Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vieraittenne ärsyttävät tavat?

Vierailija
10.03.2019 |

Liian kotoisasti oleminen, avataan tv, löhötään tuoleissa, rassataan sälekaihtimia, ärsyttävää

Kommentit (82)

Vierailija
61/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellä mainituista syistä johtuen, olen harvoin kotona ja ovikello ei toimi.

Vierailija
62/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koriste-esineiden hypistely!! Mulla on perinnöksi saatu tosi vanha nukke. Aikuinen vieraani ottaa sen hyllystä ja alkaa vääntelemään raajoja! Sanon heti että Varo nukke on sit vanha ja arvokas. Jatkaa vääntelyä "kun hän vaan varovaisesti kokeilee" Teki mieli huutaa että nyt perkele usko ja jätä nukke rauhaan mutta tyydyin vaan ottamaan sen kädestä ja asettamaan takaisin. On se kumma kun jotkut ihmiset ei osaa lukea yhtään mitään rivien välistä. Aina jaksan yllättyä.

Nukke lasivitriiniin (jonka voi lukita)!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se jotenkin osaa hirvittää kun tuttavapariskunta ei ole opettanut lapsiaan laittamaan kättä/hihaa/mitään muutakaan suun eteen yskiessään. Sitten kun vähintään toinen on koko ajan kipeänä niin pitää ruoka- ja kahvipöydässä suunnitella mitä haluaa ottaa ja napata haluamansa lautaselle salamannopeasti koska tarjoiltavien päälle yskitään esteettä jatkuvalla syötöllä.

Niin, yskiminen ja aivastelu tehdään kyynärtaipeeseen eikä käteen, voisi moni aikuinenkin opetella.

Vierailija
64/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aikoinaan tuttuni tuli  2 v. kaksostensanssa meille kylään. lapset  meni keksin ja ja piirakan kanssa meidän olkkariin. Lapset murusteli joka paikkaan. Lähmi telkkarinkin täyteen tahmasia sormenjälkiä.

Lasten äiti ei tehny mitään estääkseen.

Naureskeli vaan lasten aiheuttamaa sotkua vähän niinkuin näyttääkseen: "katsos nyt millaista tämä arki on kahden joka paikkaan ehtivän pienokaisen kanssa"

Itse olin hiljainen /ujo 20 vee tuolloin enkä kehdannu ruveta niitä lapsia paimentamaan. Varsinki ku se lasten äiti oli sellainen voimakastahtoinen persoona että kyllä ois ollu piru irti jos oisin jotain menny huomauttelemaan.

oisi se äiti voinu edes yrittää pitää niitä taaperoita edes keittiön puolella, mutta ei niin ei...

Nuoren on ehkä vaikea vetää vieraille rajoja.

Itselleni on niin tärkeätä, ettei tulla kengät jalassa eteistä pidemmälle, että sanon ystävällisesti "meillä kengät voi riisua tähän".

Kun lapseni olivat pieniä perustelin tarvittaessa, että nuolevat lattioitakin, joten sinne ei voi levitellä sitä mitä kaduilta kengänpohjaan tarttuu... ja kun tietää, että nämä samat ihmiset kotonaan eivät kulje ulkokengissä.

Lapsille sanon, että nyt pestään kädet ja syödään pöydässä. Samalla oppii sivistymätön äitikin, jos ei itse älyä kasvattaa pikku metsäläisiään käyttäytymään ihmisten ilmoilla.

Vierailija
65/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarhajuhlissa naispuolinen ystävä nakkeli olutpullojensa korkit nurmikolle vaikka sanoin, että kävellään paljain jaloin pihalla eikä haluta löytää metallikorkkia kantapäähän uponneena. Sen verran taisin suutahtaa, että korkit tulivat kyllä kerättyä roskiin. Toinen on, että lapsia ei vahdita ollenkaan, etenkään juhlissa.  Siinä saa isäntäperhe juosta sekä tarjottavia pöytään että käydä noukkimassa ystäväperheiden lapsia ajotieltä, kun vanhemmat istuu kuin liimattuna ruokapöydän ääressä. Myöskään ei ole mitään tapoja, yksi perhe saattaa varata koko 20 hengen ruokapöydän, kun juuri siihen ruokapöydälle pitää mahtua leikkimään niillä leegoilla yms romuilla, lapsille varataan kukkuralliset lautaset tarjottavia happanemaan, kun ei ne sitä ruokaa sitten syö kuitenkaan ja lopuksi vielä pitää käydä ne perheriidat yleisön kanssa läpi josta seuraa vaan se, että aletaan murjottaa.

Vierailija
66/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi kävi läpi hiuksiaan viisipiikkisellä ja tiputteli hiustukot aina lattialle. No ei paha.

Joo, tätä meilläkin yksi tyttären 11 vuotias kaveri tosi pitkine hiuksineen tekee. Tukka on usein kiinni saapuessaan, mutta kampausta pitää kohentaa monta kertaa ja ne pitkät irtohiukset tippuu milloin mihinkin. Tuota kampausta tehdään keittiössä ja ruokapöydän ääressäkin. Samoin poninhäntää viuhuu milloin keittiön tasoilla milloin ruokalautasilla.

Arvatkaa, pyydänkö tyttöä enää leipomaan tyttäreni kanssa?

Lapsia voi vielä neuvoa, jos kotona ei ole neuvottu. Ei välttämättä tiedosta niitä hiusilmiöitään - kotona ei ehkä leivota saati piitata muusta karvanlähdöstä.

Leivon lastenlasten kanssa, mutta sitä varten hiukset kiinnitetään, kädet pestään (ja essuja käytetään). Tietävät tämän pienestä pitäen. Vaikkei 3 v. jaksaisi leipoa kuin max 5 minuuttia, hänelle näiden valmistautumisrituaalien suorittaminen on tärkeä asia :D

Vierailija
67/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ärsyttää jostain syystä hirveästi, jos vieraat viskelevät takkinsa päältään jonnekin sohvalle tai tuolin selkänojalle roikkumaan. Minulla on naulakko takkien säilytystä varten ja raivaan siihen aina myös kunnolla vapaata tilaa vieraita varten.

Vierailija
68/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehillä urheilun töllöttäminen tv:stä, painukoot kotiaan katsomaan eikä kylään[/quote  Olen mies ja en nyt keksi toista yhtä tylsää touhua kuin jonkun urheilun seuraaminen televisiosta. Varsinkin jääkiekko ja oikeastaan kaikki joukkuepullistelut, hyi hel*etti.

Vierailija
69/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puutarhajuhlissa naispuolinen ystävä nakkeli olutpullojensa korkit nurmikolle vaikka sanoin, että kävellään paljain jaloin pihalla eikä haluta löytää metallikorkkia kantapäähän uponneena. Sen verran taisin suutahtaa, että korkit tulivat kyllä kerättyä roskiin. Toinen on, että lapsia ei vahdita ollenkaan, etenkään juhlissa.  Siinä saa isäntäperhe juosta sekä tarjottavia pöytään että käydä noukkimassa ystäväperheiden lapsia ajotieltä, kun vanhemmat istuu kuin liimattuna ruokapöydän ääressä. Myöskään ei ole mitään tapoja, yksi perhe saattaa varata koko 20 hengen ruokapöydän, kun juuri siihen ruokapöydälle pitää mahtua leikkimään niillä leegoilla yms romuilla, lapsille varataan kukkuralliset lautaset tarjottavia happanemaan, kun ei ne sitä ruokaa sitten syö kuitenkaan ja lopuksi vielä pitää käydä ne perheriidat yleisön kanssa läpi josta seuraa vaan se, että aletaan murjottaa.

Joo tosta lapsen vahtimisesta tuli mieleen. Oltiin yhteisesti vuokratulla mökillä ja tuttavapariskunnan silloin vielä suht pieni kersa oli siellä mukana. Keksivät että pidetään kuivaharjoittelu eli kersa oli ilman vaippoja, sillä seurauksella että kuseskeli estottomasti mm. patiolle ym. "Lapsen pissa on puhdasta." Joopa joo. 

Olen itse lapseton (omasta valinnastani) mutta ko. pariskunta tuli tosiaan lomailemaan: "Minna-täti (nimi muutettu) vahtii." Siinä vaiheessa kun olin grillaamassa ja lapsi pyrki syliin, ja sain itseni kiinni pitelemästä painavaa lasta vasemmalla lonkallani samalla kun flippailin lihoja grillissä ja tarjoilin valmiita pöytään, jossa vanhemmat istuivat drinkit kourissa, samalla varoen ettei se pentu kuse mun päälle, paloi käämi ja kävin dumppaamassa lapsen takaisin vanhemmilleen. 

Vierailija
70/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun tungetaan terveysside pönttöön ja se ei huuhdoudu alas.

Lääpitään joka paikkaa, availlaan kaappeja, komeroita. Moukkamaista.

Siis minkälaisia tuttuja sulla oikein on? Eipä ole kukaan koskaan luonani tunkenut rättejä pönttöön, voi luoja 😂

Vierailija
71/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut mikä ärsyttää niin on se, kun ystäväni avaa tai nostaa sälekaihtimet ylös, vaikka olen kertonut että suorassa auringon paisteessa mun asunto kuumuu kauheasti kesällä. Muina vuodenaikoina ei haittaa.

