Olen taaperoimettäjä. Nyt haluaisin kuulla, miksi se on väärin lastani kohtaan??? Ikää lapsellani 1v10kk. Vastauksia!
Kommentit (37)
Tissittely on sama juttu kuin jos istuis vaikka rakkaan ihmisen kainalossa sohvalla katsomassa telkkaria. Tuleeko siitä riippuvaiseksi? Pitäiskö se kieltää?
Siis haloo.. Voi sitä istua sohvalla lapsi sylissä ilman sitä tissiäkin!! Äiti on riippuvainen lapsesta ei lapsi äidistä/ravinnosta...
vaan se fiilis mikä imetyksestä tulee sekä äidille että lapselle. Mulla aikuisena se sama tunne tulee kun istun miehen kainalossa soffalla vaikka hyvä viinilasi kädessä.
Ja haastan kenet tahansa yrittämään pidellä meidän vilkasta taaperoa paikallaan missään muussa tilanteessa samalla lailla kuin rinnalla. Esim. nyt vaikka sohvalla jos sitä esimerkkiä pitää käyttää :).
Ei haittaa mua. Itse en ole koskaan imetyksestä niin tykännyt, vaikka olenkin yhteensä 2,5v sitä " harrastanut" (3 lasta). Kiva jos se joillekin on mukava asia, olisin varmasti itsekin jatkanut jos vaan olisin siitä edes jollakin tasolla nauttinut... meillä vaan alkoi kaikilla tulla niitä rinnan perään huutoitkuja pitkin yötä jossain 8-10kk iässä ja minä jo halusin nukkua.
Tuntuu todellakin siltä, että nämä taaperoimettäjät ovat itse niin kiinni ja riippuvaisia lapsistaan, että jatkavat imetystä mielestäni liian kauan.
Miksei lapsista uskalleta päästää sen verran " irti" lapsestaan, että lopetettaisiin se taaperoimetys?
Ja nro 14: Tottakai se lapsi oppii lohduttautumaan/rauhoittumaan tissillä, kun se on aina saatavilla kun sitä haluaa. Pian ei esim. noita telkkarinkatsomisia voida tehdä ilman sitä tissiä, ja kun sitten yritätte siitä vierottaa, alkaa se kamala raivoaminen jne. Miksi siis taaperoimettää, kun lapsi ei sitä tarvitse kun syö jo tavallista ruokaa?
terv. 13
Vierailija:
Ja nro 14: Tottakai se lapsi oppii lohduttautumaan/rauhoittumaan tissillä, kun se on aina saatavilla kun sitä haluaa. Pian ei esim. noita telkkarinkatsomisia voida tehdä ilman sitä tissiä, ja kun sitten yritätte siitä vierottaa, alkaa se kamala raivoaminen jne. Miksi siis taaperoimettää, kun lapsi ei sitä tarvitse kun syö jo tavallista ruokaa?
terv. 13
Sekä mulla että ap:lla lapsi EI saa tissiä silloin kun haluaa, vaan on tarkat ajat. Vierottamisessa EI tarvitse raivota sillon kun lopetetaan lapsentahtisesti eli silloin kun lapsi on siihen valmis (näin esim. mun ekan lapsen kanssa, kertaakaan ei raivottu!).
sitten täällä kyselet, senkun imetät vaikka kolmivuotiaaksi, jos siltä tuntuu. Vai mikä oli kyselys motiivi?
on oikeassa!
Jos sua ei kiinnosta miksi se on meistä väärin niin miksi kyselet????
T:15
onko rumempaa sanaa olemassa???
Buahhahhhaaaa!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
lopetin yöimetykset ennen kuin lapsi oli siihen valmis. Mutta sitähän ei lasketa jos vuosikas tai vauva raivoaa kun sitä vierotetaan rinnasta? Taaperon raivoamisessa sen sijaan sitten on vikaa?
Miksi ihmeessä sitten pitää olla ylipäätään jotkut tietyt tarkat what ever ajat imetykselle?? Miksei vaan yksinkertaisesti ole imettämättä taaperoa?
Nyt saat tissiä, nyt et. Nyt saat tissiä, nyt et. Nyt saat tissiä, nyt et....
Ja kiitos vaan kohteliaisuudesta, mutta en tosiaankaan ole asiantuntija! Edelleen:
Mun mielestä taaperoimetys on vain outoa, outoa ja vielä kerran outoa.
terv. 13
imetättekö miehiännekin? Varmaan niitäkin haluttais saada pien huikka..
YÖKS!!
täysimetyksellä olevatkin ovat syöneet/syö tuttia...
Todellisuudessa ihmisillä ei siis ole mitään järkeviä perusteluja, miksi taaperoimetys olisi huono juttu.
Itse en koskaan taaperoimettäisi, koska kaipaan jo siinä vaiheessa enemmän vapautta itselleni, esim. mahdollisuuden olla yhden yön pois kotoa. Mutta kaikki eivät ole samanlaisia kuin minä ja minulle on aivan sama, miten kauan/vähän aikaa muut imettää.
ettei tulis tätä sun kauhiasti pelkäämää lohdutus-kierrettä :DDDDD. Ja imettämättä en ole, koska se on taaperollä tärkeää ja myös minulle tulee hyvä mieli kun lapsi selvästi on onnellinen imetyshetkistä. Miksi ylipäänsä asioita tehdään kohtuudella? Miksi syödään pala jäätelöä eikä pakettia keralla? Ai niin, kun ei pitäisi syödä ollenkaan koskaan eikä ikinä.
Vierailija:
Miksi ihmeessä sitten pitää olla ylipäätään jotkut tietyt tarkat what ever ajat imetykselle?? Miksei vaan yksinkertaisesti ole imettämättä taaperoa?
Musta tämä on ihan hyvä kysely!
Todellisuudessa ihmisillä ei siis ole mitään järkeviä perusteluja, miksi taaperoimetys olisi huono juttu.
Mitkä ovat järkeviä? Eikö se, että taaperon hampaat menee imetyksessä ole sinun mielestäsi järkevää? Tajuaahan jokainen sen mitä se äidinmaito tekee hampaille!
Vierailija:
Mitkä ovat järkeviä? Eikö se, että taaperon hampaat menee imetyksessä ole sinun mielestäsi järkevää? Tajuaahan jokainen sen mitä se äidinmaito tekee hampaille!
Ota selvää ennen kuin loukutat leukojasi. Ei pidä paikkaansa, jollei ruokavaliossa ole muuta häikkää, esim. runsasta sokerin käyttöä. Paaaaaaaaaaaaaaaaaaaljon pahempaa hampaille on joku jatkuva mehun lipitys.
Ei se todellakaan mene niin, että lapselle tungetaan tissi suuhun kun on paha mieli. Ainakaan meidän perheessä. Päin vastoin korvikelapsille eli tuttia lussuttaville näin tehdään. Ainakin meidän kerhossa jos vähänkin tulee noin parivuotiaalle känkkäränkkä, ei mutta kuin tutti suuhun. Sitä ole ihmetellyt.
Tissittely on sama juttu kuin jos istuis vaikka rakkaan ihmisen kainalossa sohvalla katsomassa telkkaria. Tuleeko siitä riippuvaiseksi? Pitäiskö se kieltää?