Vieraittenne ärsyttävät tavat?
Liian kotoisasti oleminen, avataan tv, löhötään tuoleissa, rassataan sälekaihtimia, ärsyttävää
Kommentit (82)
Ainut mikä mulla tuli mieleen: kun laittavat ruokaa mun keittiössä, jättävät sen valkosipulinjämän sinne puristimeen (ja se pitää heti ottaa sieltä pois ja puhdistaa koko väline, muuten se kuivuu). Ja toinen on kun auttavat astioiden keräämisessä ruokailun jälkeen niin laittavat ne astiat sinne altaaseen kaapimatta ensin ruuanjämiä roskikseen.
Joskus täyttävät astianpesukoneen väärin, mutta tämä ei niin harmita jos vaihtoehtona on täyttää se itse. :D
Vierailija kirjoitti:
Yksi kävi läpi hiuksiaan viisipiikkisellä ja tiputteli hiustukot aina lattialle. No ei paha.
Joo, tätä meilläkin yksi tyttären 11 vuotias kaveri tosi pitkine hiuksineen tekee. Tukka on usein kiinni saapuessaan, mutta kampausta pitää kohentaa monta kertaa ja ne pitkät irtohiukset tippuu milloin mihinkin. Tuota kampausta tehdään keittiössä ja ruokapöydän ääressäkin. Samoin poninhäntää viuhuu milloin keittiön tasoilla milloin ruokalautasilla.
Arvatkaa, pyydänkö tyttöä enää leipomaan tyttäreni kanssa?
Kurarapakenkä kirjoitti:
Vieraat osaavat tosi hyvin levitellä vettä, lunta ja hiekkaa koko eteisen leveydeltä. Omalta porukalta ei onnistu niin hyvin. Johtuu varmaan siitä ,että osaamme pyyhkiä kenkämme ennen sisääntuloa.
Tämä. Osalle ihmisistä on ilmeisesti aivan vierasta se, että lumet, hiekat yms kopistellaan kengistä sinne ulos eikä vaan astella sisälle. Sitä vartenhan siellä se rappurallikin harjoineen on.
Sisko kertoi miehensä sukulaisista (lapsiperhe) joka soitti pari päivää ennen tuloaan: ”me tullaan sitten ylihuomenna, laittakaa lämmöt päälle!” Sisko oli samalla kertaa raivoissaan ja huvittunut. Hänellä itselläänkin on siis lapsia ja asuvat ihan tavallisen lämpöisessä omakotitalossa.
Samat vieraat olivat kuulemma ampaisseet sisään ja viihdyttäneet lapsiaan kovaäänisesti kailottaen koko vierailun ajan, vaihtaneet vaipat valkoisen maton päällä eivätkä kertaakaan kysyneet mitä siskon perheelle kuului tai kommentoineet mitään heidän kodistaan, remontistaan tms. Tämä jäi mieleen kun sisko soitti tunnin terapiapuhelun vieraiden häivyttyä viimein.
Itselläni yksi vähän inhottava vieras on sellainen, joka ei halua mitään, ei kahvia, ei teetä, ei mehua, ei-ei-ei tulee kaikkeen, mutta istuu sitten ainoastaan ruokapöydän ääressä huokailemassa eikä tule olohuoneen puolelle millään. Lopulta keitän ”itselleni” kahvit ja hän juo monta kupillista ja tyhjentää koko pullavadin.
Olen alkanut piilottaa kaukosäätimen, kun yksi tietty perhe tulee käymään. Muuten he napsauttavat heti telkkarin päälle enkä kerta kaikkiaan siedä sitä. Nyt juoni on tosin tainnut paljastua, koska viimeksi perheen äiti kysyi: ”siis vieläkö se teidän kaukosäädin on kateissa?” aika outoon sävyyn. Minusta on vain niin inhottavaa pitää turhaan telkkaria huutamassa ja varsinkin silloin kun on vieraita, joista muutenkin lähtee ääntä.
Oksennetaan stroganoffin sekaan ja pakastetaan se.
Paskannetaan lattialle ja hierotaan sitä paskaa pitkin seiniä. Kaapista suklaat vedetään pöntöstä ja paskasta muotoillaan uudet suklaat.
Silmätipat vaihdetaan kloorihappoon, peräpuikot putkipommeiksi ja Metallican cd levyt on nauhotettu täyteen Keekkiä ja Ruiskun Hanttia.
Pannaan vaimoa ja myydään lapset mongoliaan.
Koira teurastetaan ja tehdään siitä kaulaliina.
Sit ne aina piereskelee hyi.
Vierailija kirjoitti:
Oksennetaan stroganoffin sekaan ja pakastetaan se.
