Jos 40-vuotias nainen haluaa alkaa yrittämään vielä vauvaa. Mitä ajattelet?
Kommentit (22)
ALKAA YRITTÄÄ. Ei "alkaa yrittämään".
Siittä vaan mun puolesta. Hienoa, että lapsia tulee lisää. Lapset on ihania.
"Oho, aika myöhään" mutta huom! en ajattele että olisi iän takia huonompi (tai parempi) äiti kuin lapsensa vaikka 28-35-vuotiaana saanut. Toivon että kaikki menee hänellä hyvin :)
Ei muuta ku tsemppiä, toivoo nelikymppinen vaavin äiti!
Pidän bimbona, jos esim. aamuraportilla kertoo alkamisestaan.
Pitäisikö olla asiasta joku mielipide? Ehkä enemmänkin jokaisen oma asia?
No aikalailla riippuu millainen 40-vuotias kyseessä. :-D
riskiluku downin syndroomaan on 1:40 ihan iän perusteella
Ajattelen, että niin minäkin olisin yrittänyt, jos ei olisi lapsia entuudestaan. Onneksi sain lapseni 30-35 vuotiaana. Olen 40 v ja hyväkuntoinen.
Toivon hänelle jaksamista. Tervettä ja helppoa vauvaa. Tiedän riskiluvut, jotka ovat toki yksilölliset, mutta ainakin minua pelottaisi 40 vuotiaana huomattavasti enemmän niiden vuoksi. Eikä vain Down, vaan kaikki muut vammat ja epämuodostumat. Enkä toivoisi enää itselleni leikkikenttäkeskusteluja, mutta imettää voisin vaikka viisi vuotta lisää! Vahinkoraskauden hyväksyisin itsellenikin, mutta en enää tietoista valintaa.Onneksi ei ole vauvakuumetta, mutta tiedän, jos tulisin raskaaksi, niin äidinvaistoilla taas mentäisiin.
Ajattelisin, että alkaa olla kiire. Jos aiempia lapsia ei olisi, niin toivoisin pikaista raskausta. Jos iltatähteä tekisi, niin sitten en ajattelisi enempää.
siitä vaan! lapsi pitää nuorena :) Sain itse kakkoseni 42-vuotiaana ja tämä uusi kassapolitikka kertoo minun nyt 44-vuotiaana näyttävän alle kolmikymppiseltä. Papereita on kysytty aina kun olen ostanut oluen (siis 3 kertaa...)
äidiksi tulo on ihanaa missä iässä tahansa, mutta erityisesti nelikymppisenä...
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 02:08"]
ALKAA YRITTÄÄ. Ei "alkaa yrittämään".
[/quote]
4. Tämä on KESKUSTELUpalsta, eli tääLä saa kirjoittaa niinku puhuu! Eli ap lähtee vaan yrittämään! :) Ihanaa jos elämäsi on sellainen että koet siihen vauvan olevan hyvä lisä.
Ajattelisin että toivottavasti tärppää. =)
Ajattelin, että hieno juttu. Vauvat ovat suloisia :)
oikeesti toi "vauvat on suloisia" on aivan kestämätön peruste ryhtyä alkamaan.
Vitsi kun olet tosikko. Okei, ollaan sitten tosikkoja eli ryhdy vain ap yrittämään vauvaa, 40 ei ole ikä eikä mikään jos ihminen on terve ja lisäbonuksena vauvat tosiaan ovat suloisia, on kaiken vaivan arvoista. Oma äitini oli 42 kun synnyin ja aivan ihana äiti onkin. Eikä koskaan ole tuntunut vanhalta kun on nuorekas joka tavalla. Äitiys iäkkäämpänä näyttää tosiaan pitävän nuorena, on varmaan jokin hormonaalinen juttu, luonto pitää huolen että emo jaksaa pitää huolen poikasistaan :)
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 14:59"]
oikeesti toi "vauvat on suloisia" on aivan kestämätön peruste ryhtyä alkamaan.
[/quote]
Miksi moista kysyt? Asutko jossain syrjäkylällä, jossa kaikki pamahtavat paksuiksi viimeistään 20-vuotiaina. PK-seudulla on paljon mammoja, jotka vasta joko aloittavat lapsenteon tuossa iässä tai tekevät kolmannen yli 40-vuotiaina.
Itse sain toisen lapsen 43-vuotiaana.
Olen 40-vuotiaana synnyttäneen esikoinen, en vahinkolapsi. Onneksi synnytti, ihana äiti.