Vierailija
72/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minua oikeastaan moni asia ärsytä. Kaihtimia saa rassata, jääkaapilla saa käydä, nojatuoli ja sohva ovat nimenomaan löhöämistä varten.

Mutta voi helvetti, kun jotkut äijät eivät tajua istua kustessaan. Saakeli sentään... en ole edes raivosiisti vessani suhteen, mutten halua siivota muiden kusia sieltä. Ja olen sentään itsekin mies. Eivätkö muut miehet ikinä siivoa omia vessojaan, kun eivät tajua, mitä se loristelu saa aikaan? Lähes yhtä äklöä on jättää jarrutusjäljet siivoamatta. Siinä on vessaharja ihan sitä varten. Siivoa oma paskasi vain, vielä on piisannut vettä enemmän kuin sitä.

Tuleekohan vielä jotakin mieleeni...? Ei kai. Kohtuullinen humaltuminenkaan ei haittaa, vaikken itse kovin paljon juokaan. Oksentelussa menee raja, sitten näytän ovea. Laittomissa päihteissä kukaan ei ole täällä koskaan ollut, ja jos pajauttelu alkaa, soitan ihan itse poliisin. Onneksi lähipiirini on jokseenkin raitista väkeä.

Eli sun vieraat saa tehdä vaan tyttöpissin istualtaan?!?

Meillä saa miehetkin lorottaa kuten miehen kuuluu, onneksi meidän vieraat tietää, että virtsa kuuluu pönttöön, ei reunalle tai lattialle.

Vierailija
73/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ärsyttävää, kun toisen kotona sotketaan ja liataan paikkoja ja luvataan siivota "myöhemmin", mutta kuitenkin oikeasti yritetään jättää siivoaminen asukkaalle. Jos et muistuta vierastasi siivoamisesta, hän unohtaa koko jutun.

Jos taas muistutat, tulee sitä "joo joo myöhemmin" ja olet ärsyttävä nalkuttaja. Parhaassa tapauksessa vieraasi siivoaa lopulta, marttyyrimaisesti. Huonommassa tapauksessa suuttuu niin kovin, ettei hänen siksi tarvitse siivota. Ja toki siinä toisen tai kolmannen muistutuksen jälkeen hän sanoo, että samalla vaivalla ja samassa ajassa olisit ehtinyt jo itsekin siivota.

Usein käy myös niin, että vieraalla tulee niin kiire junaan, ettei hän ehdikään siivota. Onpa minulle jopa kerran luvattu, että siivoaa sitten ensi kerralla. Minä sitten olin naiivi ja luotin ihmisen sanaan ja odotin, että hän tulee siivoamaan, tehden itsestäni täydellisen pellen ja elin vähän aikaa sotkussa, kunnes tajusin, että pilkkana pidettiin. 

Niin kuinka pitkään sulla yleensä on vieraat kylässä, kun vaadit niitä siivoamaan? Ymmärrän, että yleistä siisteyttä toivotaan pitävän yllä, mutta että lähtiessä pitäisi kämppä siivota...

Vierailija
74/82 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan märkä pyyhe roikkumaan lastulevyoven päälle tai minkä tahansa huonekalun päälle, vaikka annan erikseen pieneen kuivaustelineen sitä varten. Yövieraalle raivaa vessaan tai makkariinsa oman tason/tilan toilettilaukulle, niin e8 laiteta sitä siihen vaan tungetaan johonkin ahtaaseen koloon särkymäherkän esineen viereen.

Vierailija
75/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä saa sohvalla rötköttää ja jääkaapilla käydä, mutta hermo meinaa mennä näihin verhojen rapeltajiin ja asunnon arvostelijoihin. Ei tulisi itselle mieleenkään mennä repimään jonkun asettelemia verhoja juhlissa saati arvostella toisen kotia. Ja samat ihmiset eivät ikinä keksi mitään mukavaa sanottavaa toisen kodista. Ja meillä on ihan tavallinen isohko neutraali ja siisti koti, mutta aina on lamppu liian matalalla tai kaakelisauma pielessä tms.

Vierailija
76/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mennään jääkaapille omin luvin

Tuo ja se että itse menevät keittää kahvia tms kysymättä ensin.

Jos kaapissa on (piilossa) jotain hyvää niin vieras kieli pitkällä sanoo NAM ja odottaa saavansa sitä vaikka olen jo varannut kahvileivät pöytään.

Hyrrr iha ärsyttää kun mietin tuota omin luvin jääkaapille menoa 😡 "mä katon oisko jotain syömistä.." no ei ole siellä vaan pöytään on katettu kaikki, suolanen ja makea 😂 en taida tykätä siitä että ovat liian kotonaan luonani kun se ei ole heidän koti? 🤔 että jonkinlaiset rajat ja käytöstavat ois ok

Vierailija
77/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät tajua lähteä ajoissa pois vaikka isäntäväki alkaa olla väsynyt ja tarjoilukin on jo loppunut, Istuvat ja istuvat, eikä niille tietenkään kehtaa sanoa, että voisitte jo lähteä. Miten muut toimitte tällaisessa tilanteessa? Ystävällisesti haluaisin asian jotenkin ilmaista, mutta kun joiltakin vain puuttuu tilannetaju, eikä kohtelias vihjailu auta.

Uugh joo 😳 itsellä oli tuo ongelma yhden entisen kaverin kanssa. Tämä istuu ja istuu yötä myöten ja kälättää, vähän väliä vihjailevasti kyselen että monelta kyytisi lähtee tai alan puhumaan hammaspesusta ja nukkumisesta niin ei :D sama juttu sitten toisin päin, eli jos minä olin hänen luonaan niin tämä ei päästä lähtemään!! Aina meni myöhään ennen kuin pääsi nukkumaan... rasittava tapaus. En olisi tuolloin uskaltanut suoraan sanoa mutta nykyään kyllä sanoisin että ole hyvä ja lähde kotiisi, jatketaan juttua toiste tai sanoisin ennen kuin kaveri luonani että tuohon asti saat olla sitten lähdet. Työssä käyvänä todella raskasta tollasen rutiinittoman kanssa hengata

Vierailija
78/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On ärsyttävää, kun toisen kotona sotketaan ja liataan paikkoja ja luvataan siivota "myöhemmin", mutta kuitenkin oikeasti yritetään jättää siivoaminen asukkaalle. Jos et muistuta vierastasi siivoamisesta, hän unohtaa koko jutun.

Jos taas muistutat, tulee sitä "joo joo myöhemmin" ja olet ärsyttävä nalkuttaja. Parhaassa tapauksessa vieraasi siivoaa lopulta, marttyyrimaisesti. Huonommassa tapauksessa suuttuu niin kovin, ettei hänen siksi tarvitse siivota. Ja toki siinä toisen tai kolmannen muistutuksen jälkeen hän sanoo, että samalla vaivalla ja samassa ajassa olisit ehtinyt jo itsekin siivota.

Usein käy myös niin, että vieraalla tulee niin kiire junaan, ettei hän ehdikään siivota. Onpa minulle jopa kerran luvattu, että siivoaa sitten ensi kerralla. Minä sitten olin naiivi ja luotin ihmisen sanaan ja odotin, että hän tulee siivoamaan, tehden itsestäni täydellisen pellen ja elin vähän aikaa sotkussa, kunnes tajusin, että pilkkana pidettiin. 

Niin kuinka pitkään sulla yleensä on vieraat kylässä, kun vaadit niitä siivoamaan? Ymmärrän, että yleistä siisteyttä toivotaan pitävän yllä, mutta että lähtiessä pitäisi kämppä siivota...

Tältä tietyltä ihmiseltä riittää alle vuorokausi, niin paikka on sotkussa, normaalisti puhtaana pysyvät matot läiskillä, roskia ympäri kämppää jne. Ei ei ole kiva, että paikasta tulee hirveä läävä heti tämän käydessä, vaikka olisin siivonnut kaiken tip top ennen hänen tuloaan. Osaan kyllä käyttää maalaisjärkeä, enkä vaadi niitä normaaleja vieraita siivoamaan - koska heidän jäljiltä ei juuri sotkua jääkään.

Tuossa ihmisessä on jotain häiritsevää, ihan kuin nauttisi muiden ärsyttämisestä, tekee muutenkin vittumaisia asioita "huomaamatta".

"Ymmärrän, että yleistä siisteyttä toivotaan pitävän yllä". Aivan, tuota minä nimenomaan toivon, ja se on tuolle ihmiselle liikaa. Lupailee sitten siivota jossain vaiheessa (eli viimeistään lähtiessä) ja sillä tekosyyllä kerryttää sotkua koko vierailun ajan, mutta ei kuitenkaan siivoa, ei ainakaan oma-alotteisesti. Jos sanoisi suoraan ettei aio siivota vaan pelkästään pahentaa sotkua, niin olisi helppo potkaista pihalle hyvissä ajoin.

Vierailija
79/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

...Kun majoitat ihmisen kotiisi ja hänen lähtiessään jää vain sotku, niin ei siitä kellekään kiva olo tule. Hyväksikäytetty olo. Että tässäkö on kiitos.

Vierailija
80/82 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, ettei kerrota, kuinka kauan vierailu tulee kestämään ja sitä pitää kysyä vierailta erikseen.

Jos vierailu on pitempi, kuin 2 päivää, ei auteta kotitöissä.

Ryypätään koko vierailu, ja oletetaan isäntäväen jaksavan känniseurustelua.