Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Haluaisin saada vielä vauvan! T.47v nainen

Vierailija
13.03.2013 |

Onpa ollut todella tylyä kohtelua monessakin paikassa, esim Oulun Gynekossa kun olen varannut ajan ja halunnut keskustella kierukan poistosta ja mahdollisesta raskaudesta gynekologin kanssa. 

Ensimmäinen kauhistui ja haukkui minut ja meidät edesvastuuttomiksi ihmisiksi kun edes haaveilemme raskaudesta, suositteli hakeutumaan sterilisaatioon ja kohdunlimakalvojen polttoon. Muistutti että olen jo komeasti vaihdevuosi-iässä ja että ovuloin tuskin enää ollenkaan. Olin todella järkyttynyt naisgynekologin puheista.

Varasimme ajan toiselle gynekologille, joka myös puhui varoittavasti raskaudesta ja siitä kuinka suuri mahdollisuus on saada kehitysvammainen lapsi. Osaamme miehen kanssa molemmat lukea, ja osaamme hakea tietoa. Myös ulkomaisilta sivuilta. Tämä gynekologi kuitenkin määräsi erilaisia verikokeita ja saimme selville että olen vielä kaukana vaihdevuosista. Gynekologi kertoi myös miten hän voi auttaa raskautumista. 

Nyt kuitenkin mietimme uskallammeko kokeilla, ja luemme paljon infoa miten ihmiset ovat selvinneet raskaudesta, miten vauva on pärjännyt. 

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tosi epätodennäköistä että tulisit tuossa iässä raskaaksi. Ja jos tulisit, olisi ainakin 50 prosentin todennäköisyys, että raskaus menee kesken. Ja kromosomihäiriön riski on merkittävä.

Vierailija
2/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsopas otsikkoasi uudestaan. Haluaisit vielä vauvan. Mutta toiveissa pitäisi olla se lapsi, ei vauva. Jos sinulla on jo lapsia, niin tiedät, miten lyhyt se vaihe on. Viisikymppisenä olisitte todella vanhoja vanhempia, pitää kyllä miettiä lapsen elämää hieman vauva-aikaa pidemmälle. Minä selvittäisin sinuna perin pohjin, mistä tuo vauvan kaipuu kumpuaa ja yrittäisin käsitellä niitä tunteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika pienet mahdollisuudet raskautua tossa iässä, mutta onnea yritykseen.

Työkaverilla ikää 43v ja on raskaana rv15. Hänellä e-pillerit ehkäisynä, mutta sairasti kovan vatsataudin joten luultavasti siitä syytä pillerit eivät tepsineet ja nyt tukevasti raskaana, joten kyllä sitä "vanhemmalla" iälläkin raskautuu.

Vierailija
4/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset on erilaisia. Yksi tuttava 44v ja raskaana. Toinen tuttava 48v ja häntä on vaivannut vaihdevuodet jo nelisen vuotta.

Voihan se olla rankkaa tuossa iässä jos on vaikea vauva ja vaikea lapsi ja vaikea teini-ikä, mutta jos siihen asennoituu oikein niin eiköhän siitä selviä. Eikä se tarkoita, että nuoret selviäisivät hyvin, ihmisistä se on kiinni paljon enemmän kuin iästä. Ei kaikkien tarvitse olla 28v kun saa lapsen.

Vierailija
5/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa koiranpentu,ja hoivatkaa sitä. On muuten oikeasti auttanut, vaikka on eriasia kuin lapsi. Paljon juolettomampi kuitenkin.

Vierailija
6/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 09:51"]

Ottakaa koiranpentu,ja hoivatkaa sitä. On muuten oikeasti auttanut, vaikka on eriasia kuin lapsi. Paljon juolettomampi kuitenkin.

[/quote]*huolettomanpi

Vierailija
7/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]*huolettomanpi

Vierailija
8/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppi kutoselle: tuossa vaiheessa otetaan koira tai kissa.

Onko lapsia ennestään? Olisiko lapsenlapsia tulossa lähivuosina?

Vierailija
9/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meillä on koiria eikä todellakaan ole sama asia tai vaikuta lapsnekaipuuseen!

Vierailija
10/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta niin kauan kuin luonto suo niin on ihan ok raskautua. Biologia ne rajat sitten asettaa että milloin ei enää onnistu raskautuminen ja lapsen kantaminen. Joten jos ap ja miehensä ihan luonnonmenetelmällä lapsen saa, minusta täysin ok. On niitä ennenkin ihmiset saaneet jopa vastoin tahtoaan vanhoina, kun ei ehkäisyä vaan ollut eikä miehet suostuneet selibaattiinkaan - oma isänäitini sai 13:nnen lapsena 48-vuotiaana...

Mutta siinä menee oman ymmärrykseni raja, että jos yli 45-vuotias alkaa käyttää erilaisia hoitoja saadakseen lapsen vaikka alkaa olla jo vaihdevuodet päällä eikä siksi enää luonnonkeinoin onnistuisi.

Vierailija
11/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä näe iässä muuta ongelmaa kuin sen raskauden sujuminen ja lapsen terveys, ehkä omakin terveytesi? Raskaaksi varmaan tulisit, jos kierto toimii. Mutta uskallatko ottaa ne kaikki riskit?

En kyllä viiskymppistä pidä "todella vanhana" vanhempana, kuten joku aiemmin sanoi. Elinikäodotus on joka tapauksessa nykyään korkea, mikäli pysyy terveenä. Ja vakava sairaus tai kuolema voi kohdata parikymppistäkin.

Vierailija
12/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me vedeltiin ihan paljaalla kun olin 45v ja senkin jälkeen raskaaksi en tullut vaikka kierto normaali.

Vierailija
13/13 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.03.2013 klo 10:42"]

Me vedeltiin ihan paljaalla kun olin 45v ja senkin jälkeen raskaaksi en tullut vaikka kierto normaali.

[/quote]

Minä sain siinä iässä ilman hedelmöityshoitoja nuorimmaiseni. Ihmiset ovat erilaisia.