Ikäerosekopään innoittamana kysyn mielipidettänne
aidosta tosielämän tilanteesta eli Viipaleita-blogin pariskunnan tarinasta:
Mitä mieltä TE olette siitä jos 22-vuotias mies menee naimisiin 39-vuotiaan naisen kanssa? Kauanko sellainen liitto voi kestää?
Kommentit (61)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:59"]
Siis kysyttiin avioliitosta, eli vielä on pari vuotta aikaa.
[/quote]
Meinaakko että ne olisi pidempään yhdessä jos olisivat odottaneet useampia vuosia, ennen kuin menivät vihille?
On kaksi asiaa, jotka voivat aiheuttaa tuon liiton jatkumisen;
-Miehen epätoivo; ei saa nuorta
-Kompensoivat tekijät; paljon puhutaan siitä että nainen "osaa nauttia" ja "hyväksyy itsensä" jne. keski-iän lähestyessä. Vanhempi nainen voi olla kiihottavampi, jos aidosti ja uskottavasti palvoo miehen vartaloa ja varsinkin alapäätä mutta tällaiset naiset ovat harvinaisia ja vähän seksuaalisemmat naiset yleensä vaativat mieheltä hyvin paljon.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:03"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:59"]
Siis kysyttiin avioliitosta, eli vielä on pari vuotta aikaa.
[/quote]
Meinaakko että ne olisi pidempään yhdessä jos olisivat odottaneet useampia vuosia, ennen kuin menivät vihille?
[/quote]
Siis laskin, että naisen vanhentumisen alamäki alkaa siinä 49-50-vuotiaana jyrkentyä. Sillä heitin tuon kymmenen vuotta (39 vuotta mainittiin aloituksessa).
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:03"]
On kaksi asiaa, jotka voivat aiheuttaa tuon liiton jatkumisen;
-Miehen epätoivo; ei saa nuorta
-Kompensoivat tekijät; paljon puhutaan siitä että nainen "osaa nauttia" ja "hyväksyy itsensä" jne. keski-iän lähestyessä. Vanhempi nainen voi olla kiihottavampi, jos aidosti ja uskottavasti palvoo miehen vartaloa ja varsinkin alapäätä mutta tällaiset naiset ovat harvinaisia ja vähän seksuaalisemmat naiset yleensä vaativat mieheltä hyvin paljon.
[/quote]
SItä mäkin oon miettinyt, ettei se ainakaan rakkautta voi olla. Kukaan terve mies ei rakastuisi tommoiseen mummoon!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:05"]
Siis laskin, että naisen vanhentumisen alamäki alkaa siinä 49-50-vuotiaana jyrkentyä. Sillä heitin tuon kymmenen vuotta (39 vuotta mainittiin aloituksessa).
[/quote]
Toi ämmä oli tosi pahan näköinen jokinorsu 10 vuotta sitten. Ei se tosin oo mikään kaunotar vieläkään vaikka kai 60 kiloa onkin laihtunut.
39 on nainen parhaassa iässä eikä mikään mummo, kyllä mä hyvin voisin rakastua 22 vuotiaana 39 naiseen. aina kattelin ton ikäsiä naisia nuorena, olisin tehny aloitteen vaan an uskaltanut
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:09"]
39 on nainen parhaassa iässä eikä mikään mummo, kyllä mä hyvin voisin rakastua 22 vuotiaana 39 naiseen. aina kattelin ton ikäsiä naisia nuorena, olisin tehny aloitteen vaan an uskaltanut
[/quote]
Mut siitä on pian 10 vuotta! Kauanko toi voi oikeasti kestää?!
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:08"]
Joillain ihmisisllä on joku aura joka vetää ihmisiä puoleensa. Kuvien perusteella tämä isoäiti ei ole kovin kaunis ihminen mutta silti hän on "saanut" nuoren miehen koukkuunsa ja ja vieläpä naimisiin kanssaan.
On täysin mahdollista et liitto kestää siihen asti kunnes mies joutuu omaishoitajaksi tms.
Jos mun poika seurustelis noin vanhan naisen kans jolla on vieläpä lapsia niin tekisin kaikkeni erottaakseni heidät senkin uhalla et mun ja pojan välit menee. Mä haluan et mun poika saa matkustella, seikkailla ja elää huoletonta elämää yms. ennen kuin sitoutuu loppuelämäkseen.
[/quote]
Eikös se Mummeliisan mies ole matkustellut ja seikkaillut Mummeliisansa kanssa ja kokenut laajemman elämän kirjon kuin olisi ikinä vain ikäisiinsä tyytyneenä saanut kokea?
Ne käy yhdessä matkoilla kotimaassa ja ulkomailla, leffoissa, lastentapahtumissa, hevikonserteissa, oopperassa, vaelluksilla erämaassa, teatterissa, liftausreissulla, laavulla lastenlasten kanssa, sponssien tarjoamissa luksuskonfereisseissa, festareilla yöpyen teltoissa pussikaljoineen jne. Ne jakaa toistensa työt (oikolukee toistensa jutut ja lisää ideoita) ja kirjallisuuden ( Kumpikin saa kerran viikossa päättää kirjan jonka toisen on "pakko" lukea ja sitten ne vaihtaa - väliin tulisestikin - mielipiteitä.)
Ei mulla vain noin laaja kirjo elämässä ole koskaan ollut. Olen mennyt aina ikäni mukaan... eli 99% noista on mennyt ohi sopivien tilaisuuksien puutteen vuoksi.
Mummeliisa ja ukkonsa ei taida välittää ikäjutuista vaan vain nauttii elämästään. Ja nauttivat yhdessä niistä jutuista, joita kummankin ammattielämä arkielämään lisänä tarjoaa.
Jos mun ainoosta tyttärestä tulis joskus Mummeliisa niin olisin Kasvatuksen Maailmanmestari!
(Nyt se on ennakkoluuloinen pissis ekaa vuottaan yliopistossa eli ei kovin hyvin mennyt... eikä todellakaan vois aatella eri-ikäistä kumppania.)
[/quote]
Aika noloa.
Ei kai kukaan muu, kuin blogisti itse voisi kirjoittaa tällaista kommenttia. Sitten vielä loppukaneettina tekeytyy itseään ja kasvatustyötään halveksivaksi äidiksi.
Heh heh, joku kirjoittaa täällä tietävinään erämäävaelluksista ja lftausreissuista, eipä ole ainakaan blogissa niistä koskaan kerrottu, jos nyt ei lasketa erämaamökissä viikonlopun viettämistä. (voihan tosin olla, että sinne ei autolla pääse pihaan, vaan pitää kävellä vähän matkaa)
Ja mitähän ne sponssien tarjoamat luksuskonferenssitkin ovat. Tai ne sponssit.
Joku täällä taas provoaa.
Jos hän pitää kuivasta römpsästä?
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 23:20"]
Mitä Mummeliisa teke työkseen?
Sellaisen huiomion muuten tein, että moni näistä bloggailevista perheistä on Keski-/Pohjois-Pohjanmaalta.
[/quote]
Ainakin kirjoittaa uuteen Reginaan ja kai johonkin miestenleehtiinkin. Opettaa yliopistolla. Kirjoittelee perheensä kulttuuriharrastuksista paikallisiin sanomalehtiin, toimii sijaisvanhempana.
En ole lukenut blogia enkä ota kantaa tuohon iäeroasiaan. Kommentoin vain yleisesti, että minusta ei ole oikein kertoa alaikäisten lasten asioita netissä tuntemattomille, varsinkaan valokuvien ja asuinpaikkatietojen kera. Jos itse haluaa olla esillä ja julkisuuden kertominen tutuille fb-kavereillesen sijaan ei minusta eroa siitä että muuten vain rupattelisi lapsistaan)
Haluan vielä lisätä tuohon että elanto kiinni siitä julkisuudesta. Minusta myös julkisuudessa pitää järjestää asiansa niin, että elatus ei edellytä lasten julkisuutta. Ei se ole liikaa vaadittu. Suurin osa julkisuuden henkilöistä toimii niin. Mahdotonta se lienee ianoastaan kuninkaallisille ja ehkä ihan maailmanluokan julkkiksille.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:44"]
Haluan vielä lisätä tuohon että elanto kiinni siitä julkisuudesta. Minusta myös julkisuudessa pitää järjestää asiansa niin, että elatus ei edellytä lasten julkisuutta. Ei se ole liikaa vaadittu. Suurin osa julkisuuden henkilöistä toimii niin. Mahdotonta se lienee ianoastaan kuninkaallisille ja ehkä ihan maailmanluokan julkkiksille.
[/quote]
Millä lailla julkisuus liittyy Sadun töihin?
Blogilistalla on yli 30 000 suomalaista perhe-elämästä kertovaa blogia kuvineen. Vaikea uskoa, että nämä kauhistelijat eivät ole ennen tätä kertaakana sattuneet yhtään niistä näkemään!
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:51"]
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:44"]
[/quote]
Millä lailla julkisuus liittyy Sadun töihin?
[/quote]
Blogistin nimi on siis ilmeisesti Satu?
Julkisuus liittyy häneen ja muihin samantyyppisiin blogisteihin niin, että hän tekee elämästään ja perheensä elämästä julkista kertomalla siitä julkisella foorumilla kenelle tahansa tuntemattomalle ihmiselle joka sattuu siitä lukemaan. Julkisuushan on yksityisen vastakohta, tässä yksityisestä tulee julkista. Ymmärsin myös, että hän on ollut esillä joissakin tv-ohjelmissa. Olen siis sitä mieltä että tämäntyyppisessäkin julkisessa esiintymisessä on tärkeää varjella lasten yksityisyyttä.
Sinänsä julkisuus ei ilmeisesti liity hänen työhönsä, mutta joku oli silti tuolla sitä mieltä että elatus voi vaatia avoimuutta? (En siis tiedä hänestä mitään kuten sanoin. Kerroin kommentoivani vain yleisellä tasolla sen perusteella mitä täältä luin. Jos lukemani on ollut ihan höpö höpöä nin pahoittelen. Sitten olen ollut herkkäuskoinen hölmö.)
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 17:11"]
Blogilistalla on yli 30 000 suomalaista perhe-elämästä kertovaa blogia kuvineen. Vaikea uskoa, että nämä kauhistelijat eivät ole ennen tätä kertaakana sattuneet yhtään niistä näkemään!
[/quote]
Olen (yllätys yllätys) nähnyt blogeja. Olen kaikien niiden kohdalla samaa mieltä: aikuiset kertokoon omista asioistaan ja pitäkööt lapsensa anonyymeinä. Jos lapsi on aikunen, tai sanotaan nyt ainakin 16, niin hänen oma sostumuksensa tietysti muuttaa asian.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:56"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:55"]
veikkaan 27654 päivää ja rapiat päälle, kui ?
[/quote]
Kiinnostaa vaan, kun en tajua sitä niiden juttua. Erilaisuus kiinnostaa, you know.
[/quote]
aivan, ymmärrän