Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kahvilan pitäjät, älkää nuukailko voileipätäytteiden kanssa.

Vierailija
12.03.2013 |

Söin tänään kahvilassa täytetyn ruisleivän, joka näytti vitriinissä houkuttelevalta: reunan alta pilkotti iso kasa kasviksia ja juustoa. Pettymys oli suuri, kun sain leivän eteeni: ison ruisleivän välissä pieni juustosiivu, joka peitti vain puolet leivästä; yksi salaatinlehti ja kaksi ohutta tomaattisiivun puolikasta. Kahden ison, kuivakan ruisleivän välissä. Tietysti niin, että täytteet on "tarjoilureunassa" näkyvillä. Meni se kahvilla alas, mutta täytteitä olisi saanut olla vähintään tuplasti, mieluiten kolminkertaisesti.

Ei ne oikeasti voi niin kalliita olla, ettei voisi edes kahta tomaattisiivua olla. Leivällä oli hintaa 5,50, kyllä sen pitäisi riittää täytteisiinkin. Tuohon kahvilaan en toiste mene.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää jos levite on yhtenä mönttinä yhdessä kohdassa leipää. Muuten syöt kuivakkaa leipää mutta sit yhdellä haukkauksella suu on täynnä rasvaista levitettä. Yöh. Sen verran pitää myös leipien tekoon käyttää aikaa, että ehtii sen levitteen levittää siihen leivälle.

Ja joo, vaikka niitä vihanneksia sit reilummin väliin, jos kinkku ja juusto on niin kovin kallista.

Vierailija
2/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, noinhan se menee, sillä ne tienaa, kalliilla myydän ja halvalla tehdään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 22:06"]

Mua ärsyttää jos levite on yhtenä mönttinä yhdessä kohdassa leipää. Muuten syöt kuivakkaa leipää mutta sit yhdellä haukkauksella suu on täynnä rasvaista levitettä. Yöh. Sen verran pitää myös leipien tekoon käyttää aikaa, että ehtii sen levitteen levittää siihen leivälle.

Ja joo, vaikka niitä vihanneksia sit reilummin väliin, jos kinkku ja juusto on niin kovin kallista.

[/quote]

Kyllä, tämä myös ärsyttää! Tällä kertaa oli sentään levite levitettynä.

Jees jees, tiedän, että maailmassa on pahempiakin tragedioita, olen kiitollinen siitä, että minulla on ruokaa. Mutta jos menen kahvilaan, odotan saavani edes samantasoista ruokaa kuin kotona tehden.

ap

Vierailija
4/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden leipien tekeminen on kyllä ärsyttävää puuhaa! Ruisleivät niinkin menee, kun ne saa kunnolla auki, mutta jotkut puolijäiset sämpylät, jaiks! Kun saat täytteet edes jollain tapaa sisälle, leviää ne sitten kuitenkin pussiin pussitusvaiheessa. Jos saisin itse valita, saisivat leivänsyöjät koota itse leipänsä.

Vierailija
5/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 22:25"]

Niiden leipien tekeminen on kyllä ärsyttävää puuhaa! Ruisleivät niinkin menee, kun ne saa kunnolla auki, mutta jotkut puolijäiset sämpylät, jaiks! Kun saat täytteet edes jollain tapaa sisälle, leviää ne sitten kuitenkin pussiin pussitusvaiheessa. Jos saisin itse valita, saisivat leivänsyöjät koota itse leipänsä.

[/quote]

... mutta palkka sinulle, eikö vaan? Mihin sitä kahvilaa sitten tarvitaan, jos asiakkaat tekevät hommat itse?

Vierailija
6/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä!

Olin ennen töissä erään ketjun kahvilassa, jossa leivät olivat minusta aivan sikakalliita (8 e!). Siitä huolimatta niitä meni toista sataa päivässä, sillä leivät olivat ihanan runsaita, niistä tuli sellainen yltäkylläisyyden vaikutelma, jota ei muualla ollut. Sitten tuli käymään ketjun laadunvalvoja, joka huomasi kauhukseen, että täytteitä on AIVAN liikaa. Kylmäköille lyötiin käteen reseptikortit, joissa oli tarkasti määritelty jokaisen aineksen määrä. Leivät muuttuivat tavallisiksi voileiviksi, joissa jokainen katkarapu tai kinkkusiivu oli laskettu. Laskimme keittiössä, että "ylimääräisiin" raaka-aineisiin kulunut raha oli mitätön leivän hintaan verrattuna. Leipien suosio väheni selvästi, mutta virhettä ei voitu myöntää.

Vierailija
7/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en tajua miten esimerkiks Tanskassa myydään parilla eurolla huomattavasti runsaammin täytettyä leipää.. En kahviloista osta leipiä ku on poikkeuksetta kuivia ja vähätäytteisiä ja sikakalliita.

Vierailija
8/12 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 22:56"]

Joo en tajua miten esimerkiks Tanskassa myydään parilla eurolla huomattavasti runsaammin täytettyä leipää.. En kahviloista osta leipiä ku on poikkeuksetta kuivia ja vähätäytteisiä ja sikakalliita.

[/quote]

Olen myös huomannut, että monessa paikassa kalliit täytetyt leivät ovat todella kuivan makuisia. Ovatko vanhaa leipää?

Vierailija
9/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olisin vienyt moisen leivän takaisin ja pyytä vaikka extratäytteillä.

Minuu pännii se rasvan määrä mitä laittavat leipiin. Yleensä ensi töikseni puran leivän ja otan rasvat pois ja sijoittelen täytteet uudestaan. Jos on sellainen täytemössö leipä, niin etenkin sen. Niissä nyt ei onneksi sitä rasvaa ole ollenkaan.. siis näkyvää. ;)

Vierailija
10/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subway rules!!

Vierailija
11/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä tosiaan on, että pihistetään jostain tomaatin siivusta ja ohuesti kinkusta. Ei kai ne nyt niin paljon maksa? Miksi Suomessa muuten kaikki kahvila- ja leipomotuotteet on niin kalliita? Taas palattiin kaksi viikkoa sitten matkalta ja miten siellä sai kahvilasta kaksi kahvia ja kaksi kakun viipaletta 5,5 Eurolla, kun Suomessa on yli tuplat. Oltiin sentään kalliissa eurooppalaiskaupungissa. Ja ihan keskustakahviossa istuttiin, eikä missään perähikiällä.

Vierailija
12/12 |
13.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni kanssa olen usein joutunut olemaan mukana sairaalassa ja toki välillä täytyy jotain syödä, niin olen käynyt sairaalan kanttiinissa. Ennen sieltä sai oikein muhkeita ja runsain täyttein olevia sämpylöitä, nykyisin täytteitä ei juuri nimeksikään. Ärsyttää tuo säästäminen, kun sitten hinta ei kuitenkaan ole alhaisempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kolme