Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ICE-numerot hyödyllisiä?

Vierailija
13.03.2013 |

http://yle.fi/uutiset/ice-numero_jaanyt_oudoksi_suomalaisille/5319125

Lyhyesti siis tarkoittaa in case of emergency, eli hätätapauksessa. Omaan puhelimeen laitat oman aviomiehen numeron että ICERakas tai ICEPekka, niin jos jotain sattuu nii tietää kenelle ilmoittaa.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastushenkilöstöhän on kommentoinut noita, että ei heillä ole aikaa selailla kännykästä mitään ICEjä.

Minusta hyödyllisempiä olisi pikavalintanumerot, siellähän ne rakkaat yleensä on.

Vierailija
2/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisiä älypuhelimia ei saa auki ilman salasanaa. ICE-merkinnöistä puhelimessa ei ole mitään hyötyä, jos kukaan ei niihin pääse käsiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän ice:stä mitään haittaakaan ole. 

Vierailija
4/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei toimi minulla, työpaikan sääntöjen mukaan kännykkäni on salasanalukittu.

Vierailija
5/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:31"]

[/quote]

Paitsi siellä puhelinluettelossa. Haluan että rakkaani on aakkosissa ensimmäisenä, helpottaa tekstareita. ICE sotkis kaiken sen.

Vierailija
6/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ainakaan Suomessa ole mitään käytännön merkitystä. Esim. onnettomuuden sattuessa katsotaan henkkarit ja sitten sairaalatiedoista lähin omainen.

Kännykän omistajasta ei aina voi edes olla varma, harvoin siinä mitään henkilötietoja kuvineen on.

Vierailija
7/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:31"]

[/quote]

Paitsi siellä puhelinluettelossa. Haluan että rakkaani on aakkosissa ensimmäisenä, helpottaa tekstareita. ICE sotkis kaiken sen.

[/quote]

No siis voi eiiiiii mä en nyt pystyis tekstamaan mun kultsipuppelille jos sen nimi ei olekaan ensimmäisenä luettelossa!!1

Vierailija
8/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on älypuhelin, mutta ei mulla oo siinä mitään salasanoja, ihan turhia. Ja jos joku alkaa  ettimään niitä ICE-numeroita, niin kun menee puhelinluetteloon niin heti ensimmäisenä näkyy Family-ryhmä, missä on kaikkien perheenjäsenten ja läheisten numerot. Että samakai se kirjottaako niiden eteen tuon ICE vai ei, koska eiköhän kaikki tajua, kun siinä lukee et Family.

Vierailija
9/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:37"]

No siis voi eiiiiii mä en nyt pystyis tekstamaan mun kultsipuppelille jos sen nimi ei olekaan ensimmäisenä luettelossa!!

[/quote]

Se taitaa olla sulle muutenkin vaikeaa, kaikesta päätellen ;=)

Vierailija
10/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:28"]

Nykyisiä älypuhelimia ei saa auki ilman salasanaa. ICE-merkinnöistä puhelimessa ei ole mitään hyötyä, jos kukaan ei niihin pääse käsiksi.

[/quote]

Miten niin ei saa auki? Kyllä minun älypuhelimeni ainakin aukeaa ihan normaalisti näppäinlukon poistamalla. Olettaen siis, että puhelin on päällä, niinkuin se aina on kun se on mukanani.

Itse olen tallentanut mieheni ja äitini numerot ICE-koodilla. Jos joku ohikulkija löytää minut tuupertuneena, niin saattaisi osata soittaa oikeaan paikkaan. Mahdollisen ambulanssin lisäksi tietysti. Itse löysin nuoren tytön kaatuneena ja kouristelevana, ja ambulanssia odotellessa olisin mieluusti soittanut vaikka vanhemmilleen, jos numerot olisivat puhelimesta erottuneet.

Vierailija
11/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmilla lukee ihan "äiti" ja "isä" tai "koti".

Itse olen ainakin löytämäni kännykän palauttanut soittamalla "äidille".

Vierailija
12/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:40"]

Mulla on älypuhelin, mutta ei mulla oo siinä mitään salasanoja, ihan turhia. Ja jos joku alkaa  ettimään niitä ICE-numeroita, niin kun menee puhelinluetteloon niin heti ensimmäisenä näkyy Family-ryhmä, missä on kaikkien perheenjäsenten ja läheisten numerot. Että samakai se kirjottaako niiden eteen tuon ICE vai ei, koska eiköhän kaikki tajua, kun siinä lukee et Family.

[/quote]

Sulla ei varmaan sitten tule (työ)sähköpostit kännykkään tai jos tulee, niin ne on kaiken kansan luettavissa. Meinaatko että joka ikinen ambulanssikuski osaa/viitsii käyttää kaikenmerkkisisä puhelimia?

Vierailija
13/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain idiootti kääntää työsähköpostinsa kännykkäänsä. Puhelin on puhelin ja sähköposti sähköposti.

Vierailija
14/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on työkännykkä, ja työnantaja velvoittaa pitämään siinä salasanaa. Tämä on käsittääkseni aika yleinen käytäntö nykyään.

Myös lapseni pitää omassa älypuhelimessaan salasanaa, koska ei halua että muut pääsevät räpläämään puhelinta. Kuulemma lähes kaikkien luokkakavereidenkin puhelimet on lukittu salasanalla, olivat jopa harjoitelleet salasanan asettamista koulussa (3-lk).

Vierailija
15/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytää hukatun kännykän, se on helppo palauttaa omistajalleen, jos puhelimessa on numerona joku ICE-koodilla, isä tai äiti. Eihän tuo ole varsinainen hätätilanne, mutta auttaa se tuollaisissakin tilanteissa.

t. pari puhelinta omistajilleen palauttanut

Vierailija
16/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:47"]

Vain idiootti kääntää työsähköpostinsa kännykkäänsä. Puhelin on puhelin ja sähköposti sähköposti.

[/quote]

No aika monella tuntuu sitten olevan idiootti työnantaja, joka edellyttää työsähköpostien kääntämistä siihen työkännykkään. Mullakin nuo sähköpostiasetukset laitettiin puhelimeen valmiiksi työnantajan puolesta enkä voi niitä itse edes muutella.

Vierailija
17/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mulla on melko idiootti työnantaja kun näin meillä tapana =)

Kännykkä on mun työväline ja työsuhde-etu. Aina ei voi olla läppärin äärellä, mutta se ei saa estää lukemasta sähköposteja.

Vierailija
18/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:52"]

[/quote]

No aika monella tuntuu sitten olevan idiootti työnantaja, joka edellyttää työsähköpostien kääntämistä siihen työkännykkään. Mullakin nuo sähköpostiasetukset laitettiin puhelimeen valmiiksi työnantajan puolesta enkä voi niitä itse edes muutella.

[/quote]

Onneks meillä on sit hiukan mukavampi työnantaja. Se antaa meidän olla vapaa-ajat rauhassa.

Vierailija
19/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:44"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:40"]

[/quote]

Sulla ei varmaan sitten tule (työ)sähköpostit kännykkään tai jos tulee, niin ne on kaiken kansan luettavissa. Meinaatko että joka ikinen ambulanssikuski osaa/viitsii käyttää kaikenmerkkisisä puhelimia?

[/quote]

Meinaatko että kaikki on semmosessa työssä, missä lähetellään sähköposteja:D? en minä ainakaan. Perussähköpostit kyllä tulee puhelimeen, mutta ei ne oo kaiken kansan luettavissa koska puhelin on mulle itsellä kokoajan. Ja jos menee hukkaan, nii oma on vikani jos oon menny hukkaamaan/antamaan varastaa puhelimen, niin senkö lukekoot todella salaisia sähköposteja ja viestejä :D

Ja tuohon kysymykseesi, en ees ymmärrä mistä tuo yhtäkkiä tuli? Missä oon niin sanonu? Sanoin vain, että jos ambulanssimies tai joku muu alkaa mun puhelinta tutkimaan että "soitanpas tämän tyypin omaiselle, minäpäs etsin täältä puhelimesta jonku ICEnimen." 

Sitten se menee mun osoitekirjaan, niinku tavallisestiki ku jollekki aletaan soittamaan, sitten se huomaa että "hei tuossahan on heti ensimmäisenä tuommonen Family-ryhmä, katotaanpa josko siellä mitenkään mahdollisesti vois olla tämän henkilön puolison tai vanhempien puhelinnumero" Ja kappas, onhan täällä, minäpäs soitan näille!"

Got it?

Vierailija
20/28 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:41"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:37"]

No siis voi eiiiiii mä en nyt pystyis tekstamaan mun kultsipuppelille jos sen nimi ei olekaan ensimmäisenä luettelossa!!

[/quote]

Se taitaa olla sulle muutenkin vaikeaa, kaikesta päätellen ;=)

[/quote]

Lähinnä se tuolla 6:lle on vaikeaa, jos noin menee pasmat sekasi jos laittaakin että ICErakas eikä pelkkä rakas ;)

t.7 jolla ei ole ongelmia tekstaamisen kanssa ;)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi