Pääkaupunkiseudun kierrätyskeskus työpaikkana?
Onko joku ollut siellä töissä tai työkokeilussa? Millainen paikka?
Te-toimisto ehdotti sinne työkokeiluun ja olisi ehk mahdollisuus sen jälkeen työllistyä sinne.
Kommentit (66)
Ihan hukkaan meni kolmen kuukauden työkokeilu. Kilpailevaa kirpputoria ei saa perustaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti kuntoutuksen tarpeessa??
Työkokeilu tarkoittaa, että teet töitä ilman palkkaa.
Ei kuntouttavaa työtoimintaa vaan työkokeilu. Niin alussa ilman palkkaa mutta sinne voisi ollamahdollisuus työllistyä sen jälkeen.
Todella harva saa palkkatuki paikan. Pomojen ystävät, sukulaiset ja mielistelijät ovat etusijalla.
Porukkaa tulee ja porukkaa menee. Kierrätys fiilis.
Olin töissä 3kk ja toista kertaa en suostu menemään.
Älä mene! Kaikkea leimaa epäammatillisuus, voiton maksimointi, pahansuopaisuus ja kyttääminen.
Olin tuolla n.reilu kuukausi sitten ja en oo vieläkään saanut arvointia joka luvattiin lähettää postissa. Olin työkokeilussa 3kk. Siellä ei opetettu mitään ja suurinta osaa niistä tehtävistä ei edes tehty. Jos kysyi tekemistä, niin sitäkin vaan ihmeteltiin ja kerran sai vaan mahdollisuuden kokeilla kassaa. Ja kun vakkarityöntekijöitä oli niin paljon poissa niin sitten sai tehdä niiden hommat. Jouduin työskentelemään yhden kuuron kanssa, joka määräsi mulle tehtävät. Ei puhuttu palkkatyöstä. Kukaan ei puhunut kenellekkään mitään ja siellä oli jo sillon kun menin selvät porukat. Ja ne kenen kanssa jouduin työskentelemään niin tuntu ettei kyllä ollu kaikki kohillaan ja eivät olleet mitään penaalin terävimpiä kyniä. Tietääkö joku miten ton arvioinnin saa? Nyt on jo menny yli kuukausi eikä tuolta oo kuulunut mitään. Näinkö nopeesti ne unohti mut ja otti uuden tilalle? Lisäksi kaikki olivat kiinnostuneet palkkatukipaikasta.
Vierailija kirjoitti:
Olin tuolla n.reilu kuukausi sitten ja en oo vieläkään saanut arvointia joka luvattiin lähettää postissa. Olin työkokeilussa 3kk. Siellä ei opetettu mitään ja suurinta osaa niistä tehtävistä ei edes tehty. Jos kysyi tekemistä, niin sitäkin vaan ihmeteltiin ja kerran sai vaan mahdollisuuden kokeilla kassaa. Ja kun vakkarityöntekijöitä oli niin paljon poissa niin sitten sai tehdä niiden hommat. Jouduin työskentelemään yhden kuuron kanssa, joka määräsi mulle tehtävät. Ei puhuttu palkkatyöstä. Kukaan ei puhunut kenellekkään mitään ja siellä oli jo sillon kun menin selvät porukat. Ja ne kenen kanssa jouduin työskentelemään niin tuntu ettei kyllä ollu kaikki kohillaan ja eivät olleet mitään penaalin terävimpiä kyniä. Tietääkö joku miten ton arvioinnin saa? Nyt on jo menny yli kuukausi eikä tuolta oo kuulunut mitään. Näinkö nopeesti ne unohti mut ja otti uuden tilalle? Lisäksi kaikki olivat kiinnostuneet palkkatukipaikasta.
Kuka lupasi? soitat sinne ja vaadit sen arvioinnin.
Joku osastovastaava joka päästi mut sieltä pois ja sit kun kysyin niin se sano et tulee postissa mutta eipä oo näkynyt.
Eikä kyllä enää tekis mieli sinne soitella tai mennä. :D
Kelan ja sossun voi haistaa jo kaukaa...
Vierailija wrote:
Vierailija kirjoitti:
Ei hele, paikasta riippuen töitä on tekstiilipuolella (lähinnä naisten), pyöräkorjaamolla (jonne on tunkua), elektroniikkapajalla (tarvitaan jonkinlaista kokemusta elektroniikasta), myyjänä, tai tavaranvastaanotossa autolla asiakkailta tai kierrätyskeskuksen laiturilla otat vastaan asiakkaiden tavaroita. Luultavasti pääset myyjäksi tai vastaanottoon. Paikanpäällä tavaran vastaanotossa siis seisoskelet laiturilla ja siirrät sisälle tavaraa, sitämukaa kun asiakkaat niitä tuovat. Yleensä ihan rento porukka, jonka kanssa voi heittää juttua kun aikaa on. Liksa oli muistaakseni tosi surkea, joku 1100 vai mitähän olis ollu, vuosia sitten tosin. Töitä oli joku 6 tuntia jos oikein muistan.
Aloittajallahan on siis jotain elämänhallinnan-tai terveysongelmia, ja hän on suostumassa palkattomaksi orjaksi.
Työ on lääke, kannattaa mennä.
Työntekijöillä ei ole työterveyshuoltoa, työvaatteita ja työhyvinvointi on tuntematon käsite.
Miten on luvattu että voi työllistyä? Siis niinkuin millaisille ehdoilla ja palkalla? Äläkä vaan sano että ehkä luvattiin palkkatuella ottaa, se ei ole mikään vakituinen eikä edes kokopäiväinen työ.
Jos sulla on täysi palkkatuki oikeus, niin hommaa ihan itse jostain oikeasta firmasta itellesi työpaikka ja käytä se palkkatuki rahat siihen! Palkkatuki työkkäristä ja työnantajalta vielä lisärahaa, niin alkaa jo kannattakin ja saat kokopäiväisen työn.
Kaveri neuvotteli itselleen hyvän palkan kaupungin uusinpaan ravintolaan kun sillä oli palkkatukirahat siinä porkkanana mukana. Työnantaja sai tonnin rahaa joka kk valtiolta ja kaveri sai hyvän palkan ja vakiduunin. Kun palkkatuki sit loppui, niin se jatkoi siellä edelleen.
Pomot kyttää, että meet kassan kautta.