Te jotka nimeette lapsenne ulkonäön perusteella.
"tietää lapsen nimen vasta kuin se on syntynyt" "pitää katsoa miltä lapsi näyttää"
Onko isällä ja äidillä yleensä sama fiilis nimestä? Vai kuinka yleistä on, että isä ja äiti saavat lapsesta päinvastaisia nimifiboja? Isä näkee Nicon ja äiti Hjalmarin. Kenen suusta se viimeinen mielipide tulee?
Useat kaverit kanssa perustelee lapsensa nimenannon noin ja silti niillä mimmeillä on olleet ne nimet jo vuosia valmiiksi mietittyinä. Miehet ovat sopeutettu nimiin.
Multa jos kysyvät (eivät tee niin, koska mielipiteelläni ei luonnollisestikaan tässä asiassa ole väliä), niin yksikään muksuista ei ole nimensä näköinen. Ja jos vauvana on jonkin nimen näköinen, niin täyttyykö kriteerit sitten miten teini-iässä? jne.
Kommentit (6)
No me ei varsinaisesti nimetty lasta ULKONÄÖN perusteella, mutta meillä ei ollut myöskään nimeä valmiina. Mä kyllä mietin nimeä etukäteen, mutta mies ei sitten keksinyt ainoatakaan. Mä annoin miehelle listan niistä nimistä, joista tykkäsin, ja niistä sitten valittiin. Mutta molemmat oltiin sitä mieltä, että kyllä lapsi pitää nähdä ennen nimen antamista.
Ei tiedetty lapsen sukupuoltakaan etukäteen, mutta kävi niin, että en keksinyt kuin yhden nimen toisen sukupuolen varalle. Sille sukupuolelle, jota lapsi edusti, mulla oli monta hyvää ehdotusta.
Lapsen nimeksi tuli kyllä se nimi, jonka mä olin "valinnut" jo teini-iässä, mutta ei se nimen valinta silti ollut mullekaan mikään itsestäänselvä juttu!
Häh? Aika kauan aikaa on noista puuhista.Sanoisinko TARPEEKSI KAUAN.Kato rakastunut äiti varmaan antaa sitten ihania mussukka pussukka nimiä jälkikasvulle,sanotaa että lasten isä sukunimi oli se juttu myös.Sointuu niin kauniisti yhteen.
halusin päättää ensimmäisen lapseni nimen vasta syntymän jälkeen. Olimme rajanneet nimiehdiotukset n.neljään melko tavalliseen nimeen.
Kun sitten vihdoin pitkän synnytyksen jälkeen sain vauvan syliini, niin olin niin sekaisin onnesta (ja hormoonihuuruista), että suorastaan vaadin lapselleni annettavaksi varsin erikoisen ja mahtipontisen nimen :)
Seuraavien lasten nimet päätettiin jo etukäteen.
Meillä oli nimi valmiina. Mutta kun tyttö ei ollutkaan yhtään nimen näköinen niin meni uusiksi.
Jos lapsi olisi ollut poika, olisi varmaan annettu työnimi. Ihan vaan kun sitä oltiin joka käänteessä sillä kutsuttu koko raskausaika. Samalla nimellä koko lähipiirikin siitä puhui.
Meillä oli nimi valmiina. Mutta kun tyttö ei ollutkaan yhtään nimen näköinen niin meni uusiksi.
Jos lapsi olisi ollut poika, olisi varmaan annettu työnimi. Ihan vaan kun sitä oltiin joka käänteessä sillä kutsuttu koko raskausaika. Samalla nimellä koko lähipiirikin siitä puhui.
Meillä oli nimi valmiina vauvalle ja oli ihan kuvitelmiemme näköinen poika joten nimi oli passeli.