Täällä on aivan järkyttävää porukkaa..
Valtaosa on äitejä ja osa haaveilee äitiydestä.
Miten ihmeessä tällaisille ihmisille voidaan suoda lapsi, kun jo toisten ihmisten kunnioitus on täysin 0:ssa ?!
Haukutaan armotta läskiksi, tietämättä edes ko. ihmisen taustoja saatisitten
mittoja.
Joku kertoo tulleen raiskatuksi ja te senkun lisää kivitettä tätä ihmistä.
Joku toinen ihmetteli mikä hänen miestä vaivaa, ja johan siellä oli taas ah aina niin ihanat perheen äidit kommentoimassa "kasvi sillä päässä on!!"
Moni pyytää apua ja kokemuksia, täysin asiallisilla kysymyksillä.
Ja aina lähes täysin poikkeuksetta, hänet tullaan mollaamaan.
Tämä tosiaan on varmasti koko verkon julmis keskustelu palsta.
Aloitat uuden aiheen, menee 5min niin johan siellä mollataan.
Ja tällaisilla ihmisillä on vielä oma lapsi kotona.
Kommentit (55)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 19:04"]
Jos raiskattu tullaan mollamaan "Sä tosiaan olet TYHMÄ" - "miten sä olet noin tyhmä" ..
Tai haukutaan läskiksi tietämättä edes toisen mittoja tai liittyi se edes keskutelun aiheeseen.
Se ei paljoa tulkintavaraa jätä.
Täällä pitäisi olla vain fiksuja, kaikkitietäviä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet elämässään yhtäkään virhettä, pientä tai suurta.
Velkaa ei ole, eikä koskaan ollut edes tarvetta ottaa, kas kun tulot jo on niin suuret. Liikakilojakaan ei ole edes ½kg
Tällaisia kun olisimme niin jokainen av:lainen olisi tyytyväinen.
ap
[/quote]Hei prinsessa. Jos tämä raiskattu ensinnäkin ei ole edes itse tajunnut että sitä on raiskattu ja vielä monta kertaa sitten vielä itse omassa tekstissään toteaa miten on ollut tyhmä niin eikös se nyt olisi vähän tekopyhää alkaa siinä selittelemään. ................................ No ethän sinä... Niin ois voinut käydä kelle tahansa.. Kyllä noi asiat vaan on sellaisia mitä huomataan, meinaan jos joku tunkee mulkkunsa väkisin sun sisälle. Ainakin suurin osa tajuais että se ei ole ok.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 06:34"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 19:04"]
Jos raiskattu tullaan mollamaan "Sä tosiaan olet TYHMÄ" - "miten sä olet noin tyhmä" ..
Tai haukutaan läskiksi tietämättä edes toisen mittoja tai liittyi se edes keskutelun aiheeseen.
Se ei paljoa tulkintavaraa jätä.
Täällä pitäisi olla vain fiksuja, kaikkitietäviä ihmisiä, jotka eivät ole tehneet elämässään yhtäkään virhettä, pientä tai suurta.
Velkaa ei ole, eikä koskaan ollut edes tarvetta ottaa, kas kun tulot jo on niin suuret. Liikakilojakaan ei ole edes ½kg
Tällaisia kun olisimme niin jokainen av:lainen olisi tyytyväinen.
ap
[/quote]Hei prinsessa. Jos tämä raiskattu ensinnäkin ei ole edes itse tajunnut että sitä on raiskattu ja vielä monta kertaa sitten vielä itse omassa tekstissään toteaa miten on ollut tyhmä niin eikös se nyt olisi vähän tekopyhää alkaa siinä selittelemään. ................................ No ethän sinä... Niin ois voinut käydä kelle tahansa.. Kyllä noi asiat vaan on sellaisia mitä huomataan, meinaan jos joku tunkee mulkkunsa väkisin sun sisälle. Ainakin suurin osa tajuais että se ei ole ok.
[/quote]Unohtui vielä tosta tekstistä että se on ihan terveellistä välillä myöntää omaa tyhmyyttään silloin kun sen huomaa. Se että on tehnyt jotain tyhmää tai huomannut olevansa tyhmä jossain asiassa ei ole maailmanloppu tai paha asia. Etkö itse ole ikinä puhunut omasta tyhmyydestäsi jonkun asian yhteydessä ja todennut itseäsi tyhmäksi ja kaveris on sit todennut että olit kylllä kieltämättä vähän tyhmä? Eihän siinä ole mitään järkeä alkaa mitään peittelemään silloin vasta antaa tyhmän kuvan itsestään.
Ihme vänkääjä olet ja kokoajan luet kaiken negativiseen sävyyn. Etkö ole itse tottunut siihen että ihmiset kertoo sulle oikean mielipiteen kun otat kaiken palautteen sun korviin niin väärällä tavalla?
Täällä on paljon mielenterveysongelmaisia. Olen testannut sen joskus. Panin ketjun pystyyn, missä kysyin, mitä psyykenlääkeitä syötte ja mitä oireita niistä on tullut. Vajaassa puolessa tunnissa tuli parikymmentä vastausta.
Eli täällä suurin osa kommentoijista on kotona kuntoutustuella olevia masentujia ja biboja, joilla on aikaa roikkua palstalla, kun pennut on hoidossa.
Ei näitä kannata niin tosissaan ottaa.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 12:16"]
Tämä on kyllä parhaita provoja ikinä, ihan tosissanneko ootte vaatimassa anonyymillä keskustelupalstalla käytöstapoja, siis miten vajakkeja oikeen ootte ? Vapaus, sen hyvät ja huonot puolet on ilmeisesti aivan vieras ajatus, "if you can`t take the heat, get the fuck out of the kitchen". Pohjois-Koreassa on kuulemma halvalla tontteja, siellä ei vittuilla netissä
[/quote]
Heh, olisko niin että aloittaja oli oikeassa. Huvittavinta on, että joku sotkee keskenään sananvapauden ja käytöstavat. Hyvinkäyttäytyvä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä tolkullisesti jopa silloin kun hänen ei ole vankilan uhalla pakko. (:
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 08:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 12:16"]
Tämä on kyllä parhaita provoja ikinä, ihan tosissanneko ootte vaatimassa anonyymillä keskustelupalstalla käytöstapoja, siis miten vajakkeja oikeen ootte ? Vapaus, sen hyvät ja huonot puolet on ilmeisesti aivan vieras ajatus, "if you can`t take the heat, get the fuck out of the kitchen". Pohjois-Koreassa on kuulemma halvalla tontteja, siellä ei vittuilla netissä
[/quote]
Heh, olisko niin että aloittaja oli oikeassa. Huvittavinta on, että joku sotkee keskenään sananvapauden ja käytöstavat. Hyvinkäyttäytyvä aikuinen ihminen osaa käyttäytyä tolkullisesti jopa silloin kun hänen ei ole vankilan uhalla pakko. (:
[/quote]
Minun mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu ehdottomasti tilannetaju, pitäisi pyrkiä ymmärtämään missä paikassa ja missä ajassa on. Kaikki eivät tunnu ymmärtävän millä palstalla nyt ollaan ja odotukset ovat epärealistiset, vähän kuin vaatisi että kädettömien kokouksessa pitää tervehtiä oikealla kädellä puristaen kevyesti toisen henkilön oikeaa kättä. Eli aloittaja, ja moni muukin, syylistyy lähes yhtä huonoon käytökseen kuin suoraan vittuilijat, itse en haluaisi alkaa arvioimaan kuka käyttäytyy huonoimmin.
Tämä av:han se melkoinen pohjoiskorea vasta onkin, kun ei niinkään harmitonta asiaa kuin käytöstapojen puolustamista saa täällä harjoittaa. Voisko olla, että nämä käytöstapojen puolustajat eivät kuitenkaan olisi niin lapsellisia, että he kuvittelevat koko palstan muuttuvan joksikin halinallemaaksi jos he vaan tarpeeksi muistuttavat käytöstavoista? Kenties he vaan näkevät aggressiivisen räyhäämisen ja vittuilun typeränä ja haluavat tuoda ajatuksensa esiin. Ajatus voi myös vaikuttaa joihinkuihin, niihin joilla on reflektiokykyä ja joita kiinnostaa kehittyminen. Kaikkia ei tietenkään kiinnosta, vaan tärkeämpänä pidetään itselle epämieluisan keskustelun vaientamista.