Paskannetaan lattialle ja hierotaan sitä paskaa pitkin seiniä. Kaapista suklaat vedetään pöntöstä ja paskasta muotoillaan uudet suklaat.
Silmätipat vaihdetaan kloorihappoon, peräpuikot putkipommeiksi ja Metallican cd levyt on nauhotettu täyteen Keekkiä ja Ruiskun Hanttia.
Pannaan vaimoa ja myydään lapset mongoliaan.
Koira teurastetaan ja tehdään siitä kaulaliina.
Sit ne aina piereskelee hyi.
:DDDDDD
Ex kaverini (ilmankos) aina karisti tupakantuhkat lattialle... Paitsi tietenkin omassa kotonaan tuhkakuppiin. Katseli myös kotiani aina arvioiden ja parannuksia ehdotellen, ei koskaan kehunut mitään. Itse aina kehuin hänet sisustusratkaisut maasta taivaisiin, kun niin läpinäkyvästi kerjäsi kehuja.
Sama myös kun piti vauvaansa sylissä, jolta valui puklua uudelle kalliille sohvallemme, ja hänen miehensä sanoi siihen, että nyt valuu tässä harso, niin tokaisi vaan "äh ei haittaa" ja antoi valua. Joo ei ehkä sua haittaakkaan...
Toinen tyyppi taas vaatii, että hänellä käydään aina kylässä, mutta ei koskaan tule itse kylään. Paitsi itse asiassa tässä 6-vuoden sisääsn kerran kävi. Soitti n. 3min etukäteen "olen tässä teidän lähellä, mikä se osoite olikaan?". Ja kun hänen vauvansa konttasi puoliksi sänkymme alla ja kävi nostamassa sen sieltä niin oli vaan "huh huh miten pölyistä". Olen aika siivousfriikki ja ehkä pari pienen pientä hiukkasta näkyi taaperon housuissa...
Nykyään en tykkää, että tulee kyläilijöitä. Ahdistun.
On ärsyttävää, kun toisen kotona sotketaan ja liataan paikkoja ja luvataan siivota "myöhemmin", mutta kuitenkin oikeasti yritetään jättää siivoaminen asukkaalle. Jos et muistuta vierastasi siivoamisesta, hän unohtaa koko jutun.
Jos taas muistutat, tulee sitä "joo joo myöhemmin" ja olet ärsyttävä nalkuttaja. Parhaassa tapauksessa vieraasi siivoaa lopulta, marttyyrimaisesti. Huonommassa tapauksessa suuttuu niin kovin, ettei hänen siksi tarvitse siivota. Ja toki siinä toisen tai kolmannen muistutuksen jälkeen hän sanoo, että samalla vaivalla ja samassa ajassa olisit ehtinyt jo itsekin siivota.
Usein käy myös niin, että vieraalla tulee niin kiire junaan, ettei hän ehdikään siivota. Onpa minulle jopa kerran luvattu, että siivoaa sitten ensi kerralla. Minä sitten olin naiivi ja luotin ihmisen sanaan ja odotin, että hän tulee siivoamaan, tehden itsestäni täydellisen pellen ja elin vähän aikaa sotkussa, kunnes tajusin, että pilkkana pidettiin.
Harva asia ärsyttää, kun niin harvoin kukaan ehtii käymään - ilo vain kun joku viimein tulee. Ehkä eniten ärsyttää ne tapaukset kun luvataan ja luvataan että juu tullaan käymään silloin ja silloin, mutta sitten ei kuitenkaan tulla.
Kun tungetaan terveysside pönttöön ja se ei huuhdoudu alas.
Lääpitään joka paikkaa, availlaan kaappeja, komeroita. Moukkamaista.
Vieraat joilla on myöhäiset vierailuajat! Perheessä jossa on aamuherätys viiden jälkeen ja vieraat vaan istuu vielä kymmenen jälkeen illalla vailla elettäkään pois lähdöstä! Vieraat itse eivät ole työ-elämässä ja rytmit ovat toiset. Sama ärsytys jos pieniä lapsia eikä pääse iltatoimiin näiden myöhäisten vieraiden takia. Myöhäinen ilta ei ole kylättelyaika! -ellei ole erikseen sovittu.
Tietty vieras: 'Tullaan klo 14.00'. Todellisuudessa tulevat klo 15.30. Tätä on jatkunut vuosikausia. Ei koskaan aikataulussa. Ja se että ilmoitetaan että 'Tulemme kohta käymään!'. Kysymättä että sopiiko se tai että olisiko meillä jotakin muuta. Ilmoittaa vaan että nyt saapuvat kylään ja piste.
Siis niin tää! En ymmärrä ihmisiä, joiden on ihan pakko koskea joka v*tun esineeseen. Ihan kuin se esine ei olisi todellinen ennen kuin siihen koskee.