Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pistäkääs nyt se Valio-maito boikottiin

Vierailija
14.03.2013 |

Ensin koetti savustaa kilpailijaa ulos ja nyt pyytää kiskurihintoja. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en periaatteesta osta mitään ulkomaista ja enkä kauppojen omia merkkejä.

Tärkeintä on tukea suomalaista tuotantoa ja työtä.

Suomen omavaraisuus täytyy säilyttää piste.

Vierailija
42/45 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
44/45 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:44"]

Maidon maku on tasan sama, samoista eläimistä se tulee. 

[/quote]

Ottamatta sen kummemmin kantaa tuohon hinta- ym.juttuun, niin joo, tätä kyllä komppaan. Olen kaupan täti ja sitä kyllä yllättävän usein saa kuulla, että "teillä on vaan Valion/Ingmanin maitoa, tälle asiakkaalle se ei kelpaa, kun se maku, se maku..." Siinä sitten koittaa olla, että ööööö, okei...?

Valion maito tulee...lehmistä, ingmanin maito taas...hmm, olisiko kenties lehmistä? Vissiin tähän kätkeytyy sitten joku elämää suurempi totuus, jota en vain ymmärrä. Sen nyt periaatteessa ymmärrän, jos jostain ideologisista syistä suosii jompaakumpaa merkkiä, mutta se, että maku ratkaisee, menee vähän yli hilseen. :D

Vierailija
45/45 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 18:34"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:59"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:44"]

Mä boikotoin sitä jo kauan sitten. Meillä juodaan laktoositonta maitojuomaa, enkä todellakaan osta mitään Eila-maitoa kun se on ainakin 30 senttiä kalliimpaa kuin sama maito Rainbow- tai pirkka-merkkisenä. Maidon maku on tasan sama, samoista eläimistä se tulee. Kyse on brändistä, ei laadusta. Valion purkeissa on kivemmat leiskat, mutta en viitsi maksaa siitä. Meillä maitoa kuluu isossa lapsiperheessä aika paljon viikossa, ja vuodessa se hintaero tekee satoja euroja.

[/quote]

No ei tule samoista eläimistä, jos pilkkua viilataan, eikä etenkään samanlaisten laatustandardien mukaisesti tuotettuna. Valion maito pystytään tarvittaessa jäljittämään tilalle asti, jos tarve tulee. Hevoslihaskandaali osoitti aika hyvin, miten tärkeää elintarviketeollisuuden läpinäkyvyys ja jäljitettävyys on. Mutta juota sinä lapsillesi mitä juotat,  kannattaa kuitenkin ehkä varmistaa, ettei purkissa ole joskus kiinalaisten tekemää maitoa...

[/quote]

Ingmanilaisena maidontuottajana kiinnostaa, miten se maito kyetään jäljittämään tilalle asti? Ja ihan näin meidän maidontuotajien kesken: valiolaiset laatustandardit ovat selkeästi alhaisemmat kuin Ingmanin. Samanlaista suomalaista maitoa tuotetaan molemmat, mutta valiolaisille "sallitaan" huonompi laatu ainakin jos on teidän meijerienne laatukansioihin uskomista.

[/quote]

No en ole tuo valiolainen, mutta sen verran on laatuun kommentoitava, että tiedän kolme eri tapausta (lähin naapurista), jossa Valio kieltäytyi tilalta maitoa hakemasta maidon laadun ja/tai eläinten olosuhteiden takia, niin kaikissa tapauksissa näiden tilojen maidot haki sitten Ingman, kahdelta tilalta hakee edelleen, mutta kolmannen oikeus määräsi (luojan kiitos) eläintenpitokieltoon. Että eipä ole tullut ingmannia osteltua, hyvää "laadunvalvontaa"!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kuusi