Miuu niin nolottaa jos lapseni on kylässä yli kaksi tuntii...
Ajattelen, et perheen yhteistä aikaa menee hukkaan jos lapseni on pitkään kylässä ja heidän oma rauha häiriintyy.
Olenko turhan diplomaattinen?
Kommentit (24)
Meillä ei lapset kyllä luuhaa toisten nurkissa ollenkaan. Kyllä oman perheen seura saa riittää vapaa-aikana. Alkakoot kyläluudikai sitten kun ovat omaan kotiinsa muuttaneet täysi-ikäisinä.
Äiti24
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyt niiltä vanhemmilta,onko hyvä ,jos lapsesi lähetetään kotiinsa tunnin kuluttua vai haluaako he että on esim 2-3 h . Kyllä normaali aikuinen sanoo ,miten olisi hyvä heidän kannaltaan. Voihan olla niinkin,että he haluaa ,että lapsesi on heidän mukulan seurana tai sitten ,että käviskin harvemmin tai ei ollenkaan.
Kuka kehtaa sanoa r e h e l l i s e s t i, jos kaverin vanhempi kysyy:”Saako Petri olla teillä tunnin vaiko kolme? Entä saako se käydä teillä harvemmin - vai ei ollenkaan?”
”Saa olla kolme tuntia, jos pojille ei tule riitaa.” /”Ei saa tulla meille usein tai mieluummin ei ollenkaan.”
Minä kilttinä ihmisenä sanon aina kysyttäessä kohteliaan ympäripyöreästi tai keksin hätävalheen jostakin menosta. Minusta on todella vaikeaa sanoa lapseni kaverille, että lähdepä nostelemaan meiltä, olisiko sinunkin aika jo mennä kotiin?
Paljon parempi, että kaveri oma-aloitteisesti lähtee sen noin parin tunnin päästä ilman, että minun pitää alkaa portsariksi. Varsinkin, jos meillä alkaa olla ruoka-aika tai pienemmän sisaruksen iltapesut. Näitäkin on nähty, jotka eivät lähde ystävällisesti kehoittamalla, vaan vänkää vastaan tai pitää käskeä kovemmin :-0
No voi ihme sentään.Sitähän voi asettaa sen kysymyksen silleen sopivasti,että olisiko teitä mukavampi ,,tyyliin esittää vaihtoehdot.Jo on tollo ,jos ei voi sanoa kivasti ,näin tainäin olisi sopiva vierailuaika,tai kyllä me lähetetään sit kotiin ,jos siltä tuntuu,,,tyyliin.
Minusta vieraan tehtävä ei ole sanella, kuinka pitkäksi aikaa hän olisi tulossa kylään. Se on kyläpaikan isäntä, joka sanoo, että meille sopii tulla (pariksi tunniksi), tervetuloa!
Vieraan tehtävä on tajuta, koska kyläpaikan väki alkaa laittaa päivällistä tai muuten vaan on vierailu kestänyt jo sen verran, että olisi kohteliasta lähteä.
Kun itse olin lapsi, oltiin jatkuvasti toistemme luona kyläilemässä koko iltapäivän koulun jälkeen. En kyllä silloin ajatellut, että olisimme jotenkin vaivaksi, kun vanhemmat ei meidän seurassa olleet lainkaan ja vaikuttivat tyytyväisiltä, kun saivat olla rauhassa. Touhuttiin pihassa tai kaverin huoneessa. Välillä syötiin joku voileipä, mutta sekin tehtiin itse. Tämä siis 90-luvun maaseudulla.
No voi ihme sentään.Sitähän voi asettaa sen kysymyksen silleen sopivasti,että olisiko teitä mukavampi ,,tyyliin esittää vaihtoehdot.Jo on tollo ,jos ei voi sanoa kivasti ,näin tainäin olisi sopiva vierailuaika,tai kyllä me lähetetään sit kotiin ,jos siltä tuntuu,,,tyyliin.