Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ikäerosekopään innoittamana kysyn mielipidettänne

Vierailija
13.03.2013 |

aidosta tosielämän tilanteesta eli Viipaleita-blogin pariskunnan tarinasta:

Mitä mieltä TE olette siitä jos 22-vuotias mies menee naimisiin 39-vuotiaan naisen kanssa? Kauanko sellainen liitto voi kestää?

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:12"]

Kyllä mua ainakin huvitti, kun löysin blogin. Aikuinen nainen kertoo avoimesti yksityiskohtaisia tietoja itsestään ja suvustaan. Kaikki asuinpaikat, koko nimet jne. esillä. Sori nyt, mutta tulee hieman pöpi vaikutelma.

[/quote]

Mitä merkitystä sillä on jos huvitut, jos blogisti itse saa paljon hyvää palautetta ja iloa sivuistaan? Puhumattakaan meistä vakilukijoista...

Vierailija
22/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:14"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:12"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:02"]

ainakin suuri huomionhakuisuus näyttäis vaivaavan, ja pienoinen arviointikyvyn puute. 

[/quote]

Uskotko juuri tuon blogin saavan erityisen paljon huomiota? Jos uskot, niin miksi?

Millä lailla arviointikyky on puutteellinen?

[/quote]

Kyllä mua ainakin huvitti, kun löysin blogin. Aikuinen nainen kertoo avoimesti yksityiskohtaisia tietoja itsestään ja suvustaan. Kaikki asuinpaikat, koko nimet jne. esillä. Sori nyt, mutta tulee hieman pöpi vaikutelma.

[/quote]

Miten se mielestäsi eroaa musita perheiden kotisvuista ja blogeista?

Siis muuten kuin että sillä on ilmeisen paljon lukijoita?

[/quote]

En ole törmännyt muihin vastaaviin blogeihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:24"]

[/quote]

Jokin yleinen ilmiö oli sinulle uusi asia ja sen perusteella päättelit että se johtuu mielenvikaisuudesta?  Nyt tulee kyllä mieleen miettiä, missä se mielenvika oikein on... Mielestäni ei bloggarissa.

Vierailija
24/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 16:25"]

[/quote]

Jokin yleinen ilmiö oli sinulle uusi asia ja sen perusteella päättelit että se johtuu mielenvikaisuudesta?  Nyt tulee kyllä mieleen miettiä, missä se mielenvika oikein on... Mielestäni ei bloggarissa.

[/quote]

Ai on yleinen ilmiö levitellä blogeissa lähisuvun koko nimiä, syntymäaikoja ja kuvia ja kotiosoitetta?

Vierailija
25/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillain ihmisisllä on joku aura joka vetää ihmisiä puoleensa. Kuvien perusteella tämä isoäiti  ei ole kovin kaunis ihminen mutta silti hän on "saanut" nuoren miehen koukkuunsa ja ja vieläpä naimisiin kanssaan. 

On täysin mahdollista et liitto kestää siihen asti kunnes mies joutuu omaishoitajaksi tms.

Jos mun poika seurustelis noin vanhan naisen kans jolla on vieläpä lapsia niin tekisin kaikkeni erottaakseni heidät senkin uhalla et mun ja pojan välit menee. Mä haluan et mun poika saa matkustella, seikkailla ja elää huoletonta elämää yms. ennen kuin sitoutuu loppuelämäkseen.

Vierailija
26/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:08"]

Joillain ihmisisllä on joku aura joka vetää ihmisiä puoleensa. Kuvien perusteella tämä isoäiti  ei ole kovin kaunis ihminen mutta silti hän on "saanut" nuoren miehen koukkuunsa ja ja vieläpä naimisiin kanssaan. 

On täysin mahdollista et liitto kestää siihen asti kunnes mies joutuu omaishoitajaksi tms.

Jos mun poika seurustelis noin vanhan naisen kans jolla on vieläpä lapsia niin tekisin kaikkeni erottaakseni heidät senkin uhalla et mun ja pojan välit menee. Mä haluan et mun poika saa matkustella, seikkailla ja elää huoletonta elämää yms. ennen kuin sitoutuu loppuelämäkseen.

[/quote]

Eikös se Mummeliisan mies ole matkustellut ja seikkaillut Mummeliisansa kanssa ja kokenut laajemman elämän kirjon kuin olisi ikinä vain ikäisiinsä tyytyneenä saanut kokea?

Ne käy yhdessä matkoilla kotimaassa ja ulkomailla, leffoissa, lastentapahtumissa, hevikonserteissa, oopperassa, vaelluksilla erämaassa, teatterissa, liftausreissulla, laavulla lastenlasten kanssa, sponssien tarjoamissa luksuskonfereisseissa, festareilla yöpyen teltoissa  pussikaljoineen jne. Ne jakaa toistensa työt (oikolukee toistensa jutut ja lisää ideoita)  ja kirjallisuuden ( Kumpikin saa kerran viikossa päättää kirjan jonka toisen on "pakko" lukea ja sitten ne vaihtaa - väliin tulisestikin - mielipiteitä.)

Ei mulla vain noin laaja kirjo elämässä ole koskaan ollut. Olen mennyt aina ikäni mukaan... eli 99% noista on mennyt ohi sopivien tilaisuuksien puutteen vuoksi.

Mummeliisa ja ukkonsa ei taida välittää ikäjutuista vaan vain nauttii elämästään. Ja nauttivat yhdessä niistä jutuista, joita kummankin ammattielämä arkielämään lisänä tarjoaa.

Jos mun ainoosta tyttärestä tulis joskus Mummeliisa niin olisin Kasvatuksen Maailmanmestari!

(Nyt se on ennakkoluuloinen pissis ekaa vuottaan yliopistossa eli ei kovin hyvin mennyt... eikä todellakaan vois aatella eri-ikäistä kumppania.)

Vierailija
27/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

Ai on yleinen ilmiö levitellä blogeissa lähisuvun koko nimiä, syntymäaikoja ja kuvia ja kotiosoitetta?

[/quote]

Kotisivut toimii noin. Etenkin freelancereilla. 

Uusi juttu sulle?

Vierailija
28/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niille, jotka uskaltaa ELÄÄ, elämä antaa enemmän.

Me muut jarrutellaan ja vaadutaan turvallisuutta ja sitä ettei satu.

(Sattuu meihinkin väliin silti - eikä saada kompensaatioksi poteroihimme Elämää)

Vierailija
29/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 21:00"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Jos elanto on kiinni avoimuudesta, niin miksi ei?

Etenkin jos siihen on kaikkien lupa niin kuin viipaleissa-blogissa on.

Miksi hyvän esseistin pitäisi salailla sitä, kuka on?

Oikeasta elämästään vaikenevan valehtelijan tietenkin pitäisi keskittyä valehteluun, mutta miten sellainen joka kirjoittaa vain totta ja tajuaa sen tunnistettavaksi?

Vierailija
30/61 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä Mummeliisa teke työkseen?

Sellaisen huiomion muuten tein, että moni näistä bloggailevista perheistä on Keski-/Pohjois-Pohjanmaalta.

Vierailija
31/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arviolta noin 60 vuotta.

Vierailija
32/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että kahden aikuisen ihmisen avioliitto on heidän asiansa, eikä muilla ole siihen sanottavaa. Liiton kesto taas ei ole riippuvainen osapuolten iästä tai ikäerosta, vaan siihen vaikuttaa moni muukin asia.

Vierailija
33/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen tää Mummeliisa on nyt? Kuinka vanhoja sen omat lapset on?

Vierailija
34/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kymmenisen vuotta. Nainen kuitenkin vanhenee niin eri tavalla kuin mies. Onnea kuitenkin heille, ei kuulu mulle liittonsa.

Vierailija
35/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:49"]

Minkä ikäinen tää Mummeliisa on nyt? Kuinka vanhoja sen omat lapset on?

[/quote]

47. Ja lapset ovat kai (voi heittää vuodella tai parilla niiden ikä, kun en kaikkia muista) 29, 27, 25, 23, 19,  17, 15, 7 ja 6.

Vierailija
36/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:53"]

Kymmenisen vuotta. Nainen kuitenkin vanhenee niin eri tavalla kuin mies. Onnea kuitenkin heille, ei kuulu mulle liittonsa.

[/quote]

Sitten ne varmaan eroaa aika pian, kun viikonlopulla aikovat juhlia sitä kun ovat olleen 10 vuotta virallisesti yhdessä.

Vierailija
37/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

veikkaan 27654 päivää ja rapiat päälle, kui ?

Vierailija
38/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:55"]

veikkaan 27654 päivää ja rapiat päälle, kui ?

[/quote]

Kiinnostaa vaan, kun en tajua sitä niiden juttua. Erilaisuus kiinnostaa, you know.

Vierailija
40/61 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:54"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:53"]

[/quote]

Sitten ne varmaan eroaa aika pian, kun viikonlopulla aikovat juhlia sitä kun ovat olleen 10 vuotta virallisesti yhdessä.

[/quote]

Siis kysyttiin avioliitosta, eli vielä on pari vuotta aikaa.