[quote author="Vierailija" time="14.03.2013 klo 10:04"]
Minun mielestäni hyviin käytöstapoihin kuuluu ehdottomasti tilannetaju, pitäisi pyrkiä ymmärtämään missä paikassa ja missä ajassa on. Kaikki eivät tunnu ymmärtävän millä palstalla nyt ollaan ja odotukset ovat epärealistiset, vähän kuin vaatisi että kädettömien kokouksessa pitää tervehtiä oikealla kädellä puristaen kevyesti toisen henkilön oikeaa kättä. Eli aloittaja, ja moni muukin, syylistyy lähes yhtä huonoon käytökseen kuin suoraan vittuilijat, itse en haluaisi alkaa arvioimaan kuka käyttäytyy huonoimmin.
[/quote]
Parasta av-viesteissä on aina se loppukaneetti "itsehän olen vielä ylemmällä tasolla kuin te luulette olevanne" :D
Joo, tulee hypättyä yli monta viestiä ja turhanpäiväistä kiistelyä, jotka usein eivät liity mitenkään alkuperäiseen viestiin. Rasittavaa on välillä se kun kysytään jotakin suhteellisen yksinkertaista ja heti joku vastaaja lukee rivien välistä vaikka mitä. Koko asia hukkuu turhanpäiväiseen riitelyyn.
Anonyyminä on niin helppo vittuilla. Tuskin kovin moni kuitenkaan livenä ihan näin huonosti käyttäytyy, mitä palsta antaa ymmärtää. Oikeassa elämässä vastaavanlaisesta kiukuttelusta kun saa aika äkkiä (sosiaalisen) rangaistuksen. Ehkä heillä ei ole muuta tapaa purkaa huonoa oloaan? Kyllähän lapsikin käyttäytyy huonosti, jos vaikka haluaa huomiota, kun ei osaa sitä muullakaan keinolla kertoa. Tai sitten heillä on vaan tosi huono itsetunto ja tarve yrittää kohottaa itseä painamalla muita alas.
Otappa huomioon se, että täällä saattaa kirjoitella jopa teinejä.
Ja porukkaa jotka tahallaan haluavat provoilla, että saavat keskustelua aikaiseksi.
Olen ihmetellyt ihan samaa. Nämä kirjoitukset saavat itseni tuntemaan empatian sankarittareksi. Sekin tietysti mammojen mielestä on heikkoutta ja tyhmyyttä, epätäydellistä.
Tervetuloa internettiin!
Provoilu ja trollaaminen on parasta mitä voi tehdä kahvinkeitin päässä.
Minäkin olen aika järkyttynyt siitä millaista porukkaa täällä liikkuu... (ja eniten ehkä siitä että tämä "porukka" on luultavasti ihan tavallisia ja mukavia perheenäitejä) Tämä voisi olla tosi kiva palsta josta saada vertaistukea, puhua asioista joista ei välttämättä muuten kehtaa puhua, kysyä neuvoja... Mutta sitten lähes jokaiseen aloitukseen tulee tosi törkeitä kommentteja jotka varmasti pahoittavat ap:n mielen.
Ajattelevatkohan nämä provoilijat sitä että anonyymien viestien takana on oikeita, tuntevia, ihmisiä, joilla ei välttämättä ole muuta paikkaa josta pyytää apua? Mitenköhän nämä "av-mammat" suhtautuvat siihen jos heidän lapsensa kiusaa jotakuta (tai heidän lastaan kiusataan) netissä/koulussa, onko sekin vaan hauskaa ajankuluksi provoilua ja trollailua?
Tämän palstan perusteella pelottaa laittaa oma lapsi aikanaan kouluun, kun olen yrittänyt kasvattaa häntä kunnioittamaan muita, mutta millaisia luokkakavereita hänellä tuleekaan olemaan kun heidän äiteinään on tällaisia ihmisiä kuin tällä palstalla kirjoittelee...
Se johtuu vain ja ainoastaan siitä, että tälle palstalle ei tarvitse rekisteröityä eikä esiintyä omilla tiedoillaan saati edes nimimerkillä. En tosin niitä itse ole vaatimassa, vaikka moni minun aloittamani ketju on myös mennyt ihan pilalle "palstapirujen" vuoksi.
Ettekö huomaa kirjoitustyylistä että täällä on välillä vain 1-2 tyyppiä jotka kirjoittavat ketjuun kuin ketjuun aiheesta riippumatta mahdollisimman negatiivisensävyisen kommentin? En tiedä onko tuollaisella tyypillä tosi paha olla vai mitä se tuosta saa, mutta en kyllä lähde leimaamaan enemmistöä jonkun häriintyneen mutta äänekkään vähemmistön vuoksi.
Lisään vielä, että jos vaikka vitsinä on aloittanut jonkun ketjun niin senkin "palstapiru" voi tulla pilaamaan esimerkiksi heti käskemällä ottamaan lääkkeet, vaikka taatusti on tajunnut kyseessä olevan vain vitsiksi ja huviksi tarkoitetun aloituksen, josta voisi kehittyä mukava tarina. 6
Tosi usein täältä kuitenkin saa vastapainoksi hyviä vinkkejä ja vertaistukea. Mun tekemiin alotuksiin olen aina saanut myös tosi hyviä vastauksia.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:12"]
Moni pyytää apua ja kokemuksia, täysin asiallisilla kysymyksillä.
Ja aina lähes täysin poikkeuksetta, hänet tullaan mollaamaan.
Tämä tosiaan on varmasti koko verkon julmis keskustelu palsta.
Aloitat uuden aiheen, menee 5min niin johan siellä mollataan.
Ja tällaisilla ihmisillä on vielä oma lapsi kotona.
[/quote]
Mä olen niin monta kertaa lopettanut täällä käynnin,just tuon takia. No kuten näkyy palannut taas takaisin todetakseni että sama meno jatkuu. Ihmisillä ei näytä olevan empatiakykyä, ollaan niin hiton mustavalkoisia. Täällä on tyyppejä jotka:
- oksentaa, kun joku elää eritavalla tai on erimieltä
- häpeää ja käskee hävetä- onko oma lapsuus mennyt jotenkin häpeän keskellä?
-tietää kaikki ja on oikeassa ja muuta totuutta ei ole
-ovat itse niin s-tanan täydellisiä- kauniita ja huippuvartaloisia,parhaita äitejä ja puolisoita,anoppeja ja miniöitä.
Vanhaa sanontaa pitäisi opetella elämässä: kuka voi heittää ensimmäisen kiven ja ota malka omasta silmästäsi että näet ottaa rikan lähimmäisesi silmästä...
Mitä se kuuluu mihinkään että jollain vastaankirjoittelijalla on lapsi?
Tämä on keskustelupalsta ja lukemaansa voi joko tulkita väärin tai toinen voi kirjoittaa niin että se tulkitaan erilailla mitä tarkoitti.
Minua ei haittaa vastaanhangoittelijat, en hae yksimielistä kannatusta mielipiteelleni. Jos joku ketju ei kiinnosta niin sen vaan skippaan välistä, koska niin kauan kun ihmiset keskustelee anonyyminä niin täällä voi mitä vaan provosoidakin.
Jos meillä valtaosalla on lapsi tai useampi niin ei se tarkoita etteikö täällä voisi kyseinen henkilö provosoida tai kiukutella. Mitä minä täällä kirjoitan, ei määrittele millainen olen LAPSILLENI. Jos on vaikea käsittää tätä niin sille en mahda mitään. En myöskään sitä millaisen äänensävyn sinä itse tulkitset viestistäni.
En ole valitettavasti sinisilmäinen ja saatan johonkin täysin turhaan viestiin vastata samalla tavalla. Ja olen äiti, en pyhä lehmä.
Painukaa sinne kaksplussan keskustelualueelle hymiöiden keskelle jos ette kestä pientä vittuilua tai sarkasmia