Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Eksästä uneksiminen

Vierailija
12.03.2019 |

Heräsin juuri päiväunilta ja kukas kumma se unissa kummitteli kuin eksä. Ahdistaa, itkettää ja surettaa. Ikävä iski taas täysin yllättäen.

Me alettiin seurustelemaan tosi nuorina, oltiin 18- kesäisiä ja pitkä "historia" jo takana, olin häneen iskenyt silmäni jo 13-vuotiaana kun päädyttiin samalle luokalle. Tiet erkani lukion ajaksi mutta jotenkin taas löydettiin toisemme.

Koettiin monta asiaa yhdessä ekaa kertaa, kuten muutto pois vanhempien luota, armeijat ym. Kaikki toimi meillä niin hienosti ja tasaisesti että nuorena ja tyhmänä minä kyllästyin. Emme riidelleet ikinä, arki rullasi, meillä oli hauskaa yhdessä - oltiin sellainen pari, jota läheisemme kuvailivat tavoittelemisen arvoiseksi. Kaikesta huolimatta ero tuli, vietettiin pari vuotta erillämme jopa eri maissa mutta tunteet eivät kadonneet mihinkään vaan yritettiin tauon jälkeen uudelleen. Tuntui, kuin kaikki olisi taas loksahtanut kohdalleen.

Olin onnellisempi kuin koskaan. Kaikki meni hienosti, suunniteltiin yhteisen asunnon ostoa, pikkuhiljaa perheen perustamista jne. Minä kuitenkin sairastuin masennukseen ja aloin työntää kaikkia läheisiäni pois. Myös tätä silloista kumppaniani. Hän yritti kaikkensa, mutta lopulta erosimme taas minun tyhmyyttäni. En silloin nähnyt maailmaa samalla tavalla kuin nyt. Olin sairas ja sekaisin, ystäväni kuvailivat etteivät tunteneet minua ollenkaan masennusjaksoni aikana. Eron jälkeen pakotin itseni terapiaan ja hoidin itseni kuntoon.

Nykytilanne... Minä ja eksäni olemme molemmat onnellisesti uusissa parisuhteissa. Olleet jo kaksi vuotta. Olemme nähneet pari kertaa, jolloin aina sydämessä läikähtää. Välillä musertava ikävä iskee vaikka nykyinen kumppanini tekeekin minut todella onnelliseksi ja rakastan häntä koko sydämestäni. Varsinkin todentuntuiset unet, joissa olen eksäni kanssa kuin ennen, pistävät pään sekaisin. Näen unissa hänen silmänsä niin kirkkaana js kuulen äänensä selkeänä että hirvittää. Vaikka ne ovatkin pelkkiä unia. Huomaan yhä ikävöiväni häntä vaikka erostamme alkaa olla 2,5v. Tuntuu, kuin olisin menettänyt sielunkumppanini ja palasen itsestäni.

En uskalla puhua ystävilleni tästä. He jumaloivat uutta kumppaniani, niin minäkin, mutta välillä nämä heikot hetket vetävät mielen matalaksi. Siksi halusin tänne asian purkaa. Kiitos.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuistu, ole hyvä. Näitä sattuu.

Vierailija
2/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vaan jäävät kummittelemaan. Niistä pitää vaan päästä yli. Ettehän ole ap paljon tekemisissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi täällä ollaan aina niin häijyjä!! Toisille tämmöiset asiat ovat rankempia ja suurempia. Elämänsä rakkauden kun menettää se on iso asia! Tsemppiä ap!

Vierailija
4/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olette eronneet niin ei tunteet heti kuole, 2,5 vuotta on lyhyt aika, sillä ilmeisesti teillä oli pitkä suhde takana, joten aikaa "parantua" pitää antaa itselleen.

Vierailija
5/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä on tuntunut että olen jo yli hänestä ja on mennyt viikkoja etten ole häntä edes miettinyt. Ahdistavaa kun tällä tavalla tunteet yhtäkkiä nousevat taas pintaan.

Ap

Vierailija
6/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sentään. Ehkä sun pitäisi jutella jonkun ammattilaisen kanssa? Rehellisesti ja ilman iljeyttä sanottuna kuulostaa siltä ettet ole aivan tasapainossa.

Vierailija
7/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ensirakkaus ei unohdu koskaan, mutta se päättyy aina."

Vierailija
8/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vaan yhdelle kommentoijalle, mutta olen täysissä ruumiin ja sielun voimissa enkä tarvitse tähän ammattiapua. Olen vaan aina ollut kovin herkkä mitä tulee tunneasioihin.

Ap

Vierailija
9/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on omat kipunsa kannettavana. Ei sinun tuosta tarvitse muille puhua, mutta kannattaa käsitellä asiaa jotenkin. Mulle toimii kirjoittaminen. Paperille voi jäsennellä asioita ja kirjoittaa suoraan just niin kuin ne on. Lopuksi paperin voi vaikka tuhota, polttaa. Löydä oma tapasi käsitellä vaikeita asioita niin helpottaa.

Vierailija
10/11 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ensirakkaus ei unohdu koskaan, mutta se päättyy aina."

Aika karua vaikka suurimmalle osalle totta. Sisäinen romantikkoni kitisee.

M47.

Vierailija
11/11 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Ap