Liikaa lapsia, ei saatu lainaa. :(
Nettotulot 3800€+lapsilisät ym. 900€. Ei saatu 70 000€ lainaa, koska maksukyky ei laskelmien mukaan riitä. Kyllä riittäis, mutta pankin laskuri on toista mieltä. Lapsia neljä ja olis ollu ASO asunto.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:13"]
Kokeilkaa toista pankkia, jos olette varmoja että maksukyky riittää. Sen täytyy tietty riittää myös siinä tapauksessa, että korot nousee yli viiteen prosenttiin.
[/quote]
Pankithan on nykyisin velvollisia esittämään asiakkaalle laskelman siitä minkälainen tilanne olisi jos korot nousisivat kuuteen prosenttiin....
Saatiin laina Nordeasta ihan heittämällä. :) OP:sta ei herunu. T. Onnellinen Ap joka sai ajan lainaneuvotteluun peruutuspaikalle.
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:00"]
[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:57"]
Paljon teillä sitten on omaa rahaa käyttää siihen asuntoon? Pankithan ei enää nykyään anna 100% lainoja ja hyvä niin. Juuri eilen pankissa käyneenä lainaa luvattiin 300 000€ (enemmänkin olisi luvattu, mutta tämä on max tarve) talouden nettotulot 4800€ + lapsilisä 104€. Omaa rahoitusta on olemassa 90 000€.
[/quote]
Antaa ne ASO:ihin 100%. Ason lainathan on tosiaan varsin pieniä. Itse sain juuri 20 000 euron asumisoikeusmaksulla 100% lainan ja ainoana vakuutena se itse asumisoikeus. Nordealla (Helsinki) sanottiin että tämä on ihan normaali käytäntö ason kanssa.
Todella iso asomaksu kyllä tuo 70 000, mutta toisaalta kyllä nelihenkinen perhe ison asunnon tarviikin.
[/quote]
Ok. En tunne tuota ASO maailmaa. Pankeissa kyllä vaikuttaa tosi paljon kenen kanssa siellä asioit. Meillä on nyt jo menossa neljäs omistusasunto ja aina olemme olleet osuuspankin asiakkaita ja löytäneet sieltä tosi asiantuntevan henkilön jonka kanssa aina neuvotellaan. Viimeksi asunnon vaihdon osuessa kohdalle, hän oli pitkällä lomalla ja neuvottelut käytiin jonkun todella nuoren henkilön kanssa. Olin itse enemmän perillä korkotasosta ja vakuuksista jne. kuin tämä kyseinen henkilö. Hänen ehdotuksensa lainasta ja sen marginaaleista oli myös ihan puutaheinää. Jos olisin ollut ensiasunnon ostaja niin en varmaankaan olisi osannut vaatia muuta, mutta kun oli jo 4 asunto kyseessä niin varasimme ajan toiselle henkilölle lainaneuvotteluihin. Tulos olikin ihan erilainen ja järkevä....