Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pärjääkö 2hlö(äiti ja 4v lapsi) kuukauden 150e ruokaan?

Vierailija
14.03.2013 |

Syödään töissä ja tarhassa lounas+ lapsi aamupalan ja välipalan. Kotona siis päivällinen ja iltapala,oma aamupala. Pärjääkö 150-max 200e? vinkkejä?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää kyllä, jos ostat edullisia raaka-aineita. Tee pataruokia, laatikkoruokia ja keittoja, joita voi syödä kaksi päivää peräkkäin. Leivo itse sämpylöitä iltapalaksi. Puuroa joinain iltoina. Onko sinulla marjoja pakkasessa? Jos on niin tee vispipuuroa puolukoista tai punaviinimarjoista. Seuraa tarjouksia.

Vierailija
2/13 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, eli noin 40e viikolle. Puurohiutaleita, ei kovin paljon maitoa, perunaa ja porkkanaa ruoan pohjana, porkkanaa välipalana ja raasteena. Itse leivottuja sämpylöitä, omenoita, leivän päälle kurkkuviipaleita, Keittoa..

Jos sulla on mausteet ja ehkä jotain kuiva-aine varastoa muuten, pakkasessa kenties jotain, niin kyllä pärjäät jos oikein olet tosi tarkkana. Joutuu kyllä miettimään antaako lapselle juomaksi maitoa vai vettä millekin aterialle ja luopumaan monesta mielijohteesta, mutta nälkää ei varmaan tarvitse kokea kun oikein paneutuu ostoslistaan ennen kauppaan menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan pärjää, kun syötte töissä ja hoidossa. Mutta aika tarkkaan tuon saa etukäteen suunnitella, ettei lopu rahat kesken kaiken. Osta tarjoustuotteita ja pakasta niitä. Lidlissä on just iso pakkaus kanankoipia 1,60, siitä riittää ainakin kahden päivän päivälliseksi jo. Cittarissa on menossa mammuttimarkkinat ja sielläkin hyviä ruokatarjouksia. 

Vierailija
4/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1pkt broilerin koipireisiä 1,7e

1kg riisiä 2,3e

ruokakerma 2kpl 1,3e

1kg kaurahiutaleita 1e. 

2kg sämpyläjauhoja 2e

2kg vehnäjauhoja 1,2e

kuivahiiva 4pss 1e

1pkt jauhelihaa

1kg porkkanoita 1,8e

1 kurkku 1e

Margariini 1,7e

Ruokaöljy 1,8e

1pkt jauhelihaa 2,3e

2kg perunoita 1,5e

1pss makaroonia 0,3e

1pkt näkkileipää 1,75e

juusto 7e

janssonfileitä 1,9e

Riisiä vuoan pohjalle, broilerinkoivet päälle ja vettä sopivasti. Uuniin tunniksi ja syötte. Perkaa tähteet ja tee niistä kastike. Kaksi ateriaa siis, ja riisiä jää yli reilusti. 

Leivo sämpylää. Hiivaa, sämpyläjauhoa, vehnäjauhoa, suolaa, öljyä. Päälle kurkkua.

Keitä kaurapuuro veteen ja syötte sitä hillon/voisilmän/maidon kanssa. Jos on marjoja pakkasessa, hyödynnä kaikki. Kaurapuuron tähteet voi lämmittää seuraavana päivänä kun lisää maitoa sekaan. Tähteet voi myös upottaa sämpylätaikinaan. 

Sämpylöihin voi laittaa porkkanraastetta sekaan tai juustoraastetta päälle. Hyvänmakuista ja mukavaa vaihtelua. 

Herkkuhetkiin marjapiirakka tai muffinsseja.

Perunasta janssoninkiusaus.

Makaroonista ja jauhelihasta makaroonilaatikko. 

Nyt loppuu akku koneesta, pitää jatkaa toisena päivänä.

Vierailija
5/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1pkt broilerin koipireisiä 1,7e

1kg riisiä 2,3e

ruokakerma 2kpl 1,3e

1kg kaurahiutaleita 1e. 

2kg sämpyläjauhoja 2e

2kg vehnäjauhoja 1,2e

kuivahiiva 4pss 1e

1pkt jauhelihaa

1kg porkkanoita 1,8e

1 kurkku 1e

Margariini 1,7e

Ruokaöljy 1,8e

1pkt jauhelihaa 2,3e

2kg perunoita 1,5e

1pss makaroonia 0,3e

1pkt näkkileipää 1,75e

juusto 7e

janssonfileitä 1,9e

Riisiä vuoan pohjalle, broilerinkoivet päälle ja vettä sopivasti. Uuniin tunniksi ja syötte. Perkaa tähteet ja tee niistä kastike. Kaksi ateriaa siis, ja riisiä jää yli reilusti. 

Leivo sämpylää. Hiivaa, sämpyläjauhoa, vehnäjauhoa, suolaa, öljyä. Päälle kurkkua.

Keitä kaurapuuro veteen ja syötte sitä hillon/voisilmän/maidon kanssa. Jos on marjoja pakkasessa, hyödynnä kaikki. Kaurapuuron tähteet voi lämmittää seuraavana päivänä kun lisää maitoa sekaan. Tähteet voi myös upottaa sämpylätaikinaan. 

Sämpylöihin voi laittaa porkkanraastetta sekaan tai juustoraastetta päälle. Hyvänmakuista ja mukavaa vaihtelua. 

Herkkuhetkiin marjapiirakka tai muffinsseja.

Perunasta janssoninkiusaus.

Makaroonista ja jauhelihasta makaroonilaatikko. 

Nyt loppuu akku koneesta, pitää jatkaa toisena päivänä.

Vierailija
6/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa pärjää, voihan sitä noin laskeskella mitä kaurahiutaleet maksaa ja mitä riisi. Eri asia sitten on miten pää kestää. Se, ettei koskaan saa ostaa eineksiä, herkkuja tai valmisruokaa voi käydä aika rankaksi. Minä elelin joskus niin, että mun ja koiran ruokiin meni yhtensä noin 120e kuussa. Ei ollut kovin hauskaa.

Vierailija
7/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan varmasti pärjää jos 2 aikuistakin pärjää 300€ ruokakaupassa (huom prismasssa, josta tulee joskus ostettua niitä ei-syötävää aineksiakin. ) Se on tottumus kysymys se rahan käyttö. Toiset kuluttaa vitusti ja toiset osaa käyttää järkeä. Perunoita saa reilun kilon eurolla (riittää moneksi päiväksi) Lihaa pakastimesta koska metsästä liha on "ennenvanhaakin" haettu. Maitoon menee 5€ viikossa. ... JÄRKI KÄTEEN JA PRISMAAN.

Vierailija
8/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 04:07"]

Periaatteessa pärjää, voihan sitä noin laskeskella mitä kaurahiutaleet maksaa ja mitä riisi. Eri asia sitten on miten pää kestää. Se, ettei koskaan saa ostaa eineksiä, herkkuja tai valmisruokaa voi käydä aika rankaksi. Minä elelin joskus niin, että mun ja koiran ruokiin meni yhtensä noin 120e kuussa. Ei ollut kovin hauskaa.

[/quote]

MITÄ VITTUA JÄTTÄKÄÄ NE EINEKSET KAUPPAAN JA VALMISRUUAT ON SATAKERTAA HALVEMPAA TEHDÄ ITSE ESIMERKIKSI PERUNAMUUSIA JA LIHAPULLIA.

Vierailija
9/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä ettei. Perusruokaa kehiin: makaroonilaatikko, kalasoppa, itse tehty hernekeitto, perunasta ja makkarakastike, uunipataa esim. halvemmista naudan osista, puuroja(ohra, riisi) + mehukeitto..... Lisukkeena kotimaisia juureksia, pakastevihanneksia. Edullista leipää ja päällystä. Hedelmiä vain vähän, ei eineksiä. Ei kalliita jugurtteja vaan isoja halpoja purkkeja. Ei muroja vaan puria. Paketillinen kayraryynejä on 2 e ja siitä syötte ilta/aamupalaa  1-2 viikkoa

Hyvin saa ainekset 40 -50 e viikko.ESim. tuo luettelemani voisi kustantaa 25-30 e ja siihen päälle maito, leivät, leviteet jne. ja ollaan aika lähellä 50 e

Vierailija
10/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin 200 eurolla pärjää yksi aikuinen ja yksi lapsi ihan hyvin. Mulla on samanikäinen lapsi ja ollaan kahdestaan. Sama tilanne eli syön lounareilla lounasaikaan, lapsi syö lounaan ja välipalan päiväkodissa. Teen itse kaikki ruoat ja kaikki herkut leivon itse. Emme syö eineksiä ollenkaan. Ja tuolla rahalla ostan kuitenkin vähän parempaakin ruokaa, koska määrällisesti ruokaa ei kulu paljoa. Teemme paljon laatikoita, keittoja ja patoja. Plus tietty pasta + erilaiset kastikkeet (kanakastike, jauhelihakastike, tonnikalakastike). Syömme aina kaksi päivää samaa ruokaa eli viikossa teen noin 4 lämmintä ruokaa. Tähän menee noin 25 eur. Sitten ostan pari litraa maitoa viikossa (lapsi juo ruoan kanssa maitoa ja välillä kaakaota ), kauden hedelmiä, juureksia. Marjat ja sienet meillä löytyy pakkasesta. leivon itse pullaa, piirakoita, muffinsseja. Aamupalaksi on yleensä puuroa, viikonloppuisin leipää ja jogurttia. Hyvin pärjää kun jättää herkut ja einekset kauppaan! Mistään ei ole tarvinnut tinkiä. Ostan myös välillä sisäfileitä ja lohifileitä kun niitä on tarjouksessa. Meillä esim on aina lohta viipaleina pakkasessa kun siitä kilon lohesta saa noin 4 eri ruokaa. Pienellä ateriasuunnittelulla pystymme syömään ihan hyvää ruokaa!

Vierailija
11/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.03.2013 klo 06:23"]

Aivan varmasti pärjää jos 2 aikuistakin pärjää 300€ ruokakaupassa (huom prismasssa, josta tulee joskus ostettua niitä ei-syötävää aineksiakin. ) Se on tottumus kysymys se rahan käyttö. Toiset kuluttaa vitusti ja toiset osaa käyttää järkeä. Perunoita saa reilun kilon eurolla (riittää moneksi päiväksi) Lihaa pakastimesta koska metsästä liha on "ennenvanhaakin" haettu. Maitoon menee 5€ viikossa. ... JÄRKI KÄTEEN JA PRISMAAN.

[/quote]

vinkki sulle ,

aikuiset pärjää ilman maitoa, vesi riittää juomaksi ! osta kalkkitabletteja kolmen kuukauden annos alle 9e ! maitoon jos menne 5e viikossa on jo 20 e kk.ssa 60 e kolmessa !!

ei kaikki mettään mene, vinkki 2 ihminen elää jopa ilman LIHAA !

osta soijarouhetta/jauhetta/palaoja ! halpaa ja ihan yhtä samnamakuista kuin jauhelihakin, kun osaa laittaa oikein ja maustaa.

tei testin mieheäälin tein jauhelihasoossia, siis osijarouheestaa ;)

eipä ukko huomannu mitään, söi hyvälläruokahalulla:)

Vierailija
12/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pärjää. Meillä ei mene koskaa enempää kuin 130-150€/kk ruokaa. Meitä äiti ja 6v joka syö samat ruuat päiväkodissa. Kotona enimmäisen aamupala, äiti syö myös ja molemmat syödään kotona päivällinen ja iltapala. Lapsi siis syö kaksi aamupala toisen kotona, toisen päiväkodissa. Ihan normaalia itse tehtyä perusruokaa syödään. Itse otan yleensä eväät töihin.

Vierailija
13/13 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 20:53"]

Hmm, eli noin 40e viikolle. Puurohiutaleita, ei kovin paljon maitoa, perunaa ja porkkanaa ruoan pohjana, porkkanaa välipalana ja raasteena. Itse leivottuja sämpylöitä, omenoita, leivän päälle kurkkuviipaleita, Keittoa..

Jos sulla on mausteet ja ehkä jotain kuiva-aine varastoa muuten, pakkasessa kenties jotain, niin kyllä pärjäät jos oikein olet tosi tarkkana. Joutuu kyllä miettimään antaako lapselle juomaksi maitoa vai vettä millekin aterialle ja luopumaan monesta mielijohteesta, mutta nälkää ei varmaan tarvitse kokea kun oikein paneutuu ostoslistaan ennen kauppaan menoa.

[/quote]

ei se maito nyt niin paljon maksa. minun 6vuotias juo joka aterialla maitoa ja viikossa sitä menee kotona 3-4 litraa eli noin 3-4€.kyllä siinä jää reilusti rahaa ihan normaaliin ruokaan.