Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikaa lapsia, ei saatu lainaa. :(

Vierailija
13.03.2013 |

Nettotulot 3800€+lapsilisät ym. 900€. Ei saatu 70 000€ lainaa, koska maksukyky ei laskelmien mukaan riitä. Kyllä riittäis, mutta pankin laskuri on toista mieltä. Lapsia neljä ja olis ollu ASO asunto.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy toisesta pankista

Vierailija
2/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no on kyllä outoa, ilmeisesti lainan myöntämisperusteet tiukentuneet?

Vierailija
4/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon teillä sitten on omaa rahaa käyttää siihen asuntoon? Pankithan ei enää nykyään anna 100% lainoja ja hyvä niin. Juuri eilen pankissa käyneenä lainaa luvattiin 300 000€ (enemmänkin olisi luvattu, mutta tämä on max tarve) talouden nettotulot 4800€ + lapsilisä 104€. Omaa rahoitusta on olemassa 90 000€.

Vierailija
5/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiseen pankkiin tosiaan, ihan varmasti saatte noin pienen lainan noilla nettotuloilla jostain. ASOihin myönnetään yleensä aika helposti lainoja, koska lainaa tarvitaan vain asumisoikeusmaksun osuudelle, ja se asumisoikeuspaperi käy vakuudeksi lainalle, ja se on tarvittaessa nopeasti realisoitavissa jotta pankki saa rahansa takaisin jos asiakas ei pysykään maksamaan.

Vierailija
6/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osoita omin laskelmin, että riittää! Pankki ottaa tietysti huomioon, että neljän lapsen perheen eläminenkin noilla nettotuloilla maksaa aika lailla ja jotain tulisi jäädä ylikin yllättäviä menoja tai tulonmenetyksiä (työttömyys, sairastuminen) varten. Toki vakuuttaakin voi, mutta se maksaa.

Vierailija
7/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä OP? Marssikaa Danske Bankiin. Niin me teimme, kun OP kieltäytyi. Danskesta (silloisesta Samposta) irtosi laina. Olemme kohta asuneet omassa kodissa kaksi vuotta :)

Vierailija
8/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko kyseessä OP? Marssikaa Danske Bankiin. Niin me teimme, kun OP kieltäytyi. Danskesta (silloisesta Samposta) irtosi laina. Olemme kohta asuneet omassa kodissa kaksi vuotta :)

Vierailija
9/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:57"]

Paljon teillä sitten on omaa rahaa käyttää siihen asuntoon? Pankithan ei enää nykyään anna 100% lainoja ja hyvä niin. Juuri eilen pankissa käyneenä lainaa luvattiin 300 000€ (enemmänkin olisi luvattu, mutta tämä on max tarve) talouden nettotulot 4800€ + lapsilisä 104€. Omaa rahoitusta on olemassa 90 000€.

[/quote]

Antaa ne ASO:ihin 100%. Ason lainathan on tosiaan varsin pieniä. Itse sain juuri 20 000 euron asumisoikeusmaksulla 100% lainan ja ainoana vakuutena se itse asumisoikeus. Nordealla (Helsinki) sanottiin että tämä on ihan normaali käytäntö ason kanssa. 

Todella iso asomaksu kyllä tuo 70 000, mutta toisaalta kyllä nelihenkinen perhe ison asunnon tarviikin.

Vierailija
10/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä pariskunnalle, jotka olivat pienehkö tuloisia, molemmilla määräaikainen työ sanottiin kanssa parissa pankissa, etteivät saa lainaa, menkää vuokralle.. (etsivät ensikotia) mutta NORDEASTA näytettiin vihreätä valoa.. asunnon laina oli jotain 80-90 tonnin välillä...

Vierailija
11/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:00"]

Antaa ne ASO:ihin 100%. Ason lainathan on tosiaan varsin pieniä. Itse sain juuri 20 000 euron asumisoikeusmaksulla 100% lainan ja ainoana vakuutena se itse asumisoikeus. Nordealla (Helsinki) sanottiin että tämä on ihan normaali käytäntö ason kanssa. 

Todella iso asomaksu kyllä tuo 70 000, mutta toisaalta kyllä nelihenkinen perhe ison asunnon tarviikin.

[/quote]

Ei kun siis nelilapsinen perhe tietysti.

Vierailija
12/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, pankeilla on kyllä ihme laskelmat noista lasten kuluista. Me oltaisiin saatu ennen lapsia pienillä tuloilla isompi laina kuin kolmen lapsen kanssa huomattavasti isommilla tuloilla. 

Vierailija
13/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:59"]

[/quote]

Riippunee ihan konttorista, henkilökunnasta tms. Mulla Danske Bank oli ihan mahdoton. Bruttotuloni ovat 4200 euroa kuussa, olen sinkku. Halusin ostaa omistusasunnon, vanhemmat olivat luvanneet taata lainan. Danske Bank arvioi, että pystyn hoitamaan maksimissaan 80 000 euron lainan, jolla hinnalla ei kyllä Helsingistä osteta minkäänlaista luukkua. Menin Nordeaan, ja sain ihan ilman kitinöitä 160 000 euron lainan, jonka hoitamisessa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

Vierailija
14/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:51"]

Nettotulot 3800€+lapsilisät ym. 900€. Ei saatu 70 000€ lainaa, koska maksukyky ei laskelmien mukaan riitä. Kyllä riittäis, mutta pankin laskuri on toista mieltä. Lapsia neljä ja olis ollu ASO asunto.

[/quote]

Kannattaa kilpailuttaa kaikki pankit.Me ei saatu omasta pankista lainaa,vaikka lupasivat ja virkailija tiesi minun olevan raskaana.Myytiin sitten oma asunto,mentiin vuokralle ja käytiin keskustelemassa suuremmasta lainasta.Ei tuu,ei tipu.

Siinä sitten loksahti suut auki.Tulot samoissa kuin teillä ja toinen lapsi syntyi.Kierrettiin sitten kaikki pankit läpi ja saimme yhdestä 250 000e lainaa.Omakotitalo saatiin ostettua.Eilen käytiin katkaisemassa kaikki tilit ja vakuutukset entisestä pankista.Kannattaa kanssa käydä useamman virkailijan juttusilla.Entisessä pankissa yksi sanoi ei riitä maksukyky,mentiin toiseen konttoriin ja sen virkailijan mukaan riitti maksukyky.Ei ne kaikki osaa hommiansa.Suosittelen kilpailuttamista.

Vierailija
15/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilkaa toista pankkia, jos olette varmoja että maksukyky riittää. Sen täytyy tietty riittää myös siinä tapauksessa, että korot nousee yli viiteen prosenttiin.

Vierailija
16/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:03"]

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:59"]

[/quote]

Riippunee ihan konttorista, henkilökunnasta tms. Mulla Danske Bank oli ihan mahdoton. Bruttotuloni ovat 4200 euroa kuussa, olen sinkku. Halusin ostaa omistusasunnon, vanhemmat olivat luvanneet taata lainan. Danske Bank arvioi, että pystyn hoitamaan maksimissaan 80 000 euron lainan, jolla hinnalla ei kyllä Helsingistä osteta minkäänlaista luukkua. Menin Nordeaan, ja sain ihan ilman kitinöitä 160 000 euron lainan, jonka hoitamisessa ei ole ollut minkäänlaisia ongelmia.

[/quote]

Ohhoh tota ylitiukkaa  D.B-linjaa, en kyllä tajua! 

AP:lle kysy toisista pankeista, kyllä se noilla tuloilla pitäisi irrota.

Vierailija
17/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh? Mä sain opiskelijana ton verran lainaa, yksin, raskaana ja ilman duunia. Tietty vastike on tosi pieni verrattuna asoon.

Vierailija
18/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 11:12"]

Häh? Mä sain opiskelijana ton verran lainaa, yksin, raskaana ja ilman duunia. Tietty vastike on tosi pieni verrattuna asoon.

[/quote]

Joo tuossa se ero varmaan tosiaan on. Käsittääkseni ap:n ongelma ei ole niinkään lainan liika suuruus vaan se, että kun laskee yhteen aso:n varsin ison vastikkeen, lainanlyhennyksen ja pankin taulukoiden mukaiset muut menot noin isolle perheelle, menee pankin laskelmien mukaan kuukausittainen elämä liian tiukille, mistä seuraa maksuhäiriöiden riski. Eivät kovin helposti usko, että tämä perhe pystyykin elämään oikeasti huomattavasti keskivertolaskelmia edullisemmin. 

Jos jo asomaksu on 70 000, ja sehän on vain 20 % asunnon hinnasta, niin epäilen että varmaan se vastikekin on varsin iso... Meidän rivitaloasunnosta se on 1200 euroa kuussa esimerkiksi.

Vierailija
19/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ASOissa on yleensä myös todella suolaiset vastikkeet vielä maksettavana. Neljän lapsen perhe tarvitsee ison ASOn ja siinä vastike helposti myös 1500 euroa, ainakin pääkaupunkiseudulla. Eli jos nettotulot on alle 4000 euroa ja kun laskee maksettavaksi vielä pakollisen vastikkeen ja kuusihenkisen perheen ruokakulut + pakolliset muut maksut (vakuutukset, harrastukset, vaatteet, sähkö yms.) niin paljonko tosiaan noilla tuloilla jäisi lainanlyhennykseen?

Vierailija
20/23 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aso kattaa 75% ja se 25 % on oltava itsellä rahaa. Näin oli meillä. Meillä ei ollut yhtään rahaa niin meidän tuttu takasi 7000 euroa ja saatiin laina. Teillä vielä aso maksu iso niin rahaa olisi oltava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä