Lue keskustelun säännöt.
Alue: Aihe vapaa
Onko kukaan ollut Päijät-Hämeen Keskussair. pelkopolilla?ov
18.05.2006 |
oletko saanut pelkosektion? Millainen oli pelkopoli? Esikoisen syntymässä meni kaikki pieleen ja päätyi lopulta hätäsektioon.
Inhottaa mennä sinne kiusattavaksi ja itketettäväksi. Auttaisi jos kuulisi muiden kokemuksia. En tunne ketään joka olisi ollut pelkopolilla. T. kauhuissaan oleva äiti Lahdesta
Kommentit (2)
olisi pelkosektion saanut. Alatiesynnytys ei ole vaihtoehto minulle (siis omasta mielestäni). :(
ap
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Ensimmäinen synnytys oli helppo ja suht kivutonkin, kätilöt tosin ikäviä. =( Toinen oli järkyttävän kivulias! Keskustelin kolmannen raskauden aikana synnytyspelosta neuvolassa, ja terkka laittoi lähetteen pelkopolille.
Täytyy sanoa, että vilpittömästi suosittelen! Kävin pelkopolilla juttelemassa lääkärin ja kätilön kanssa, ja siitä oli todellakin apua. Keskustelimme läpi edelliset synnytykset, ja suunnittelimme seuraavaa. Kävin myös ultrassa pari kertaa.
Synnytyksessä oleva kätilö oli hyvin perillä tilanteestani, heti tultuani synnytyssaliin hän lähti hoitamaan minulle spinaalia. Sainkin sen nopeasti, ja synnytys oli lähes kivuton. Kätilö oli myös hyvin varman ja osaavan oloinen, se toi turvallisuuden tunnetta. Pelkäsin kauheasti sitä kipua, ja myöskin kotoa sairaalaan lähtiessä tärisin ja itkin pelosta, ajattelin että vauvalla on jokin hätä. Kaikki meni oikein hyvin, ja kätilöt tulivat vielä juttelemaan myöhemmin kanssani ja varmistivat että kaikki ok.
Todella voin suositella pelkopolia, omalla kohdallani siitä oli todella hyöytä! Sektiota en halunnut, siitä minulta kyllä kyseltiin että mitä olen ajatellut. Että varmasti kuuntelevat jos sellaisen haluaa. Mutta itsekin tajusin että normaali alatiesynnytys on aina parempi sekä lapsen että äidin kannalta.