Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

mihin sosiaaliluokkaan katsot kuuluvasi

Vierailija
13.03.2013 |

ja millä perusteella

- alaluokka

- alempi keskiluokka

- työväen luokka

- keskiluokka

-ylempi keskiluokka

-porvaristo

-yläluokka

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:10"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 22:58"]

jos näkisit mut kadulla pitäisit mua alemman keskiluokan edustajana, elän kuitenkin erilailla, en ole duunissa, kierrän maailmaa luxus matkoilla 4kk/ vuosi, asun useissa eri taloissa eripuolilla eurooppaa jne. en tosin koskaan kerro kenellekkään elämäntyylistäni, tietty lähisukulaist tietävät ja osa elää samalla lailla kun minä. olen mielestäni vaatimaton ja tavallinen, enkä sinänsä ollenkaan luokittele ihmisiä. tykkään aidoista ihmisistä.

[/quote]

Et kuitenkaan ole käynyt kunnialla valtion peruskouluakaan loppuun (puhumattakaan muusta sivistyksestä), sillä oikeinkirjoituksesi on apukoulun tasoa. Moukka , joka lotannut rahaa ja luulee sillä nousseensa luokastaan ylemmäksi?

[/quote]

kiitos, olenkin tottunut että sihteeri oikolukee ja kirjoittaa puhtaaksi kirjalliset aivopieruni.

oletko sihteeriopistosta ?

Vierailija
22/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:18"]

kiitos, olenkin tottunut että sihteeri oikolukee ja kirjoittaa puhtaaksi kirjalliset aivopieruni.

[/quote]

EI sinulla ole sihteeriä enkä minä ole sihteeri. Sosiaaliluokkasikin arvioit väärin ; semisyrjäytynyt oppimisvaikeuksien sekä mielenterveyden häiriöiden tai päihderiippuvuuden vuoksi?

Hauska unelma sinulla kuitenkin on.

Pidä siitä kiinni. Mielikuvitus on rikkaus!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylempi keskiluokka. Olen viittä vaille valmis OTM, kummankin vanhempani puolelta akateemisesti koulutettu neljännessä polvessa. Tulen vanhasta rahasta,perittyä varallisuutta melko paljo, mm. asunto-osake. Omaan myös porvaristolle tyypilliset arvot, äidin maidosta tulleet.. 

Vierailija
24/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:21"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:18"]

[/quote]

EI sinulla ole sihteeriä enkä minä ole sihteeri. Sosiaaliluokkasikin arvioit väärin ; semisyrjäytynyt oppimisvaikeuksien sekä mielenterveyden häiriöiden tai päihderiippuvuuden vuoksi?

Hauska unelma sinulla kuitenkin on.

Pidä siitä kiinni. Mielikuvitus on rikkaus!

[/quote]

taidat nyt olla jotenkin pois tolaltasi. en minä mitenkään sinua arvostele, kaikki on ihan loistavasti, mä olen huvitellut nyt 30 vuotta, tää näppis tuntuu melko vaikeakäyttöiseltä, olispa edes mekaaninen, muutenkin nämä koneet on raivostuttavia, siis inhoan tietokoneita. juu olaanko ihan kavereita nyt sitten ? musta sä vaikutat reippaalta ja tomeralta tytöltä, ihan hyvällä sanon tämän.

Vierailija
25/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:29"]

Ylempi keskiluokka. Olen viittä vaille valmis OTM, kummankin vanhempani puolelta akateemisesti koulutettu neljännessä polvessa. Tulen vanhasta rahasta,perittyä varallisuutta melko paljo, mm. asunto-osake. Omaan myös porvaristolle tyypilliset arvot, äidin maidosta tulleet.. 

[/quote]

Ja oikeustiteellisessä ei vaadita peruskielioppisääntöjen (kuten yhdyssanasääntöjen) oppimista?

"Akateemisia" apukolulaisia jo neljännessä polvessa? 

LOL

Vierailija
26/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se yksi ja sama tyyppi, joka fantasioi elämästä, jossa olisi käynyt edes peruskoulun kunnialla loppuun ja

- eläisi erilailla. :D

- kävisi luxus matkoilla eri puolilla eurooppaa?  :D

- saisi arvonsa äidin maidosta? :D

Vierailija
27/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kuulun paarialuokkaan.

Olen ylipainoinen ja hoidan lapset kotona.

Vierailija
28/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan kun mä, mutta itse en vaan ole mitään.

t.aiemmin alaluokkaan kuuluvaksi itsensä kuvaillut

Vierailija
29/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:38"]

Onko se yksi ja sama tyyppi, joka fantasioi elämästä, jossa olisi käynyt edes peruskoulun kunnialla loppuun ja

- eläisi erilailla. :D

- kävisi luxus matkoilla eri puolilla eurooppaa?  :D

- saisi arvonsa äidin maidosta? :D

[/quote]

mä ihailen sun tomeruutta, mua ei ole kukaan jahdannu tällälailla koskaan, olen suorataan imarreltu, meille vois syntyä viha-rakkaus-suhde

Vierailija
30/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 23:32"]

[/quote]

Ja oikeustiteellisessä ei vaadita peruskielioppisääntöjen (kuten yhdyssanasääntöjen) oppimista?

"Akateemisia" apukolulaisia jo neljännessä polvessa? 

LOL

[/quote]  Anteeksi, tarkoitin tietysti äidinmaitoa. Tällä kovin tasokkaalla palstalla pitäisi tietenkin kiinnittää haukan lailla huomiota kielioppiin. Varsinkin yhdyssanoihin; eihän tekstiäni voi muuten ymmärtää. Onneksi olen kuitenkin karmaisevasta kieliopistani huolimatta päässyt ylioppilaaksi. Ja onneksi kirjoitan anonyymisti, eikä esimieheni näin saa tietää surullisen heikosta kirjoitustaidostani. Potkuthan tästä vähintään seuraisi! Ehkä se valmistuminen jääkin haaveeksi, sillä yhdyssanavirheeni ovat niin räikeitä. Tervetuloa työväenluokkainen elämä! 

t.24

Vierailija
31/33 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

onks mun pulu vielä täällä, olisin vaan sanonu hyvää yötä ;)

Vierailija
32/33 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosi on muistaakseni 2013, mutta ihmiset edelleen luokittelevat itseään ja muita kuin Marxin opetuslapset ikään. Ylempi ja alempi ja keskeisempi keskiluokka voivat toki jatkaa elämäänsä Tilastokeskuksen papereissa, mutta ei teidän tarvitse jatkuvasti etsiä niistä kategorioista lapsellista omanarvontunnon pönkitystä tai huonommuuden surkuttelun välinettä.

Mitä jos alkaisitte elämään ja kohtaamaan toiset ihmiset ihan itsenänne, ettekä jonkun ryhmän edustajana?

Vierailija
33/33 |
14.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 00:18"]

Vuosi on muistaakseni 2013, mutta ihmiset edelleen luokittelevat itseään ja muita kuin Marxin opetuslapset ikään. Ylempi ja alempi ja keskeisempi keskiluokka voivat toki jatkaa elämäänsä Tilastokeskuksen papereissa, mutta ei teidän tarvitse jatkuvasti etsiä niistä kategorioista lapsellista omanarvontunnon pönkitystä tai huonommuuden surkuttelun välinettä.

Mitä jos alkaisitte elämään ja kohtaamaan toiset ihmiset ihan itsenänne, ettekä jonkun ryhmän edustajana?

[/quote]

eiks tää oo aika harmitonta, tuskin kukaan mitään luokittelee oikeesti, ihmisiä tässä vaan ollaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme