edes sen verran itse varsinkin jos on jo kolmas talo tulossa?

Vastaus: en halua.

Lisävastaus: rakennutan valmiin koska on varaa.

Ap

Vierailija
24/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se rahasta ole kiinni, vaan itse tehtynä tulee aina paras ja sellainen jonka itse haluaa. Muiden tekemät on aina kompromisseja

Vierailija
25/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ei se rahasta ole kiinni, vaan itse tehtynä tulee aina paras ja sellainen jonka itse haluaa. Muiden tekemät on aina kompromisseja

Sulla varmaan on vaativa työ ja viisi lasta ja silti ehdit noin vaan itse raksaamaan? —ohis

Vierailija
26/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei vanhempi talo käy? Jos rahaa löytyy niin voi tehdä täysin oman näköiseksi. Paljon niitä näyttää seisovan pitkään myynnissä kun perhekoot nykyään niin pieniä. Hölmöä.

Vierailija
27/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jämerä-talo hankittiin ja arkkitehti sen suunnitteli toiveidemme mukaan. 300 neliötä ja 4mh kahdessa kerroksessa.

Vierailija
28/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkiin talopaketteihin saa muutoksia. Meillä on Herralatalon paketti, enkä ole erityisen tyytyväinen. Talon valmiusastetta olisi saanut varsin pienellä vaivalla nostettua. Jouduin itse hankkimaan talopystytyksen jälkeen telineet tontille uudestaan, tehdäksin joitain töitä loppuun. Toki tietysti siinä mielessä oma moka, että olisi pitänyt jo tilatessa ymmärtää mitä oikeasti kuuluu toimitukseen ja mitä ei. Talopaketti olisi saanut pystytysvaiheessaki myytyä nuo lisätyöt minulle, itse niitä jopa pyysin, mutta eivät halunneet tehdä. Toimitukseen kuuluvat Fenestran ikkunat on paskat, en ihmettele että meni konkurssiin. Ikkunoihin liittyviä reklamaatioita ei hoidettu koskaan. Siihen kannattaa myös kiinnittää huomiota että missä vaiheessa mitäkin tavaraa ollaan toimittamassa tontille. Meillekkin tuli sisäväliovet hyvin varhaisessa vaiheessa ja vaikka ne oli katon alla, niin lumituskuin jälkeen osassa ovista oli kosteusvaurioita. Olisi pitänyt tajuta että osa tavaroista tulisi vasta kun talo alkaa olla joksenkin valmis, ovet asennetaan vasta ihan loppuvaiheessa.

Vierailija
29/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Sulla varmaan on vaativa työ ja viisi lasta ja silti ehdit noin vaan itse raksaamaan? —ohis

Muuten kyllä, mutta lapsia on 6 ja seitsemäs tulossa. Se on ajankäytöstä vaan kiinni. Vähemmän aikaa turhuuksiin -> enemmän aikaa rakentamiseen.

Vierailija
30/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos osaa ja tykkää rakentaa, niin siinä säästää aika hienon auton verran rahaa kun käyttää omaa työtä vuoden työpanoksen, vaikka vuorotteluvapaa ja muina vapaajärjestelyinä. Aika harvan nettopalkka on parempi kuin rakennusvirman verollinen laskutushinta.

Vierailija
31/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos linkeistä, osan olin jo katsonut. Rajoite on se että pitää olla 1-taso, kaikki isot on lähes poikkeulsetta kaksikerroksisia.

Itse emme paljoa voi osallistua, työt ja lapset vie kaikki mehut joten rakennuttaminen ainoa vaihtoehto.

Tuleeko kivitalo noin nyrkkituntumalla arvioiden miten palkon kalliimmaksi? 1,5 kertaa tai 2 kertaa?

Valmistalojen hinnat liikkuu 280 ke paikkeilla ja siihen vielä tontti ja pohjat ja liittymät päälle. Ap

Jos työt ja lapset vie mehut, kunka jaksatte talon hoidon valmistuttuaan? Ja sitten kun lapset muuttavat pois ja talo ehkä myydään, ostaako kukaan käytettyjä jättitaloja? Mitä jos tulee  ero?

Miten niin haukutaan? Kerrotaan ison omakotitalon omistamisen riskeistä, vaivoista ja suhteessa muuhun elämään. Kun edelleenkin tuntuu olevan muodissa ison talon omistaminen kunnon ihmisen merkkinä.

No ap tässä, olen asunut useammassa ok-talossa viimeisen 15 vuoden ajan, tiedän kyllä mitä se ok-talossa asuminen tarkoittaa :)

Ison talon omistaminen ei ole muotiasia vasn TARVEasia, 7-henkinen perhe ei mahdu 50neliön kaksioon :)

Suurella kerrostaloasunnolla pääsisi helpommalla, vaikka sellaisilla uudenlaisilla saneeratuilla tehdastiloilla omiin tarpeisiin.

En missään nimessä halua kerrostaloon, eli okt on ratkaisu. Joutunen kyllä sen arkkitehdin palkkaamaan koska itse en osaa piirtää (tai ottaa oikeitaasioita huomioon). Ap

Ei se ole pelkästään osaamistesta kiinni, täytyy olla myös muodollisesti pätevä.

Naapuri rakensi vajan ja käytti sen suunnitelmina veljensä rakentaman vajan kuvasarjaa. Kaikki meni hyvin niin kauan, kunnes rakennustarkastaja huomasi, että hankkeeseen ei ole valittu arkkitehtiä. No kaveri joutui hankkimaan arkkitehdin, joka veti nimensä niihin valmiisiin suunnitelmiin ja osallistui vaativan puuvajahankkeen rakentamisen aloituskokoukseen yms.

Vierailija
32/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuret talot tahtoo mennä arkkitehtihommiksi. Suuren talon rakentajalla on yleensä vähän enemmän myös rahaa, joten halutaan persoonallinen omiin tarpeisiin suunniteltu talo. Samoin suuremmassa talossa tilojen tarvi poikkeaa paljon tapauskohtaisesti. Toinen rakentaja haluaa hulpeat oleskelutilat ja suuria makuuhuonteita, kun taas toinen haluaa samaan neliömäärään paljon pieniä makuuhuoneita ja harrastetilat.

Vierailija
33/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole pelkästään osaamistesta kiinni, täytyy olla myös muodollisesti pätevä.

Naapuri rakensi vajan ja käytti sen suunnitelmina veljensä rakentaman vajan kuvasarjaa. Kaikki meni hyvin niin kauan, kunnes rakennustarkastaja huomasi, että hankkeeseen ei ole valittu arkkitehtiä. No kaveri joutui hankkimaan arkkitehdin, joka veti nimensä niihin valmiisiin suunnitelmiin ja osallistui vaativan puuvajahankkeen rakentamisen aloituskokoukseen yms.

Olipas melkoinen vajaprojekti :)

Vierailija
34/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suuret talot tahtoo mennä arkkitehtihommiksi. Suuren talon rakentajalla on yleensä vähän enemmän myös rahaa, joten halutaan persoonallinen omiin tarpeisiin suunniteltu talo. Samoin suuremmassa talossa tilojen tarvi poikkeaa paljon tapauskohtaisesti. Toinen rakentaja haluaa hulpeat oleskelutilat ja suuria makuuhuonteita, kun taas toinen haluaa samaan neliömäärään paljon pieniä makuuhuoneita ja harrastetilat.

Riittää että hankkii vaan jonkun pätevän allekirjoittamaan paperit. Itse voi sitten tehdä kaiken kunnolla ja oikeasti.

Vierailija
35/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on Jankon Betonin paikallavalettu betonitalo.

Kyllä kestää ja kokoa on.

Vierailija
36/36 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on Jankon Betonin paikallavalettu betonitalo.

Kyllä kestää ja kokoa on.

Melkoset valumuotit saanut olla. Ettei vaan betonifirman tj saanut yhtään raivaria projektin aikana ? :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän