Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen mielestä en saisi käydä missään ilman lapsia :(

Vierailija
14.03.2013 |

Mulla oli sisko kylässä ja käytiin 2 päivänä kaupungilla kaupoilla pari tuntia kerrallaan. Nyt mies valittaa jo toista päivää miten hän joutui olemaan "lapsenvahtina" (omille) lapsille kaksi päivää.

Tarviiko sanoa etten tavallisesti käy missään ilman muksuja. Lenkkeillä koitan vaan kun pitää ottaa muksu aina mukaan eikä hän oikein viihdy rattaissa niin lenkit jää aika lyhyiksi.

Onko muilla tällaista? Ja miten tuon miehen saa tajuamaan että mullakin on oikeus joskus poistua kotoa ihan itsekseni, en aina jaksaisi tapella asiasta :(

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekä itsesi että lastesi tähden: lähde! Ei tuo ukkosi tuosta parane, pahenee vaan sitä mukaa kun luovutat taas.

Vierailija
22/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:55"]

En oikeesti tiedä mitä tuon kanssa oikein pitäisi tehdä. Kun ei sille oikeen voi jättää lapsia vasten tahtoaankaan. Esikoiselle esim. sanoo että "äiti ei tahdo sua mukaan" ja lapsi jää itkemään kun lähden. Tai nyt kun oltiin kirpparilla niin ei antanut vauvalle pullosta maitoa (mä imetän) vaikka itki. Puhelimessa toki sanoi vauvan itkevän, käskin antaa maitoa vaan ei viittinyt antaa vaan aikoi oottaa et tuun.

Soittelee myös puheluita joissa lapset itkee taustalla ja kyselee joko oon tulossa.

Voi jestas että alkaa ärsyttää kun ajattelee asiaa!

Ap

[/quote]

Mitä sinä rakas nainen vielä ihmettelet, lopeta se kynnysmattona oleminen! Ihan oikeasti, LOPETA. Ei mitään puolusteluja, ei laiskottelua, vaan nyt herranen aika lopetat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16, eihän teillä ole oikeasti lapsia??

Vierailija
24/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies sanoo lapsille, että äiti ei halua lapsia mukaan, niin nainen voi sanoa lapsille, että "isi valehtelee".

Vierailija
25/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No huhhuh. Ap ei tuollaiseen tarvitse alistua. Ilmoitat miehelle että tarvitsen omaa aikaa näin ja näin paljon. Hoitaako hän vai hoitaja. ja menet. Vallankäyttöä mieheltä, todella törkeää ja ennustaa tasan sun vaipumista masennukseen tai eroa. Kukaan täyspäinen nainen ei tuollaista kestä.

Vierailija
26/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh, miehestäsi ei olisi ollut kyllä isäksi, ei ansaitse sinua eikä lapsia, hävetköön. Käske hänen lukea tämä ketju ja puhukaa suoraan asiasta niinkuin se on ja sano ettet ala enään hänen kynnysmatokseen tai tulee ero PISTE.

Vierailija
27/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä tuntuu olevan aika yleistäkin että äiti on suhteessa se, jolle mies "antaa" omaa aikaa tai sitten ei ja joka "auttaa" äitiä. Omakin mieheni ikävä kyllä harrastaa tietyllä tapaa lasten hoidolla kiristämistä silloin tällöin. Esim. jos meillä on ollut riitaisaa tai että olen vaikka mennyt lupaamaan seksiä jota ei sitten tipukaan, niin hän voi jättää aamulla nousematta lasten kanssa, vaikka olisi sovittu että on hänen vuoronsa toisena vk.loppuaamuna. Uskomatonta, mutta totta. Tai hän voi häipyä ovesta muutamiksi tunneiksi ja jättää minut lasten kanssa. Ja kyllä, ero on mielessä päivittäin. Aion vaan käyttää miestä hyväkseni (kuten hänkin minua) ja asua hänen kanssaan sekä hyödyntää hänen maksamaansa taloa niin kauan kuin määräaikaisuuteni kestää (ei enää kauaa) ja sitten ehkäpä etsin töitä toiselta paikkakunnalta ja muutan lasten kanssa pois. Jos lasten lähihuoltajasta tulee riitaa, niin olen kirjoittanut ylös miehen tekemisiä ja perusteluita miksi hän ei ole sopiva lähivanhemmaksi. Ikävä kyllä tällaista elämää meillä. :(

Vierailija
28/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

24:lle On kolme lasta. T:nro 16

Vierailija
29/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajat ei tiedä mistä puhuu. Jos eroatte olet totaali yh. Miehesi tuskin haluaa lasten kanssa olla tekemisissä eron jälkeen. Näin kävi meille ja miehesi kuulostaa vastaavalta tapaukselta kuin exäni. Ei lapsia ole pakko tavata, jos ei halua niin ei tarvitse. Eli eron jälkeen ainakin hoitovastuu on sinulla 100%. Silti olen iloinen että lähdin. Lapset voi paljon paremmin kuin ennen eroa.

Vierailija
30/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset, ettekö huomaa näitä merkkejä ennen kuin olette hankkineet useamman kuin yhden lapsen. Tulee vaan aina näistä ketjuista mieleen tuo kysymys. Tässäkin aplla vauva ja 2,5- vuotias. Jos homma ei suju, niin miksi se toinen tai kolmas lapsi pitää hankkia pienellä ikäerolla?

Vierailija
31/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiviisaana voi sanoa, että kyllähän ne merkit oli ilmassa, mutta ei niitä alkuun halunnut nähdä. Jonkun aikaa ja tiettyyn rajaan asti mustasukkaisuuskin on aika imartelevaa. T: ykis exä myös

Vierailija
32/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 17:43"]

Vastaajat ei tiedä mistä puhuu. Jos eroatte olet totaali yh. Miehesi tuskin haluaa lasten kanssa olla tekemisissä eron jälkeen. Näin kävi meille ja miehesi kuulostaa vastaavalta tapaukselta kuin exäni. Ei lapsia ole pakko tavata, jos ei halua niin ei tarvitse. Eli eron jälkeen ainakin hoitovastuu on sinulla 100%. Silti olen iloinen että lähdin. Lapset voi paljon paremmin kuin ennen eroa.

[/quote]

Joo, tuo on mahdollista, mutta sitten sentaan on se ero nykytilanteeseen, että ap saa mieheltä elarit, joilla voi ostaa sen lapsenvahdin kotiin.

Vierailija
33/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei naiset, ettekö huomaa näitä merkkejä ennen kuin olette hankkineet useamman kuin yhden lapsen. Tulee vaan aina näistä ketjuista mieleen tuo kysymys. Tässäkin aplla vauva ja 2,5- vuotias. Jos homma ei suju, niin miksi se toinen tai kolmas lapsi pitää hankkia pienellä ikäerolla?

[/quote]

Jos vaikka haluaa useamman lapsen ja lapsille saman isän? Ikäkin voi olla tulossa vastaan. Hankala noita asioita on tietää ennen sen ensimmäisen syntymää ja kahden lapsen kanssa nyt vois kuvitella pärjäävänsä yksinkin jos mies ei kertakaikkiaan ryhdistäydy.

Vierailija
34/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ikinä oppinut hoitamaan lapsiaan? Ehkä ei halua jäädä yksin heidän kanssaan, koska pelkää, ettei pärjää, eikä osaa toimia lasten kanssa? Auttaisiko sekin, että kävisitte yhdessä läpi, mitä hän voi tehdä missäkin tilanteessa, jos lapset vaikka itkevät jotain..?

Kaverin kanssa huomasin aikoinaan tuon, kun tällä oli lapsi vielä aika pieni, ja mies soitteli KOKO AJAN ollessaan yksin lapsen kanssa kotona. Mutta kun kaveri oli sairauden takia viikon-pari sairaalassa ja mies koko sen ajan lapsen kanssa kotona, mies oppi miten toimia lapsen kanssa ja alkoi viihtyä lapsen kanssa. Oli vain ollut epävarma ja pelännyt lapsen kanssa kahden oloa, kun normaalisti äiti hoiti kaiken ja ei ollut päässyt oppimaan itse aiemmin. :)

Vierailija
35/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annatko miehesi hoitaa asiat omalla tavalla vai oletko aina puuttunut ja neuvonut, kun hän hoitaa heitä omalla tyylillään esim. vaipan vaihdot, ruokailut, pukemiset? Jos on katkeroitunut..

Jokatapauksessa ruuatta jättäminen ja tahallaan huudattaminen on väkivaltaa!

Vierailija
36/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ollut esikoisen kanssa kotona kun olin välillä töissä eli hällä pitäisi kyllä olla hommat hanskassa. Nykyään on kyllä taas heittäytynyt niin avuttomaksi ettei esim. esikoisen pukeminen tai iltapesut suju häneltä lainkaan.

Ja ei, en ole puuttunut miehen tapaan hoitaa lapsia, kunhan on hoitanut. Siihen olen puuttunut jos ei hoida kunnolla esim. miehen mielestä lapsi pärjäisi yhdellä lämpimällä ruoalla, minä pidän kiinni kahdesta. Myöskään nukkumaanmenoajat tms eivät ole miehestä tärkeitä vaan antaisi muksun pörrätä väsyneenä ties miten kauan jos vaikka telkusta tulee joku hänestä mielenkiintoinen ohjelma. Ulkoilla ei tarvisi päivittäin ym ym. lista jatkuisi, ainahan sitä jostakin voi luistaa :(

Ap

Vierailija
37/51 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti kyllä neuvotaan eroamaan. Mun mielestä ap:n kertomat jutut ei välttämättä kerro miehestä, joka olisi täysin kelvoton. Ensinnäkin, miehet ei välttämättä ole mitään vauvanhoitajatyyppejä ja vauva saattaa olla paljon itkuisempi isän, kuin äidin kanssa. Se, ettei mies antanut maitoa, vaikka äiti niin ehdotti, on toki typerää, mutta ei siitä nyt heti voi vetää johtopäätöksiä, että mies käyttää henkistä väkivaltaa. Mistäs minä tiedän, jos mies on aikaisemminkin yrittänyt pullosta, eikä vauva ole suostunut syömään tai mies ymmärsi, että äiti tulee ihan pian kotiin ja siksi jäi odottamaan ennemmin yms. Ja se, että soittaa kun lapset itkee taustalla, voi johtua siitä, että ei kertakaikkiaan ole pärjännyt lasten kanssa, jolloin he itkee. Mutta toki, jos keissit ovat olleet sellaisia, että mies TAHALLAAN antaa lasten itkeä ja sitten soittaa perään, niin sitten on iso keskustelun paikka.

Mä tekisin vastaavassa tilanteessa niin, että a) antaisin vauvan vähän kasvaa ennen kuin ottaisin enemmän aikaa itelleni (meillä 1-vuotissynttärit on olleet ihan hyvä raja, jonka jälkeen isä pärjää paljon paremmin vauvan kanssa) b) kävisin kuitenkin lenkillä ihan yksin HETI tästä päivästä alkaen ja vauvan päiväunien aikaan pitempiä reissuja. Sen ajan isä pärjää varmasti. Sanoisin miehelle, että jos sanot esikoiselle, että äiti ei halua sua mukaan, niin kerron neuvolassa asiasta ja he kyllä ottavat isään yhteyttä. Ja sitten jos molempien lasten ollessa yli 1-vuotiaita (1,5-v?) mies ei edelleenkään hoida lapsiaan, pitäisi käydä taas isot keskustelut, jossa mies pitää saada tajuamaan, että tästä saattaa tulla jopa ero, jos tilanne ei muutu. Ei se lapsenvahdin hommaaminenkaan ole huono idea. 

Yritä siis erottaa se, eikö mies pärjää lasten kans vai käyttääkö mies lapsia pelinappuloina sua vastaan (pahin tilanne) vai onko miehesi vain laiska. Eka ja viimenen vaihtoehto on varmasti parannettavissa.

Vierailija
38/51 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaajat ei tiedä mistä puhuu. Jos eroatte olet totaali yh. Miehesi tuskin haluaa lasten kanssa olla tekemisissä eron jälkeen. 

[/quote]

Tuohan on juuri se toivottava tilanne. Ei kukaan toivo, että tuollainen isä, joka pitää lapsiaan nälässä, on lapsista vastuussa 2vrk putkeen. Lapsilla ei olisi hyvä olla isän luona, ties mitä isä yrittäisi kostaa lasten kautta. Joten parempi kun lapset olisivat äidillä sataprosenttisesti.

Vierailija
39/51 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:37"]

Hullun tai tyhmän kanssa ei kannata neuvotella tai edes yrittää keskustella. Jos haluat mennä jonnekin, niin vain menet, piste.

[/quote

Jep! Lasteni isä käy joskus todella hitaalla, keskustelut päättyy lapselliseen jankkaamiseen. Tajusin jo aikoja sitten että ihan turha selittää tai yrittää (voi kun olisi tajunnut vielä aikaisemmin) kaikki ei halua ymmärtää ja joillekin iskee myös kauhea torjunta päälle. Silloin vvoi vaikka loppuikänsä puhua jumalten kielillä, vääntää rautalangasta jne, mutta se ei auta mitään. Ainoa tapa on miettiä mitä itse haluat ja toimia niin. Jos isä laiminlyö lapsen, hankit hoitajan. Älä jää kuuntelemaan miehen jankutuksia vaan yksinkertaisesti tee. MIkä on kamalinta mitä voisi tapahtua jos vain menet ja teet? nimittäin jos mies alkaa vaikka väkivaltaiseksi, on hyvä että se tulee esiin ja pääset hänestä eroon. Toisen vallankäyttöön ei kannata alistua. Mieti nyt- jos liittonne hinta on se ettei sulla saa olla omaa elämää... kannattaako??

Vierailija
40/51 |
15.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIten tuollaisen kanssa on tullut tehtyä toinenkin lapsi? Sitä mä vaan ihmettelenmiten tuollaisen kanssa pitää lisääntyä toistamiseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi