Kertokaa sh:t ja lh:t mikä siinä hoitotyössä niin mättää, kun teidän palkkakin on keskiarvoa parempi???
Aina hoitotyötä tekevät valittavat työstään mutta palkka on kuin keisarilla!!
Kommentit (271)
Olen entiseltä ammatiltani lähihoitaja, bruttopalkkani oli silloin noin 2200e. (Sisältää lisät) Kyllästyin siihen kaikkeen, mitä aikaisemmin jo lueteltu. Kävin 2vuoden ammattikoulutuksen eri alalle. Nyt olen siistissä ja helpossa sisätyössä joustavasti 8-16, viikonloput aina vapaa. Palkkani on SAMA ja tulee nousemaan työkokemusvuosien kasvaessa. Näen kyllä yhä edelleen painajaisia hoitotyöstä.
Vierailija kirjoitti:
Olen entiseltä ammatiltani lähihoitaja, bruttopalkkani oli silloin noin 2200e. (Sisältää lisät) Kyllästyin siihen kaikkeen, mitä aikaisemmin jo lueteltu. Kävin 2vuoden ammattikoulutuksen eri alalle. Nyt olen siistissä ja helpossa sisätyössä joustavasti 8-16, viikonloput aina vapaa. Palkkani on SAMA ja tulee nousemaan työkokemusvuosien kasvaessa. Näen kyllä yhä edelleen painajaisia hoitotyöstä.
Pakko kysyä. Ohjailtiinko sinutkin lähihoitaja koulutukseen kun ei oikein muuta löytynyt?
Meilläpäin tuo tuntuu olevan se viimeinen sijoituskohde. Mikä on tavallaan ymmärrettävää. Varma työpaikka jne. Ainut vaan että ei siitä mitn tule jos ei ole jonkinlaista kutsumusta.
Prosessiinvaan kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaahahh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse prosessi alalla. Tienaan vuodessa 60-90t€. Työhön nähden ihan naurettava summa.
Henkilökunta edut on todella hyvät. Treenaus ja kulttuuriseteliä saa vähän väliä. Bonukset on vuositasolla 5000-10000€.Mutta erona sh/lh. Me myymme tuotteita ja teemme niistä rahaa yritykselle ja valtiolle.
Ilman meitä " suuryrityksiä" eläisimme kuin afrikassa.
Palkkoja säätelee markkinatalous. Ei yksinkertaisesti suomella ole varaa maksaa ihmisille jotka eivät tuota. Valtavia palkkoja.Nimenomaan. Terveydenhuolto ei tuota yhtään mitään. Parempi luopua koko terveydenhuollosta. Katsotaan sitten miten hyvin alkaa koko maalla menemään kun ei tarvitse turhaa käyttää rahaa tuottamattomaan terveydenhuoltoon.
Ihan oikeasti, jaksaa aina hämmentää nämä jotka jauhavat tätä tuottamattomuus-shaibaa. Mietipä uudestaan.
Tiedätkö se varmaan olisi parempi..
Yritykset järjestäisivät itse hoidot kuten monissa paikoissa tähänki asti.
Esim mulla on mehiläinen omana hoitopaikkana. Jos mulla nyt vaikka tänään hajoaa polven ristisiteet. Olen ylihuomenna heräämössä. Työkykyinen muutamassa viikossa. Vs julkinen puoli jossa olen hoitojonossa 6kk ja sen jälkeen joku harjoitteilija pilaa polveni 30% todennäköisyydellä.Yksityiset firmat keskittyvät tehokkuuteen vs julkinen puoli joss pääsääntöisesti ketään ei kiinnosta kun rahaa saa taikaseinästä.
Entä kun lapsesi sairastuu syöpään? Eläkkeellä oleva äitisi kaatuu ja murtaa lonkkansa? Työtön siskosi joutuu auto-onnettomuuteen? Sinäkö maksat hoidot vai maksaako työnantajasi tosiaan nekin? Vai jätetäänkö hoitamatta koska eivät kuitenkaan tuota mitään? Kuinka kauan oma mielenterveytesi pysyy kunnossa ja sinä pysyt tuottavana kun katselet tuottamattomien läheistesi kärsimistä ja kuolemaa?
Jenkkien tyyliin vakuutukset. Ja niille kellä ei näitä ole joku b luokan sairaala tai omakustanne.
Tuolle alalle pitäisi oikeasti saada hitokseen tulospalkkaus meininkiä.. Josko nuo leikkaus ym jonot alkaisivat helpottaa.
Herranjumala taas. Siellä lausuu suuria joku juuri ja juuri ymmärrettävää äidinkieltä kirjoittava, jolta jäivät peruskoulun yhteiskuntaopin tunnit väliin.
Terve menoa kokeilemaan prosessipuolen duunarihommia vaikka sinne Jenkkeihin.
Vihje: firma ei maksaisi edes sun ristisiteiden operoimista.Ohis
Hahaaha.. Taattua laatua. Argumentit loppuu niin aletaan mussutamaan kirjoitusvirheistä.
Eiks yhtään vituta mä tienaan 2-3* enemmän kuin sä ja osaan hädin tuskin kirjoittaa.Ps. Firma maksoi mun ristisiteet ja kierukan kaupanpäälle :)
Et tainnut ymmärtää? Eli puutteita on myös lukutaidossa. Firma maksoi Suomessa, joo. Kysyinkö sitä?
En mä ole ole hoitoalalla vaan kiinteistösijoitusyhtiössä töissä, KTM. Et tienaa enemmän kuin minä.Tiedätkö mitä ”ohis” tarkoittaa?
No vituttaako yhtään että mä olen päässyt sun ansioille ja ostanut ensimmäisen sijoituskämpän ennkuin sä pääsit lukiosta?
Nyt noita on 11 velatonta. Ja tämä peruskoululla + 13kk kurssilla.Ohis tarkoittaa varmaan jtn ktm käyttämää sanontaa isoista opintolainoista.
Juu, juu. :) Totta kai sulla on toistakymmentä sijoitusasuntoa ja istut silti tehtaalla valvomossa.
Muun muassa. Uskon, että tuota jolle kirjoitit, ei vituta, luultavasti älykäs ihminen haastavalla ja mielenkiintoisella uralla.
Suuri osa yliopistolaisista muuten sijoittaa opintolainansa. Tiedätkö miksi?
Toinen ohisSorry en ole ohjaamossa. Ja kyllä pidän työnkuvaani ihan mielenkiintoisena.
Voin katsella leffoja, lukea kirjoja. Voin myäs kuittailla vauva palstalla itseään täynnä olevalle työttömälle ktm.lle jos mieli tekee.Odotettu korkotuotto on isompi kuin lainan kulut.
Halpaa rahaa siis.
Ihan näin sivusta vinkkaan, et sä kyllä taisit olla ainoa itseään täynnä oleva.
Etkä voi kuittailla ihmiselle, joka käväisi paikalla ja servasi sut sekunneissa.
Kehoitus tutustua yhteiskunnan toimintaan oli kyllä ihan hyvä, sille peukut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hahaahahh kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse prosessi alalla. Tienaan vuodessa 60-90t€. Työhön nähden ihan naurettava summa.
Henkilökunta edut on todella hyvät. Treenaus ja kulttuuriseteliä saa vähän väliä. Bonukset on vuositasolla 5000-10000€.Mutta erona sh/lh. Me myymme tuotteita ja teemme niistä rahaa yritykselle ja valtiolle.
Ilman meitä " suuryrityksiä" eläisimme kuin afrikassa.
Palkkoja säätelee markkinatalous. Ei yksinkertaisesti suomella ole varaa maksaa ihmisille jotka eivät tuota. Valtavia palkkoja.Nimenomaan. Terveydenhuolto ei tuota yhtään mitään. Parempi luopua koko terveydenhuollosta. Katsotaan sitten miten hyvin alkaa koko maalla menemään kun ei tarvitse turhaa käyttää rahaa tuottamattomaan terveydenhuoltoon.
Ihan oikeasti, jaksaa aina hämmentää nämä jotka jauhavat tätä tuottamattomuus-shaibaa. Mietipä uudestaan.
Tiedätkö se varmaan olisi parempi..
Yritykset järjestäisivät itse hoidot kuten monissa paikoissa tähänki asti.
Esim mulla on mehiläinen omana hoitopaikkana. Jos mulla nyt vaikka tänään hajoaa polven ristisiteet. Olen ylihuomenna heräämössä. Työkykyinen muutamassa viikossa. Vs julkinen puoli jossa olen hoitojonossa 6kk ja sen jälkeen joku harjoitteilija pilaa polveni 30% todennäköisyydellä.Yksityiset firmat keskittyvät tehokkuuteen vs julkinen puoli joss pääsääntöisesti ketään ei kiinnosta kun rahaa saa taikaseinästä.
Entä kun lapsesi sairastuu syöpään? Eläkkeellä oleva äitisi kaatuu ja murtaa lonkkansa? Työtön siskosi joutuu auto-onnettomuuteen? Sinäkö maksat hoidot vai maksaako työnantajasi tosiaan nekin? Vai jätetäänkö hoitamatta koska eivät kuitenkaan tuota mitään? Kuinka kauan oma mielenterveytesi pysyy kunnossa ja sinä pysyt tuottavana kun katselet tuottamattomien läheistesi kärsimistä ja kuolemaa?
Jenkkien tyyliin vakuutukset. Ja niille kellä ei näitä ole joku b luokan sairaala tai omakustanne.
Tuolle alalle pitäisi oikeasti saada hitokseen tulospalkkaus meininkiä.. Josko nuo leikkaus ym jonot alkaisivat helpottaa.
Herranjumala taas. Siellä lausuu suuria joku juuri ja juuri ymmärrettävää äidinkieltä kirjoittava, jolta jäivät peruskoulun yhteiskuntaopin tunnit väliin.
Terve menoa kokeilemaan prosessipuolen duunarihommia vaikka sinne Jenkkeihin.
Vihje: firma ei maksaisi edes sun ristisiteiden operoimista.Ohis
Hahaaha.. Taattua laatua. Argumentit loppuu niin aletaan mussutamaan kirjoitusvirheistä.
Eiks yhtään vituta mä tienaan 2-3* enemmän kuin sä ja osaan hädin tuskin kirjoittaa.Ps. Firma maksoi mun ristisiteet ja kierukan kaupanpäälle :)
Et tainnut ymmärtää? Eli puutteita on myös lukutaidossa. Firma maksoi Suomessa, joo. Kysyinkö sitä?
En mä ole ole hoitoalalla vaan kiinteistösijoitusyhtiössä töissä, KTM. Et tienaa enemmän kuin minä.Tiedätkö mitä ”ohis” tarkoittaa?
No vituttaako yhtään että mä olen päässyt sun ansioille ja ostanut ensimmäisen sijoituskämpän ennkuin sä pääsit lukiosta?
Nyt noita on 11 velatonta. Ja tämä peruskoululla + 13kk kurssilla.Ohis tarkoittaa varmaan jtn ktm käyttämää sanontaa isoista opintolainoista.
Juu, juu. :) Totta kai sulla on toistakymmentä sijoitusasuntoa ja istut silti tehtaalla valvomossa.
Muun muassa. Uskon, että tuota jolle kirjoitit, ei vituta, luultavasti älykäs ihminen haastavalla ja mielenkiintoisella uralla.
Suuri osa yliopistolaisista muuten sijoittaa opintolainansa. Tiedätkö miksi?
Toinen ohisSorry en ole ohjaamossa. Ja kyllä pidän työnkuvaani ihan mielenkiintoisena.
Voin katsella leffoja, lukea kirjoja. Voin myäs kuittailla vauva palstalla itseään täynnä olevalle työttömälle ktm.lle jos mieli tekee.Odotettu korkotuotto on isompi kuin lainan kulut.
Halpaa rahaa siis.Ihan näin sivusta vinkkaan, et sä kyllä taisit olla ainoa itseään täynnä oleva.
Etkä voi kuittailla ihmiselle, joka käväisi paikalla ja servasi sut sekunneissa.
Kehoitus tutustua yhteiskunnan toimintaan oli kyllä ihan hyvä, sille peukut.
Yhteiskunnan toiminta muokkautuu pakon mukaan. Joku vihjasi että lakkautetaan kaikki "vitsillä".
Kuinka monta sekuntia oletat kuluvan ennekuin suuryritykset ym järjestäisi työntekijöille sairaanhoidon?
Venezuela on aika hyvä esimerkki. Työttömiä ja köyhiä hoidetaan. Betoniporsaan päällä teltassa. Öljytyöläisiä ym taas yksityisklinikoiden nahkasohvilla.
Lhoooot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko kysyä. Ohjailtiinko sinutkin lähihoitaja koulutukseen kun ei oikein muuta löytynyt?
Meilläpäin tuo tuntuu olevan se viimeinen sijoituskohde. Mikä on tavallaan ymmärrettävää. Varma työpaikka jne. Ainut vaan että ei siitä mitn tule jos ei ole jonkinlaista kutsumusta.
Lukion jälkeen en päässyt hakemiini opiskelupaikkoihin ja lähihoitajaa ehdotettiin. Minun otettiin sinne sisään pienellä haastattelulla. Menin kun tosiaan muutakaan ei silloin ollut ja kyllähän lähihoitajana töitä sai heti jo vähäänkään opiskeltuaan. Minkäänlaista kutsumusta ei ikinä ollut, piti vain tehdä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Lhoooot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lukion jälkeen en päässyt hakemiini opiskelupaikkoihin ja lähihoitajaa ehdotettiin. Minun otettiin sinne sisään pienellä haastattelulla. Menin kun tosiaan muutakaan ei silloin ollut ja kyllähän lähihoitajana töitä sai heti jo vähäänkään opiskeltuaan. Minkäänlaista kutsumusta ei ikinä ollut, piti vain tehdä jotain.
Tämä on mun mielestä kyllä erikoista. Olen saman tarinan kuullut ainakin kymmenesti.
Lopputulos on aina sama. Pari vuotta duunia ja heippa.
Vierailija kirjoitti:
Mikä siis tekee sairaanhoitajan työstä niin paljon raskaampaa/parempaa, että hän ansaitsee saada huomattavasti parempaa palkkaa kuin muut raskaissa ja fyysisissä+myös vastuullisissa töissä ahertavat duunarit?
Vi##umaiset omaiset ja hoidettavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lhoooot kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on mun mielestä kyllä erikoista. Olen saman tarinan kuullut ainakin kymmenesti.
Lopputulos on aina sama. Pari vuotta duunia ja heippa.
Lukion jälkeen oli niin kova pelko, että jää tyhjän päälle, niin tuli tehtyä hätäisiä ratkaisuja. Parempi ratkaisu olisi tietysti ollut viettää vaikka välivuosi, miettiä mitä haluaa ja panostaa pääsykokeisiin. Kyllähän hoitotyö sinänsä opetti paljon elämästä, mutta ehkä turhan kovalla hinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi lehdenjakajat ja kioskityöläiset tekevät yövuoroa muutaman kymmenen sentin lisällä. Siihen nähden hoitajat varmasti saavat ihan hyvän korvauksen yötyöstä. Kuka opiskelisi amista pidemmälle, jos pelkkää vuorotyötä tekemällä saisi 4000 euron palkan? Ennemmin ainakin itse tekisin puolta työaikaa, jos vapaa-aikaa olisin vailla.
Tämä voi tulla yllätyksenä mutta joitain ihmisiä kiinnostavat tietyn alan työt niin paljon että heille töissä käytettävä aika on muutakin kuin tulonlähde. Sori nyt jos meni vinoilun puolelle mutta kaikilta ei todellakaan onnistu se että ollaan keskimäärin 8h/päivässä aivot narikassa ja omantuntuista elämää on vain vapaa-aikana.
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä opiskelemaan hoitajaksi, kun jokainen nyt tietää, että sillä alalla ei edetä, palkka on huono työn vaativuuteen nähden, ei ole mitään työsuhde-etuja tms.!? Miksei lähtenyt opiskelemaan AMK-vaihtoehdoista vaikka insinööriksi? Tai lähihoitajan sijasta sähköasentajaksi!? Hoitajien palkat eivät todellakaan tule nousemaan, millä rahalla? Onko peruskoulussa vielä sellainen käytäntö, että koska olet tyttö, niin sinusta tulee lähihoitsu tai parturikampaaja ja koska olet poika, niin sinusta tulee sähköasentaja tai putkimies? Ja jälkimmäiset tienaa enemmän kyllä.
Vaikutat itse olevan sitä mieltä että ihmiset voidaan kategorisesti ohjata tiettyyn ammattiin ominaisuuksista, kyvyistä tai mielenkiinnon kohteista riippumatta. Ehkä siksi sinulle voi olla vaikeaa ymmärtää että ihmiset tekevät elämässään valintoja mm. näiden tekijöiden pohjalta. T. Insinööriopinnot aikanaan aloittanut ja ko. oppilaitoksen/ihmisryhmän itselleen vääräksi havainnut.
En jaksanut lukea kuin ensimäisen sivun.
Mutta itse olen kyllästynyt ja väsynyt hoitajan työhön. Ei onneksi ole montaa vuotta eläkkeeseen. Ennen kaikkea olen väsynyt siihen, kuinka lähihoitajakoulutus romutti perushoidon tason. Kun työkavereiksi tulee jos jonkinsortin tossun kuluttajaa, jotka ei koulun lävitsekäyneinä ole edes tietoa perusasioista. Toki tulee edelleen niitä fiksujakin hoitajia, jotka ovat halunneet hoitajiksi ja ottaneet työharjoittelusta kaiken irti, että osaavat hommat. Mutta koulutus on niin huono, ettei siellä opi mitään. Jos valitsee harjoittelupaikat niin, ettei tarvitse tehdä mitään, tulee vastavalmistuneena töihin niin, että ei osaa vaippaa vaihtaa tai verensokeria mitata, mutta itsetunto on kyllä korkealla ja ollaan muka melkein lääkäreitä.
Onneksi tätä ei tarvitse enää montaa vuotta katsoa. Vuorotyöstä olen itse aina tykännyt ja en ole työstä valittanut. Aina olen työni jaksanut tehdä. Palkallakin on tullut toimeen.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi käteen 1950,-
T. Keisari LH 3-vuorotyö
Mitäs jos kertoisin että kun muut puhuivat palkasta niin se on ennen veroja....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi lähteä opiskelemaan hoitajaksi, kun jokainen nyt tietää, että sillä alalla ei edetä, palkka on huono työn vaativuuteen nähden, ei ole mitään työsuhde-etuja tms.!? Miksei lähtenyt opiskelemaan AMK-vaihtoehdoista vaikka insinööriksi? Tai lähihoitajan sijasta sähköasentajaksi!? Hoitajien palkat eivät todellakaan tule nousemaan, millä rahalla? Onko peruskoulussa vielä sellainen käytäntö, että koska olet tyttö, niin sinusta tulee lähihoitsu tai parturikampaaja ja koska olet poika, niin sinusta tulee sähköasentaja tai putkimies? Ja jälkimmäiset tienaa enemmän kyllä.
Vaikutat itse olevan sitä mieltä että ihmiset voidaan kategorisesti ohjata tiettyyn ammattiin ominaisuuksista, kyvyistä tai mielenkiinnon kohteista riippumatta. Ehkä siksi sinulle voi olla vaikeaa ymmärtää että ihmiset tekevät elämässään valintoja mm. näiden tekijöiden pohjalta. T. Insinööriopinnot aikanaan aloittanut ja ko. oppilaitoksen/ihmisryhmän itselleen vääräksi havainnut.
Mutta mikä saa sinne hoitoalalle hakeutumaan ja lopulta katkeroidutaan ja valitetaan ja vedetään aina tuo insinöörikortti tai sitten juuri joku sähköasentaja vs. lähihoitaja? Ollaan kateellisia muille, kun omat kyvyt ei riitä muuta, kuin sinne hoitoalalle ja näin ollen jäädään sinne palkkakuoppaan itkemään, kun on surkeat lisät, ei mitään työsuhde-etuja, raskasta työtä jne. Siksi minua ärsyttää tämä hoitajien ainainen kitinä! Kyllä sen nyt jokainen tietää, ettei se työ todellakaan ole helppoa ja siitä maksetaan aivan liian vähän, mutta kun mikään ei tule muuttumaan ikinä!
Lisään vielä, että sinne hoitoalallekin hakeutuu ihmisiä, jotka eivät todellakaan sinne kuuluisi!
Koska kaikki alalla työskentelevät kovasti rummuttavat jatkuvasti työn vaativuudesta ja rankkuudesta niin jos rehellisesti mietitään niin eipä tuo kompetenssipuolen vaatimus hoitoalalla ole kovin suuri. Tämän johdosta alalle hakeutumista perustellaan aina "kutsumuksena", mutta se on myös selitys matalalle palkkaukselle. Bulkkityö, johon lähtökohtaisesti pystyy suurin osa tarvittaessa ja joka ei vaadi suurta erityiskykyä/luovuutta tai muutakaan taitoa jolla muissa töissä spesifioidutaan siihen kovaan palkkatasoon ei vain yksinkertaisesti ole yhtä kilpailtua.
Niin...itse lh päivätyössä ja palkka 2100 brutto. Miehelläni ns. samanarvoinen koulutus ja palkka 3000e. Eihän tuo reilua ole, että ihmisen hoitamisesta maksetaan tonni vähemmän kuin putkien tai vaikkapa autojen "hoidosta". Opiskelen amk:ssa sosionomiksi ja valitettavasti tiedän, että silläkään koulutuksella en tule pääsemään lähellekään mieheni palkkaa. Että kyllä se on ikuisuusongelma ja juontaa sieltä, että miesten alan palkat nyt vaan on olleet aina paremmat. Kyllä vituttaa lukea kaikenmaailman idioottien kirjoituksia, kun ei ymmärretä sitä suurta vastuuta ihmisen voinnista, mikä hoitoalalla pitäisi huomioida palkassa.
Vierailija kirjoitti:
En jaksanut lukea kuin ensimäisen sivun.
. Ennen kaikkea olen väsynyt siihen, kuinka lähihoitajakoulutus romutti perushoidon tason. Kun työkavereiksi tulee jos jonkinsortin tossun kuluttajaa, toimeen.
Top 2 lh opiskelijat.
1. Ex luokkakaverini. Ei läpäissyt amiatason koulutuksessa oikeastaan mitään. Keskittymishäiriö, entinen narkomaani ja erittäin epäluotettava henkilö.
Niin vaan työnneettiin lh kouluun. Valmistunee 2019.
2. Entinen firman työntekijä. Sai lopputilin viinan ja varastelun takia.. Todella kuutamolla oleva ihminen. Valmistui 2017.
Ymmärrän aika hyvin kantasi jos näihin peilataan. Molemmat oli kanssa suunnilleen puoliväkisin työttömyysputkesta dumpattu lh opintoihin.
Ihan oikeasti minä en ole ikinä tavannut hoitajaa, joka olisi työhönsä täysin tyytyväinen. Palkka on huono, työvuorot on p*rseestä, pomot ei välitä, ylitöitä pitää tehdä ja pitää joustaa ja pitää revetä sinne ja tänne... Marttyyrimeininkiä ihan jo sieltä liitoista alkaen...
Vierailija kirjoitti:
Niin...itse lh päivätyössä ja palkka 2100 brutto. Miehelläni ns. samanarvoinen koulutus ja palkka 3000e. Eihän tuo reilua ole, että ihmisen hoitamisesta maksetaan tonni vähemmän kuin putkien tai vaikkapa autojen "hoidosta". Opiskelen amk:ssa sosionomiksi ja valitettavasti tiedän, että silläkään koulutuksella en tule pääsemään lähellekään mieheni palkkaa. Että kyllä se on ikuisuusongelma ja juontaa sieltä, että miesten alan palkat nyt vaan on olleet aina paremmat. Kyllä vituttaa lukea kaikenmaailman idioottien kirjoituksia, kun ei ymmärretä sitä suurta vastuuta ihmisen voinnista, mikä hoitoalalla pitäisi huomioida palkassa.
Miksi v*tussa menet ojasta allikkoon!? Miksi lähdit jotain sosionomiopintoja vielä opiskelemaan? Mikset hakeudu sellaiselle alalle, jossa saa enemmän arvostusta ja sitä palkkaa, kuten vaikka miehesi? Tämä pistää ihmetyttämään!
Sorry en ole ohjaamossa. Ja kyllä pidän työnkuvaani ihan mielenkiintoisena.
Voin katsella leffoja, lukea kirjoja. Voin myäs kuittailla vauva palstalla itseään täynnä olevalle työttömälle ktm.lle jos mieli tekee.
Odotettu korkotuotto on isompi kuin lainan kulut.
Halpaa rahaa siis.